MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)

zoeken in:

74. Ben E. King - What Is Soul vs. Rainbow – Stargazer

0-0

DjFrankie (moderator)
0-2 duidelijk

3-2

Ozric Spacefolk
4-3

Ozric Spacefolk
Echt serieus Freebird eruit gestemd tegen dat gay-nummer?

On-fucking-gelooflijk...

Een nummer dat niet voldoet aan het simplisme des levens is meteen een gay-nummer? Erg kortzichtig, en dat voor iemand die van "prog" houdt

Ozric Spacefolk
Freebird is mss wel het toonbeeld van het simplisme. Hoe prog is dat nummer?

Een schitterend blues-georienteerd levenslied legt het af tegen een simpel en bijna achterlijk discoliedje dat echt alleen maar door artiesten is gedaan die flirten met homo-erotiek.

Echt, ik kan en zal het nooit begrijpen....

Ozric Spacefolk schreef:

Een schitterend blues-georienteerd levenslied legt het af tegen een simpel en bijna achterlijk discoliedje dat echt alleen maar door artiesten is gedaan die flirten met homo-erotiek.

Misschien omdat de thematiek en stijl van sommige van die artiesten die jij zo verafschuwt gewoon wat verfijnder en dubbelzinniger in elkaar steekt dan jij aan kan met je referentiekader. Misschien moet je eens werkelijk proberen "prog" te zijn en wat meer stijlen toe te laten dan alles wat op een of andere manier is gebaseerd op gitaar georiënteerde bluesrock. Niet dat ik speciaal een lans wil breken voor de versie van Jones, want die van Soft Cell is op alle fronten superieur.

6-4

Ozric Spacefolk schreef:

Homo-erotiek....??? Ahum Tainted Love komt uit 1964 en toen werd er in de muziek nog niet echt geflirt met Homo-erotiek, dat het nummer een "Gay" lading heeft gekregen komt door Soft Cell en heeft niets met het nummer zelf te maken.

Tainted Love is voor mij een van de betere Northern Soul klassiekers (al bestond die term toen nog niet, maar word het er nu wel toe gerekend) en daarom heb ik het nummer ook genomineerd.

orbit schreef:
Misschien moet je eens werkelijk proberen "prog" te zijn en wat meer stijlen toe te laten dan alles wat op de een of andere manier is gebaseerd op gitaar georiënteerde bluesrock.

Eens, open your mind.

6-6 Niet dat het zin heeft maar toch

Freebird Eruit

DjFrankie (moderator)
1-2

Ozric Spacefolk
orbit schreef:
(quote)

Misschien omdat de thematiek en stijl van sommige van die artiesten die jij zo verafschuwt gewoon wat verfijnder en dubbelzinniger in elkaar steekt dan jij aan kan met je referentiekader. Misschien moet je eens werkelijk proberen "prog" te zijn en wat meer stijlen toe te laten dan alles wat op een of andere manier is gebaseerd op gitaar georiënteerde bluesrock. Niet dat ik speciaal een lans wil breken voor de versie van Jones, want die van Soft Cell is op alle fronten superieur.

Als je me zou kennen dan zou je weten dat ik alle stijlen die er bestaan goed vind. Zonder uitzonderingen. Ik weet echter wel dat ik Freebird velen malen beter dan Tainted Love.
Het roept associaties met Roze Zaterdag op.
Niet beledigend bedoeld.
Maar ik vind het nogal vreemd dat dat nummer het verliest.
Maar goed, ik heb dan ook totaal geen verstand van muziek. Ik luister alleen maar naar troep als Radiohead, Yes, King Crimson en bluesrock.

Ozric Spacefolk
2-3

Ozric Spacefolk
Excuses aan The Lion, het was niet zo beledigend bedoeld, als dat het eruit kwam.
Ik baalde gewoon.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.