Muziek / Muziekgames / Soul Songs KO 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 12 november 2012, 19:46 uur
thelion schreef:
Da's nog beter, maken we er een Soul/Funk/R&B georienteerde MuMe Ladder 2000 van
(quote)
Da's nog beter, maken we er een Soul/Funk/R&B georienteerde MuMe Ladder 2000 van
Wat mij betreft doet hiphop ook gewoon mee. Er zijn dan misschien soulfans die minder met hiphop hebben of hiphoppers die niet zo van de soul zijn, maar zo krijgen we net een iets gemixter publiek. Dat houdt het interessant denk ik. Da's in de MuMe-ladder ook zo, alleen moeten we nu niet vrezen dat weeral dezelfde nummers het zullen halen.

0
geplaatst: 12 november 2012, 19:52 uur
kemm schreef:
Wat mij betreft doet hiphop ook gewoon mee. Er zijn dan misschien soulfans die minder met hiphop hebben of hiphoppers die niet zo van de soul zijn, maar zo krijgen we net een iets gemixter publiek. Dat houdt het interessant denk ik. Da's in de MuMe-ladder ook zo, alleen moeten we nu niet vrezen dat weeral dezelfde nummers het zullen halen.
hiphop bedoel ik met georienteerde wat mij betreft kunnen disco / R&B (de orginele stroming) en wellicht zelfs Doo-Whop en Jazz ook mee doen. Maken we er een Ladder van in de "Radio 6 stijl" ,maar nu draai ik door geloof ik.

0
geplaatst: 12 november 2012, 20:02 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Als iemand (jij Angelo?) het leuk vindt om met mij een hiphop/nu-soul/R&B-ladder te organiseren zeg ik daar geen nee tegen. Dan kan Reijersen (alleen of met behulp van een liefhebber) een toffe soulladder opzetten. Ik doe in een dergelijk geval sowieso aan beide ladders mee.
Ik zit er dan zelf aan te denken dat er uiteindelijk een top 500 uit voortkomt. Dat er iets van een startladder is met pak en beet 250 nummers en dat er 500 nummers toegevoegd mogen worden door de diverse users.
Als iemand (jij Angelo?) het leuk vindt om met mij een hiphop/nu-soul/R&B-ladder te organiseren zeg ik daar geen nee tegen. Dan kan Reijersen (alleen of met behulp van een liefhebber) een toffe soulladder opzetten. Ik doe in een dergelijk geval sowieso aan beide ladders mee.

Ik zit er dan zelf aan te denken dat er uiteindelijk een top 500 uit voortkomt. Dat er iets van een startladder is met pak en beet 250 nummers en dat er 500 nummers toegevoegd mogen worden door de diverse users.
Daar sta ik wel voor open. Moet wel even kijken of het me lukt (qua tijd e.d.), en ik weet bovendien ook niet hoe je moet loten (
) maar dat leer/zie ik dan vanzelf wel. 
Ook Kevin’s optie vind ik eventueel prima. Een bonte mix van alles door elkaar (dat houdt het spannend), alleen zal er dan nog wel even nagedacht moeten worden over een propere opzet. Je zou dan bijv. het concept van de Alternatieve Top 152 kunnen handhaven of zo (alleen dan met meer nummers)? Just sayin’

0
geplaatst: 12 november 2012, 20:05 uur
Het heeft wat mij betreft ook geen haast. Goede spellen hebben hun tijd nodig. 

0
geplaatst: 12 november 2012, 20:44 uur
Moet sowieso even kijken hoe de opzet van een Ladder precies in elkaar zit. Denk dat we met een top1000 wel een eind komen. Misschien kwam de top1000 van deze KO nemen? en daar nog wat eigen inbreng aan toevoegen.
Daarnaast wil ik ook wel even kijken of ik dit wel wil organiseren. Want gaat volgens mij heel veel tijd in zitten.
Daarnaast wil ik ook wel even kijken of ik dit wel wil organiseren. Want gaat volgens mij heel veel tijd in zitten.
0
geplaatst: 13 november 2012, 12:21 uur
Muziek >> Muziekgames >> Icons
Noem je favoriete Gil Scott-Heron-track in dat topic. Als je wilt. Of als je niet wilt.
Noem je favoriete Gil Scott-Heron-track in dat topic. Als je wilt. Of als je niet wilt.

