Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)
zoeken in:
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 9 juni 2011, 19:04 uur
Gimme Shelter is een waanzinnig mooi nummer. punt uit.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:04 uur
Prima toch, als jij dat vindt, heb ik geen moeite mee, maar mij doet het weinig.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:09 uur
Poeha schreef:
Prima toch, als jij dat vindt, heb ik geen moeite mee, maar mij doet het weinig.
Daarom gaf ik je net die tip. Ik heb die oorlog ook niet meegemaakt, maar Gimme Shelter lijkt gewoon een muzikale vertaling van een aanval op een Vietnamees dorp.
Eerst is alles rustig, de bomen wiegen zachtjes in de wind. Dan komen de helicopters, die een ravage aanrichten. Vrouwen en kinderen vluchten in paniek weg, verschroeit door napalm. En dan is er één jong meisje die zich omdraaid en het vol emotie uitschreeuwt:
"war is just a shot away, it's just a shot away"
Je moet wel een hart van steen hebben om daar geen kippenvel van te krijgen

Geweldig toch, als een nummer zo'n beeldenstroom kan opwekken?
Om een lang verhaal kort te maken: Gimme Shelter is mijn nominatie, die ik met hand en tand verdedig

0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:13 uur
En daar heb je alle recht toe, arthur. Wel mooi dat het je kippenvel bezorgt, dat soort songs heb ik normaal gezien ook het liefst
.
Dat heb ik nu juist met Summer Moved On van A-Ha als Morten weer eens flink aanhaalt.
Och misschien als ik het wat vaker beluister
maar ja de Stones hebben een stortvloed aan geweldig materiaal.
.Dat heb ik nu juist met Summer Moved On van A-Ha als Morten weer eens flink aanhaalt.
Och misschien als ik het wat vaker beluister
maar ja de Stones hebben een stortvloed aan geweldig materiaal.
0
#koen
geplaatst: 9 juni 2011, 19:18 uur
ArthurDZ schreef:
Om een lang verhaal kort te maken: Gimme Shelter is mijn nominatie, die ik met hand en tand verdedig
Jouw nominatie?

0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:37 uur
1-0
Niks mis met Rejoice maar Innuendo is mijn Favoriet van Queen
Niks mis met Rejoice maar Innuendo is mijn Favoriet van Queen
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:46 uur
#koen schreef:
Jouw nominatie?
(quote)
Jouw nominatie?
Haha, ik zie het nu. Het had mijn nominatie kunnen zijn, maar iemand was me voor

8-0
jeugdsentiment
0
geplaatst: 9 juni 2011, 20:18 uur
62. Simple Minds - Hunter and the Hunted vs. Janis Ian – In the Winter
0-0
0-0
* denotes required fields.