MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)

zoeken in:
Fuuuuuuck

Neil Young, Midnigt Oil er allebei uit????????????????
Damn...kon verdorie niet meer op tijd online komen *:|**:|**:|**:|*

Edit: En nu Atmosphere ook nog...met een geweldig nummer.
Wu-Tang Clan wel door maar Atmosphere niet

Wat een onlogische keuzes worden hier gemaakt.

1-0 Die 2de

2-0

2-1

Ozric Spacefolk
Over Beds are Burning is enorm nagedacht. Ik vind het echt niet zo'n geweldig nummer. Maar juist in het door Reagan en Tatcher geregeerde klimaat met de neo-liberale en me-first-attitude waren dit soort nummers een verademing.
Veel (juist) muziek-artiesten in de jaren 80 waren erg begaan met het klimaat, ontbossing, armoede en waren gekant tegen oorlog, racisme en wat dies meer zij.

Beds are Burning niet goed vinden, is je eigen keus. Zeggen dat er niet over de tekst is nagedacht is pure domheid.

hoi123 schreef:
Kan je mening zijn. En je kan Beds Are Burning ook goed vinden (No shit. ). Maar ik vind het zo fout dat ik echt mijn best moest doen om het nummer af te luisteren. Die zang en het koortje bij het refrein zijn allebei echt walgelijk, net zoals het ongelooflijk storende jaren 80-sfeertje en de kitschy tekst.

Jeminee een nummer uit de jaren 80 neersabelen omdat het een jaren 80 sfeertje heeft...how low can you go?

Ozric Spacefolk
ongelooflijk, ik moet erg lachen om deze twee nummers... Ik kende beide bands/acts niet. De een een nihilistische punkband de ander underground hiphop act.
Ik ga voor de laatste, omdat de sample wel lekker is en de tekst me aangrijpt.

3-2

4-2

4-3

Poeha schreef:
Jeminee een nummer uit de jaren 80 neersabelen omdat het een jaren 80 sfeertje heeft...how low can you go?
Ja, want dat was m'n enige argument waarom ik dit nummer zo vreselijk vind.
Ik vind het storend, maar dat betekent niet meteen dat het alleen om die reden een slecht nummer ''is''. Ik kan zo nog vijf dingen opsommen die me onnoemlijk irriteren aan dit nummer en met gemak. Het overmatige, gedateerd en (voor mij!) storende jaren 80-laagje is inderdaad één van de minpunten.

Ozric Spacefolk schreef:
Beds are Burning niet goed vinden, is je eigen keus. Zeggen dat er niet over de tekst is nagedacht is pure domheid.
Een nummer is voor mij niet goed omdat het in die tijd zo'n ander thema had. Ik reken een nummer af op de tekst en hoe goed en anders deze ook mocht zijn (wat het overigens helemaal niet was, als ik je goed begrijp) in de jaren 80, ik vind het geen goede tekst. Ik kan zo met wat voorbeelden komen als je wil.

Ben al weer wat gekalmeerd, van de teleurstelling

Waren net 2 van mijn nominaties die ook in mijn persoonlijke Top 10 staan

Nee rap is lekkere muziek en je wordt er ook nog mee doodgegooid bovendien.

hoi123 schreef:
Wel irriteert dat ongelooflijk irritante orgel/synthje me, net zoals de drums. En allebei zijn typerend voor dat sfeertje waar ik persoonlijk een ongelooflijke hekel aan heb. Maar nogmaals, dat is niet het enige.

Wat dan weer opvalt is het feit dat in hiphop erg veel gebruikt wordt gemaakt van drumcomputers en synthesizers uit die door jou verfoeide jaren 80....

Ceasar schreef:
Wat dan weer opvalt is het feit dat in hiphop erg veel gebruikt wordt gemaakt van drumcomputers en synthesizers uit die door jou verfoeide jaren 80....
Dat geef ik zo toe, vooral de drumcomputers, synthesizers worden volgens mij iets minder gebruikt.. En het enige argument dat ik tegen kan gebruiken, is dat het in hiphop simpelweg veel minder storend klinkt. Niet omdat het hiphop is, maar eerder omdat het geluid van de drumcomputers en synthesizers sindsdien erg is geëvolueerd. Ik kan me gewoon erg irriteren aan de synthesizer (melodietjes) in de jaren 80. Misschien ligt het er ook aan dat voor mijn gevoel synths redelijk anders worden gebruikt in hiphop. Meer ondersteunend, terwijl in ze in de meeste nummers uit de jaren 80 waar ik me aan stoor, ze echt een melodietje erdoorheen spelen.

