Muziek / Muziekgames / Prog Songs KO
zoeken in:
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 11:17 uur
Brunniepoo schreef:
Ik doe mee!
(als we nog iemand vinden dan kunnen we 'tot de 2, 1 verschil' doen
)
(quote)
Ik doe mee!
(als we nog iemand vinden dan kunnen we 'tot de 2, 1 verschil' doen
) 
0
geplaatst: 29 februari 2012, 11:25 uur
Ongelooflijk dat firth of fifth eruit is. Onbegrijpelijk!!!!!!
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
8-2
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
8-2
0
geplaatst: 29 februari 2012, 11:34 uur
9-3
Drie battles op rij waarbij ik op een andere uitslag hoopte
Drie battles op rij waarbij ik op een andere uitslag hoopte

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 11:40 uur
Sorry, Genesis blijft gewoon geen favoriet...
Kansas daarentegen:
1-1
Kansas daarentegen:
1-1
0
geplaatst: 29 februari 2012, 11:45 uur
5-1
Niet het beste van Genesis, maar sowieso beter dan Kansas
Niet het beste van Genesis, maar sowieso beter dan Kansas
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 11:48 uur
Veel steken worden hier zo nu en dan gegeven. Ik lees van Earth&Fire haters, Marillion-haters, Kansas-haters...
Het mag iets gezellig...
Te beginnen bij mij.
Ik vind Genesis echt niet slecht hoor. Het heeft me (nog) niet weten te raken.
Het mag iets gezellig...
Te beginnen bij mij.

Ik vind Genesis echt niet slecht hoor. Het heeft me (nog) niet weten te raken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 februari 2012, 11:54 uur
Song for America is geweldig. Had bij mij van alle Genesisnummers gewonnen, op een stuk of vier, vijf na, waar The Musical Box er een van is. Firth of Fifth dan weer niet, dat is voor mij ook niet helemaal de grootheid die er vaak van gemaakt wordt...
0
geplaatst: 29 februari 2012, 11:56 uur
5-3, schitterend nummer van Kansas. Grootste ontdekking van deze KO (hoewel ik niet weet of het door dit nummer van Kansas kwam, maar ik geloof het wel).
0
geplaatst: 29 februari 2012, 11:57 uur
Smaken verschillen en we leven gelukkig in een vrij land waar je je mening kunt geven. Ik heb hier geen probleem mee, zolang je het onderbouwen. waar ik wel moeite mee heb is dat mensen stemmen zonder het andere nummer te willen luisteren of moeite voor wil doen
0
geplaatst: 29 februari 2012, 12:02 uur
willemdeux schreef:
waar ik wel moeite mee heb is dat mensen stemmen zonder het andere nummer te willen luisteren of moeite voor wil doen
Ik denk eerlijk gezegd dat dat in deze KO wel tot een minimum is gebracht. Deels door de lange aanloop, deels omdat er vooral progfans/-kenners meedoen.waar ik wel moeite mee heb is dat mensen stemmen zonder het andere nummer te willen luisteren of moeite voor wil doen
Overigens vind ik Nursery Cryme het beste album tot nu toe. Heel voorzichtig zeg ik dat, omdat ik de meeste albums pas één of twee keer heb gedraaid.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 12:03 uur
Hoe komt het dat zo weinig mensen Kansas kenden?
Ik denk dat ze wereldwijd meer hebben verkocht dan menig andere progband (misschien muv Pink Floyd, Rush en Toto)....
Ik denk dat ze wereldwijd meer hebben verkocht dan menig andere progband (misschien muv Pink Floyd, Rush en Toto)....
0
geplaatst: 29 februari 2012, 12:06 uur
Ik kan niet voor anderen spreken, maar pas sinds de ontdekking van o.a. Kansas in deze KO ben ik me echt gaan verdiepen in de prog (dat is dus eind vorig jaar). Voorheen nam ik genoegen met de proggers uit de top 250/Top 2000/MuMe Ladder.
En Kansas staat nog niet eens in de top 100 bij progarchives. Toch wel de enige proglijst die ik voor deze KO een beetje heb doorgespit.
En Kansas staat nog niet eens in de top 100 bij progarchives. Toch wel de enige proglijst die ik voor deze KO een beetje heb doorgespit.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 12:07 uur
Allebei prachtig, uiteindelijk het puntje voor de underdog ( en nominatie). Leuk dat Kansas 'ontdekt' is door verschillende mensen. Ik vind Firth of Fifth trouwens beter dan The Musical Box.
5-5
5-5
0
geplaatst: 29 februari 2012, 12:09 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Last van 'Dust in the Wind' misschien? Het is een band die ik voor deze K.O. niet met prog associeerde.
Veel steken worden hier zo nu en dan gegeven. Ik lees van Earth&Fire haters, Marillion-haters, Kansas-haters...
Het mag iets gezellig...
Het mag iets gezellig...
Valt wel mee volgens mij, het moet niet te saai worden

