MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Outs & Ladders algemeen discussietopic

zoeken in:
Het leek mij wel handig om een algemeen topic te hebben (net zoals MovieMeter) betreffende KO's en ladders. Hier kunnen we voorstellen doen over komende KO's/ladders en eventueel ook polsen of er animo is.

Dit kan er ook voor zorgen dat er niet zomaar wat KO's geopend waardoor (veelgewilde) KO's uitgesteld moeten worden, omdat er anders een overkill ontstaat aan KO's/ladders.

Een aantal suggesties die voorbij gekomen zijn:
- Britpop KO
- Score/soundtrack KO (zal te weinig animo voor zijn, ben ik bang)
- Wellicht dat na de toplijst albums per decennia ook nog de toplijst songs per decennia weer gespeeld kan worden. De enige die ik kon vinden was die uit 2006.

Wat ik zelf trouwens al een tijd wil, is een rockladder. Hetzelfde principe als de MuMe Ladder, maar dan met rocknummers. Uiteraard iets minder grootschalig, maar een top 500/1000 moet toch zeker te doen zijn. Zeker gezien het grote aantal rockliefhebbers op deze site.

Enfin, kom maar op met de suggesties of feedback.

P.S. Misschien handig als een mod deze even als sticky doet.

Ik schrijf me alvast in voor die Rock K.O.

Maar op zich een prima suggestie om diverse K.O.'s voor te stellen (en zien wat de animo per K.O. is) en die dan na elkaar te laten afwerken.

Want als straks de volgende ronde van de MuMeLadder ook weer begint wordt het erg druk met al die K.O.'s en specifieke regels (o.a. tot welk puntenaantal een battle gaat, want je moet steeds goed kijken welk aantal in welk topic vereist is).

Handig topic inderdaad, heb hem sticky gemaakt.

Poeha schreef:
Want als straks de volgende ronde van de MuMeLadder ook weer begint wordt het erg druk met al die K.O.'s en specifieke regels (o.a. tot welk puntenaantal een battle gaat, want je moet steeds goed kijken welk aantal in welk topic vereist is).
Kwestie van puntentelling mee laten kopiëren. Bovendien is er nu ook al de anderstalige ladder. Ik denk dat het beter is deze pas te starten als het weer wat rustiger is.

Die anderstalige ladder loopt op het moment niet zo waarschijnlijk door de huidige keuze van Japanse muziek (no offense).

Was maar een voorbeeld. Er is ook een New Wave-KO, 1981 KO, Greatest Hits/Bits, Artiesten KO. Om maar even wat drukbezochte KO's te noemen.

Is er al eens een Nederlandstalige k.o. geweest?

Zolang doe ik nog niet mee op de games sectie.
Maar zou er zeker moeten komen.

chevy93 schreef:

Wat ik zelf trouwens al een tijd wil, is een rockladder. Hetzelfde principe als de MuMe Ladder, maar dan met rocknummers. Uiteraard iets minder grootschalig, maar een top 500/1000 moet toch zeker te doen zijn. Zeker gezien het grote aantal rockliefhebbers op deze site.

De hele mume-ladder is toch ook voor 99% rock?

Idd, de MuMe-Ladder bestaat al grotendeels uit rock..

Geef mij maar een dance/electronic KO of iets in die richting

Maar daar zal wel weinig animo voor zijn.

Dat lijkt mij ook leuker. Een rockladder is nogal dubbelop.

Stelletje anti-rockers hier

Die dance/electronic K.O. is zeker een prima optie

dynamo d schreef:
Is er al eens een Nederlandstalige k.o. geweest?
Muziek >> Muziekgames >> Beste Nederpop-Album Aller Tijden
Muziek >> Muziekgames >> Wel of Geen Nederpop KO

Beiden geflopt, voordat het überhaupt begonnen was.

Maar niet door gebrek aan deelname, meer door gebrek aan tijd bij de initiatiefnemer. Dus, is er nog iemand die een KO wil organiseren, en daar ook de tijd voor heeft?

musicfriek schreef:

Mwa, moet zeker wel lukken toch? Ik zal iig meedoen aan een knock-out / ladder met electronische muziek. De laatste keer dat zoiets plaatsvond was geloof ik een artiesten knock-out in 2005 of 2006 gedaan door user Electro_.

musicfriek schreef:

Count me in!

musicfriek schreef:

Ik ben voor!

Electronica leuk, rock is de gewone MuMeLadder idd juist al.

En als er in de ladder eens electronic (of hiphop, soul, funk, etc) langskomt eindigt dat steevast onderaan...

Er zijn genoeg hip-hop en soulnummers die wel goed scoren. Maar als men nou steeds met zoveel prul aan komt zetten.

zegt de kenner...

Chevy, ik heb niet de indruk dat je erg op de hoogte bent van andere genres van pop en rock.

Wanneer heb ik geprobeerd de indruk te wekken dat ik dat wel ben dan?

Ik hou de ladder zeker niet superscherp in de gaten, maar ik kan me toch wel herinneren dat een aantal nieuwkomers het goed hebben gedaan.

