MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Songs KO

zoeken in:
1
Camel - Drafted
vs.
Yes - Awaken

3-1

2
Supertramp - A Soapbox Opera
vs.
Supertramp - Crime of the Century

0-4

3
Emerson, Lake & Palmer - Peter Gunn Theme (Live)
vs.
Phideaux - Micro Softdeathstar

0-4

4
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
vs.
IZZ - 23 Minutes Of Tragedy

1-2 pas voorlopig, ga morgen die van IZZ luisteren

Nou, makkie .. Ik geef toe dat A Whiter Shade of Pale aardig klinkt, maar het is toch vooral een handig popnummer waarin fragmenten van J.S. Bach aan elkaar zijn geplakt. Dan heb ik meer waardering voor de gelaagde progrock van IZZ (ontdekking).

Svendra schreef:
(quote)

Nou, makkie .. Ik geef toe dat A Whiter Shade of Pale aardig klinkt, maar het is toch vooral een handig popnummer waarin fragmenten van J.S. Bach aan elkaar zijn geplakt. Dan heb ik meer waardering voor de gelaagde progrock van IZZ (ontdekking).

Je moet het PH natuurlijk ook wel een beetje in het tijdsbeeld plaatsen. Het nummer komt echt uit de progkinderschoenen

Camel - Drafted
vs.
Yes - Awaken

9-2

2
vs.

0-11

3
vs.

3-9

4
vs.

5-6

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Je moet het PH natuurlijk ook wel een beetje in het tijdsbeeld plaatsen. Het nummer komt echt uit de progkinderschoenen

't Is in elk geval een klassieker die hier zijn sporen wel verdiend heeft. Het nummer van IZZ sloot aan bij wat ik wel al van dit gezelschap kende: "wel aardig". Dat was in dit geval niet voldoende.

Wel opvallend om Awaken zo afgedroogd te zien worden.

Misterfool
Camel - Drafted
vs.
Yes - Awaken

9-3

(prachtig onbekend nummer van camel V.S een klassieker van Yes. Een moeilijke keuze, maar ik ga toch voor de klassieker)

2
vs.

0-12

(mooi nummer tegen een briljant nummer)

3
vs.

3-10

(Peter Gunn Theme is heel aardig, maar micro sofdeathstar is een bloedmooie mid-epic van een ondergewaardeerde band).

4
vs.

5-7

(ben nooit zo'n grote fan geweest van Procol Harum en dit nummer van izz, vooral de keyboards en gitaar, zijn werkelijk meesterlijk)

Moet vanavond eerst maar eens naar het nummer van IZZ luisteren alvorens zelf te kunnen stemmen, maar het is natuurlijk een beetje zonde van alle inspanning dat de links nu niet meegekopieerd worden...

Camel - Drafted
vs.
Yes - Awaken

9-4

2
vs.

0-13

3
vs.

4-10

4
vs.

6-7

Brunniepoo schreef:
alvorens zelf te kunnen stemmen, maar het is natuurlijk een beetje zonde van alle inspanning dat de links nu niet meegekopieerd worden...

klopt door mij vergeten... Excuus even niet aangedacht. Misterfool heeft het gelukkig weer opgepakt.

Misterfool schreef:
[(prachtig onbekend nummer van camel V.S een klassieker van Yes. Een moeilijke keuze, maar ik ga toch voor de klassieker)

Dat is dan in jouw geval want in algemene zin is dit toch wel een klein klassiekertje, zeker van de Camel van de jaren 80 en later.

Zo zie je maar hoe relatief het begrip klassieker is .

Zelf kan ik er ook niet zo veel mee, eerlijk gezegd. Als een nummer het predikaat 'klassieker' heeft gekregen, ga ik er geen bonuspunten voor geven. Hetzelfde geldt voor een werk dat representatief voor een bepaald tijdsbeeld was.

Het criterium is simpel: wat doet de muziek mij (nog steeds) op dit moment?

Wow zoals Awaken afgedroogd wordt.

En A Soapbox Opera 0-13? Dat verdient het nummer echt niet!

