MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Van Drive heb ik ook nooit de schoonheid ingezien. Terwijl dat nummer bij elke R.E.M. KO of willekeurig welk(e) KO/topic vrijwel altijd als beste REM nummer uit de verf komt.
REM heeft minimaal 30 betere tracks, waaronder zeker ook het geweldige Nightswimming. Alleen de sfeer dat het nummer uitstraalt al.

Eens met Poeha. Als Nightswimming echte Sky Radio muziek is, moet ik misschien toch maar eens naar die zender gaan luisteren

Onweerwolf
Drive is echt lichtjaren beter dan Nightswimming.

Inderdaad, alleen de sfeer in Drive al. Nightswimming heeft volgens mij helemaal geen sfeer.

Eens met Onweerwolf.

chevy93 schreef:
Ik zie ieder jaar, als semi-R.E.M.-liefhebber, aan hoe niet zo heel bijzondere nummers (even wat gechargeerd, want in deze regio verwacht ik alleen het allerbeste) als The One I Love en Drive ieder jaar boven schitterende nummers als E-Bow en Nightswimming komen.

Ik ben ook R.E.M.-fan (heb alles in de kast staan en sommige albums zelfs op vinyl èn cd), maar
Nightswimming vind ik ook een minder nummer waarvan ik niet snap dat het zo hoog staat. Van hetzelfde album vind ik Drive toch wel een paar klassen beter, maar het zijn juist de makkelijk in het gehoor liggende, sentimentele nummers van R.E.M. die zo goed scoren (zie ook Everybody Hurts, wat ik ook geen hoogvlieger vind in hun oeuvre). Drive is veel mysterieuzer en spannender.

Drive, maar ook E-Bow The Letter mogen van mij best de top 100 halen hier, Nightswimming vind ik niet eens ladderwaardig (niet dat het zo slecht is, maar het staat niet in mijn R.E.M.-top 40 die ik ooit maakte). The One I Love vond ik vroeger schitterend, maar daar ben ik wat op uitgeluisterd. Kan me voorstellen dat dat nummer wel weer eens opduikt in mijn favorietenlijstje.

Drive, Nightswimming, Everybody Hurts, The One I Love,.. allemaal schitterend. En dat zeg ik als volbloed REM-liefhebber

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 6 - Ladder 9: punten van Axel tussen ( )

59 The Doors - Light My Fire 3 (2)
58 Pixies - Monkey Gone To Heaven 4 (3)
52 Muse - New Born 2
47 Deep Purple - Child In Time (1)
45 Stevie Wonder - Sir Duke
45 R.E.M. - Nightswimming
37 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka) 1
37 Marillion - Kayleigh (4)

Deadline: 23.00 uur

DjFrankie (moderator)
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 6 - Ladder 9:

59 The Doors - Light My Fire
59 Pixies - Monkey Gone To Heaven 1
55 Muse - New Born 3
49 R.E.M. - Nightswimming 4
47 Deep Purple - Child In Time
45 Stevie Wonder - Sir Duke
39 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka) 2
37 Marillion - Kayleigh

El Ninjo schreef:
...btw, je insinueert een beetje alsof ik altijd (of wellicht bewust) laat stem, maar als je terugkijkt is dat echt niet het geval hoor
Dat had je goed door. Misschien dat het bij jou extra opvalt, omdat het zelden in positieve zin is als je een late verandering doorvoert.

herman schreef:
maar het zijn juist de makkelijk in het gehoor liggende, sentimentele nummers van R.E.M. die zo goed scoren (zie ook Everybody Hurts, wat ik ook geen hoogvlieger vind in hun oeuvre).
Ja, want Drive is toch zo'n ingewikkeld nummer.
Overigens vind ik Drive een goed nummer. Voor plek 500 ofzo (max.), niet voor "tegen de finale aan".

Nightswimming straalt precies uit wat de tekst voorschrijft. Een rustige avond, maanlicht, zo'n zeldzaam momentje van absolute rust.

Onweerwolf schreef:
Nightswimming is echt lichtjaren beter dan Drive.
Dat zei ik toch ook al in iets andere bewoordingen?

Onweerwolf
We zijn hier toch geen nummers aan het rangschikken op basis van mate van ingewikkeldheid?

Want dan kunnen we de lijst wel voor 90% leegmaken en er alleen Jazz en technische deathmetal inzetten.

chevy93 schreef:
Dat had je goed door. Misschien dat het bij jou extra opvalt, omdat het zelden in positieve zin is als je een late verandering doorvoert.

Zal inderdaad echt wel selectieve beeldvorming bij jou zijn...toch voor de zekerheid mijn stemmen nog even nagekeken en deze ronde tot nu toe 1x in het laatste uur gestemd en in de herkansingsrondes hiervoor ook slechts 1x ...zelfs meer keren in het eerste uur gestemd dan in het laatste uur.

En je vergat de punten van jassn ook zogenaamd, laatst.

