MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 7 - Ladder 2:

72 Radiohead - Exit Music (For A Film)
70 Nina Simone - Sinnerman +1
57 Radiohead - Karma Police
55 Talking Heads - Psycho Killer +4
52 The Cure - Disintegration
52 Bill Withers - Ain't No Sunshine +2
52 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come +3
50 U2 - Bad

Deadline: 23:00

Helaas, Sam Cooke komt bij mij meestal wel hoog in de punten terecht, maar zijn meest gewaardeerde nummer hier op MM, A Change is Gonna Come, vind ik nou juist vrij matig.
.....dondert niet; gewoon op stemmen
Alles beter dan die extreem overgewaardeerde radiohasses.
't Lijkt hier verdomme wel een uitbraak van een virus: radioritis in de floyd variant.

Volgend jaar niet meer dan 1 nummer van een band bij de laatste 35 of zo.
Moeten die radiofreaks onderling maar in een speciale battle dat ene nummer kiezen.
Niks geen gepolder mee: actie!!!

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 7 - Ladder 2:

76 Radiohead - Exit Music (For A Film) 4
71 Nina Simone - Sinnerman 1
58 Talking Heads - Psycho Killer 3
57 Radiohead - Karma Police
52 The Cure - Disintegration
52 Bill Withers - Ain't No Sunshine
52 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
52 U2 - Bad 2

Ronde 7 - Ladder 2:

76 Radiohead - Exit Music (For A Film)
71 Nina Simone - Sinnerman
58 Talking Heads - Psycho Killer
58 Radiohead - Karma Police +1
56 The Cure - Disintegration +4
55 U2 - Bad +3
54 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come +2
52 Bill Withers - Ain't No Sunshine

Ronde 7 - Ladder 2:

74 Nina Simone - Sinnerman +3
60 Radiohead - Karma Police +2
58 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come +4
56 The Cure - Disintegration
55 U2 - Bad
53 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1

Oldfart schreef:
(quote)
.....dondert niet; gewoon op stemmen
Alles beter dan die extreem overgewaardeerde radiohasses.
't Lijkt hier verdomme wel een uitbraak van een virus: radioritis in de floyd variant.

Volgend jaar niet meer dan 1 nummer van een band bij de laatste 35 of zo.
Moeten die radiofreaks onderling maar in een speciale battle dat ene nummer kiezen.
Niks geen gepolder mee: actie!!!

Als het je niet zint, richt je maar je eigen anti-Radiohead-ladder op ofzo. Er zijn nou eenmaal veel Radioheadliefhebbers hier (ikzelf ook), hoef je je nog niet zo over op te winden. Als het bijv. Jimi Hendrix was, zou je er niks over gezegd hebben.

En waarom zou ie moeten stemmen op een nummer dat ie matig vindt? Ik kan Cooke ook erg waarderen, maar vind ook nou net dit nummer niet zo.

Ronde 7 - Ladder 2:

78 Nina Simone - Sinnerman +4
61 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come +3
60 Radiohead - Karma Police
58 The Cure - Disintegration +2
56 U2 - Bad +1
53 Bill Withers - Ain't No Sunshine

Ronde 7 - Ladder 2:

79 Nina Simone - Sinnerman +1
79 Radiohead - Exit Music (For A Film) +3
65 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come +4
60 Radiohead - Karma Police
60 Talking Heads - Psycho Killer +2
58 The Cure - Disintegration
56 U2 - Bad
53 Bill Withers - Ain't No Sunshine

Ronde 7 - Ladder 2: 3x geweldige soul.........

82 Nina Simone - Sinnerman 3
79 Radiohead - Exit Music (For A Film)
69 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come 4
61 Radiohead - Karma Police 1
60 Talking Heads - Psycho Killer
56 U2 - Bad
55 Bill Withers - Ain't No Sunshine 2

Als het je niet zint, richt je maar je eigen anti-Radiohead-ladder op ofzo. Er zijn nou eenmaal veel Radioheadliefhebbers hier (ikzelf ook), hoef je je nog niet zo over op te winden. Als het bijv. Jimi Hendrix was, zou je er niks over gezegd hebben.
...........

