Muziek / Muziekgames / Soul Songs KO 2011
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 08:51 uur
Zo maar even een vraagje: is er al eens een soulladder geweest? Of kunnen we (met m.b.v. een handvol echte soulrakkers hier?) eens een een eindejaars funk/soullijst allertijden samenstellen met onze favoriete nummers (bijv. ieder een top 20 insturen of zo naar een vrijwillige?) Is voor één van beide ideën of iets anders animo, ook gezien de commentaren over gemiste nuimmers van grote souliconen en andere losse nummers animo?
Ik heb overigens ook mijn voorkeur in de K.O. top 10 aan Reijersen gestuurd.
Ik heb overigens ook mijn voorkeur in de K.O. top 10 aan Reijersen gestuurd.
0
geplaatst: 12 november 2012, 09:03 uur
Aan zo'n ladder zit ik ook al een tijdje te denken. Vraag me af of er wel genoeg animo voor is.
0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 09:13 uur
Dat animo is het grootste probleem denk ik ook. Ik ben niet zo'n kenner als jij en sommige anderen hier, maar ik weet er genoeg van om mee te kunnen doen en door zo'n ladder onbekendere parels te ontdekken. Of je zou het genre breder moeten maken met R&B /soul/funk, maar daar is het lastig grenzen stellen misschien/waarschijnlijk (ik kan dat zelf iig niet goed genoeg).
0
geplaatst: 12 november 2012, 09:44 uur
Iets in de trant van That's Soul! Ladder
Lijkt me ook wel wat ja.
Lijkt me ook wel wat ja.
0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 10:34 uur
Klinkende naam, MF !
Voordat we een niuew topic openen moet je misschien wel, zoals Reijersen terecht meldt of er genoeg animo is. Bijv. om hier users te strikken die 'structureel' (min of meer ) meedoen aan zo'n ladder met url-links en bijv. niet te grote ladders (4/5 nummer), zodat iedereen ookk de tijd en kans heeft om de nummers zover nodig nog te beluisteren binnen een tijdspanne a lá de mumeladder.
Als we nou minstens 10 structureel deelneres trekken (liever tussen de 10-15), dan moet dat toch kunnen? Als dan bijv. ieder max.15 nummers mag aandragen en bijv. de rest nog aan tevullen met classics of weet ik wat, dan heb je zo een stuk of 150/160 nummers (of bijv. 200 nummers in 40 ladders van 5 of zo).
Ik tel hier ook al gauw zo'n 10 potentiële deelnemers, nml. Reijersen, Thelion, Musicfriek, R&P, Jeroentjuhh, principal2000, Arrie, Teunnis?, Poeha? en mijzelf.
Voordat we een niuew topic openen moet je misschien wel, zoals Reijersen terecht meldt of er genoeg animo is. Bijv. om hier users te strikken die 'structureel' (min of meer ) meedoen aan zo'n ladder met url-links en bijv. niet te grote ladders (4/5 nummer), zodat iedereen ookk de tijd en kans heeft om de nummers zover nodig nog te beluisteren binnen een tijdspanne a lá de mumeladder.
Als we nou minstens 10 structureel deelneres trekken (liever tussen de 10-15), dan moet dat toch kunnen? Als dan bijv. ieder max.15 nummers mag aandragen en bijv. de rest nog aan tevullen met classics of weet ik wat, dan heb je zo een stuk of 150/160 nummers (of bijv. 200 nummers in 40 ladders van 5 of zo).
Ik tel hier ook al gauw zo'n 10 potentiële deelnemers, nml. Reijersen, Thelion, Musicfriek, R&P, Jeroentjuhh, principal2000, Arrie, Teunnis?, Poeha? en mijzelf.
0
geplaatst: 12 november 2012, 11:28 uur
Lijkt me een leuk idee 
Als ik tenminste de goedkeuring van Cured krijg

0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 11:36 uur
Nou, ik voel me niet geroepen omdat ik niet zo'n kenner ben als Reijersen en cs., maar ik ben wel zeer geïnteresseerd
. het is maar een balletje opwerpen en maar zien of hier, voor allen, genoeg animo voor is. Jij bent iig van de partij dus; je bent bijgesloten nu
.
. het is maar een balletje opwerpen en maar zien of hier, voor allen, genoeg animo voor is. Jij bent iig van de partij dus; je bent bijgesloten nu
.
0
geplaatst: 12 november 2012, 11:41 uur
laxus11 schreef:
Lijkt me een leuk idee
Lijkt me een leuk idee

Voelde jij je ook zo gepasseerd, Lex?

