Muziek / Muziekgames / New Wave K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:14 uur
Maar zijn de spelregels nu zoals Dazz heeft aangegeven? Of is bedoeld dat alleen bij een gelijkspel van 3-3 of lager wordt doorgespeeld tot minimaal 4. Dus:
* het nummer met de meeste punten na een kwartier wint (ook al is het maar 1-0);
* bij gelijkspel na een kwartier van 1-1, 2-2 of 3-3 wordt doorgespeeld tot 4;
* bij gelijkspel na een kwartier van 4-4 of hoger wint het nummer dat als eerste het winnende punt heeft gescoord
Dit is wat DJF in zijn spelregels lijkt te zeggen.
"Battle duurt minimaal 15 minuten, winnaar is degene met de meeste punten na een kwartier, of de winnaar moet minimaal 4 punten halen na het eerste kwartier.
Bij een gelijk spel na een kwartier: 4-4 of hoger dus gaat het nummer door dat als eerste die score bereikte."
Mijn voorkeur gaat uit naar de regel van Dazz, aangezien het anders mogelijk zou zijn dat een nummer dat na een kwartier op 1-0 staat wint. Lijkt me niet wenselijk indien er gedurende een kwartiertje toevallig weinig stemmers actief zijn.
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:23 uur
Chameleon Day schreef:
87. Killing Joke – Requiem - Blue Murder - Stalking the Deerpark
4-2 eindstand.
Maar zijn de spelregels nu zoals Dazz heeft aangegeven?
Of is bedoeld dat alleen bij een gelijkspel van 3-3 of lager wordt doorgespeeld tot minimaal 4.
87. Killing Joke – Requiem - Blue Murder - Stalking the Deerpark
4-2 eindstand.
Maar zijn de spelregels nu zoals Dazz heeft aangegeven?
Of is bedoeld dat alleen bij een gelijkspel van 3-3 of lager wordt doorgespeeld tot minimaal 4.
Ik snap het probleem niet, CD?
De stand was 3-2 na bijna een kwartier.
Er moest dus voortgespeeld worden tot iemand 4 punten had.
Dat is ondertussen gebeurd. Toch?
En het kwartier is meer dan verstreken.
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:29 uur
dazzler schreef:
(quote)
Na een kwartier was het 3-2 voor Killing Joke. Als ik de spelregels van DJFrankie letterlijk lees (zie hierboven) wint het nummer dat na een kwartier de meeste stemmen heeft. Dat is dus Killing Joke. Volgens deze regel hoefde er dus niet doorgespeeld te worden tot 4.
Ik - en jij volgens mij ook, zie je gequote bericht hierboven - verkeerde in de veronderstelling dat er minimaal tot 4 gespeeld wordt, ook na een kwartier, en dat bij gelijkspel na een kwartier van minimaal 4-4 geldt dat het eerste hoogst scorende punt de doorslag geeft. Volgens deze regel had Killing Joke nog niet gewonnen, maar moest er nog een vierde punt gescoord worden (waarvoor jij uiteindelijk hebt gezorgd).
Wat is nu de regel?
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:36 uur
DjFrankie schreef:
Battle duurt minimaal 15 minuten, winnaar is degene met de meeste punten na een kwartier, of de winnaar moet minimaal 4 punten halen na het eerste kwartier.
Battle duurt minimaal 15 minuten, winnaar is degene met de meeste punten na een kwartier, of de winnaar moet minimaal 4 punten halen na het eerste kwartier.
Frankie zegt toch hetzelfde als wij? Minimaal 4 punten na het eerste kwartier,
anders wordt er doorgespeeld. We vragen het hem best zelf nog eens.
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:42 uur
dazzler schreef:
Frankie zegt toch hetzelfde al wij? Minimaal 4 punten na het eerste kwartier,
(quote)
Ik dacht eerst ook dat hij hetzelfde zegt als wij. Maar daar twijfel ik nu aan. Hij zegt nl. dat het nummer met de meeste punten na een kwartier wint - en dat kan dus met 1-0 zijn. "Of de winnaar moet minimaal 4 punten halen na het kwartier": dat lijkt te veronderstellen dat er na een kwartier een gelijkspel is van minder dan 4-4 (want als dat niet zo is, wint het nummer met de meeste punten).
Maar idd, DJFrankie kan het beste zelf voor opheldering zorgen.
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:50 uur
Dus........voor deze battle is kwartier allang voorbij
Stand 1-3..........dus eigenlijk mogen/kunnen we door maar dat laat ik maar over aan de initiatief nemer
Stand 1-3..........dus eigenlijk mogen/kunnen we door maar dat laat ik maar over aan de initiatief nemer
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:52 uur
Ja, dus de vraag is nu of SL&G heeft gewonnen - want de meeste punten na een kwartier. Of spelen we door tot 4?
Edit: het vierde punt is inmiddels gescoord door niemand minder dan de spelmeester zelf.
Hoe zit het nu DJ?
Edit: het vierde punt is inmiddels gescoord door niemand minder dan de spelmeester zelf.