1 Jimi is ook genoeg
Net als 1 Doors
1 JD, enz.
Er is te veel goede muziek om vergiftigd te raken met een 2 koppig virus.

Arrie schreef:
(quote)

En waarom zou ie moeten stemmen op een nummer dat ie matig vindt? Ik kan Cooke ook erg waarderen, maar vind ook nou net dit nummer niet zo.

Amen! Ouwe Zemelaar!
Wipers had wel wat hoger gemogen, dat dan weer wel

Het is mooi dat Exit Music (For a Film) het zo goed doet. Stijgt bij mij nog steeds in waardering, terwijl Karma Police toch snel wat verveelt.

titan (crew)
Onweerwolf schreef:
Natuurlijk kan het vele malen simpeler, maar dan moeten we bovenstaande criteria (gedeeltelijk) laten varen.

Ik snap dat ik met mijn pleidooi voor het afschaffen van de herkansingsladders in een minderheid ben. Is het niet mogelijk om jouw systeem nog ietsje te verfijnen waardoor er maximaal 10 nummers per ladder voorkomen? Ik zou (en zo te zien meerderen met mij) dat zeer waarderen. Wellicht is dat te realiseren door iets meer nummers dan 520 te vrijwaren van de eerste ronde i.c.m. iets minder nieuwe nominaties.

herman schreef:
Als het aan jou ligt hebben we in het ideale geval 8 verschillende artiesten en 8 verschillende genres in een ladder?
Nee, dat zeg ik niet. Zeker in dit stadium is dat ook niet logisch, omdat pop en rock nou eenmaal ruim de boventoon voeren.

herman schreef:
Ik heb nou nooit dat een artiest zichzelf in de weg zit, eigenlijk ook niet met die drie keer VU in een ladder een tijdje terug. Het is niet alsof die nummers automatisch beter zijn dan de rest, zelfs al staat het album waar ze vanaf komen in mijn top 5.
Voor jezelf spreken is een beetje een dooddoener, maar ik zou Comfortably Numb normaliter 4 punten geven. Afhankelijk van welk nummer ipv Shine On zou komen.

herman schreef:
Er zijn maar 6 mensen geweest die 4 en 3 punten hebben uitgedeeld aan de Pink Floyd-nummers. Ik geloof daarvan 4 die 4 punten gaven aan Shine On, dus dan zou Comfortably er hoogstens 4 hebben misgelopen (en Shine On 2). Klein verschil dus, maar het kan wel net het verschil zijn tussen een plekje bij de eerste of laatste 4 in een ladder.
Een verschil tussen 0 en 1 punt (of 1 en 2 punten) is net zo groot als het verschil tussen 3 en 4 punten. Oftewel, het verschil zou een heel stuk groter kunnen zijn dan jij hier doet vermoeden.

El Ninjo schreef:
Daar heb je wel gelijk in hoor...maar ik probeer me te verzetten tegen het feit dat mensen op artiesten (zouden) stemmen
Onbewust wel, ja. Als iemand valt voor de stem van Yorke, het gitaarspel van Gilmour of de drums van Moon is de kans groter dat een ander nummer van diezelfde artiest beter bevalt. Het is absoluut geen toeval dat bepaalde bands steevast hoog scoren (niet alleen hier, maar in iedere toplijst). Een artiest/band maakt zelden totaal andere nummers. Meestal heeft men één echte sound en als je daar eenmaal voor gevallen bent, is de kans groot dat je meerdere toppers in hun oeuvre gaat vinden. Dit geldt zeker voor redelijk eentonige (beter gezegd: eenzelfde sfeer) albums als Disintegration, VU&Nico, Unforgettable Fire, Dark Side of the Moon, Ten etc. Albums die echt niet toevallig allemaal ruim vertegenwoordigd zijn. En allemaal hoog.

Je kan mij met de beste wil van de wereld niet verkopen dat je Debaser net zo'n goed nummer had gevonden als het van Pink Floyd was gekomen.