What's Going On van Marvin Gaye heeft het altijd al goed gedaan. Maar ook zijn er dit jaar wat hip-hop nummers bij gekomen (iets wat vorige jaren ondenkbaar was, geloof ik). Welke ik mij bijzonder goed herinner (omdat het de grootste ontdekking voor mij is geweest), is Painting van Atmosphere. Die haalde geloof ik groep B.

En dit zegt Onweerwolf:
en Soul is nog steeds bezig aan een opmars.

En dit zegt Titmeister:
Verder viel mij op dat in de eerdere ladders hiphop, jazz, soul en indie wat beter werd gewaardeerd dan voorgaande jaren. Dat effect was later uitgewerkt, waarschijnlijk omdat een aantal nieuwe stemmers alweer afgehaakt was.
Maar ja, als men afhaakt bij de ladder, moet men ook niet klagen, vind ik. En dan moet je ook meer andere genres nomineren. Het percentage pop en/of rock bij de nieuwe nominaties is volgens mij nog steeds behoorlijk hoog.

Ik heb 10 nummers genomineerd in allerlei genres, die binnen die specifieke genres alom gewaardeerd worden, waarvan er 8 de lijst niet gehaald hebben. De uiteindelijke ladder is een pop/rockladder met daarin enkele uitzonderingen die de regel bevestigen.

Ook niet zo verwonderlijk als de liefhebbers van andere genres uitblijven.

Met Chevy eens, beetje raar om te gaan klagen dat nummers uit andere genres afvallen en dan zelf niet meedoen. Ik ben het er wel persoonlijk mee eens dat er erg veel rock inzit, maar zorg er dan wel zelf voor dat dit verandert.

Dat heb ik vaak genoeg geprobeerd.. maar er is geen beginnen aan.. er zijn te veel mensen die alleen op rocknummers stemmen... uiteindelijk zijn het altijd populaire nummers die hoog eindigen... bovendien luisteren mensen (en dan sluit ik mezelf niet per definitie uit) met zoveel vooroordelen ernaar dat een hoop dingen bij voorbaat geen kans maken... dat is wat veel KO's voor mij zo saai maakt... je kunt net zo goed een toplijst hier pakken... ook vrijwel alleen rock.

Bij KO's moet ik dat inderdaad wel toegeven. Maar bij de ladder valt het allemaal echt wel mee. En ik zie er niks fouts in om juist mee te doen om de andere genres een wat hoger aandeel te geven.

En ik geef toe, ook ik vond het zwaar frustrerend dat een nummer van bijvoorbeeld CunninLynguists gewoon afviel, puur omdat het hiphop is. Maar ja, het heeft ook geen zin om dan helemaal te stoppen; zo versterk je het effect alleen maar. Ik zie het dan weer als een overwinning dat een nummer van Àtmosphere in groep A kwam.

En daarnaast, met soul of iets dergelijks valt het toch wel mee? 5 nummers van Otis Redding in groep A is zeker niet matig te noemen.

hoi123 schreef:

En ik geef toe, ook ik vond het zwaar frustrerend dat een nummer van bijvoorbeeld CunninLynguists gewoon afviel, puur omdat het hiphop is. Maar ja, het heeft ook geen zin om dan helemaal te stoppen; zo versterk je het effect alleen maar. Ik zie het dan weer als een overwinning dat een nummer van Àtmosphere in groep A kwam.

En daarnaast, met soul of iets dergelijks valt het toch wel mee? 5 nummers van Otis Redding in groep A is zeker niet matig te noemen.

Soul kan ik ook niet zo veel mee .. Ik zie wel iets in je punt, maar op een gegeven moment al je persoonlijke favorieten ladder na ladder na ladder op de laatste twee plaatsen te zien staan haalt wel een beetje de lol eruit.. Dat dat zo her en der gebeurt kan ik me prima voorstellen, zeker gezien het type dat ik er af en toe tussenzet, maar ik heb ook genoeg nummers erin gezet die prima toegankelijk waren die ook steevast onderaan eindigden, de enige nummers die hoog eindigden waren nummers waarbij ik dat van tevoren voorspeld had.

En na de 2e MuMe ladder die exact hetzelfde was als de eerste geloofde ik het ook wel, en de lol is er voor mij inmiddels wel af.

The Scientist schreef:
Dat dat zo her en der gebeurt kan ik me prima voorstellen, zeker gezien het type dat ik er af en toe tussenzet, maar ik heb ook genoeg nummers erin gezet die prima toegankelijk waren die ook steevast onderaan eindigden, de enige nummers die hoog eindigden waren nummers waarbij ik dat van tevoren voorspeld had..

Helemaal mee eens, maar daar ligt dus mijn standpunt; Als mensen niet zouden afhaken bij de ladders vanwege dit gegeven, zouden de ladders veel gevarieerder zijn. Eigenlijk is dit gebeuren een beetje een vicieuze cirkel. Maar ja, jouw punt snap ik ook en al helemaal omdat je al met meerdere ladders hebt meegedaan.

Ik pm je wel even als ik een stem van je nodig heb bij een nummer uit een ander genre dat onderaan dreigt te eindigen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:10 uur

geplaatst: vandaag om 02:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.