MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Songs KO

zoeken in:
Dus een stem op het ene nummer is gelijk aan een anti-stem tegen het andere nummer? Vreemde conclussie.

Mooie opzet zo! Ik heb nog niet alle nummers kunnen luisteren, mijn stemmen volgen vanavond, denk ik.

1. Camel - Drafted vs. Yes - Awaken

9-8

2. Supertramp - A Soapbox Opera vs. Supertramp - Crime of the Century

1-16

3. Emerson, Lake & Palmer - Peter Gunn Theme (Live) vs. Phideaux - Micro Softdeathstar

7-11

4. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale vs. IZZ - 23 Minutes Of Tragedy

10-8

wat doen we eigenlijk bij een gelijke stand om 23:59?

Golden goal?

vigil schreef:
wat doen we eigenlijk bij een gelijke stand om 23:59?

gewoon nog een dag laten staan?

Casartelli (moderator)
All of the above...

Er komen hoe dan ook vier nieuwe en de onbesliste blijft maximaal 24 uur staan en wordt met een golden goal beslist. Als er na 24 uur geen golden goal is, wint het nummer dat het laatst voorgestaan heeft.

Casartelli schreef:
Het zijn twee moeilijk vergelijkbare nummers. Het middenstuk van Awaken is misschien wel mooier dan heel Drafted, maar zang en verdere opbouw van het nummer vind ik toch minder overtuigend. Drafted is iets meer dan vier minuten pure eenvoud en dito schoonheid.
Goed verwoord. Ik vond de keuze tussen deze twee nummers bijzonder moeilijk en het muntje viel nèt op Awaken. Mocht dat nummer de eerste ronde sneuvelen dan is dat door een ongelukkige loting en niet anders.

ranboy schreef:
Veel symfonischer krijg je het niet, en Camel is dat zeker niet...
Dit is dan ook niet de symfo KO. Daarbij, het hardste nummer hoeft een hardrock KO niet per se te winnen.

rock-rick schreef:
chevy93 was zo boos op laxus11, dat hij hem gewoon overgeslagen heeft.
Nee, ik moest de links kopiëren van Misterfool met het idee de punten van Lex er daarna wel bij te zetten, maar het beluisteren van de nummers duurde zo lang dat ik dat ben vergeten. Of onbewust gewoon een straf, omdat hij de links niet meegenomen heeft. Hoe dan ook, sorry voor het ongemak.

Overigens wil ik niemand tot dingen gaan verplichten, maar het erbij zetten van commentaar maakt het des te leuker. Zeker van onbekende nummers lijkt het me voor de nomineerders(?) leuk om de (positieve) reacties te lezen.

10-8

1-17

3. Emerson, Lake & Palmer - Peter Gunn Theme (Live) vs. Phideaux - Micro Softdeathstar

7-12

10-9

Misterfool schreef:

Om te zien waarvoor iemand gestemd heeft, moet je steeds met de vorige post vergelijken. Best vermoeiend. Wat vinden we ervan om keuzen met een sterretje te markeren (zoals in andere K.O.'s) bijv:

8*-12
10*-8

Dan hoef je ook niet perse aan te geven dat je past.

Mee eens.

Svendra schreef:
Om te zien waarvoor iemand gestemd heeft, moet je steeds met de vorige post vergelijken. Best vermoeiend. Wat vinden we ervan om keuzen met een sterretje te markeren (zoals in andere K.O.'s) bijv:

8*-12
10*-8

Dan hoef je ook niet perse aan te geven dat je past.

Mijn zegen heb je!

Svendra schreef:
Wat vinden we ervan om keuzen met een sterretje te markeren (zoals in andere K.O.'s).
Vanwege dit fenomeen kwam ik ook op het idee om iedereen even snel een krabbeltje te laten schrijven.

Jester schreef:
Golden goal?
Nooit voetbal gekeken? Eerste stem beslist.

Casartelli (moderator)
Heb je onlangs je laatste bericht onder / boven instelling veranderd, Chevy?

Nee, ik lees gewoon heel vaak onder naar boven. Weet eigenlijk niet waarom. Pas als ik merk echt wat te missen, schakel ik terug naar het begin.

11-9* (een van de mooiste nummers uit de hele symfonische rock)

1-19*

8-14*

11-11* (nooit van IZZ gehoord maar dit valt zeker niet tegen)

DjFrankie (moderator)

11-10* geweldige battle met 2 erg mooie nummers, vind Yes echter net iets beter

1-20*

8-15*

11-12* erg mooi nummer van IZZ, klinkt beter als de zorgverzekering

Dat wordt nog spannend tussen Drafted en Awaken

Edit: Frank, als je de quote-functie gebruikt, komen de linkjes mee ...

DjFrankie (moderator)
Svendra schreef:
Dat wordt nog spannend tussen Drafted en Awaken

Edit: Frank, als je de quote-functie gebruikt, komen de linkjes mee ...

Done, maar Supertramp - Soapbox opera doet het niet.

Ik had nou niet echt super veel stemmen verwacht bij deze KO, maar we zitten nu al aan 24 verschillende stemmers. Toppie!

Toch verassend, normaal heb ik nooit iets met Yes, des te meer met Camel. Maar Awaken is een aangename verassing voor mij.

DjFrankie (moderator)
Geweldige opzet van dit spel, zo heeft een ieder kans om alles te beluisteren en blijft het erg spannend, eigenlijk zouden de meeste k.o's zo moeten gaan.

DjFrankie schreef:
Geweldige opzet van dit spel, zo heeft een ieder kans om alles te beluisteren en blijft het erg spannend, eigenlijk zouden de meeste k.o's zo moeten gaan.

Tja zonder deze regel was Camel al lang doorgegaan, nu ziet het er naar uit dat Yes toch nog gaat winnen. Nou, dan mijn gewaad maar weer uit de kast....

Gast
geplaatst: vandaag om 05:31 uur

geplaatst: vandaag om 05:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.