MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Outs & Ladders algemeen discussietopic

zoeken in:
hoi123 schreef:
5 nummers van Otis Redding in groep A is zeker niet matig te noemen.
En 3 van Stevie Wonder, zo even uit m'n hoofd.

Het lijkt ook leuk om deze weer eens te spelen:
Muziek >> Muziekgames >> Lange nummers KO

chevy93 schreef:
Maar ja, als men afhaakt bij de ladder, moet men ook niet klagen, vind ik. En dan moet je ook meer andere genres nomineren. Het percentage pop en/of rock bij de nieuwe nominaties is volgens mij nog steeds behoorlijk hoog.

Mja, ik heb een heleboel niet pop/rock genomineerd, maar als je nominaties steevast ergens onderaan eindigen gaat de lol er wel een keer vanaf. Mensen stemmen toch vooral op wat ze al kennen. Het was voor mij ook een reden om de 2010/2011-spellen op te starten, omdat dat alleen maar om nieuwe muziek gaat en je niet de geijkte nummers/artiesten bovenin krijgt.

edit: precies wat Jelle schrijft eigenlijk.

Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de MuMeLadder en ik vind dat het wel meevalt met het rockgehalte. Okee, rock heeft de overhand, want allertijdenlijstjes worden nu eenmaal vooral interessant gevonden door rockisten. Toch staat er genoeg soul in wat mij betreft (komt op de één of andere manier vooral in groep B terecht) en ook hiphop lijkt een opmars door te maken. Het viel me bijvoorbeeld in één of ander statistiekje op dat (bijna) alle nominaties van Rhythm & Poetry (inmiddels geband?!) nog in het spel zitten.

Wat electronic betreft zijn het wel heel erg bijna alleen de bekende namen (Aphex Twin, Autechre etc). Misschien hebben liefhebbers van electronic over het algemeen een te smalle smaak, zodat ze geen lol beleven aan het gehele MuMeLadder-spectrum en snel afhaken. Als een paar echte electronic-voorvechters na genomineerd te hebben ook echt consequent blijven meestemmen, net zoals de soul-diehards, scheelt dat al heel wat.

Misschien een keer een alles-behalve-Rock-KO?

Ik ben voor, een 'Rockloze KO', met parallel een Rock KO waarbij iedereen moet kiezen aan welke hij meedoet.

Wat mij betreft prima. Ik voorzie alleen weer een hoop gezeur of platen nu "rock" zijn of niet...

Ik denk dat dat wel te doen is.. daar hebben we een deskundige jury (lees: herman) voor... ik ben er banger voor dat mensen en masse op de eerste de beste massive attack plaat springen en de KO nog even voorspelbaar wordt.

DjFrankie (moderator)
New Wave K.O. is de derde in rij na de Metal K.O.en Punk K.O..
Beide voorbije K.O.'s trokken een vast groepje geinteresseerden, ook users die je normaliter niet in zulke k.o.'s ziet. Met name in de punk K.O. erg leuk ook .

Ik heb ook al contact gehad met Herman en Laxus om na de New Wave K.O. te starten met de Britpop K.O. (met 1024 nominaties)
Hier zijn zeker genoeg gegadigden voor.

De New Wave K.O. gaat trouwens ook ontzettend snel ook begonnen met 1024 nummers en we zitten al bijna bij de derde ronde (laatste 256). Met ongeveer 20 regelmatige deelnemers.

@ The Scientist: check de Funk K.O.. Da's andere koek en je zult een hoop samples terughoren.

Kom er maar in met die Britpop K.O.!

De Song KO 1982 is begonnen

ArthurDZ schreef:
De Song KO 1982 is begonnen

En ondertussen ook weer geëindigd. Torch van Soft Cell was de winnaar. Thans is ook het Song KO 1983 Topic geopend

Op MovieMeter hebben we een paar keer de KO "slechtste film uit de top 250" gespeeld. Misschien leuk om deze ook op MuMe te doen?

Dan krijg je sowieso een 50 Cent of een Rihanna als winnaar. Op MuMe wordt de top-250 niet samengesteld door gemiddeldes, dus..

