MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave K.O.

zoeken in:
Chameleon Day schreef:
She's Lost Control eruit? Tegen een aardige, maar middelmatige Cure met jankzang? Het moet niet veel gekker worden.

Ja, ik ben ook zojuist van m'n stoel gevallen hier.

2-4

DjFrankie (moderator)
GrafGantz schreef:
(quote)

Ja, ik ben ook zojuist van m'n stoel gevallen hier.

Niet goed voor de botten dit spelletje ! Lag toch wel tapijt onder Micha?

DjFrankie (moderator)
179. The Beat - Can't Get Used to Losing You - The Lotus Eaters - You Don't Need Someone New

0-1

0-2

1-2 (lekker ska-nummertje, hoor )

wibro schreef:
"Charlotte Sometimes" beschouw ik na "A Forest" als het beste Cure nummer. Joy Divsion heeft dus gewoon pech gehad met deze loting.

Sowieso gaan alle JD nummers tot nu toe door zonder enige tegenstand, dus de enige die hier een jankzang heeft is CD

1-5

1-0

orbit schreef:
....dus de enige die hier een jankzang heeft is CD

Ik kan niet zingen Orbit, maar GrafGantz mss wel.

orbit schreef:
1-0

Euh, waar stem je nu op?

DjFrankie schreef:
(quote)

Niet goed voor de botten dit spelletje ! Lag toch wel tapijt onder Micha?

Thuis niet maar gelukkig zit ik op m'n werk.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Euh, waar stem je nu op?

Ik denk hierop.

180. The Smiths - The Headmaster's Ritual - The Undertones - Jimmy Jimmy

2-0

3-0

(of 2-0?)

4-0

(of 3-0)

DjFrankie (moderator)
5-0 (of 4-0) lijkt me al duidelijk

6-0

orbit schreef:
(quote)

Sowieso gaan alle JD nummers tot nu toe door zonder enige tegenstand, dus de enige die hier een jankzang heeft is CD

Ho ho Orb, ik moest het espresso-apparaat reinigen; dat was tot A Grinding Halt gekomen en koffie is een absoluut basic necessity. Het is Italiaans - dus dat vergt wel even tijd, want Italianen en ergonomie da's ene contradictio in terminalis.

6-1

Undertones: een van mijn absoluut fave postpunk band, qua singles - zeker het hoesje van deze (knalgeel met jochie met cup trophy in handen; bevat ook de fameuze Human League verwijzing)

181. Matt Johnson - Icing Up - The Sisters of Mercy - Some Kind of Stranger

1-1

Die track van The Beat heeft geen schroef met ska te maken - het is een cover van een Andy Williams hit begin jaren 60, met een kaas-saus (pardon ska-saus)

DjFrankie (moderator)
1-2

Mjuman schreef:
1-1

Die track van The Beat heeft geen schroef met ska te maken - het is een cover van een Andy Williams hit begin jaren 60, met een kaas-saus (pardon ska-saus)

De echte SKA dateert uit de jaren '60.
Maar The Beat valt onder de tweede Engelse SKA invasie van eind jaren 70 ontstaan uit een ontevreden maatschappij. Zoals we weten leent de SKA zich goed voor het uiten van protest.
(alhoewel dat nummer van The Beat geen lading heeft die richting op)

dix
1-3

sheep67 schreef:
(quote)

De echte SKA dateert uit de jaren '60.
Maar The Beat valt onder de tweede Engelse SKA invasie van eind jaren 70 ontstaan uit een ontevreden maatschappij. Zoals we weten leent de SKA zich goed voor het uiten van protest.
(alhoewel dat nummer van The Beat geen lading heeft die richting op)

Origins of ska: echt late 50's, Jamaica - ook wel in een adem genoemd met (subgenre) BlueBeat.
Niet echt protest: The Beat, zaten met één single op het fameuze twotone label; daarna Go Feet (sublabel van Arista in NL Ariola). The Beat is veel escapistischer dan The Specials - die waren geëngageerd. Check Simon Reynolds maar, of luister gewoon!

Klopt helemaal Mjuman, wat je beweert.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:53 uur

geplaatst: vandaag om 16:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.