MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 1:

26 Nina Simone - Sinnerman +3
17 Sinéad O'Connor - Troy +4
13 Pulp - Common People +2
13 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +1
12 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
12 David Bowie - Heroes
10 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
7 Ultravox - Vienna

deadline: 17:00

We kunnen trouwens stoppen met stemmen. De beste 4 nummers staan bovenaan

Poeha schreef:
91 The Cure - Pictures Of You +4

93 Joy Division - New Dawn Fades +4

Teunnis schreef:
Eindelijk, Poeha heeft het licht gezien Hopelijk gaat het ze ook verder helpen. EDIT: Heb er weinig vertrouwen in...

Onzin Teun (no offense ), The Cure is zowieso al een favoriet bandje hier in het Oost'n van het land en JD heb ik ruim een jaar terug via MuMe ontdekt en is zeker een blijvertje.

En dat Pictures dan ook nog eens Drive, één van de meest overgewaardeerde nummers van R.E.M. (prima band verder), achter zich laat, is dan nog eens fijntjes meegenomen.

sokra schreef:
Maar als het gaat om het leuk of spannend zijn van ladders:
wordt dat niet minder als 2 nrs van dezelfde band in 1 ladder staan?
en meer als die 2 nrs in 2 ladders staan?
Onweerwolf schreef:
Ik vind van niet.
Idd, het is m.i. belangrijker dat de ladders evenwichtig zijn op basis van uitslagen uit vorige ronden. Bijvoorbeeld de minder populaire nummers van Radiohead hebben een buitensporig voordeel als ze nooit bij Street Spirit of Paranoid Android in de ladder kunnen komen.

Balen. Als ik op tijd was geweest voor de vorige ladders, had ik London Calling kunnen redden.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 1: jeetje, gewoon 3 5*-nummers in een ladder

29 Nina Simone - Sinnerman +3
19 Sinéad O'Connor - Troy +2
17 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +4
13 Pulp - Common People
12 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
12 David Bowie - Heroes
8 Ultravox - Vienna +1

Ronde 8 - Ladder 1:

33 Nina Simone - Sinnerman +4
20 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +3
19 Sinéad O'Connor - Troy
14 David Bowie - Heroes +2
13 Pulp - Common People
13 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower +1
8 Ultravox - Vienna

sokra schreef:
Ok, t is een keuze en ik snap de reden waarom.

Maar als het gaat om het leuk of spannend zijn van ladders:
wordt dat niet minder als 2 nrs van dezelfde band in 1 ladder staan?
en meer als die 2 nrs in 2 ladders staan?

Dat ben ik op zich helemaal met je eens, ik vind persoonlijk ladders met 2 nummers van 1 arteist ook altijd minder leuk...maar ik vind het desondanks toch niet voldoende reden om het te voorkomen, het gaat tenslotte om de nummers en niet om de artiesten.. Bovendien wordt het dan nog lastiger om te loten.

Mooi dat Pictures of You toch door is naar de halve finales Jammer dan weer van het mooiste nummer van dEUS..

Vind het trouwens wel opvallend dat Heroes het zo moeilijk heeft, ook in de vorige ronde al (herkansing niet meegerekend). Die eindigde vorig jaar toch in de top 3 ofzo? Is ook een kandidaat voor mijn nummer 1-plek, dus hoop dat 'ie doorgaat...

Ronde 8 - Ladder 1: Leuke ladder !

33 Nina Simone - Sinnerman
20 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
18 David Bowie - Heroes +4
16 Pulp - Common People +3
14 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower +1
12 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +2
8 Ultravox - Vienna

Deadline: 17:00

Als users er lucht van krijgen dat ik het ook goed vind dan kelderen de waarderingen van de nummers direct. Komende editie ga ik Joy Division en The Smiths waarderen.

Arrie schreef:
Balen. Als ik op tijd was geweest voor de vorige ladders, had ik London Calling kunnen redden.