Evenals Peter Gunn Theme, maar dat andere nummer ken ik (nog) niet.

Om het bericht dan maar af te maken, wil ik inderdaad Drafted bestempelen als (kleine) klassieker. Zo slecht is Nude overigens ook niet beluisterd (132 stemmen).

En dan nu "niet lullen, maar luisteren.."

Misterfool
vigil schreef:
Dat is dan in jouw geval want in algemene zin is dit toch wel een klein klassiekertje, zeker van de Camel van de jaren 80 en later.

Inderdaad, met klassieker bedoel ik dan ook niets anders dan een nummer dat ik vele malen beluisterd heb en dat elke keer weer mijn intresse weet te pakken. Het nummer van camel kende ik niet en vind ik uiteindelijk toch iets minder dan het grandioze Awaken.

Svendra schreef:

Het criterium is simpel: wat doet de muziek mij (nog steeds) op dit moment?

Ik hanteer hetzelfde criterium.

Svendra schreef:
Zo zie je maar hoe relatief het begrip klassieker is .

Zelf kan ik er ook niet zo veel mee, eerlijk gezegd. Als een nummer het predikaat 'klassieker' heeft gekregen, ga ik er geen bonuspunten voor geven. Hetzelfde geldt voor een werk dat representatief voor een bepaald tijdsbeeld was.

daar heb ik het ook niet over, ik ga in op het feit dat jij het een "handig popnummer" vind en daar ageer ik tegen met als aanvulling het tijdsbeeld.

overigens beschouw ik "klassieker" in algemene zin en niet op mezelf gerelateerd omdat ik het al vaak gehoord zou hebben.

1. Camel - Drafted vs. Yes - Awaken
9-4

(Allebei mooie nummers)

2. Supertramp - A Soapbox Opera vs. Supertramp - Crime of the Century

1-12
(Geniaal vs. iets minder, maar nog steeds zeer geniaal)

3. Emerson, Lake & Palmer - Peter Gunn Theme (Live) vs. Phideaux - Micro Softdeathstar

4-10
(Zo goed dat ik mijn eigen nominatie heb beluisterd of die inderdaad wel beter was!)

4. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale vs. IZZ - 23 Minutes Of Tragedy
6-7
(Eén minder nummer. Helaas is die hier aan het winnen )

LINKS MEENEMEN!

Geef je nu punten of niet? In ieder geval gaat Supertramp van 0-13 naar 1-12

chevy93 was zo boos op laxus11, dat hij hem gewoon overgeslagen heeft.

Chevy vergeet de punten van Laxus, gecorrigeerd

9-5 al gestemd

1-13 idem

3. Emerson, Lake & Palmer - Peter Gunn Theme (Live) vs. Phideaux - Micro Softdeathstar

5-10 idem

8-7

Ik vind de zang bij IZZ erg slecht. Die van Procol Harum blijft mooi, dus de keuze is duidelijk

Misterfool

9-6

1-14

6-10

9-7

Ben wel verbaasd over de anti-Awaken stemming tot nu toe. Veel symfonischer krijg je het niet, en Camel is dat zeker niet...

Tsja, anti-stemmen. Op Close to the Edge na heeft Yes me nooit zoveel gedaan. Ik vind het een beetje geitenwollensoksymfo. Awaken vind ik zelfs redelijk saai. Dan toch liever een korter, wel aardig nummer van Camel...

Casartelli (moderator)
Het zijn twee moeilijk vergelijkbare nummers. Het middenstuk van Awaken is misschien wel mooier dan heel Drafted, maar zang en verdere opbouw van het nummer vind ik toch minder overtuigend. Drafted is iets meer dan vier minuten pure eenvoud en dito schoonheid.

Als Awaken in battle 2, 3 of 4 gestaan had, had-ie bij mij het punt alsnog bijna zeker gekregen, maar een loting kan ongelukkig uitpakken.

tangmaster

9-7

1-15

7-10

10-7

Gast
geplaatst: vandaag om 03:41 uur

geplaatst: vandaag om 03:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.