Overigens zie ik mijzelf ook niet bepaald als kenner, maar ik zou wel graag meedoen.
0
geplaatst: 12 november 2012, 11:54 uur
Ik doe zeker mee, denk dat kemm en angelo ook wel geinteresseerd zijn.
Normaal gesproken is er niet zoveel animo voor aan soul gerelateerde topics hier op de site, maar misschien (lees: hopelijk) voor een ladder wel.
Normaal gesproken is er niet zoveel animo voor aan soul gerelateerde topics hier op de site, maar misschien (lees: hopelijk) voor een ladder wel.
0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 12:08 uur
Ik was kemm (en Angelo?) vergeten inderdaad. Een man of 15 moet toch kunnen met zo'n ladder (hoop ik).
0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 13:39 uur
een voorzichtige poging tot afbakening: alleen nummers van albums die hier op MM onder soul en/of funk vallen ? Dat zou beteken dat MJ bijv. gedeeltelijk af zou vallen, omdat dat hier soms onder R&B staat (en ook is?). Wat vindt de 'harde Soulkern" hiervan? (voor mij mag dat, maar ik ben niet alleen en zonder de meerderheid is iedere gamepoging bij voorbaat kansloos). Ik wacht wel op reactie van vooral Reijersen en cs. 

0
geplaatst: 12 november 2012, 13:40 uur
Ik zou R&B wel toelaten, samen met funk. Soul zal toch de hoofdmoot zijn.
0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 13:44 uur
Misschien trekt dat ook meer users eventueel. Ik heb er trouwens geen moeite mee (ik zag toevallig bij Off The Wall Soul/Funk staan en bij Thriller Pop/R&B), maar misschien heeft een ander een beter of makkelijk toepasbaar idee.
0
geplaatst: 12 november 2012, 13:47 uur
Je zou zelfs kunnen zeggen dat bepaalde hiphop met een soulvolle inslag mee zou mogen doen. Denk dan aan artiesten/bands als De La Soul, The Roots, J Dilla, A Tribe Called Quest en Blackalicious. Maar ik laat de beslissing graag over aan de grote bazen van dit topic. 

0
geplaatst: 12 november 2012, 14:06 uur
Als er een soulladder komt ga ik meedoen hoor, maar...
...is het in dit verband niet leuk om eventueel een "Jaren '90 r&b- en hiphopsongs KO" op te starten? Er moet in principe voldoende animo voor zijn, aangezien r&b en hiphop nauw gerelateerd zijn aan soul en funk. Daarbij zal een KO met zo'n opzet misschien ook wel net wat meer interessant zijn voor de hiphopliefhebbers op deze site (= meer aandacht). Misschien een idee om beide op te starten, of zijn de meesten niet geïnteresseerd in een jaren '90 r&b/neosoul/hiphop KO en enkel in een soulladder?
Rhythm & Poetry schreef:
Je zou zelfs kunnen zeggen dat bepaalde hiphop met een soulvolle inslag mee zou mogen doen. Denk dan aan artiesten/bands als De La Soul, The Roots, J Dilla, A Tribe Called Quest en Blackalicious. Maar ik laat de beslissing graag over aan de grote bazen van dit topic.
...is het in dit verband niet leuk om eventueel een "Jaren '90 r&b- en hiphopsongs KO" op te starten? Er moet in principe voldoende animo voor zijn, aangezien r&b en hiphop nauw gerelateerd zijn aan soul en funk. Daarbij zal een KO met zo'n opzet misschien ook wel net wat meer interessant zijn voor de hiphopliefhebbers op deze site (= meer aandacht). Misschien een idee om beide op te starten, of zijn de meesten niet geïnteresseerd in een jaren '90 r&b/neosoul/hiphop KO en enkel in een soulladder?
0
geplaatst: 12 november 2012, 14:09 uur
Als iemand (jij Angelo?) het leuk vindt om met mij een hiphop/nu-soul/R&B-ladder te organiseren zeg ik daar geen nee tegen. Dan kan Reijersen (alleen of met behulp van een liefhebber) een toffe soulladder opzetten. Ik doe in een dergelijk geval sowieso aan beide ladders mee. 
Ik zit er dan zelf aan te denken dat er uiteindelijk een top 500 uit voortkomt. Dat er iets van een startladder is met pak en beet 250 nummers en dat er 500 nummers toegevoegd mogen worden door de diverse users.

Ik zit er dan zelf aan te denken dat er uiteindelijk een top 500 uit voortkomt. Dat er iets van een startladder is met pak en beet 250 nummers en dat er 500 nummers toegevoegd mogen worden door de diverse users.
0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 14:45 uur
Misschien kan/moet je het inderdaad splitsen in R&P's?Angelo' s optie. Ik zou graag zelf graag aan een soul/funk ladder mee willen doen, alleen ik ben dat niet instaat te organiseren (Reijersen misschien?). Aan die optie van R&P/Angelo zou ik evetueel wel mee willen doen, alleen ben ik daar lang zo bekend niet mee, maar misschien anderen weer wel.
Wat betrft die soul/funk ladder zou k het niet al te groot maken (een nummer of 150) of zo, om niet al te veel (onbekendere) nummers er in te laten en zo geen potentiéle deelnemers af te schrikken, maar ik pas me wel aan de meerderheid. Ik denk ook dat users als ik en nog een handvol daar meer aan hun trekken komen, maar ik beslis dat niet zelf natuurlijk.
Wat betrft die soul/funk ladder zou k het niet al te groot maken (een nummer of 150) of zo, om niet al te veel (onbekendere) nummers er in te laten en zo geen potentiéle deelnemers af te schrikken, maar ik pas me wel aan de meerderheid. Ik denk ook dat users als ik en nog een handvol daar meer aan hun trekken komen, maar ik beslis dat niet zelf natuurlijk.