Je gaat me niet vertellen dat Wish You Were Here nu 2x ontsnapt doordat er iemand net te laat is met inloggen...in de reguliere ronde Starbright Boy die DJ Shadow voorbij Wish You Were Here had kunnen stemmen en nu jij met London Calling

Heroes is volgens mij een nummer dat of de top 3 haalt of de finale niet haalt.

Hoop op Life On Mars dit keer. Mijn Bowie-favoriet. Ik hou denk ik sowieso het meest van Hunky Dory.

herman schreef:
Vind het trouwens wel opvallend dat Heroes het zo moeilijk heeft, ook in de vorige ronde al (herkansing niet meegerekend). Die eindigde vorig jaar toch in de top 3 ofzo? Is ook een kandidaat voor mijn nummer 1-plek, dus hoop dat 'ie doorgaat...

Heroes heeft het altijd moeilijk in de ladders...heeft ook niet elk jaar de finale gehaald...maar als ie daar inkomt dan doet ie het altijd bijzonder goed, m.n. omdat bijna niemand het bij de bottom 5 van z'n lijstje zet.

El Ninjo schreef:
(quote)

Je gaat me niet vertellen dat Wish You Were Here nu 2x ontsnapt doordat er iemand net te laat is met inloggen...in de reguliere ronde Starbright Boy die DJ Shadow voorbij Wish You Were Here had kunnen stemmen en nu jij met London Calling

Tsja, ik was vandaag de hele dag weg. Sinterklaas gevierd met m'n vriendin en d'r familie, en ik had van tevoren verwacht dat ik wel voor elven thuis zou zijn, maar ik kwam dus precies elf uur thuis. London Calling zou sowieso vier punten hebben gehad, en Wish You Were Here geen, dus ja... Erg jammer, maargoed.

Edit: correctie, Hotellounge en New Dawn Fades de +4 en +3, London Calling de +2, had de ladder niet goed bekeken en aangezien er normaal gesproken héél weinig boven London Calling staat. Maar dat was dus net een ladder met drie nummers die zo in m'n top 10 aller tijden kunnen en die hebben het alledrie niet gehaald.

Edit2: oh dan zou ik Hotellounge wellicht zelfs gered hebben.

Ronde 8 - Ladder 1: 5 ongeveer gelijkwaardige nummers die ik echt punten wou geven, Heroes is nummer 5

36 Nina Simone - Sinnerman +3
20 Pulp - Common People +4
18 David Bowie - Heroes
15 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower +1
14 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +2
8 Ultravox - Vienna

Ronde 8 - Ladder 1: Ik ben absoluut een soul liefhebber, maar hier staan nu net twee van de grootste soul draken in deze ladder en nog bovenaan ook En de ladder ook nog eens volledig op zijn kop.

36 Nina Simone - Sinnerman
20 Pulp - Common People
19 David Bowie - Heroes +1
18 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +4
18 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower +3
10 Ultravox - Vienna +2

Arrie schreef:
Sinterklaas gevierd met m'n vriendin en d'r familie, en ik had van tevoren verwacht dat ik wel voor elven thuis zou zijn, maar ik kwam dus precies elf uur thuis. London Calling zou sowieso vier punten hebben gehad, en Wish You Were Here geen, dus ja... Erg jammer, maargoed.

Edit: correctie, Hotellounge en New Dawn Fades de +4 en +3, London Calling de +2, had de ladder niet goed bekeken en aangezien er normaal gesproken héél weinig boven London Calling staat. Maar dat was dus net een ladder met drie nummers die zo in m'n top 10 aller tijden kunnen en die hebben het alledrie niet gehaald.

