MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1975

zoeken in:
5-4 Patti

5-6 voor Zuma (en kreeg daar Tonight's the night een pak slaag van Wish you were here?)

tangmaster
5-7

6-8 4*-4,5*

7-8

Wat een rare finale, met de minste van de 2 Neil albums en zonder WYWH

Ik had ook liever Born to Run vs WYWH gezien, dat zou de droomfinale geweest zijn.

Na het bekend worden van de halve finale had iedereen denk ik ook op die finale gerekend.

We have a winner

The Viking die de laatste stem uitbrengt en volgens mij ook zijn eerste stem in de knock-out: 1975 maakt een eind aan deze zeer spannende Knock-Out game voor muziekalbums.

Verrassende winnaar - dat kunnen we toch wel zeggen - van deze Knock-Out: 1975 is dus:

(afbeelding)

Neil Young & Crazy Horse - Zuma (1975)

"Zuma" is niet mijn favoriet, maar ben niettemin zeer blij dat Patti Smith met "Horses" die finale gehaald heeft, een album dat ik NB voor € 2,50 bij FRS in de uitverkoop heb gekocht. Ik had die finaleplaats voor Patti Smith nooit verwacht.
Bewezen is in ieder geval wel dat 1975 een uitstekend muziekjaar is met veel gelijkwaardige topalbums. Had ik de finale of halve finale in de avond geplaatst, dan had er misschien een heel andere winnaar uitgerold.

Vreemde laatste rondes en een vreemde winnaar. Heb hem als Neil fan overigens zelf in de kast staan en scoort een nette 4*, maar beste album van 1975 is het voor mij absoluut niet. Van de laatste 8 albums vind ik er 5 beter dan Zuma.

Dat heb je met een knock-out systeem!

Ik kan heel goed leven met Zuma. Een van de betere van Neil en er staat een laatste nummer van Crosby, Stills, Nash & Young op uit de jaren '70. Verder uiteraard het album van Cortez the killer en dan hebben we het toch echt over een Neil Young klassieker van behoorlijke omvang.

wibro schreef:
Na het bekend worden van de halve finale had iedereen denk ik ook op die finale gerekend.

Gerekend wel, gehoopt niet.
De halve finales bezien, was dit mijn droomfinale, maar had er weinig hoop op. Maar het kan verkeren...op MuMe

Mijn bedoeling is zeker wat de Knock-Outs voor albums betreft door te gaan tot 1967. Moet kunnen volgens mij. De jaren 1960 t/m 1966 worden wat problematischer. De jaren vijftig kan ik overslaan. Die zijn al aan bod gekomen in de game "De MuMe Top van de jaren '50".
Met de Knock-out: 1974 wil ik over een paar weken mee beginnen. Nu in ieder geval even niet. Het kost best wel tijd om zo'n game te organiseren. Maar iemand anders mag het natuurlijk ook doen.

Mijn excel is weer hersteld. Al mijn gegevens zijn bewaard gebleven.

Ik wil dus weer verder gaan met dit topic; Muziek >> Muziekgames >> Knock-out: 1974

19-10-11 23:45:
wibro schreef:
Met de Knock-out: 1974 wil ik over een paar weken mee beginnen. Nu in ieder geval even niet. Het kost best wel tijd om zo'n game te organiseren. Maar iemand anders mag het natuurlijk ook doen.

20-10-11 18:07:
Ik wil dus weer verder gaan met dit topic; Muziek >> Muziekgames >> Knock-out: 1974

wibro schreef:

Ik ging er dus van uit dat ik al mijn gegevens kwijt was na de Excel Crash, maar dat bleek dus na het opnieuw configureren gelukkig niet het geval te zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:49 uur

geplaatst: vandaag om 20:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.