Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2011, 16:26 uur
Laten we de volgende battle overslaan en doorgaan met 130 en 131. 

0
geplaatst: 19 mei 2011, 16:26 uur
Maar dat vinden jullie vast niet goed...
129. Tangerine Dream - Song of the Whale Part 1: From Dawn vs. Tool - Stinkfist
1-0
129. Tangerine Dream - Song of the Whale Part 1: From Dawn vs. Tool - Stinkfist
1-0
0
Yann Samsa
geplaatst: 19 mei 2011, 16:48 uur
5-5! Metal is niet echt geliefd op de site, maar het wordt toch nipt. TOOL is dan ook een vakje apart. Die 'metal' (hoewel ik het niet echt zo benoemen wil...) die zich totaal kan onderscheiden op vlak van originaliteit en emotie. Ander nummer is ook goed, trouwens - maar mist die climaxen hé
I'll keep digging, til I feel something...
I'll keep digging, til I feel something...
0
geplaatst: 19 mei 2011, 16:50 uur
Het was bij mij ook een close call. Ik vind beide nummers aan elkaar gewaagd, maar ben toch voor Tangerine Dream gegaan, vanwege de tekst van Stinkfist. 

0
geplaatst: 19 mei 2011, 16:55 uur
Ferre Clabau schreef:
Metal is niet echt geliefd op de site
Metal is niet echt geliefd op de site
Dat valt nogal mee volgens mij, er zijn erg veel metalliefhebbers te vinden op deze site. Alleen kom jij ze misschien niet tegen als je niet bij metal albums komt en ze zijn logischerwijs in de minderheid, zoals ook hip-hop liefhebbers, die toch ook een erg grote groep vormen.
Stinkfist vind ik een erg vet nummer, maar Tangerine Dream wint zonder twijfel. Maar dit schiet niet op zo

0
Yann Samsa
geplaatst: 19 mei 2011, 17:13 uur
niels94 schreef:
Dat valt nogal mee volgens mij, er zijn erg veel metalliefhebbers te vinden op deze site. Alleen kom jij ze misschien niet tegen als je niet bij metal albums komt en ze zijn logischerwijs in de minderheid, zoals ook hip-hop liefhebbers, die toch ook een erg grote groep vormen.
Stinkfist vind ik een erg vet nummer, maar Tangerine Dream wint zonder twijfel. Maar dit schiet niet op zo
(quote)
Er zijn veel metalfans op de site...
Ten eerste luisteren diegene meestal enkel naar of de voor de hand liggende bands of de clichématige rommel. Het groepje Sunn O)), Neurosis,... is al iets kleiner. Maar dat was eigenlijk niet hetgeen ik bedoel:
Het valt enkel op dat de wat meer 'open minded' en veelzijdige muziekliefhebbers op MuMe niet echt veel metal kunnen appreciëren. New Wave, Jazz, Post-Rock enzovoort gaat er allemaal goed in (terecht, natuurlijk) - een metalsong verliest al veel sneller een clash als deze. Dat geldt terecht voor namen als Iron Maiden, Judas Priest - maar ook onterecht voor de onbekendere namen (waarvan het nummer dus eerst nog via de link moet worden beluisterd).
Verder vind ik sommige Hip-Hop fans nogal overdrijven over de 'ongeliefdheid' van het genre op deze site. Rop bijvoorbeeld, bij één der vorige Knock-outs, die zegt: "dat andere nummer is Hip-Hop mensen, stem dan maar gewoon op Supertramp..." - terwijl Hip-Hop, en niet enkel de bekendste namen, hier toch wel geliefd zijn. En dit zeg ik als Hip-Hop liefhebber.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 17:17 uur
Ferre Clabau schreef:
Ten eerste luisteren diegene meestal enkel naar of de voor de hand liggende bands of de clichématige rommel.
Ten eerste luisteren diegene meestal enkel naar of de voor de hand liggende bands of de clichématige rommel.
Valt mee, hoor. Tenminste, zo ervaar ik het. Er zijn redelijk wat mensen die naar onbekendere metal luisteren. Maar inderdaad, ze zijn wel in de minderheid met bijvoorbeeld de algemene rockfans en dus vind je ze naar verhouding minder vaak terug, relatief.
Het valt enkel op dat de wat meer 'open minded' en veelzijdige muziekliefhebbers op MuMe niet echt veel metal kunnen appreciëren. New Wave, Jazz, Post-Rock enzovoort gaat er allemaal goed in (terecht, natuurlijk) - een metalsong verliest al veel sneller een clash als deze. Dat geldt terecht voor namen als Iron Maiden, Judas Priest - maar ook onterecht voor de onbekendere namen (waarvan het nummer dus eerst nog via de link moet worden beluisterd).
Klopt, misschien is het een beetje love it or hate is. Zelf vind ik metal als de bands die jij eerder noemde geweldig (moet er nog veel van ontdekken) maar ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat veel mensen dat niet vinden.
Verder vind ik sommige Hip-Hop fans nogal overdrijven over de 'ongeliefdheid' van het genre op deze site. Rop bijvoorbeeld, bij één der vorige Knock-outs, die zegt: "dat andere nummer is Hip-Hop mensen, stem dan maar gewoon op Supertramp..." - terwijl Hip-Hop, en niet enkel de bekendste namen, hier toch wel geliefd zijn. En dit zeg ik als Hip-Hip liefhebber.
Heb je wel gelijk.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 17:56 uur
4-1 lastig, maar Australia is wel zo enorm aanstekelijk. Album van De La is wel een stuk beter.
* denotes required fields.