Je zou het ook met de hoogste gemiddeldes kunnen spelen (en uiteraard een stemmengrens). Een soort "slechtste van de beste". Met albums die 4,2+ scoren ofzo.

De Britpop Ko is Bezig

Mooi! Als in het vervolg iemand weer een KO organiseert met nominaties en dergelijke, wil die dat dan ook in dit draadje aangeven op het moment dat het begint? Dan is iedereen die dit draadje in zijn updates heeft meteen op de hoogte en heeft iedereen de tijd om te nomineren!

Je ziet het toch gewoon als er een nieuw topic geopend wordt?

chevy93 schreef:

Ik kijk niet elke dag op het forum hoor. Ik ga via updates, en dan kan het wel eens gebeuren dat je te laat ziet dat een nieuw topic is geopend.

De 1984 KO is trouwens ook alweer een tijd bezig

chevy93 schreef:

Als je regelmatig het hele forum afstruint wel. Maar er zijn veel leden, waaronder ik, die slechts in een beperkt aantal topics geïnteresseerd zijn en dus bijna alleen naar hun updates kijken. Dan is het dus heel handig om één verzameltopic te hebben waarin nieuwe KO's e.d. worden aangekondigd, zoals Arthur regelmatig doet.

yeahyeahyeah schreef:
Mooi! Als in het vervolg iemand weer een KO organiseert met nominaties en dergelijke, wil die dat dan ook in dit draadje aangeven op het moment dat het begint? Dan is iedereen die dit draadje in zijn updates heeft meteen op de hoogte en heeft iedereen de tijd om te nomineren!

Mee eens. De Britpop KO was al aan de gang voor ik er erg in had. Zodoende kon ik niet meer nomineren en dat is heel jammer. Veel van mijn favorite te nomineren Britpop songs zijn jammergenoeg ook niet door anderen genomineerd. Helaas, maar ik neem Lex verder niks kwalijk. Toch wel even aan denken in het vervolg.

Dit topic is er ook pas sinds april..

Het is ook mijn suggestie om het voortaan zo te doen, geen verwijt aan anderen ofzo
Sowieso juich ik het altijd toe als iemand zoals Laxus een leuke KO of ladder begint, want zelf heb (neem) ik de tijd niet om zoiets te organiseren.

Maar hoe deed jij het vroeger dan?

Vroeger zag ik yeahyeahyeah amper in de KO's volgens mij.

Klopt, die spelletjes heb ik pas net ontdekt. Daarvoor zat ik alleen af en toe wat bij de albums te ouwehoeren. Via via eind vorig jaar in de MuMeLadder gerold en daarna ook hier en daar wat KO's en Greatest Hits meegepikt.

Misschien zou ik wel eens een poging kunnen wagen de KO 1977 als vervolg op de KO 1978 voor albums samen te stellen mits ik 128 titels van albums van dat jaar bij elkaar krijg uiteraard. Dat laatste zou nog best problemen kunnen geven. 1977 is voor mij wel een interessant jaar omdat toen punk bands als Talking Heads, Stranglers, Sex Pistols etc doorbraken.

NB Dweijk die altijd de KO's voor albums organiseerde heeft te kennen gegeven hier niet verder meer mee te willen gaan. Vandaar mijn interesse dus.

Tijdens de laatste edities van de KO lag het tempo ongeloofelijk traag wegens de vele minder bekende albums die meededen. Misschien is het een idee om te beginnen met 64 albums?

Voor de geïnteresseerden; Het topic "Knock-out: 1977" is geopend. Het is mijn bedoeling hiermee te beginnen na de Synthpop K.O. en op zijn vroegst eind volgende week. Volgende week moet ik eerst mijn computer opnieuw installeren en dat kan nog wel eens problemen opleveren. Dus nog even geduld.

Hoe zouden jullie het vinden als ik vandaag al begin met de Knock-Out: 1977. Ik heb de loting eigenlijk al gereed. Ik kan dus zo beginnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:04 uur

geplaatst: vandaag om 02:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.