0
geplaatst: 13 november 2012, 14:34 uur
Druk bezig met ladderopzet. Ga uit van 1000nrs, de top640 uit dit topic aangevuld met vrije keuzes van de deelnemers om de 1000 vol te krijgen.
0
geplaatst: 13 november 2012, 16:21 uur
Op zich is er een schema klaar, moet het nog finetunen. Later meer dus.
Maar laten we eerst deze top10 afmaken.
Maar laten we eerst deze top10 afmaken.
0
geplaatst: 13 november 2012, 16:33 uur
Reijersen schreef:
Druk bezig met ladderopzet. Ga uit van 1000nrs, de top640 uit dit topic aangevuld met vrije keuzes van de deelnemers om de 1000 vol te krijgen.
Goed bezig!
Waar haal je de tijd toch vandaan...?
0
geplaatst: 13 november 2012, 16:56 uur
Angelo schreef:
Goed bezig!
(quote)
Goed bezig!
systeem ligt plat op werk, maar Excel werkt altijd

0
geplaatst: 14 november 2012, 11:32 uur
Vandaag, morgen en vrijdag. Dat zijn de drie dagen die iedereen nog heeft om mij per PM zijn/haar top10 door te sturen.
Ik vermaak jullie maar weer eens met een livefilmpje:
Ik vermaak jullie maar weer eens met een livefilmpje:
0
Mb.
geplaatst: 15 november 2012, 01:12 uur
Ik heb me een goed uurtje zoet gehouden aan het beluisteren van de tien gekozen nummers: leuk! 

