MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)

zoeken in:
Ozric Spacefolk
Gimme Shelter is een waanzinnig mooi nummer. punt uit.

Prima toch, als jij dat vindt, heb ik geen moeite mee, maar mij doet het weinig.

Ozric Spacefolk
We zien wel welk nummer wint

Poeha schreef:
Prima toch, als jij dat vindt, heb ik geen moeite mee, maar mij doet het weinig.

Daarom gaf ik je net die tip. Ik heb die oorlog ook niet meegemaakt, maar Gimme Shelter lijkt gewoon een muzikale vertaling van een aanval op een Vietnamees dorp.

Eerst is alles rustig, de bomen wiegen zachtjes in de wind. Dan komen de helicopters, die een ravage aanrichten. Vrouwen en kinderen vluchten in paniek weg, verschroeit door napalm. En dan is er één jong meisje die zich omdraaid en het vol emotie uitschreeuwt:

"war is just a shot away, it's just a shot away"

Je moet wel een hart van steen hebben om daar geen kippenvel van te krijgen

Geweldig toch, als een nummer zo'n beeldenstroom kan opwekken?

Om een lang verhaal kort te maken: Gimme Shelter is mijn nominatie, die ik met hand en tand verdedig

3-5

En daar heb je alle recht toe, arthur. Wel mooi dat het je kippenvel bezorgt, dat soort songs heb ik normaal gezien ook het liefst .
Dat heb ik nu juist met Summer Moved On van A-Ha als Morten weer eens flink aanhaalt.

Och misschien als ik het wat vaker beluister maar ja de Stones hebben een stortvloed aan geweldig materiaal.

3-6

#koen
ArthurDZ schreef:
Om een lang verhaal kort te maken: Gimme Shelter is mijn nominatie, die ik met hand en tand verdedig

Jouw nominatie?

3-7, simpele keuze eigenlijk

60. Queen – Innuendo vs. U2 – Rejoice

Mooie battle

1-0 Niks mis met Rejoice maar Innuendo is mijn Favoriet van Queen

2-0, mijn Queen favoriet

Ozric Spacefolk
6-0

7-0

#koen schreef:
(quote)

Jouw nominatie?

Haha, ik zie het nu. Het had mijn nominatie kunnen zijn, maar iemand was me voor

8-0

jeugdsentiment

9-0

wat een afstraffing voor u2

61. The Cranberries - Ode To My Family vs. Japan – Nightporter

Choo Choo
1-5

#koen
1-6

1-7

62. Simple Minds - Hunter and the Hunted vs. Janis Ian – In the Winter

0-0

Gast
geplaatst: vandaag om 14:03 uur

geplaatst: vandaag om 14:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.