Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2011, 22:57 uur
niels94 schreef:
Zoals je weet ben ik aardig fan van De Kift, maar zoals je nu van leer trekt tegen Seven Nation Army vind ik overdreven. Ongeïnspireerd? In mijn ogen erg sterk, vrij geniaal zelfs, zo'n doodsimpel bassdeuntje die blijft hangen, die heerlijke solo's, die stem van Jack White. Hoe sterk ik De Zee ook vind, zelfs ik was misschien voor Seven Nation Army gegaan. Het feit dat die nog stééds niet doodgedraaid is voor mij laat ook al wat zien (want ik hem 'm vaak gehoord).
Om even te benadrukken dat ik het eens niet met je eens ben, zet het in de geschiedenisboeken
Overdreven natuurlijk
(quote)
Zoals je weet ben ik aardig fan van De Kift, maar zoals je nu van leer trekt tegen Seven Nation Army vind ik overdreven. Ongeïnspireerd? In mijn ogen erg sterk, vrij geniaal zelfs, zo'n doodsimpel bassdeuntje die blijft hangen, die heerlijke solo's, die stem van Jack White. Hoe sterk ik De Zee ook vind, zelfs ik was misschien voor Seven Nation Army gegaan. Het feit dat die nog stééds niet doodgedraaid is voor mij laat ook al wat zien (want ik hem 'm vaak gehoord).
Om even te benadrukken dat ik het eens niet met je eens ben, zet het in de geschiedenisboeken
Overdreven natuurlijk
Als er een nummer doodgedraaid is, is het dat nummer wel...
0
geplaatst: 24 mei 2011, 23:04 uur
Nee die eer behoort toe aan Hallelujah 
2-3 The Coup klinkt lekkaaaaaah

2-3 The Coup klinkt lekkaaaaaah
0
geplaatst: 24 mei 2011, 23:19 uur
Hallelujah is amper gedraaid.. Pas sinds het nummer een beetje de grote massa heeft bereikt wordt het vaak teruggevonden in toplijsten (en dus vaker gedraaid).
0
geplaatst: 24 mei 2011, 23:21 uur
Hallelujah amper gedraaid?!
Dat is inderdaad ook een perfect voorbeeld van een doodgedraaid nummer... en ook iedereen moet dat nummer coveren.
Dat is inderdaad ook een perfect voorbeeld van een doodgedraaid nummer... en ook iedereen moet dat nummer coveren.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 23:25 uur
Totdat ik een keertje de versie van Jeff Buckley hoorde, zo'n 2 jaar geleden, had ik het nummer nog nooit gehoord. Dus van doodgedraaid amper sprake.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 23:44 uur
207. Björk – Hunter vs. Dexys Midnight Runners - I Couldn't Help It If I Tried
0-0
0-0
0
geplaatst: 25 mei 2011, 01:13 uur
207. Björk – Hunter vs Dexy's Midnight Runners - I Couldn't Help It If I Tried
Beiden niet bijzonder hoogdravend
4-1
Beiden niet bijzonder hoogdravend
4-1
0
geplaatst: 25 mei 2011, 06:48 uur
laxus11 schreef:
De Kift vind ik gewoon saaie muziek
Terwijl dat nummer van Guns gewoon goed is en Sloop John B een van de beste van de beach Boys is.
En dat moest er van mij uit
Aha. De Kift vind ik gewoon saaie muziek

Terwijl dat nummer van Guns gewoon goed is en Sloop John B een van de beste van de beach Boys is.
En dat moest er van mij uit

niels94 schreef:
Overdreven natuurlijk
Akkoord, het is best een prima nummer. En misschien was ik gisteren wat te kritisch door mijn onbegrip. Maar ik blijf vinden dat het nummer wel heel erg op zijn basdeuntje leunt, in couplet en in het refrein. In ieder geval een redelijk simpel nummer, maar fat hoeft ook niet altijd slecht te zijn. Zoals je weet ben ik aardig fan van De Kift, maar zoals je nu van leer trekt tegen Seven Nation Army vind ik overdreven. Ongeïnspireerd? In mijn ogen erg sterk, vrij geniaal zelfs, zo'n doodsimpel bassdeuntje die blijft hangen, die heerlijke solo's, die stem van Jack White. Hoe sterk ik De Zee ook vind, zelfs ik was misschien voor Seven Nation Army gegaan. Het feit dat die nog stééds niet doodgedraaid is voor mij laat ook al wat zien (want ik hem 'm vaak gehoord).
Overdreven natuurlijk

6-1
0
geplaatst: 25 mei 2011, 07:12 uur
208. Deltron 3030 – Positive Contact vs. John Legend & The Roots - I Can't Write Lefthanded
0-0
0-0
0
geplaatst: 25 mei 2011, 08:30 uur
hoi123 schreef:
Akkoord, het is best een prima nummer. En misschien was ik gisteren wat te kritisch door mijn onbegrip. Maar ik blijf vinden dat het nummer wel heel erg op zijn basdeuntje leunt, in couplet en in het refrein. In ieder geval een redelijk simpel nummer, maar fat hoeft ook niet altijd slecht te zijn.
Akkoord, het is best een prima nummer. En misschien was ik gisteren wat te kritisch door mijn onbegrip. Maar ik blijf vinden dat het nummer wel heel erg op zijn basdeuntje leunt, in couplet en in het refrein. In ieder geval een redelijk simpel nummer, maar fat hoeft ook niet altijd slecht te zijn.

Ik vind juist de coupletten ook erg sterk, natuurlijk leunt het nummer een beetje op het basdeuntje, mag het? Het is één van de meest catchy basdeuntjes ooit. Het was mijn nominatie, ik vind het een van de sterkste nummers ooit gemaakt.
De Kift is trouwens ook erg mooi, ik heb Vlaskoorts en de laatste nu ook geluisterd en ze zijn beide erg goed. Ik ben al weken verslaafd aan Drie Wegen
0
Lukk0
geplaatst: 25 mei 2011, 09:01 uur
En dan te bedenken dat er niet eens een basgitaar in gespeeld wordt...
2-2 trouwens
2-2 trouwens
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 25 mei 2011, 09:19 uur
Ik vind dat nummer van The White Stripes het slechtste en meest irritante nummer ooit.
Ik kan het niet eens onderbouwen.
Ik kan het niet eens onderbouwen.
0
geplaatst: 25 mei 2011, 09:41 uur
Hmm...je maakt me nieuwsgierig, dan moet ik de hoes van dat album toch eens gaan bekijken

* denotes required fields.