MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave K.O.

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
5-1 in ieder geval meer sfeer en minder poppy!

Premonition schreef:
met wave hebben beiden niets te maken

Ik word van dit soort opmerkingen een beetje moe. In de link van DJ Frankie wordt Soft Cell uitdrukkelijk als bekende vertegenwoordiger van new wave genoemd. Je kunt er je eigen (puristische) definitie op na houden, maar ik ga voor wat er in boeken of op de Wikipedia staat.

157. The Cure – Apart - Fischer Z - Berlin

0-1

DjFrankie (moderator)
2-3

3-6

DjFrankie (moderator)
Justus18 schreef:
(quote)

Ik word van dit soort opmerkingen een beetje moe. In de link van DJ Frankie wordt Soft Cell uitdrukkelijk als bekende vertegenwoordiger van new wave genoemd. Je kunt er je eigen (puristische) definitie op na houden, maar ik ga voor wat er in boeken of op de Wikipedia staat.

Edit: nogmaals de link
Ik ga ook niet in discussie over genomineerde nummers want je kunt namelijk geen grens trekken.
De mooiste "wave" nummers zullen uiteindelijk toch zegevieren. Dit is ook al gebleken bij de metal en punk k.o. , en zie ik ook in de lijst terug.
Voor mij persoonlijk is het vooral leuk om interressante nieuwe dingen te ontdekken, zoals al eerder genoemd Sad Lovers & the giants bijvoorbeeld.

DjFrankie (moderator)
158. A Certain Ratio - Shack Up - Inkubus Sukkubus - Heart of Lillith

0-1

DjFrankie schreef:
....want je kunt namelijk geen grens trekken.

Je kunt wel ruime grenzen trekken, met inachtneming van de verschillende opvattingen die over new wave bestaan. Een nummer als 'Lessons in Love' van Level 42 zou dan toch zeker niet in de lijst gekomen zijn. Een minimale kwaliteitscontrole had wel gekund denk ik.

Maar het blijft een leuk spelletje!

5-1

6-1

DjFrankie (moderator)
159. Blancmange - Living On The Ceiling - Visage - Fade To Grey

0-1

Chameleon Day schreef:
Maar het blijft een leuk spelletje!

Wil je erover praten, over je spelverslaving? (0900 - 1450; 0,15 p/m)

0-3

0-5

160. The Cure - The Hanging Garden - Front 242 – Commando

0-1

DjFrankie (moderator)
160. The Cure - The Hanging Garden - Front 242 – Commando

1-1 echt een mindere van Front

2-1

Gast
geplaatst: vandaag om 02:42 uur

geplaatst: vandaag om 02:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.