0
geplaatst: 29 februari 2012, 12:10 uur
Wat ik voorheen van Kansas kende (hits van de radio en incidenteel een symfonummer in het Bingopaleis op Arrow) vond ik niet zo interessant. Dit nummer vind ik dus echter fenomenaal. Nu toch ook het gehele album beluisterd en dat smaakt wel naar meer.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 12:11 uur
Progarchives vind ik niet echt een juiste weergave.
Wat ik bedoelde is overigens, dat los van het feit of Kansas geliefd is onder proggers, de band meerdere multiplatinum platen op hun naam hebben staan.
Ook de enige progrock band met een nummer in Guitarhero etc. etc.
Ben blij dat mensen deze schitterende band ontdekken.
Wat ik bedoelde is overigens, dat los van het feit of Kansas geliefd is onder proggers, de band meerdere multiplatinum platen op hun naam hebben staan.
Ook de enige progrock band met een nummer in Guitarhero etc. etc.
Ben blij dat mensen deze schitterende band ontdekken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 februari 2012, 12:28 uur
Ik ben verder niet bekend met Guitar Hero en ook de verschillen tussen de Amerikaanse en de Europese markt ken ik maar beperkt... maar zijn de kaskrakers van Kansas ook niet vooral van Leftoverture en later, oftewel toen ze hun hardcore-prog periode al een beetje achter zich gelaten hadden? En dan betwijfel ik nog of ze ooit Invisible Touch / We Can't Dance-achtige successen gekend hebben, al zijn ze van hun muzikale carrière vast niet arm gebleven.
Verder merk ik ook wel dat Kansas ook onder veel goed ingevoerde progliefhebbers toch een wat dubieuze status heeft. Daar mag ieder zijn individuele redenen voor hebben, maar ook als je naar de gemiddelden kijkt, blijven de Kansasalbums hier toch wel achter, niet alleen bij Camel, Genesis, Rush en Yes, maar ook bij bijvoorbeeld King Crimson, Soft Machine en Van Der Graaf Generator. Het drukke geluid met de alomtegenwoordige toetsen, viool, viool en nog eens viool valt toch bij relatief veel mensen niet in de smaak, heb ik de indruk.
Verder merk ik ook wel dat Kansas ook onder veel goed ingevoerde progliefhebbers toch een wat dubieuze status heeft. Daar mag ieder zijn individuele redenen voor hebben, maar ook als je naar de gemiddelden kijkt, blijven de Kansasalbums hier toch wel achter, niet alleen bij Camel, Genesis, Rush en Yes, maar ook bij bijvoorbeeld King Crimson, Soft Machine en Van Der Graaf Generator. Het drukke geluid met de alomtegenwoordige toetsen, viool, viool en nog eens viool valt toch bij relatief veel mensen niet in de smaak, heb ik de indruk.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 12:36 uur
Dat klopt, dat in de smaak vallen.
Maar in dat geval, kennen de mensen Kansas tenminste wel.
Mijn punt was in eerste instantie dat het me zo opviel dat zo weinig mensen Kansas kenden.
Vind het fijn, dat zo'n spelletje als die, ogen en oren opent.
Het klopt ook dat Kansas pas echt (wereld-)beroemd werd met Carry On Wayward Son (Leftoverture) en Dust in the Wind (Point of Know Return) en toen had de band al 3 hardcore-prog platen gemaakt.
Echter in de States waren de heren al lang stadion-rockers.
Maar de States zijn de Lage Landen niet.
Maar in dat geval, kennen de mensen Kansas tenminste wel.
Mijn punt was in eerste instantie dat het me zo opviel dat zo weinig mensen Kansas kenden.
Vind het fijn, dat zo'n spelletje als die, ogen en oren opent.
Het klopt ook dat Kansas pas echt (wereld-)beroemd werd met Carry On Wayward Son (Leftoverture) en Dust in the Wind (Point of Know Return) en toen had de band al 3 hardcore-prog platen gemaakt.
Echter in de States waren de heren al lang stadion-rockers.
Maar de States zijn de Lage Landen niet.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 12:42 uur
Nou, men kende Kansas wel lijkt me (Dust in the Wind kent iedereen wel, denk ik), maar ik associeerde ze ook nooit met prog. Net zoals veel mensen Genesis nu niet associëren met prog (uiteraard in mindere mate).
Een ander voorbeeld: wie had verwacht dat er bij het album van More than Words (Extreme) dit te lezen valt?
Een ander voorbeeld: wie had verwacht dat er bij het album van More than Words (Extreme) dit te lezen valt?
Kingsnake schreef:
Ontzettend goede funkmetalplaat van een band die blij is met hun blote bovenlichamen en hun lange golvende haar.
P.S. Waarom zou progarchives geen juiste weergave zijn? Het is vrijwel de enige proggerelateerde site die steeds op blijft poppen bij google. Bij mij dan.Ontzettend goede funkmetalplaat van een band die blij is met hun blote bovenlichamen en hun lange golvende haar.
* denotes required fields.