Muziek / Muziekgames / New Wave K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2011, 10:12 uur
Chameleon Day schreef:
She's Lost Control eruit?
Tegen een aardige, maar middelmatige Cure met jankzang? Het moet niet veel gekker worden.
She's Lost Control eruit?
Tegen een aardige, maar middelmatige Cure met jankzang? Het moet niet veel gekker worden. Ja, ik ben ook zojuist van m'n stoel gevallen hier.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2011, 10:16 uur
GrafGantz schreef:
Ja, ik ben ook zojuist van m'n stoel gevallen hier.
(quote)
Ja, ik ben ook zojuist van m'n stoel gevallen hier.
Niet goed voor de botten dit spelletje ! Lag toch wel tapijt onder Micha?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2011, 10:18 uur
179. The Beat - Can't Get Used to Losing You - The Lotus Eaters - You Don't Need Someone New
0-1
0-1
0
geplaatst: 20 april 2011, 10:37 uur
wibro schreef:
"Charlotte Sometimes" beschouw ik na "A Forest" als het beste Cure nummer. Joy Divsion heeft dus gewoon pech gehad met deze loting.
"Charlotte Sometimes" beschouw ik na "A Forest" als het beste Cure nummer. Joy Divsion heeft dus gewoon pech gehad met deze loting.
Sowieso gaan alle JD nummers tot nu toe door zonder enige tegenstand, dus de enige die hier een jankzang heeft is CD 
0
geplaatst: 20 april 2011, 10:39 uur
orbit schreef:
....dus de enige die hier een jankzang heeft is CD
....dus de enige die hier een jankzang heeft is CD
Ik kan niet zingen Orbit, maar GrafGantz mss wel.

0
geplaatst: 20 april 2011, 10:46 uur
Ik denk hierop.
180. The Smiths - The Headmaster's Ritual - The Undertones - Jimmy Jimmy
2-0
0
geplaatst: 20 april 2011, 10:55 uur
orbit schreef:
Sowieso gaan alle JD nummers tot nu toe door zonder enige tegenstand, dus de enige die hier een jankzang heeft is CD
(quote)
Ho ho Orb, ik moest het espresso-apparaat reinigen; dat was tot A Grinding Halt gekomen en koffie is een absoluut basic necessity. Het is Italiaans - dus dat vergt wel even tijd, want Italianen en ergonomie da's ene contradictio in terminalis.
6-1
Undertones: een van mijn absoluut fave postpunk band, qua singles - zeker het hoesje van deze (knalgeel met jochie met cup trophy in handen; bevat ook de fameuze Human League verwijzing)
0
geplaatst: 20 april 2011, 10:59 uur
181. Matt Johnson - Icing Up - The Sisters of Mercy - Some Kind of Stranger
0
geplaatst: 20 april 2011, 11:03 uur
1-1
Die track van The Beat heeft geen schroef met ska te maken - het is een cover van een Andy Williams hit begin jaren 60, met een kaas-saus (pardon ska-saus)
Die track van The Beat heeft geen schroef met ska te maken - het is een cover van een Andy Williams hit begin jaren 60, met een kaas-saus (pardon ska-saus)
0
geplaatst: 20 april 2011, 11:09 uur
Mjuman schreef:
1-1
1-1
De echte SKA dateert uit de jaren '60.
Maar The Beat valt onder de tweede Engelse SKA invasie van eind jaren 70 ontstaan uit een ontevreden maatschappij. Zoals we weten leent de SKA zich goed voor het uiten van protest.
(alhoewel dat nummer van The Beat geen lading heeft die richting op)
0
geplaatst: 20 april 2011, 11:18 uur
sheep67 schreef:
Maar The Beat valt onder de tweede Engelse SKA invasie van eind jaren 70 ontstaan uit een ontevreden maatschappij. Zoals we weten leent de SKA zich goed voor het uiten van protest.
(quote)
Origins of ska: echt late 50's, Jamaica - ook wel in een adem genoemd met (subgenre) BlueBeat.
Niet echt protest: The Beat, zaten met één single op het fameuze twotone label; daarna Go Feet (sublabel van Arista in NL Ariola). The Beat is veel escapistischer dan The Specials - die waren geëngageerd. Check Simon Reynolds maar, of luister gewoon!
* denotes required fields.