MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)

zoeken in:
En ik vind Child in Time niet eens sterk.
Heel erg overschat nummer, een groot deel gejat van Bombay Calling en voor het andere deel gewoon saaie, slappe solootjes. Maargoed, ik moet geen olie op het vuur gooien.

Slint heeft met Good Mornig, Captain letterlijk een nieuw genre in de grond gestampt en is daarnaast echt één van de emotioneelste, mooiste, gemeende en daarnaast ook technisch meest perfecte dat ik ken.

Choo Choo
Ferre Clabau schreef:
Niet boos zijn Ik vind Child In Time een sterk nummer (hoewel ik het beste Purple nummer When A Blind Man Cries vind), maar is misschien een tikkeltje overschat (vele Rockklassiekers) en kan niet op tegen het volledige Spiderland album...

Ik ben niet boos! Het kwam alleen een beetje onaardig over...

When a Blind Man Cries is zeker een mooi nummer, maar van Child in Time vind ik het muzikale middenstuk echt geniaal. Maar ik moet toegeven, ik heb m'n oordeel gebaseerd op een keer door YouTube scrollen van dat Slint-nummer, want ik ken het niet...

8-5

5. Placebo - Pure Morning vs. The Cure - Fascination Street

0-1

Hoi123: dank voor het aanpassen van de lijst van de derde ronde, maar hij klopt nog niet, want nu staat in battle 31 the Cure met Pictures of You, terwijl dat nummer in de 2e ronde verloren heeft. Het nummer dat wél in de derde ronde hoort, maar er nog niet in staat is Pink Floyd met Goodbye Blue Sky.

Yann Samsa
2-4 beide bands hebben veel betere songs...

Choo Choo schreef:
(quote)

Ik ben niet boos! Het kwam alleen een beetje onaardig over...

When a Blind Man Cries is zeker een mooi nummer, maar van Child in Time vind ik het muzikale middenstuk echt geniaal. Maar ik moet toegeven, ik heb m'n oordeel gebaseerd op een keer door YouTube scrollen van dat Slint-nummer, want ik ken het niet...

De mens is dan ook van nature onaardig en slecht - geloof niet in het optimistische model dat Rousseau en anderen onze cultuur hebben binnengelokt

Nou, eerlijk: blasfemie, schande, zonde! Zomaar scrollen doorheen zo'n muziek doe je niet. Nu, de appreciatie zal waarschijnlijk maar komen na verschillende luisterbeurten, en zeker als je zo'n muziek niet echt gewoon bent. De climaxen, emotie, opbouw zijn namelijk subliemer/subtieler dan in (hard)rockmuziek als Deep Purple. Daar ligt het zo dik op - verder niks tegen hardrock, integendeel... Feit blijft dat Slint een enorm belangrijke band was voor de ontwikkeling van de Post-Rock...

3-4

#koen
3-5

Choo Choo
Ik vind het nummer van Placebo niet bepaald origineel in tekst, maar het bevalt me beter dan dat standaard jaren 80 geluid, ik hou daar niet zo van.

4-5

Choo Choo
Ferre Clabau schreef:
Nou, eerlijk: blasfemie, schande, zonde! Zomaar scrollen doorheen zo'n muziek doe je niet. Nu, de appreciatie zal waarschijnlijk maar komen na verschillende luisterbeurten, en zeker als je zo'n muziek niet echt gewoon bent. De climaxen, emotie, opbouw zijn namelijk subliemer/subtieler dan in (hard)rockmuziek als Deep Purple. Daar ligt het zo dik op - verder niks tegen hardrock, integendeel... Feit blijft dat Slint een enorm belangrijke band was voor de ontwikkeling van de Post-Rock...

Ok, ik zal het hele nummer eens een kans geven! Maar ik hoor nu dat gekrijs van Ian Gillian door mijn huiskamer schallen en ik geloof niet dat het ooit beter kan worden dan dat... Maar ik ga het ervaren!

Choo Choo schreef:
Ik vind het nummer van Placebo niet bepaald origineel in tekst, maar het bevalt me beter dan dat standaard jaren 80 geluid, ik hou daar niet zo van.

4-5

Fascination Street een standaard jaren '80 geluid?

Yann Samsa
Er wordt ook wat afgekrijst in dat nummer, dus geen probleem - aangezien het nog meer door merg en been gaat

Choo Choo
Arrie schreef:
[Fascination Street een standaard jaren '80 geluid?

Ja, ik weet niet precies welk instrument het is, of wat dan ook, maar zo'n nummer pik je er zo uit. Zo van: "Duidelijk jaren 80..." En dat werkt bij mij meestal niet echt positief!

Maar mijn idee is dat er enorm veel jaren 80 lovers hier op MuMe zitten, dus ik vrees dat ik hier niet veel medestanders in heb...

5-6

Enige wat ik kan bedenken is de harde drum. Maar als je daar al op afknapt... Ik zou zeggen: luister eens naar wat het nummer wel te bieden heeft, of het nou uit de jaren '80 komt of niet...

Discussies over de jaren 80 genoeg hier dus je kan je lol op Choo Choo.

odi
6-6

Choo Choo
Arrie schreef:
Enige wat ik kan bedenken is de harde drum. Maar als je daar al op afknapt... Ik zou zeggen: luister eens naar wat het nummer wel te bieden heeft, of het nou uit de jaren '80 komt of niet...
Het gaat me uiteraard niet om het jaartal wat er aan hangt, maar gewoon zoals de muziek klinkt. En dat bestempel ik meestal als jaren 80 omdat die muziek uit die tijd komt. Het is de sfeer van de muziek op de een of andere manier wat het zo herkenbaar maakt.

7-6

Choo Choo
Choo Choo schreef:
Ok, ik zal het hele nummer eens een kans geven! Maar ik hoor nu dat gekrijs van Ian Gillian door mijn huiskamer schallen en ik geloof niet dat het ooit beter kan worden dan dat... Maar ik ga het ervaren!
En ik had gelijk! Geen slecht nummer hoor, klinkt wel o.k., maar het komt niet in de buurt van Child in Time, dus voor mij blijft het nog steeds een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren...

Ik vind Pure Morning toch een van de mindere nummers van Placebo. En Fascination Street is één van mijn favoriete nummers van The Cure. Daarom:

7-7

8-7

Yann Samsa
Choo Choo schreef:
(quote)
En ik had gelijk! Geen slecht nummer hoor, klinkt wel o.k., maar het komt niet in de buurt van Child in Time, dus voor mij blijft het nog steeds een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren...

Ah, het komt wel - je brein is nog bedoezeld door Dire Straits e.d.

Lukk0
8-8

Beste Cure-nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.