El Ninjo schreef:
Weet niet of dat wel zo is...als ik voor mezelf spreek dan zou het uitmaken of bijv. Wuthering Heigths / The Man with the Child in his Eyes er tegenover stond of Running Up That Hill / Cloudbusting....de eerste 2 zouden bij mij boven Troy eindigen, de laatste 2 eronder.....hangt dan puur vh Kate Bush nummer af.
Individueel zaken behandelen heeft natuurlijk geen nut, maar Kate Bush neigt toch meer naar Troy dan een Jeremy of een Nightswimming.

Onweerwolf
titan schreef:
(quote)

Ik snap dat ik met mijn pleidooi voor het afschaffen van de herkansingsladders in een minderheid ben. Is het niet mogelijk om jouw systeem nog ietsje te verfijnen waardoor er maximaal 10 nummers per ladder voorkomen? Ik zou (en zo te zien meerderen met mij) dat zeer waarderen. Wellicht is dat te realiseren door iets meer nummers dan 520 te vrijwaren van de eerste ronde i.c.m. iets minder nieuwe nominaties.

Dat gaat hem echt niet worden, tenzij we de nieuwe nominaties heel ver terug brengen. Dus tot 60%. Ik denk dat we met dit systeem een goede middenweg hebben gevonden.

Hoi, tijdje weggeweest, het middensttuk vind ik wat minder boeiend vergeleken met start- en eindfase. Wie er in de lijst komen en niet is belangrijk, de precieze ordening wordt pas in de top spannend, en daarom vind ik de herkansingen ook volstrekt overbodig, zolang elk nummer (uitgezonderd het wrakhout) maar minstens drie keer gewogen wordt. Met drie wegingen is een ordening in de lagere regionen goed genoeg, en in de hogere regionen mag het wat nauwkeuriger en heb je dus wat meer metingen nodig, maar alleen op het laatst, voor wie bij de 32 horen een herkansing.

Ik zal het nieuwe plan bestuderen en ben benieuwd in welke mate het de luisterlast beter verdeelt, de zware stukken waren mij echt te zwaar. Ik heb ook zelf een aangepaste versie ontwikkeld (een goed systeem bedenken is mijn vak), maar misschien kan ik die lekker op de plank laten liggen.

Ronde 7 - Ladder 2:

84 Nina Simone - Sinnerman 2
79 Radiohead - Exit Music (For A Film)
69 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
61 Radiohead - Karma Police
61 Talking Heads - Psycho Killer 1
60 U2 - Bad 4
58 Bill Withers - Ain't No Sunshine 3

Ronde 7 - Ladder 2:

85 Nina Simone - Sinnerman +1
83 Radiohead - Exit Music (For A Film) +4
69 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
64 Radiohead - Karma Police +3
63 Talking Heads - Psycho Killer +2
60 U2 - Bad
58 Bill Withers - Ain't No Sunshine

Erg jammer van Troy , halverwege de ronde leek het nog zo lekker te gaan met die plaat...

Vwb de herkansing: of het nou werkt of niet (misschien eens handig om bij te houden?), het geeft wel de indruk dat het werkt en dat is voor mij genoeg. Op het geheel is het verschil tussen plek 1300 en plek 1000 natuurlijk niet iets om van wakker te liggen, maar het voelt toch verkeerd als een nummer strandt, omdat het toevallig in een te sterke ladder zit. Ondanks dat het nummer wellicht helemaal niet hoger 'hoort' te staan.

Voordat Onweerwolf gisteravond met z'n schema kwam, ben ik zelf ook al heel eventjes aan het broeden geweest, omtrent een 'simpele' opzet.
Ipv een finale van 32 begon ik met een finale van 40.

560 nieuwe nominaties (bij 70 users = 8 nominaties, bij 80 users = 7 nominaties).
Zoveel mogelijk ladders van 10, waarvan er steeds de helft van doorgaat/afvalt.
Eventueel herkansingsrondes met een xx aantal slechtste nrs. 5 en xx aantal beste afvallers per ronde.

Vanaf de finale t/m ronde 1:
40 - 80 - 160 - 320 - 640 - 1280 - 2560

Helaas kwam ik steeds in de knoop bij het begin, omdat ik probeerde alle nominaties minimaal 2x een kans te geven en vervolgens op 1280 uit te komen.

