MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Songs KO

zoeken in:
Nou Ozric in ieder geval

7-7

maar nipt!

Ozric Spacefolk schreef:

Het klopt ook dat Kansas pas echt (wereld-)beroemd werd met Carry On Wayward Son (Leftoverture) en Dust in the Wind (Point of Know Return) en toen had de band al 3 hardcore-prog platen gemaakt.

In Europa is het eigenlijk alleen Dust in the wind maar in Amerika is Carry On Wayward Son echt een classic van de allerhoogste orde. Het is 1 van de meest gedraaide nummers allertijden daar. Er is volgens mij ooit eens een onderzoek geweest waaruit bleek dat welk moment je de radio ook aan deed er altijd wel een zender was die dat nummer speelde, uiteraard heeft Amerika veel zenders maar toch (al zal dat anno 2012 misschien wel weer anders zijn). Nu zit er aan de gemiddelde Amerikaan een hoop steekjes los maar wat Kansas betreft zijn ze goed bezig

Ozric Spacefolk
chevy93 schreef:
Nou, men kende Kansas wel lijkt me (Dust in the Wind kent iedereen wel, denk ik), maar ik associeerde ze ook nooit met prog. Net zoals veel mensen Genesis nu niet associëren met prog (uiteraard in mindere mate).

Een ander voorbeeld: wie had verwacht dat er bij het album van More than Words (Extreme) dit te lezen valt?
(quote)
P.S. Waarom zou progarchives geen juiste weergave zijn? Het is vrijwel de enige proggerelateerde site die steeds op blijft poppen bij google. Bij mij dan.

Grappig dat jij me quote bij Extreme... maar waar past dat in deze discussie.

Progarchives is een site enkele en alleen voor en door progliefhebbers.

Ik denk dat ook niet progliefhebbers moeten kunnen stemmen op progplaten.
Zoals op Musicmeter of Rateyourmusic.

Ik vind progarchives erg compleet, maar ik kijk daar niet naar stemgemiddelden..

Ozric Spacefolk schreef:
Ik denk dat ook niet progliefhebbers moeten kunnen stemmen op progplaten.

Goed gezien, daarom stem ik bij deze KO ook mee. Deze ken ik dan wel beiden.

tangmaster
8-8

Misterfool
9-8

Het was even terug zoeken maar zoals bij elk spel hier op MuMe heb ik geen enkele nominatie meer over zodra het er echt om gaat...

9-9

Ook voor mij is dit nummer van Kansas een hele mooie ontdekking.

Ozric Spacefolk
We hebben er nog minimaal 2 nodig...

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
Het was even terug zoeken maar zoals bij elk spel hier op MuMe heb ik geen enkele nominatie meer over zodra het er echt om gaat...

Weet gewoon bijna zeker dat die Twelfth Night van jou was. En ik heb daar braaf op gestemd....

Ozric Spacefolk schreef:
We hebben er nog minimaal 2 nodig...

wederom!

Leuk nummer van Kansas, maar kan iemand het nu eindelijk uit zijn lijden verlossen.

12-10

oeh, deze vind ik heel lastig...

3-3

Wederom erg moeilijk

3-4

Casartelli (moderator)
wat freitzen en uffing zeggen

4-5

Helemaal niet moeilijk.

4-6

Gast
geplaatst: vandaag om 22:37 uur

geplaatst: vandaag om 22:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.