Onweerwolf schreef:
We zijn hier toch geen nummers aan het rangschikken op basis van mate van ingewikkeldheid?
"Makkelijk in het gehoor liggen" is funest voor de criticasters hier, want dan komt men te dicht bij het Skyradioprofiel waarvan men zo hard probeert vanaf te wijken. (edit: uiteraard moet je altijd een smiley plaatsen, want anders kom je erg serieus over, ditmaal maar een ).

Onweerwolf
Nee hoor, makkelijk in het gehoor liggen kan ook best tof zijn. Nightswimming echter, is gewoon kutherrie.

Ronde 6 - Ladder 9: alle 8 prima!

62 The Doors - Light My Fire 3
61 Pixies - Monkey Gone To Heaven 2
55 Muse - New Born
51 Deep Purple - Child In Time 4
49 R.E.M. - Nightswimming
46 Stevie Wonder - Sir Duke 1
39 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka)
37 Marillion - Kayleigh

Onweerwolf schreef:
Nee hoor, makkelijk in het gehoor liggen kan ook best tof zijn. Nightswimming echter, is gewoon kutherrie.

En Child In Time is dan voor jou waarschijnlijk van het meest lieflijke soort?

Pfff, wat een onzinnige discussie! Nightswimming vind ik een prima nummer (weliswaar niet de beste van R.E.M.) en een nummer afbreken omdat het eens op Sky Radio wordt gedraaid vind ik nergens op slaan. Ik luister geen seconde naar Sky Radio en dus hoef ik daar geen rekening mee te houden.

Onweerwolf schreef:
Nightswimming heeft volgens mij helemaal geen sfeer.

Onweerwolf
Poeha schreef:
(quote)

En Child In Time is dan voor jou waarschijnlijk van het meest lieflijke soort?

Lieflijk? Ik vind het een fantastisch nummer.

Ronde 6 - Ladder 9: 5 geniale nummers

64 The Doors - Light My Fire 2
61 Pixies - Monkey Gone To Heaven
59 Muse - New Born 4
52 Deep Purple - Child In Time 1
49 R.E.M. - Nightswimming
46 Stevie Wonder - Sir Duke
42 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka) 3
37 Marillion - Kayleigh

ArthurDZ schreef:
Drive, Nightswimming, Everybody Hurts, The One I Love,.. allemaal schitterend. En dat zeg ik als volbloed REM-liefhebber

Orange Crush is beter dan al deze nummers.

Ronde 6 - Ladder 9:

65 The Doors - Light My Fire 1
61 Muse - New Born 2
52 Deep Purple - Child In Time
52 R.E.M. - Nightswimming 3
46 Stevie Wonder - Sir Duke
42 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka)
41 Marillion - Kayleigh 4

Onweerwolf schreef:
de lijst wel voor 90% leegmaken en er alleen Jazz [...] inzetten.
Komt er in de discussie over R.E.M. zomaar een briljant idee voorbij

R.E.M. heeft een handjevol echt hele mooie nummers zoals Orange Crush en Drive. Verder hebben ze naar mijn mening ook heel veel goede nummers, maar niet top 250-waardig, een nummer als Nightswimming hoort niet meer in deze fase van het spel thuis, Drive daarentegen mag van mij best de finale in

Vooral Leave niet vergeten, misschien wel hun allerbeste!

Ronde 6 - Ladder 9: Nightswimming blijft wonderschoon.

66 The Doors - Light My Fire 1
61 Muse - New Born
56 R.E.M. - Nightswimming 4
52 Deep Purple - Child In Time
48 Stevie Wonder - Sir Duke 2
44 Marillion - Kayleigh 3

Ronde 6 - Ladder 9:

69 The Doors - Light My Fire +3
61 Muse - New Born
57 R.E.M. - Nightswimming +1
56 Deep Purple - Child In Time +4
48 Stevie Wonder - Sir Duke
46 Marillion - Kayleigh +2

Cured

Ronde 6 - Ladder 9:

71 The Doors - Light My Fire +2
61 Muse - New Born
60 R.E.M. - Nightswimming +3
60 Deep Purple - Child In Time +4
47 Marillion - Kayleigh +1

Ronde 6 - Ladder 9:

74 The Doors - Light My Fire +3
64 Deep Purple - Child In Time +4
62 R.E.M. - Nightswimming +2
61 Muse - New Born
48 Marillion - Kayleigh +1

Wat lopen jullie te bomen over Nightswimming, terwijl een geweldig nummer als Sir Duke daar ver onder zwemt...

Ronde 6 - Ladder 9:

74 The Doors - Light My Fire
65 Pixies - Monkey Gone To Heaven 4
64 Deep Purple - Child In Time
62 R.E.M. - Nightswimming
61 Muse - New Born
51 Stevie Wonder - Sir Duke 3
49 Marillion - Kayleigh +1
44 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka) 2

Ronde 6 - Ladder 9:

74 The Doors - Light My Fire
65 Pixies - Monkey Gone To Heaven
65 R.E.M. - Nightswimming 3
64 Deep Purple - Child In Time
61 Muse - New Born
53 Stevie Wonder - Sir Duke 2
53 Marillion - Kayleigh 4
45 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka) 1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:24 uur

geplaatst: vandaag om 19:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.