Muziek / Muziekgames / Prog Songs KO
zoeken in:
0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:09 uur
7-2
Ik dacht even: kijk eens aan, wat een mooie finale! Bleek het de battle om de derde plek te zijn.
Ik dacht even: kijk eens aan, wat een mooie finale! Bleek het de battle om de derde plek te zijn.

0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:19 uur
Het gaat nu wel heel erg snel, als je het vergelijkt met de eerste ronde.
8-2
8-2
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2012, 13:29 uur
willemdeux schreef:
Het gaat nu wel heel erg snel, als je het vergelijkt met de eerste ronde
Het gaat nu wel heel erg snel, als je het vergelijkt met de eerste ronde
Het beeld wordt ook wel een beetje vertekend doordat we in de eerste twee rondes alle battles 24 uur lieten staan (per 4, maar dan nog). Als we een reguliere KO met tot de 4 of 5, 1 verschil hadden gedaan, denk ik dat het ook wel wat sneller gegaan was, ondanks het grote aantal onbekenden dat toen nog meedeed.
0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:34 uur
Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik ben pas later aangehaakt. Als er meer mensen later zijn aangehaakt, gaat het inderdaad sneller.

0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:37 uur
Sterke finale! Ow nee het is voor de derde plek....
11-2
Finale dan maar?
11-2
Finale dan maar?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2012, 13:41 uur
FINALE!
Camel - Lady Fantasy vs. Yes - Close to the Edge
Tot de 12, 2 verschil.
0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:41 uur
0-1
Ondanks dat het natuurlijk twee goede nummers zijn is het in mijn optiek een matige finale. Deze 2 vind ik de minste tracks van de laatste 8.
Ondanks dat het natuurlijk twee goede nummers zijn is het in mijn optiek een matige finale. Deze 2 vind ik de minste tracks van de laatste 8.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 2 maart 2012, 13:43 uur
1-1
Bruford vs Ward, Wakeman vs Bardens: moeilijk
Squire = beter dan Ferguson
Maar Latimer wint het zo hard van Howe...
0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:45 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Kies je ook nog op gevoel

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 2 maart 2012, 13:47 uur
Ik heb allebei de elpees erg hoog liggen.
Allebei een harde 5, op musicmeter en progarchives en ook nog eens deze 2 nummers als favoriet aangevinkt, dus dan moet ik gaan wegstrepen.
Dus het feit dat Latimer harder rockt en lekkerder soleert is doorslaggevend.
Allebei een harde 5, op musicmeter en progarchives en ook nog eens deze 2 nummers als favoriet aangevinkt, dus dan moet ik gaan wegstrepen.
Dus het feit dat Latimer harder rockt en lekkerder soleert is doorslaggevend.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2012, 13:50 uur
3-3
Lady Fantasy is toch wel mijn favoriete nummer van Camel, wat op zijn beurt voor mij weer een toptienband is. Groots, meeslepend en, zoals Ozric al enkele malen memoreerde, buitengewoon energiek ook. Close to the Edge is natuurlijk ook een klassieker, maar lijdt zoals vrijwel alle lange Yes-nummers toch ook onder wat overbodige passages. Voor mij dan ook niet echt een moeilijke keuze. En mijn echte favoriet werd in de achtste finales uitgeschakeld.
Lady Fantasy is toch wel mijn favoriete nummer van Camel, wat op zijn beurt voor mij weer een toptienband is. Groots, meeslepend en, zoals Ozric al enkele malen memoreerde, buitengewoon energiek ook. Close to the Edge is natuurlijk ook een klassieker, maar lijdt zoals vrijwel alle lange Yes-nummers toch ook onder wat overbodige passages. Voor mij dan ook niet echt een moeilijke keuze. En mijn echte favoriet werd in de achtste finales uitgeschakeld.
0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:51 uur
4-3
Niet zo'n sterke finale.
Ik had liever Supper's Ready tegen Blinde Curve gezien als ik de laatste 8 nog eens terug kijk.
Niet zo'n sterke finale.
Ik had liever Supper's Ready tegen Blinde Curve gezien als ik de laatste 8 nog eens terug kijk.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2012, 13:53 uur
Salvadore schreef:
Tja... dat vond ik op mijn beurt dan weer de zwakste 2 van de laatste 8.

0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:55 uur
Mijn droomfinale was:
firth of fifth - genesis vs the last human gateway - iq
Kan wel leven met deze finale
firth of fifth - genesis vs the last human gateway - iq
Kan wel leven met deze finale
0
geplaatst: 2 maart 2012, 13:56 uur
5-3
Toch niet zo heel lastig dit. Yes is een topband maar dit epic is mijns inziens bij lange na niet hun beste. Voor Camel is dit zeker wel het beste dat ze ooit gemaakt hebben.
Toch niet zo heel lastig dit. Yes is een topband maar dit epic is mijns inziens bij lange na niet hun beste. Voor Camel is dit zeker wel het beste dat ze ooit gemaakt hebben.
0
geplaatst: 2 maart 2012, 15:01 uur
7-5!
Close to the Edge is aardig wat mooier wat mij betreft. Van Camel vind ik Nimrodel sowieso beter. Niet mijn droomfinale, maar wel eentje waar ik redelijk blij mee ben. Twee prachtige epics van twee geweldige bands.
Close to the Edge is aardig wat mooier wat mij betreft. Van Camel vind ik Nimrodel sowieso beter. Niet mijn droomfinale, maar wel eentje waar ik redelijk blij mee ben. Twee prachtige epics van twee geweldige bands.
0
geplaatst: 2 maart 2012, 15:31 uur
Camel is mooi, maar Close to the Edge heeft m.i. iets unieks waardoor het boven de andere drie halve finalisten uitstijgt. Geen werk ervoor of erna dat erop lijkt, ook niet van Yes zelf. Het zou een fantastische winnaar zijn, maar ik ben al dik tevreden dat het de laatste twee heeft gehaald.
0
geplaatst: 2 maart 2012, 16:34 uur
Aangezien Pink Floyd er niet bij zit, misschien wel het beste van de rest. Alleen met nog iets van Marillion (en dan ook alleen met Blind Curve en Neverland) zou je mij blijer maken.
9-6, die tekst van Close to the Edge.
P.S. Ik ook zou liever Nimrodel hebben.
9-6, die tekst van Close to the Edge.

P.S. Ik ook zou liever Nimrodel hebben.
* denotes required fields.