Muziek / Muziekgames / Britpop Ko
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2011, 21:24 uur
11-6
Motorcycle Emptiness heeft een kortere houdbaarheidsdatum en leunt wat mij betreft teveel op het refrein.
Motorcycle Emptiness heeft een kortere houdbaarheidsdatum en leunt wat mij betreft teveel op het refrein.
0
geplaatst: 23 september 2011, 21:45 uur
Wel een sterk refrein, en natuurlijk een zeer mooi intro.
Ik snap trouwens toch niet wat deze platen in de finale moeten.
Persoonlijk had ik gehoopt op The Stone Roses - Fools Gold en The Charlatans met The Only One I Know, maar dat is voor velen Madchester.
Madchester is gewoon een benaming voor Britpop uit Manchester.
Britpop is voor mij meer dan de scene rondom Londen.
Gelukkig zijn The Libertines niet hoog gekomen.
Ik snap trouwens toch niet wat deze platen in de finale moeten.
Persoonlijk had ik gehoopt op The Stone Roses - Fools Gold en The Charlatans met The Only One I Know, maar dat is voor velen Madchester.
Gelukkig zijn The Libertines niet hoog gekomen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 september 2011, 22:09 uur
Die zijn meer een vuige rockband dan britpop.
Voor mij een zeer verrassende finale .
0
geplaatst: 23 september 2011, 22:13 uur
DjFrankie schreef:
(quote)
Voor mij meer een vage rukband.
Maar met ons Limburgse accent, horen ze in de rest van Nederland het verschil toch niet.

0
titan (crew)
geplaatst: 23 september 2011, 22:15 uur
12-6
Niet echt Britpop, maar wel beter dat dit nummer van Oasis.
Niet echt Britpop, maar wel beter dat dit nummer van Oasis.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 september 2011, 22:16 uur
And The Winner is.....................................................
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
,
,
,
,
,
,
, 

Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
,
,
,
,
,
,
, 

0
geplaatst: 23 september 2011, 22:19 uur
13-6
Nog even een schepje er bovenop omdat Oasis The Verve's mooiste uit de finale hield en daarom mijn droomfinale niet door liet gaan. Plus dat Motorcycle ook veel beter is dan Anger.
Nog even een schepje er bovenop omdat Oasis The Verve's mooiste uit de finale hield en daarom mijn droomfinale niet door liet gaan. Plus dat Motorcycle ook veel beter is dan Anger.
1
geplaatst: 23 september 2011, 22:47 uur
Graag wil ik iedereen bedanken die met dit spel heeft deelgenomen het was een leuke Ko 

0
geplaatst: 23 september 2011, 22:48 uur
Lex bedankt voor deze prima lange K.O. Liep ook lekker door.
Mijn favoriet was: Suede - Trash
Mijn favoriet was: Suede - Trash
0
geplaatst: 23 september 2011, 23:21 uur
Die had ik ook hoger verwacht dus.
Dacht eigenlijk dat Fools Gold van The Stone Roses het zou winnen.
Van die band kwamen vrijwel alle nummers erg ver.
Dacht eigenlijk dat Fools Gold van The Stone Roses het zou winnen.
Van die band kwamen vrijwel alle nummers erg ver.
0
geplaatst: 23 september 2011, 23:24 uur
deric raven schreef:
Sluit ik me volledig bij aan. In elk geval heeft in de finale wat mij betreft het beste nummer gewonnen, los van het feit of het nu wel of geen Britpop is.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 september 2011, 00:10 uur
Voor mij was Pulp - Common People van het begin af aan de mega favoriet.
Lex bedankt voor de samenwerking !
Lex bedankt voor de samenwerking !
0
geplaatst: 24 september 2011, 01:25 uur
Bedankt voor de ko inderdaad. 
Jammer van de winnaar, was al een beetje het nummer waar ik op voorhand voor vreesde omdat het in algemene KO's ook altijd verkomt. Als vroege Manics-fan kan ik het gewoon niet zo uitstaan dat ze juist hier bekend door zijn, terwijl ik het oprecht een van hun minste platen uit de begintijd vind.
Oasis had ik wel een mooie winnaar gevonden. Toen Morning Glory net uitkwam was Don't Look Back in Anger nog een albumtrack en hoopte m'n muziekmaatjes en ik al dat dat een single zou worden: wat ons pubers betreft was dat het beste nummer ooit gemaakt op dat moment.

Jammer van de winnaar, was al een beetje het nummer waar ik op voorhand voor vreesde omdat het in algemene KO's ook altijd verkomt. Als vroege Manics-fan kan ik het gewoon niet zo uitstaan dat ze juist hier bekend door zijn, terwijl ik het oprecht een van hun minste platen uit de begintijd vind.
Oasis had ik wel een mooie winnaar gevonden. Toen Morning Glory net uitkwam was Don't Look Back in Anger nog een albumtrack en hoopte m'n muziekmaatjes en ik al dat dat een single zou worden: wat ons pubers betreft was dat het beste nummer ooit gemaakt op dat moment.
0
geplaatst: 24 september 2011, 01:28 uur
deric raven schreef:
Opvallend visie. Madchester is voor mij meer de dansbare muziek die rond '90 uit Manchester kwam. Bands als Oasis komen daar ook vandaan, maar hebben - behalve dat Noel roadie was voor Inspiral Carpets - toch weinig met Madchester te maken.
Je kunt madchester best tot de britpop rekenen, maar een britpopband uit Manchester is niet ook meteen een madchester-band...
0
geplaatst: 24 september 2011, 02:25 uur
Klopt ook niet helemaal.. de britpop uit de 90s was breder dan de madchester movement, die puur een benaming was voor bandjes die uit het kielzog van de Hacienda en Factory label kwamen.. weliswaar een nieuwe tijd inluidend, maar niet allemaal britpop (happy mondays, 808 state, guy called gerald etc.). Al met al is er wel erg veel nadruk gelegd op Manchester, terwijl het nou ook weer niet zoveel was wat het voorstelde. Britpop was wel echt een grote beweging, die zich roerde van Wales (de winnaar van deze KO) tot vrijwel Schotland aan toe.
0
geplaatst: 24 september 2011, 02:33 uur
Misschien mis ik het, maar ik zeg toch nergens dat de britpop zich beperkt tot Manchester? Dat Madchester wellicht bij de britpop gerekend kan worden betekent niet dat daar ook geen bands als de rest van de UK bij passen.
Ben het verder helemaal eens met wat je zegt eigenlijk.
Ben het verder helemaal eens met wat je zegt eigenlijk.
0
geplaatst: 24 september 2011, 03:40 uur
Het was dus ook een ineenstemming met wat jij zei herman, ouwe paranoid van me
Daarom zei ik ook "klopt ook niet helemaal", ik ondersteunde jouw punt bij deze, dat het één niet meteen het ander betekende.
Daarom zei ik ook "klopt ook niet helemaal", ik ondersteunde jouw punt bij deze, dat het één niet meteen het ander betekende.
0
geplaatst: 24 september 2011, 15:03 uur
Goede winnaar (al had ik liever iets van Parklife of Suede's debuutalbum zien winnen) en al bij al een erg fijne KO. Bedankt voor de organisatie, laxus 

0
geplaatst: 24 september 2011, 16:22 uur
orbit schreef:
Daarom zei ik ook "klopt ook niet helemaal", ik ondersteunde jouw punt bij deze, dat het één niet meteen het ander betekende. Ok, het was ook al laat.

* denotes required fields.