Onweerwolf
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 7 - Ladder 2:

89 Nina Simone - Sinnerman +4
83 Radiohead - Exit Music (For A Film)
71 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come +2
66 Talking Heads - Psycho Killer +3
64 Radiohead - Karma Police
60 U2 - Bad
59 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1

Onweerwolf
Outlaw104 schreef:
Helaas kwam ik steeds in de knoop bij het begin, omdat ik probeerde alle nominaties minimaal 2x een kans te geven en vervolgens op 1280 uit te komen.

Yep, dat is lastig. I know.

Ik ben overigens zelf wel echt een tegenstander van het veranderen van de finale top 32, dat is inmiddels wel echt traditie geworden en zie ik graag zo blijven. 32 is echt het MuMeLadder getal geworden, althans zo zie ik dat in ieder geval.

Hoewel ik niet vind dat getallen heilig zijn, vind ik wel dat we de finale 32 nummers moeten houden, omdat dat, zoals hierboven aangegeven, een beetje onlosmakelijk verbonden is.

Ook pleit ik ervoor om het huidige systeem (welke imo prima is) niet te veel te veranderen. Uiteraard kunnen we ook gewoon 280 ladders spelen met 2800 nummers, maar de insteek is toch wel om de lijst ook een beetje te laten kloppen.

Edit: En zo gaat Sam Cooke van onderen naar een veilige 3e plek.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 7 - Ladder 2:

93 Nina Simone - Sinnerman +4
83 Radiohead - Exit Music (For A Film)
74 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come +3
67 Talking Heads - Psycho Killer +1
64 Radiohead - Karma Police
61 Bill Withers - Ain't No Sunshine +2
60 U2 - Bad

titan schreef:
(quote)

Ik vraag me af hoeveel dit uitmaakt voor de 'luisterlast', eigenlijk. De nummers die je dan schrapt zijn ook de nummers die de meeste mensen al wel kennen en sowieso niet meer luisteren.

Al zullen er ook mensen die sowieso alle nummers draaien, wat ik zelf ook wel doe, aangezien je waardering voor muziek ook wel verandert natuurlijk. Er zijn nummers die ik nu fantastisch vind en vorig jaar geen punt waardig en vice versa.

@Chevy: het ging hier om de Pink Floyd-fanatici, daar reken ik de mensen die ze minder dan 3 en 4 punten hebben gegeven niet zo.

Onweerwolf
Wat mij betreft is de ladder bij Kemm klaar hoor.

Tenminste ik zie niet Bill Withers Exit Music nog uit de lijst schoppen.

Ronde 7 - Ladder 2:

93 Nina Simone - Sinnerman
86 Radiohead - Exit Music (For A Film) +3
74 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
69 Talking Heads - Psycho Killer +2
65 Radiohead - Karma Police +1
62 The Cure - Disintegration +4
61 Bill Withers - Ain't No Sunshine
60 U2 - Bad

Ronde 7 - Ladder 2:

93 Nina Simone - Sinnerman
89 Radiohead - Exit Music (For A Film) +3
69 Talking Heads - Psycho Killer
67 Radiohead - Karma Police +2
64 U2 - Bad +4
62 The Cure - Disintegration
62 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1

Onweerwolf
Zo het bestand doorkijkenk, zie ik dat Sinnerman tot dusverre alle ladders met overmacht heeft gewonnen. Telegraph Road naderde in Ronde 3 tot op 9 punten, maar verder was het afgetekend.

Ik ben echt benieuwd waar dit succes gaat ophouden, maar ik heb het al eens gezegd geloof ik, een gooi naar de Top 10 zit er volgens mij in.

Ronde 7 - Ladder 2:

95 Nina Simone - Sinnerman +2
89 Radiohead - Exit Music (For A Film)
70 Radiohead - Karma Police +3
69 Talking Heads - Psycho Killer
68 U2 - Bad +4
63 The Cure - Disintegration +1
62 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:27 uur

geplaatst: vandaag om 21:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.