Muziek / Muziekgames / Britpop Ko
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2011, 17:54 uur
5-7 Happy Mondays reken ik niet echt tot britpop eigenlijk
0
geplaatst: 21 september 2011, 18:30 uur
Blijft toch subjectief. Zo ervaar ik juist Oasis eigenlijk niet echt als britpop omdat daarvoor de tongue-in-cheek-factor te laag is. Britpop hoort m.i. net iets lichtvoetiger te zijn. Oasis is meer een soort van saggerijnige rockband die er altijd aan de haren wordt bijgesleept omdat ze toevallig uit die periode komen en zich zo afzetten tegen oerbritpoppers Blur. Happy Mondays zijn iets ouder, maar hebben i.t.t. Oasis wel meer een soort van de juiste uitstraling, zeg maar 

0
geplaatst: 21 september 2011, 19:15 uur
7-7
Ik ga ook voor de Britpop van Happy Mondays ipv de jaren 60 kopie van Oasis.
( Al is Step On gewoon een jaren 70 cover
)
YouTube - John Kongos - He's Gonna Step On You Again (1971)
Ik ga ook voor de Britpop van Happy Mondays ipv de jaren 60 kopie van Oasis.
( Al is Step On gewoon een jaren 70 cover
)YouTube - John Kongos - He's Gonna Step On You Again (1971)
0
geplaatst: 21 september 2011, 19:23 uur
Geinig, nooit geweten dat het een cover is. Don't Look Back in Anger is trouwens ook jaren '70 jatwerk (ben even kwijt welk nummer van Lennon).
Die tongue-in-cheeck factor en lichtvoetigheid vind ik ook typisch britpop, maar van de 16 nummers uit deze ronde voldoet imo nog maar 1 nummer daaraan (Babies). Ik vind dat Oasis er toch ook nog wel bij hoort, al is het ander type band. Destijds was er nota bene The Battle of Britpop, toen Oasis en Blur hun singles tegelijk uitbrachten om te zien welke band het populairst was (Blur won dat, want Country House kwam op 1 binnen en Some Might Say op 2).
yeahyeahyeah schreef:
Blijft toch subjectief. Zo ervaar ik juist Oasis eigenlijk niet echt als britpop omdat daarvoor de tongue-in-cheek-factor te laag is.
Blijft toch subjectief. Zo ervaar ik juist Oasis eigenlijk niet echt als britpop omdat daarvoor de tongue-in-cheek-factor te laag is.
Die tongue-in-cheeck factor en lichtvoetigheid vind ik ook typisch britpop, maar van de 16 nummers uit deze ronde voldoet imo nog maar 1 nummer daaraan (Babies). Ik vind dat Oasis er toch ook nog wel bij hoort, al is het ander type band. Destijds was er nota bene The Battle of Britpop, toen Oasis en Blur hun singles tegelijk uitbrachten om te zien welke band het populairst was (Blur won dat, want Country House kwam op 1 binnen en Some Might Say op 2).
0
geplaatst: 21 september 2011, 19:31 uur
Van Oasis liever een nummer als Live Forever of Rock 'N' Roll Star hier gezien.
0
geplaatst: 21 september 2011, 19:32 uur
herman schreef:
Destijds was er nota bene The Battle of Britpop, toen Oasis en Blur hun singles tegelijk uitbrachten om te zien welke band het populairst was (Blur won dat, want Country House kwam op 1 binnen en Some Might Say op 2).
Destijds was er nota bene The Battle of Britpop, toen Oasis en Blur hun singles tegelijk uitbrachten om te zien welke band het populairst was (Blur won dat, want Country House kwam op 1 binnen en Some Might Say op 2).
En terecht