Nog erger...dan hadden zowel dEUS als the Clash het gehaald en PF en TH niet ... beste Arrie, Ik denk dat de Kerstman jouw dit jaar maar eens moet overslaan

yeahyeahyeah schreef:
Idd, het is m.i. belangrijker dat de ladders evenwichtig zijn op basis van uitslagen uit vorige ronden. Bijvoorbeeld de minder populaire nummers van Radiohead hebben een buitensporig voordeel als ze nooit bij Street Spirit of Paranoid Android in de ladder kunnen komen.
Sterk argument. (Nog afgezien van mn smaakgegeven: hoe minder nrs van Radiohead, hoe beter ik t vind). Zo geredeneerd kun je stellen, dat verdeling van de nrs van dezelfde band over evenzoveel ladders het stemmen op bands (ipv nrs) in de hand werkt.

Ja klopt, want het laatste puntje zou óf naar OMD óf naar Bowie zijn gegaan. Ik weet dat het maar een spelletje is, maar eigenlijk baal ik hier toch wel van.

Ronde 8 - Ladder 1:

36 Nina Simone - Sinnerman
22 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +4
21 Pulp - Common People +1
21 David Bowie - Heroes +2
18 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
13 Ultravox - Vienna +3

Poeha schreef:
Ronde 8 - Ladder 1: Ik ben absoluut een soul liefhebber, maar hier staan nu net twee van de grootste soul draken in deze ladder en nog bovenaan ook

Als er iets soul heeft is het wel Sinnerman, ook gezien de thematiek van het nummer. Veel dieper en intenser wordt het niet.

Poeha schreef:
Ik ben absoluut een soul liefhebber, maar hier staan nu net twee van de grootste soul draken in deze ladder en nog bovenaan ook En de ladder ook nog eens volledig op zijn kop.

De grootste draak van deze ladder staat voorlopig gelukkig onderaan ...echt het enige nummer in deze ladder waarvan ik hoop dat ie het niet haalt.

Ben het eens met El Ninjo. Vienna is best geinige jeugdsentimentkitsch. Dat oude clipje zien en denken aan de tijd dat ik met natte haren Toppop zat te kijken. Leuk voor nummer 1765. Maar dan houdt het wel op.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 1: Lastig, van Sinéad en Roberta Flack absolute uitschieters in hun oeuvre, van mijn favo artiesten JD en JH wat mindere nummers (voor hun doen). Nina Simone overstijgt alles.

40 Nina Simone - Sinnerman +4
24 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +2
23 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +3
21 Pulp - Common People
21 David Bowie - Heroes
19 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower +1
13 Ultravox - Vienna (nu moeten FM, Talk Talk en Kate Bush nog opzouten)

4x Radiohead en the Doors, 3x David Bowie en Massive Attack bij de laatste 64. Is dat nou echt met afstand de crème de la crème van de muziekscene? Er zijn toch zoveel andere goede artiesten die geen enkel nummer meer in de strijd hebben.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 1:

44 Nina Simone - Sinnerman 4
26 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 2
26 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 3
21 Pulp - Common People
21 David Bowie - Heroes
20 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower 1
19 Sinead O'Connor - Troy
13 Ultravox - Vienna

Ronde 8 - Ladder 1:

44 Nina Simone - Sinnerman
26 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
26 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face (punten op )
23 Sinead O'Connor - Troy +4
23 Pulp - Common People +2
22 David Bowie - Heroes +1
20 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
16 Ultravox - Vienna +3

Onbegrijpelijk dat Sinnerman hier helemaal los bovenaan staat. Ik begrijp absoluut niet wat al die MM-ers in dat nummer zien . Een goede kandidaat voor mijn nr. 32, nu Debaser uitgeschakeld is. Kunnen we het nummer niet alsnog inwisselen voor Ain't Got No/I Got Life. Zoveel mooier

Ronde 8 - Ladder 1:

44 Nina Simone - Sinnerman
26 David Bowie - Heroes +4
26 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
26 Sinead O'Connor - Troy +3
24 Pulp - Common People +1
20 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
18 Ultravox - Vienna +2

Ronde 8 - Ladder 1:

45 Nina Simone - Sinnerman +1
29 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +3
28 David Bowie - Heroes +2
26 Sinead O'Connor - Troy
24 Pulp - Common People
24 The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower +4
18 Ultravox - Vienna

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.