Hoe zit het nu DJ?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 april 2011, 16:55 uur
dazzler schreef:
(quote)
Precies zo is het zeker in de uren dat er minder users on-line zijn is degene die het eerst 4 punten na het verstreken kwartier haalt de winnaar. Binnen het kwartier telt de hoogste stand mits die minimaal 4 punten voor 1 nummer is. Bij gelijke stand gaat het nummer door dat als eerste die score bereikte.
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:56 uur
90. George Kranz - Din Daa Daa (Trommeltanz) - Men At Work - Overkill
0-1
0-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 april 2011, 17:03 uur
dazzler schreef:
Een vraagje tussendoor.
Kan de lijst met winnaars ook tweemaal per dag upgedate worden in het andere topic?
Het zou handig zijn om zonder scrollen en bladeren te weten wie er doorging de voorbije uren
als je inlogt op de site. Want het gaat allemaal erg snel (wat natuurlijk best okee is).
Een vraagje tussendoor.
Kan de lijst met winnaars ook tweemaal per dag upgedate worden in het andere topic?
Het zou handig zijn om zonder scrollen en bladeren te weten wie er doorging de voorbije uren
als je inlogt op de site. Want het gaat allemaal erg snel (wat natuurlijk best okee is).
Ga ik vanavond doen, zal vast de eerste 35 posten die door zijn in de lijst, ik zie veel verrassingen, en inderdaad de niet wave nummers zullen er snel uitvliegen. link
Maar de vraag om alle nummers voorop te screenen dat gaat niet moet je alle nummers kennen, en dan krijg je weer waar leg je de grens

0
geplaatst: 5 april 2011, 17:10 uur
DjFrankie schreef:
Precies zo is het zeker in de uren dat er minder users on-line zijn is degene die het eerst 4 punten na het verstreken kwartier haalt de winnaar. Binnen het kwartier telt de hoogste stand mits die minimaal 4 punten voor 1 nummer is. Bij gelijke stand gaat het nummer door dat als eerste die score bereikte.
(quote)
Wellicht is het dan verstandig de spelregels als volgt aan te passen:
"Battle duurt minimaal 15 minuten, winnaar is degene met de meeste punten na een kwartier, waarbij de winnaar minimaal 4 punten moet hebben gehaald. Is er na een kwartier geen winnaar dan wint het nummer dat als eerste 4 punten behaalt. Bij een gelijk spel na een kwartier van 4-4 of hoger gaat het nummer door dat als eerste die score bereikte."
DjFrankie schreef:
Maar de vraag om alle nummers voorop te screenen dat gaat niet moet je alle nummers kennen, en dan krijg je weer waar leg je de grens
Daar moet je ook soepel mee omgaan. Het gaat eigenlijk alleen om die nummers waarvan het toch echt duidelijk is dat ze hier niks te zoeken hebben, zoals Peter Gabriel bijvoorbeeld met 'Wallflower'.
Had ik anders ook Michael Jackson, Kool & The Gang e.d. kunnen nomineren? Er mag best een minimale kwaliteitscontrole zijn. Maar goed, dat gaan we nu niet meer doen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 april 2011, 17:19 uur
Chameleon Day schreef:
"Battle duurt minimaal 15 minuten, winnaar is degene met de meeste punten na een kwartier, waarbij de winnaar minimaal 4 punten moet hebben gehaald. Is er na een kwartier geen winnaar dan wint het nummer dat als eerste 4 punten behaalt. Bij een gelijk spel na een kwartier van 4-4 of hoger gaat het nummer door dat als eerste die score bereikte."
Helemaal goed verwoord

0
geplaatst: 5 april 2011, 17:34 uur
92. Phil Daniels + the Cross - Kill Another Night - Wolfsheim - Kein Zurück
* denotes required fields.