0
geplaatst: 12 november 2012, 15:24 uur
*Nog zo'n gepasseerd voelende*

Ik doe ook meteen mee aan die That's Soul! ladder
Zelf was ik van de week begonnen met de opzet van een "Slick R&B last two decades" KO, maar of daar genoeg animo voor is, zelfs onder de hip-hop/R&B/soul liefhebbers?????
Normaal alleen m.b.t. de 90's maar gein jaren '00 is er ook nog fijne R&B voortgebracht.
En wat hip-hop betreft, dan liever niet alleen de 90's anders mag Ms. Jackson niet meedoen

Ik doe ook meteen mee aan die That's Soul! ladder

Zelf was ik van de week begonnen met de opzet van een "Slick R&B last two decades" KO, maar of daar genoeg animo voor is, zelfs onder de hip-hop/R&B/soul liefhebbers?????

Normaal alleen m.b.t. de 90's maar gein jaren '00 is er ook nog fijne R&B voortgebracht.
En wat hip-hop betreft, dan liever niet alleen de 90's anders mag Ms. Jackson niet meedoen

0
geplaatst: 12 november 2012, 16:18 uur
Ladder is cool natuurlijk, zal eens nadenken over een opzetje. Later deze week (verwacht woensdag, dan ben ik vrij) meer.
0
geplaatst: 12 november 2012, 19:13 uur
Ik doe mee met alles, leuk!
Weet alleen niet of twee ladders aan te raden is, dan precies liever het één een KO en de ander een ladder. Maar waarom niet alles gewoon samen in 1 groot leuk megagigaspelladderextravaganzading?!
Weet alleen niet of twee ladders aan te raden is, dan precies liever het één een KO en de ander een ladder. Maar waarom niet alles gewoon samen in 1 groot leuk megagigaspelladderextravaganzading?!

0
geplaatst: 12 november 2012, 19:19 uur
Cured schreef:
150 is wel heel erg weinig, een beetje verzamel box met alleen maar bekende nummers bevat al snel 100 nummers dus als je alleen al deze en deze tracklists neemt heb je al 200 over bekende nummers.
Denk meer aan een startlijst van 500 aan tev ullen door eigen nominaties tot 1000
0
geplaatst: 12 november 2012, 19:21 uur
kemm schreef:
Maar waarom niet alles gewoon samen in 1 groot leuk megagigaspelladderextravaganzading?!
Maar waarom niet alles gewoon samen in 1 groot leuk megagigaspelladderextravaganzading?!
Da's nog beter, maken we er een Soul/Funk/R&B georienteerde MuMe Ladder 2000 van
0
Cured
geplaatst: 12 november 2012, 19:35 uur
Het punt is wel dat behalve een handvol(of twee) heel veel 'soul'nummers kennen en de rest bij lange na niet; hoe wil je dat dan aan de man brengen (die 150 is maar een voorbeeld). Als je 500 of 1000 doet doen er mischien 6/7 mee of je moet overal een link bij zetten om de nummers te beluisteren voor die ze nog niet kennen. Bij een K.O. heb je dit probleem al veel minder, maar toch vind ik 500 -1000 nummers erg veel voor de users die hieraan mee willen doen (we heten niet allemaal Kemm?Reijersen?thelion en nog een handvol
). Reijersen zei terecht al over het animo en dat wordt er zo (denk ik) niet groter op, maar ik zie iig wel waar hij (of een ander) mee komt. ik pas me dan natuurlijk aan.
). Reijersen zei terecht al over het animo en dat wordt er zo (denk ik) niet groter op, maar ik zie iig wel waar hij (of een ander) mee komt. ik pas me dan natuurlijk aan.
0
geplaatst: 12 november 2012, 19:41 uur
Cured schreef:
of je moet overal een link bij zetten om de nummers te beluisteren voor die ze nog niet kennen.
of je moet overal een link bij zetten om de nummers te beluisteren voor die ze nog niet kennen.
In het geval van een ladder competitie lijkt mij dat evident, bij de MuMe Ladder zijn ook alle nummers van een link voorzien als dat niet het geval zou zijn denk ik dat de animo daar ook lang niet zo groot is als dat deze nu is.
Juist door elk nummer van een link te voorzien kan iedereen mee doen die maar wil en kan men juist heel erg veel nieuwe nummers / artiesten ontdekken.
Verwacht ook niet dat het storm gaat lopen met de deelneemers aan een ladder competitie zelfs niet als alle nummers gelinkt zijn. Soul/Funk/R&B en aanverwante stromingen zijn op MuMe nu eenmaal niet zo populair. Denk dat 15 "vaste" deelneemers wel ongeveer de max is en er zullen ook nog wel wat users aan komen waaien denk ik zo.
* denotes required fields.