MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)

zoeken in:

7-4

64. Billy Joel – Goodnight Saigon vs. Led Zeppelin - Stairway to Heaven

De Finale

1-1

odi
1-2 Beide fantastisch !!

2-2

2 van mijn nominaties tegen elkaar...

3-2, beide mooi

4-2

5-2

6-2

7-3

Ik weet niet op welk nummer thelion stemt, maar mijn stem gaat naar Billy Joel, waardoor deze battle in ieder geval gespeeld is.

Op naar de derde ronde
(helaas heb ik nog slechts twee nominaties in de race)

Soul is duidelijk de winnaar tot nu toe, deze editie. Als we naar de artiesten kijken met minimaal drie nummers over:

Stevie Wonder: 4
Pink Floyd: 4
Marvin Gaye: 3

Vrij verrassend als je het mij vraagt.

Ozric Spacefolk
Jammer had nog op The Zep willen stemmen.

Ik stem stug op de classic rockers, maar ben ook een liefhebber van de 70's soul en funk.
Ik stem dan weer tegen alternative en indierock en new-wave. Dus het zou best wel eens zo kunnen zijn dat ik ook op een hoop soulplaten heb gestemd.

Stairway to Heaven verliest van zoiets . Stairway verdient beter.

Ozric Spacefolk
Het valt me op, dat sommigen zeggen dat bepaalde nummers zijn doodgedraaid.

Als er één nummer is dat doodgedraaid is, dan is het Goodnight Saigon wel.
Goede tekst, maar vervelend nummer, onderhand.

Ik weet het niet, hoor. Volgens mij hoor ik Stairway to Heaven nog steeds vaker dan Goodnight Saigon. Ze zitten ongeveer in dezelfde categorie. Beiden goede nummers, beiden iets te veel gehoord.

Gelukkig heb ik Stairway to Heaven nog lang niet te veel gehoord en is het voor mij nog steeds één van de mooiste nummers ooit.

8-4

Ozric Spacefolk
8-6

Yann Samsa

Arrie schreef:
Soul is duidelijk de winnaar tot nu toe, deze editie. Als we naar de artiesten kijken met minimaal drie nummers over:

Stevie Wonder: 4
Pink Floyd: 4
Marvin Gaye: 3

Vrij verrassend als je het mij vraagt.

Mag ook best wel een keertje

Ferre Clabau schreef:

Ach, we proberen de eer van dat nummer nog enigszins hoog te houden, laat ons lekker

rock-rick schreef:
Gelukkig heb ik Stairway to Heaven nog lang niet te veel gehoord en is het voor mij nog steeds één van de mooiste nummers ooit.

Ook na een keer luisteren was dat nummer een absolute gruwel geweest, al is Billy Joel dat ook

Je ziet het ook vaak in dazzler's Greatest Hits/Bits K.O.'s.
Daar komen de grootste hits ("doodgedraaid") vaak niet in de uiteindelijke top 10 van zo'n artiest terecht.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:32 uur

geplaatst: vandaag om 09:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.