MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Mooie uitslag in ladder 1, helaas minder in 2.

curufin schreef:
Joy Division
Inderdaad
Wel de Cure

Onweerwolf schreef:
London Calling is de volgende 2011 finalist die er uitvliegt.

Helaas...als het aan mij had gelegen waren the Clash en dEUS of althans 1 daarvan doorgegaan ten koste van Pink Floyd en/of Talking Heads (ik blijf Psycho Killer oneindig veel minder vinden dan het uitgeschakelde Once in a Lifetime)....helaas helaas gaven Corn1holio1 en Axel .net iets teveel punten aan PF en TH, ik moet zo af en toe taktisch hun punten maar eens gaan vergeten te plaatsen als het mij beter uitkomt

El Ninjo schreef:
De techniek staat voor niets...Corn1holio1 heeft via z'n ipad de punten vanaf het vliegveld in Moskow doorgemaild...hij is morgen weer terug om zelf te stemmen.....ik had beter geen herkansingen aan 'm doorgestuurd want nu is Pink Floyd nog door ook

Hoeveel finalisten '11 zijn er nu uit?

Zo jammer... JD

Heel erg mooi dat Talking heads door is , toch de plaat die me van de 2 rijtjes het meest bevalt

El Ninjo schreef:
(quote)

Helaas...als het aan mij had gelegen waren the Clash en dEUS of althans 1 daarvan doorgegaan ten koste van Pink Floyd en/of Talking Heads (ik blijf Psycho Killer oneindig veel minder vinden dan het uitgeschakelde Once in a Lifetime)....helaas helaas gaven Corn1holio1 en Axel .net iets teveel punten aan PF en TH, ik moet zo af en toe taktisch hun punten maar eens gaan vergeten te plaatsen als het mij beter uitkomt

Was het niet zo dat de organisatoren eenmaal per jaar hun vetorecht mogen gebruiken?

De Talking Heads en Pink Floyd hebben gewoon goede nummers gemaakt, over Jimi Hendrix nog gezwegen.
Het is toch wel terecht dat ze nog weer door gaan.
Niet zo sippen!

Goede muziek is tijdloos. Geldt ook zeker voor die drie bands

Van de laatste 64 zijn er 29 nummers van artiesten met nog 1 nummer in de strijd.

Geen London calling in de finale! =(

Die draak van een Wish You Were Here door ten koste van London Calling.

Ook jammer van Psycho Killer. Ik heb veel van Talking Heads in de kast staan (een paar albums zelfs op cd en vinyl), maar Psycho Killer wordt wel erg overschat. Heb er nooit iets bijzonders in gehoord.

starbright boy schreef:
Hoeveel finalisten '11 zijn er nu uit?

Volgens mij 6...Atmosphere, Debaser, Once in a Lifetime, What's Going On, Neigborhood #1 en London Calling als ik het me goed herinner.

Wel een beetje au. Ik ben voor variatie, maar dit zijn mijn nummer 2, 6, 7, 11, 17 en 25. Eigenlijk bedoel ik dat mijn 27,28, 29, 30, 31 en 32 vervangen moesten worden.

(ben het trouwens weer eens met Herman, Psycho Killer is een nogal overschat Talking Heads-nummer, ze hebben zoveel betere (Once In A Lifetime bijvoorbeeld).

Met nog 2 Pink Floyd nummers in de strijd moet ik straks nog gaan nadenken ook wat ik op 31 en wat ik op 32 ga zetten in de finale

Als Wish You Were Here de finale haalt dan krijgt mijn traditionele nummer 32-band ook concurrentie.

Haha, er staat sowieso teveel van Wish You Were Here bij. DSOTM is veel beter! En Wish You Were Here wordt ook mijn nummer 32

Hmm, nummer 32

Deze

There Is a Light That Never Goes Out

of deze

Instant Street

of

De dooie aap

Best lastig eigenlijk

Volgens mij is die bovenste bij mij nooit hoger geeindigd als 31

El Ninjo schreef:
(quote)

Volgens mij 6...Atmosphere, Debaser, Once in a Lifetime, What's Going On, Neigborhood #1 en London Calling als ik het me goed herinner.

Jammer, N#1 was mijn nummer 1 en Debaser heeft altijd in mijn top 10 gestaan (en op 1 jaar na zelfs altijd in mijn top 5). Op zich niet erg dat er favorieten sneuvelen, maar ik ben bang dat wat er voor in de plaats komt minder mijn gading is (ik vrees dat als puntje bij paaltje komt Curtis Mayfield en OMD de finale wel weer zullen mislopen).

Wish You Were Here had ik in 2008 al op 32, zie ik. Als ie de finale weer haalt maakt ie weer kans (afgelopen jaar was het The Unforgettable Fire).

Onweerwolf
Duurde even want het was knap moeilijk om een correcte loting te vinden maar het is gelukt.

starbright boy schreef:

(ben het trouwens weer eens met Herman, Psycho Killer is een nogal overschat Talking Heads-nummer, ze hebben zoveel betere (Once In A Lifetime bijvoorbeeld).

En zowat alles op More Songs About Buildings and Food en Fear of Music, als je 't mij vraagt. Jaar na jaar verbaas ik me over de populariteit van het übersaaie Psycho Killer.

Onweerwolf
Lieve MuMeLadder vrienden, de laatste 8 reguliere ladders + 1 herkansingsladder van het jaar 2012 komen eraan. Nog 64 nummers in de strijd. De helft moet afvallen, de ladders zijn echt niet te doen, maar we gaan ze toch spelen.

Het is nu of nooit, wordt het de finale van de 6e MuMeLadder, of een plekje bij de subtop?

Er staan 12 nummers tussen de 64 overgebleven nummers waarvan ik echt hoop dat ze de finale niet zullen halen....van de overige zullen een hoop van me geen punten krijgen en zit er ook een gedeelte bij dat in mijn onderste helft van m'n finalelijstje terecht zal komen, maar daar kan ik op zich wel inkomen en goed mee leven dat ze de finale halen.

(in reactie op Arno nog)
Klopt, op die twee albums staat geen enkel nummer dat onderdoet voor PK... Het zal wel komen doordat het hun eerste bekende single is ofzo. Bij het album 77 lees je ook niemand die zegt wat het nummer nu zo goed maakt. Dat is wel anders bij andere nummers (Listening Wind ofzo) die wel besprekingen losmaken bij diverse gebruikers.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 1: Da's makkelijk, 4 die er duidelijk bovenuit steken.

4 Nina Simone - Sinnerman
3 Pulp - Common People
2 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
1 Ultravox - Vienna
Sinéad O'Connor - Troy
The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
David Bowie - Heroes
Joy Division - Love Will Tear Us Apart

Deadline: 17:00

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 1: echt allemaal behoorlijk gelijkwaardig

4 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower 4
4 Nina Simone - Sinnerman
3 Sinéad O'Connor - Troy 3
3 Pulp - Common People
2 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
2 Ultravox - Vienna 1
2 David Bowie - Heroes 2

Ronde 8 - Ladder 1: echt allemaal behoorlijk gelijkwaardig

8 Nina Simone - Sinnerman 4
5 David Bowie - Heroes 3
4 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
4 Sinéad O'Connor - Troy 1
4 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 2
3 Pulp - Common People
2 Ultravox - Vienna

Psycho Killer

@Herman: Listening Wind staat toch op Remain in Light?

Oef, dat begint meteen stevig...

Twee nummers zeker geen punten... maar de rest....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.