Muziek / Muziekgames / Dance KO
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2012, 13:40 uur
En de laatste alweer van deze ronde:
8 Black Devil - “H” Friend vs. Frankie Knuckles – Your Love
0-1
8 Black Devil - “H” Friend vs. Frankie Knuckles – Your Love
0-1
0
geplaatst: 19 november 2012, 19:44 uur
En we zijn toe aan de kwartfinales!
Allereerst mijn complimenten, het is wat mij betreft een selectie geworden van topkwaliteit. Grappig wel dat de techno het nu duidelijk wint van de house (5 vs. 2). Verder hebben we zelfs met 8 nummers nog alle 5 de decennia vertegenwoordigd (!). Qua landen domineert bakermat Verenigde Staten (3,5 song), maar Nederland, Frankrijk, Duitsland, VK en Italië zijn ook nog allemaal een keertje vertegenwoordigd. Van deze 6 (8 minus Rez en I Feel Love) gaan er 4 straks op mijn nominatielijstje en ongeacht welke dat worden, worden dat mooie nominaties. Strings of Life en Coma Cat heb ik overigens al eens eerder genomineerd... Enfin, genoeg geouwehoerd, tijd voor ronde 8!
Ronde 8 :
1 Underworld – Rez vs. Jaydee – Plastic Dreams
2 Tensnake – Coma Cat vs. DJ Rolando aka The Aztec Mystic – Jaguar
3 Rhythim Is Rhythim – Strings of Life vs. Laurent Garnier – The Man with the Red Face
4 Donna Summer – I Feel Love vs. Frankie Knuckles – Your Love
Tot de 9, 1 verschil
Allereerst mijn complimenten, het is wat mij betreft een selectie geworden van topkwaliteit. Grappig wel dat de techno het nu duidelijk wint van de house (5 vs. 2). Verder hebben we zelfs met 8 nummers nog alle 5 de decennia vertegenwoordigd (!). Qua landen domineert bakermat Verenigde Staten (3,5 song), maar Nederland, Frankrijk, Duitsland, VK en Italië zijn ook nog allemaal een keertje vertegenwoordigd. Van deze 6 (8 minus Rez en I Feel Love) gaan er 4 straks op mijn nominatielijstje en ongeacht welke dat worden, worden dat mooie nominaties. Strings of Life en Coma Cat heb ik overigens al eens eerder genomineerd... Enfin, genoeg geouwehoerd, tijd voor ronde 8!
Ronde 8 :
1 Underworld – Rez vs. Jaydee – Plastic Dreams
2 Tensnake – Coma Cat vs. DJ Rolando aka The Aztec Mystic – Jaguar
3 Rhythim Is Rhythim – Strings of Life vs. Laurent Garnier – The Man with the Red Face
4 Donna Summer – I Feel Love vs. Frankie Knuckles – Your Love
Tot de 9, 1 verschil
0
geplaatst: 19 november 2012, 20:38 uur
Bij zes van de acht nummers had ik van tevoren getekend als je me verteld had dat die de KO zou gaan winnen. I Feel Love en Laurent Garnier zijn ook erg goed. Rez en Plastic Dreams zijn mijn nummers 2 en 3 van wat er over is (welke 2 en welke 3 is moet ik nog even snel bepalen).
EDIT: Geen twijfel 3-5!
EDIT: Geen twijfel 3-5!
0
geplaatst: 19 november 2012, 22:04 uur
Kijkend naar de verloren punten vanaf ronde 1 was Rhythim is Rhythim tot de vorige ronde dé te kloppen dance track. Na de moeizame winst in de vorige ronde tegen Adamski heeft DJ Rolando nu de beste papieren. Daarna volgt Underworld (maar heeft het nu zwaar) en daar weer achter (zeer dicht op elkaar) komen respectievelijk Jaydee (die het nu dus goed doet), Frankie Knuckles en Rhythim Is Rhythim. Donna Summer, Tensnake en Laurent Garnier zijn op papier de underdogs. Alles berekend met gewogen punten (1 stem tegen in ronde 1 is 1 strafpunt, 1 stem tegen in ronde 7 betekent 7 strafpunten).
Tot zover uw statistiekofiel.
Zonder naar de statistiekjes te kijken vermoed ik dat het of de winnaar van deze battle wordt of Rhythim Is Rhythim. Wellicht kan Donna Summer verrassen, omdat er in de halve finale waarschijnlijk drie dezelfde soort nummers overblijven en het een strijd wordt tussen de technoliefhebbers en de technominderliefhebbers (zie ook Adamski vs. Rhythim Is Rhythim).
Tot zover uw statistiekofiel.
Zonder naar de statistiekjes te kijken vermoed ik dat het of de winnaar van deze battle wordt of Rhythim Is Rhythim. Wellicht kan Donna Summer verrassen, omdat er in de halve finale waarschijnlijk drie dezelfde soort nummers overblijven en het een strijd wordt tussen de technoliefhebbers en de technominderliefhebbers (zie ook Adamski vs. Rhythim Is Rhythim).
0
geplaatst: 19 november 2012, 22:21 uur
Ik verwacht dat Donna toch wel hoge ogen gooit hoor... Maar daar gebruik ik dan ook geen statistiekjes voor, maar gewoon m'n gevoel.
0
geplaatst: 19 november 2012, 23:49 uur
Teunnis schreef:
Bij zes van de acht nummers had ik van tevoren getekend als je me verteld had dat die de KO zou gaan winnen.
Bij zes van de acht nummers had ik van tevoren getekend als je me verteld had dat die de KO zou gaan winnen.
Deze KO is sowieso al ontdaan van veel betere tracks voor een Dance KO kwartfinale dan wat er nu nog over is, maar er doen gewoon teveel stemmers mee, die dat niet inzien

Alles beluisterend ben ik gewoon te mainstream voor deze KO

Heel erg jammer van "H" Friend, die had ik dan nog graag als winnaar gezien.
Oh ja...Rez is ook nog een prima track en ongelooflijk dat Robin Albers zover heeft mogen komen in mijn ogen.
4-6
0
geplaatst: 20 november 2012, 00:08 uur
Wel leuk dat van de drie hoofdstromingen (disco/electro, house en techno) er nog een pionier in het spel zit; Donna Summer (of moet ik Giorgio Moroder zeggen?), Frankie Knuckles en Derrick May.
* denotes required fields.