MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Britpop Ko

zoeken in:

11-6

Motorcycle Emptiness heeft een kortere houdbaarheidsdatum en leunt wat mij betreft teveel op het refrein.

Wel een sterk refrein, en natuurlijk een zeer mooi intro.

Ik snap trouwens toch niet wat deze platen in de finale moeten.
Persoonlijk had ik gehoopt op The Stone Roses - Fools Gold en The Charlatans met The Only One I Know, maar dat is voor velen Madchester.
Madchester is gewoon een benaming voor Britpop uit Manchester.
Britpop is voor mij meer dan de scene rondom Londen.

Gelukkig zijn The Libertines niet hoog gekomen.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
.

Gelukkig zijn The Libertines niet hoog gekomen.

Die zijn meer een vuige rockband dan britpop.
Voor mij een zeer verrassende finale .

DjFrankie schreef:
(quote)

Die zijn meer een vuige rockband dan britpop.

Voor mij meer een vage rukband.
Maar met ons Limburgse accent, horen ze in de rest van Nederland het verschil toch niet.

titan (crew)
12-6

Niet echt Britpop, maar wel beter dat dit nummer van Oasis.

DjFrankie (moderator)
And The Winner is.....................................................

Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness

, , , , , , ,

(afbeelding)

13-6

Nog even een schepje er bovenop omdat Oasis The Verve's mooiste uit de finale hield en daarom mijn droomfinale niet door liet gaan. Plus dat Motorcycle ook veel beter is dan Anger.

Graag wil ik iedereen bedanken die met dit spel heeft deelgenomen het was een leuke Ko

Lex bedankt voor deze prima lange K.O. Liep ook lekker door.

Mijn favoriet was: Suede - Trash

Slechte winnaar..

Vond je Oasis dan beter??

Nee, maar Verve, Charlatans of zowat alles van Blur wel..

Die had ik ook hoger verwacht dus.
Dacht eigenlijk dat Fools Gold van The Stone Roses het zou winnen.
Van die band kwamen vrijwel alle nummers erg ver.

deric raven schreef:

Sluit ik me volledig bij aan. In elk geval heeft in de finale wat mij betreft het beste nummer gewonnen, los van het feit of het nu wel of geen Britpop is.

DjFrankie (moderator)
Voor mij was Pulp - Common People van het begin af aan de mega favoriet.

Lex bedankt voor de samenwerking !

Bedankt voor de ko inderdaad.

Jammer van de winnaar, was al een beetje het nummer waar ik op voorhand voor vreesde omdat het in algemene KO's ook altijd verkomt. Als vroege Manics-fan kan ik het gewoon niet zo uitstaan dat ze juist hier bekend door zijn, terwijl ik het oprecht een van hun minste platen uit de begintijd vind.

Oasis had ik wel een mooie winnaar gevonden. Toen Morning Glory net uitkwam was Don't Look Back in Anger nog een albumtrack en hoopte m'n muziekmaatjes en ik al dat dat een single zou worden: wat ons pubers betreft was dat het beste nummer ooit gemaakt op dat moment.

deric raven schreef:
Britpop is voor mij meer dan de scene rondom Londen.

Opvallend visie. Madchester is voor mij meer de dansbare muziek die rond '90 uit Manchester kwam. Bands als Oasis komen daar ook vandaan, maar hebben - behalve dat Noel roadie was voor Inspiral Carpets - toch weinig met Madchester te maken.

Je kunt madchester best tot de britpop rekenen, maar een britpopband uit Manchester is niet ook meteen een madchester-band...

Klopt ook niet helemaal.. de britpop uit de 90s was breder dan de madchester movement, die puur een benaming was voor bandjes die uit het kielzog van de Hacienda en Factory label kwamen.. weliswaar een nieuwe tijd inluidend, maar niet allemaal britpop (happy mondays, 808 state, guy called gerald etc.). Al met al is er wel erg veel nadruk gelegd op Manchester, terwijl het nou ook weer niet zoveel was wat het voorstelde. Britpop was wel echt een grote beweging, die zich roerde van Wales (de winnaar van deze KO) tot vrijwel Schotland aan toe.

Misschien mis ik het, maar ik zeg toch nergens dat de britpop zich beperkt tot Manchester? Dat Madchester wellicht bij de britpop gerekend kan worden betekent niet dat daar ook geen bands als de rest van de UK bij passen.

Ben het verder helemaal eens met wat je zegt eigenlijk.

Het was dus ook een ineenstemming met wat jij zei herman, ouwe paranoid van me Daarom zei ik ook "klopt ook niet helemaal", ik ondersteunde jouw punt bij deze, dat het één niet meteen het ander betekende.

Goede winnaar (al had ik liever iets van Parklife of Suede's debuutalbum zien winnen) en al bij al een erg fijne KO. Bedankt voor de organisatie, laxus

orbit schreef:
Het was dus ook een ineenstemming met wat jij zei herman, ouwe paranoid van me Daarom zei ik ook "klopt ook niet helemaal", ik ondersteunde jouw punt bij deze, dat het één niet meteen het ander betekende.

Ok, het was ook al laat.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:21 uur

geplaatst: vandaag om 20:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.