0
geplaatst: 21 september 2011, 19:33 uur
The La's - There She Goes is volgens mij wel het begin van het hele Britpop gebeuren, terecht dat deze er nog tussen staat, maar ik vind het nummer niet zo bijzonder
0
geplaatst: 21 september 2011, 19:53 uur
Het blijft een lastige discussie: wanneer begon de Britpopperiode eigenlijk? Persoonlijk zie ik niet "There She Goes" (geweldig liedje
) van The La's als het startpunt van het Britpopgebeuren, maar "The Drowners" van Suede (1992). De topperiode van de Britpop lag mijns inziens in 1994/1995/1996 en na het album "Blur" van Blur, de muzikale vernieuwing van Radiohead's "OK Computer" en "Be Here Now" van Oasis was die toptijd afgelopen. "This is Hardcore" (1998) van Pulp zie ik als een reactie op het einde van de Britpop (the day after zeg maar).
Maar ja, iedereen kijkt er weer anders tegenaan.
) van The La's als het startpunt van het Britpopgebeuren, maar "The Drowners" van Suede (1992). De topperiode van de Britpop lag mijns inziens in 1994/1995/1996 en na het album "Blur" van Blur, de muzikale vernieuwing van Radiohead's "OK Computer" en "Be Here Now" van Oasis was die toptijd afgelopen. "This is Hardcore" (1998) van Pulp zie ik als een reactie op het einde van de Britpop (the day after zeg maar).Maar ja, iedereen kijkt er weer anders tegenaan.

0
geplaatst: 21 september 2011, 19:59 uur
Voor mij ligt het begin ook in 1992, maar dan met Popscene van Blur.
Verder kijk ik er ongeveer net zo tegenaan: de hoogtijdagen in 94/95/96 en in 98 was het over.
There She Goes Again vind ik trouwens wel een topliedje, mede door de heerlijk dubbelzinnige tekst maar ook vanwege de geweldige zang. Ik vind dat nummer wel te oud om het tot de britpop te kunnen rekenen, in '88 was er echt nog geen sprake van britpop wat mij betreft...
Verder kijk ik er ongeveer net zo tegenaan: de hoogtijdagen in 94/95/96 en in 98 was het over.
There She Goes Again vind ik trouwens wel een topliedje, mede door de heerlijk dubbelzinnige tekst maar ook vanwege de geweldige zang. Ik vind dat nummer wel te oud om het tot de britpop te kunnen rekenen, in '88 was er echt nog geen sprake van britpop wat mij betreft...
0
geplaatst: 21 september 2011, 20:04 uur
"Popscene" was ik vergeten, Herman. "Popscene" van Blur en "The Drowners" van Suede waren de voortekenen van hetgeen in de daaropvolgende jaren zou losbarsten.
0
geplaatst: 21 september 2011, 20:44 uur
herman schreef:
Geinig, nooit geweten dat het een cover is. Don't Look Back in Anger is trouwens ook jaren '70 jatwerk (ben even kwijt welk nummer van Lennon).
Het piano-intro lijkt nogal op Imagine.
0
geplaatst: 21 september 2011, 20:49 uur
8-10
Ik ga overigens mee met de timing van Herman. Britpop was vooral een reactie op de door de Amerikanen gedomineerde grungejaren, maar ik heb niet zo veel moeite om madchester en dingen als The La's er ook bij te rekenen. Radiohead valt er voor mijn gevoel wel erg buiten en The Verve zit op het randje.
Blur-Suede-Oasis-Pulp waren de grote vier en daaronder nog een hele sloot meer.
Ik ga overigens mee met de timing van Herman. Britpop was vooral een reactie op de door de Amerikanen gedomineerde grungejaren, maar ik heb niet zo veel moeite om madchester en dingen als The La's er ook bij te rekenen. Radiohead valt er voor mijn gevoel wel erg buiten en The Verve zit op het randje.
Blur-Suede-Oasis-Pulp waren de grote vier en daaronder nog een hele sloot meer.
0
geplaatst: 21 september 2011, 20:54 uur
5. The Stone Roses - Fools Gold Vs. The La's - There She Goes
* denotes required fields.