Muziek / Muziekgames / New Wave K.O.
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2011, 19:08 uur
5-1 in ieder geval meer sfeer en minder poppy!
0
geplaatst: 19 april 2011, 19:15 uur
Premonition schreef:
met wave hebben beiden niets te maken
met wave hebben beiden niets te maken
Ik word van dit soort opmerkingen een beetje moe. In de link van DJ Frankie wordt Soft Cell uitdrukkelijk als bekende vertegenwoordiger van new wave genoemd. Je kunt er je eigen (puristische) definitie op na houden, maar ik ga voor wat er in boeken of op de Wikipedia staat.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2011, 19:50 uur
Justus18 schreef:
Ik word van dit soort opmerkingen een beetje moe. In de link van DJ Frankie wordt Soft Cell uitdrukkelijk als bekende vertegenwoordiger van new wave genoemd. Je kunt er je eigen (puristische) definitie op na houden, maar ik ga voor wat er in boeken of op de Wikipedia staat.
(quote)
Edit: nogmaals de link
Ik ga ook niet in discussie over genomineerde nummers want je kunt namelijk geen grens trekken.
De mooiste "wave" nummers zullen uiteindelijk toch zegevieren. Dit is ook al gebleken bij de metal en punk k.o. , en zie ik ook in de lijst terug.
Voor mij persoonlijk is het vooral leuk om interressante nieuwe dingen te ontdekken, zoals al eerder genoemd Sad Lovers & the giants bijvoorbeeld.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2011, 19:51 uur
158. A Certain Ratio - Shack Up - Inkubus Sukkubus - Heart of Lillith
0-1
0-1
0
geplaatst: 19 april 2011, 19:53 uur
DjFrankie schreef:
....want je kunt namelijk geen grens trekken.
....want je kunt namelijk geen grens trekken.
Je kunt wel ruime grenzen trekken, met inachtneming van de verschillende opvattingen die over new wave bestaan. Een nummer als 'Lessons in Love' van Level 42 zou dan toch zeker niet in de lijst gekomen zijn. Een minimale kwaliteitscontrole had wel gekund denk ik.
Maar het blijft een leuk spelletje!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2011, 20:07 uur
159. Blancmange - Living On The Ceiling - Visage - Fade To Grey
0-1
0-1
0
geplaatst: 19 april 2011, 20:09 uur
Chameleon Day schreef:
Wil je erover praten, over je spelverslaving? (0900 - 1450; 0,15 p/m)
0-3
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2011, 20:22 uur
160. The Cure - The Hanging Garden - Front 242 – Commando
1-1 echt een mindere van Front
1-1 echt een mindere van Front
* denotes required fields.