Inderdaad, zoiets had ik al kunnen opmaken uit de tekst (The time has come/ A fact's a fact/Itbelongs to them/Let's give it back/) en het is uiteraard erg goed dat ze zich voor dit doel inzetten. Maar dat maakt de tekst van het nummer toch niet automatisch goed?

Ozric Spacefolk
Overigens is Midnight Oil een rockband, en zullen ze zelf ook niet blij zijn met de productie, maar dat was geen enkele rock-band uit de jaren tachtig... (live versie = YouTube - ‪Midnight Oil, "Beds Are Burning" (live at the Hultsfred festival 1994)‬‏

Nu zit ik het echt op te nemen voor een band die ik niet eens zo boeiend vind.

Ozric Spacefolk
Het maakt, dat het nummer geen slechte tekst heeft. Voor slechte teksten gaan we naar Madonna, Lady Gaga, Limp Bizkit etc.

Poeha schreef:
(quote)

Hip-hop neersabelen omdat het hip-hop is?

4-4

Nogmaals: Het is niet alleen de productie die ik slecht vind aan het nummer. Maar het storende laagje komt niet alleen door de productie. Het refrein straalt ook dat foute sfeertje uit en dat komt niet alleen door de productie.

Overigens is er ook echt wel muziek uit de jaren 80 die dit sfeertje niet heeft.

Ozric Spacefolk schreef:
Het maakt, dat het nummer geen slechte tekst heeft.
En hier zijn we het oneens. Hoe nobel de tekst ook is, dat maakt het niet per sé een goede tekst.
Vind ik.

Koenr schreef:
Laten we lief zijn, Poeha doet dat niet. Hij heeft al meerdere keren gezegd dat hij Atmosphere erg goed vindt. En hij moet zich nog verdiepen in het genre.

Ozric Spacefolk
Let's agree to disagree... Ik hoop dat in de toekomst het nummer je nog eens bij je kladden grijpt...

hoi123 schreef:

(quote)
Laten we lief zijn, Poeha doet dat niet. Hij heeft al meerdere keren gezegd dat hij Atmosphere erg goed vindt. En hij moet zich nog verdiepen in het genre.
Ik zeg niet dat Poeha dat doet, ik geef enkel een antwoord op z'n vraag. En daar zal je Poeha wel minder snel wat van zien zeggen.

Ik sabel overigens ook graag jaren '80 nummers neer.

Ozric Spacefolk schreef:
Let's agree to disagree... Ik hoop dat in de toekomst het nummer je nog eens bij je kladden grijpt...

Koenr schreef:
Ik sabel overigens ook graag jaren '80 nummers neer.

Clubje beginnen?

4-5 Die 1e

Koenr schreef:

hoi123 schreef:

Ha, ha, goed dat je het voor me opneemt, hoi
Ik heb zeker niets tegen hip-hop, het was bij mij de teleurstelling dat een personal favorite er gewoon uit ligt tegen een hip-hop nummer dat ik beduidend minder vind.
Gasten als Dre, Biggie, Pac en Snoop vind ik juist geweldig.

Koenr schreef:
Ik zeg niet dat Poeha dat doet, ik geef enkel een antwoord op z'n vraag. En daar zal je Poeha wel minder snel wat van zien zeggen.

Moet ik dit als negatief punt naar mij toe zien?
Je hebt dan nogal een lage dunk van mij, als ik het tenminste goed heb geïnterpreteerd.

Nou ja, laten we maar lekker doorgaan met deze K.O.

4-5 is de huidige stand.

Nee hoor, zo vijandig was het helemaal niet bedoeld. Ik vond deze reactie alleen wel erg selectief als je de andere berichtjes hier af en toe ziet, maar daar maakt iedereen zich natuurlijk wel eens schuldig aan.

Overigens is de Wu-Tang Clan natuurlijk beter dan Biggie en Pac samen. En het nummer was uiteraard ook beter dan die van Atmosphere. Terechte uitslagen dus.

#koen
Pff kom op he!

5-5

5-6

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.