0
geplaatst: 15 november 2012, 20:27 uur
17 inzendingen zijn geweest en het is nog steeds spannend aan de top. Nog ruim een dag voor je inzending!!!!
0
geplaatst: 16 november 2012, 11:30 uur
Over de ladder:
Ik heb de opzet van de MuMe Ladder bekeken. Ik ga daar wat vanaf wijken. Ben niet van plan herkansingsrondes in te zetten of kansberekeningen er op los te laten. Daar ben ik niet goed in, dus laat ik achter.
We beginnen met 1000 en die vormen de top1000. Later meer....
Ik heb de opzet van de MuMe Ladder bekeken. Ik ga daar wat vanaf wijken. Ben niet van plan herkansingsrondes in te zetten of kansberekeningen er op los te laten. Daar ben ik niet goed in, dus laat ik achter.
We beginnen met 1000 en die vormen de top1000. Later meer....
0
Cured
geplaatst: 16 november 2012, 11:42 uur
Het hoeft ook geen kopie te zijn; ik zou bij God ook niet weten hoe ik dat inelkaar moest flansen
. !1000 nummers in een o\f ander laddersysteem is al heel knap.
. !1000 nummers in een o\f ander laddersysteem is al heel knap.
0
geplaatst: 16 november 2012, 20:56 uur
Nog een paar uurtjes voor de laatste inzendingen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog meer bijkomt, maar wie weet?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog meer bijkomt, maar wie weet?
0
geplaatst: 17 november 2012, 19:56 uur
Uiteindelijk heb ik 18 lijstjes ontvangen. Mede door dit aantal is uiteindelijk nog spannend gebleven, de verschillen zijn klein.
We beginnen onderaan, bij de nummer 10
10. The O'Jays - Backstabbers 73 punten
Afkomstig van het album: Back Stabbers (1972)
Op dit album heeft dit nummer 10 voorkeursstemmen en is daarmee koploper.
-------------------------------------------------
Een bekende sample van dit nummer zit in Angie Stone's I Wish I Didn't Miss You en in TLC's Case of the Fake People.
Road to the final:
1⁰ Tavaras - Whodunit
2⁰ Patti Jo - Make Me Believe In You
3⁰ War - Low Rider
1/8 finale: Ray Charles - Georgia On My Mind
1/4 finale: Edwin Starr - War
1/3 finale: Syl Jonhson - Is It Because I'm Black
1/2 finale: Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised
"De Philadelphia Soul, waar strijkerpartijen net iets opzichtiger zijn en de samenzang van groepen als dit net iets zoeter. Met de vurige teksten en percussie/pianogebruik wordt er een mooi tegengewicht geboden. Een groep die zich in vele sterke nummers heeft bewezen, maar hier misschien wel op z’n best is!"[kemm]
"Back Stabbers is net als het nummer van Ben E. King binnen de lijntjes ingekleurd, maar de kleuren zijn anders. Dat maakt het niet minder oprecht: in die harmonische zanglijntjes zit wel degelijk venijn!" [Mb.]
We beginnen onderaan, bij de nummer 10
10. The O'Jays - Backstabbers 73 punten
Afkomstig van het album: Back Stabbers (1972)
Op dit album heeft dit nummer 10 voorkeursstemmen en is daarmee koploper.
Een bekende sample van dit nummer zit in Angie Stone's I Wish I Didn't Miss You en in TLC's Case of the Fake People.
Road to the final:
1⁰ Tavaras - Whodunit
2⁰ Patti Jo - Make Me Believe In You
3⁰ War - Low Rider
1/8 finale: Ray Charles - Georgia On My Mind
1/4 finale: Edwin Starr - War
1/3 finale: Syl Jonhson - Is It Because I'm Black
1/2 finale: Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised
"De Philadelphia Soul, waar strijkerpartijen net iets opzichtiger zijn en de samenzang van groepen als dit net iets zoeter. Met de vurige teksten en percussie/pianogebruik wordt er een mooi tegengewicht geboden. Een groep die zich in vele sterke nummers heeft bewezen, maar hier misschien wel op z’n best is!"[kemm]
"Back Stabbers is net als het nummer van Ben E. King binnen de lijntjes ingekleurd, maar de kleuren zijn anders. Dat maakt het niet minder oprecht: in die harmonische zanglijntjes zit wel degelijk venijn!" [Mb.]
0
geplaatst: 17 november 2012, 20:02 uur
Hoera, we zijn begonnen! Wordt mooi uiteengezet ook!
Op The O'Jays heb ik volgens mij zo te zien al niet meer gestemd sinds de tweede ronde... om de kwaliteit maar te onderstrepen!
Op The O'Jays heb ik volgens mij zo te zien al niet meer gestemd sinds de tweede ronde... om de kwaliteit maar te onderstrepen!
0
geplaatst: 17 november 2012, 20:04 uur
Ik hoop nu iedere dag een nummer te kunnen plaatsen. (ben een beetje ziekjes dus weet niet zeker of dit gaat lukken)
0
geplaatst: 18 november 2012, 00:25 uur
Mijn nummer 4 is eruit
1.
2.
3.
4. The O'Jays - Backstabbers
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4. The O'Jays - Backstabbers
5.
6.
7.
8.
9.
10.
0
geplaatst: 18 november 2012, 02:04 uur
Mijn nummer 9 is eruit, hierna nummer 10 aub
. Mooi verhaal Daniël, ben benieuwd naar de rest!
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. The O'Jays - Backstabbers
10.
. Mooi verhaal Daniël, ben benieuwd naar de rest!1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. The O'Jays - Backstabbers
10.
0
Cured
geplaatst: 18 november 2012, 09:13 uur
1.
2.
3.
4.
5.
6. The O'Jays - Backstabbers
7.
8.
9.
10.
2.
3.
4.
5.
6. The O'Jays - Backstabbers
7.
8.
9.
10.
0
geplaatst: 18 november 2012, 09:43 uur
Toch erg verrassend dat dit nummer de battles won van zowel Gil Scott-Heron, Edwin Starr als Syl Johnson. Naar mijn voorkeur duidelijk één van de mindere nummers uit de top tien en helemaal een stuk minder dan The Revolution Will Not Be Televised, War of Is It Because I'm Black. O ja, ook I Wish I Didn't Miss You en Case of the Fake People vind ik zelfs veel leuker dan Back Stabbers! 
01.
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09. The O’Jays - Backstabbers
10.
O, en Daniël: erg mooi uiteengezet inderdaad!

01.
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09. The O’Jays - Backstabbers
10.
O, en Daniël: erg mooi uiteengezet inderdaad!

0
geplaatst: 18 november 2012, 09:44 uur
Reijersen schreef:
Uiteindelijk heb ik 18 lijstjes ontvangen.
Uiteindelijk heb ik 18 lijstjes ontvangen.
Wel benieuwd wie die 4 niet vaste stemmers in dit topic dan zijn...........
0
geplaatst: 18 november 2012, 12:05 uur
thelion schreef:
(quote)
De volgende users hebben een top10 toegestuurd:
- reijersen
- r&p
- principal
- musicfriek
- thelion
- dynamo d
- remcodulac
- poeha
- sheepy67
- kemm
- cured
- angelo
- jeroentjuhhh
- laxus
- johannesA
- arrie
- mb.
- the viking
The Backstabbers van the O'Jays
nr 1 van: ...
nr 10 van: reijersen, R&P,
Ben ook een ronde to the finale vergeten bij Backstabbers. Maar dat pak ik dan wel op de nummer 9.
0
geplaatst: 18 november 2012, 12:06 uur
En voor mij persoonlijk
01.
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.