Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:10 uur
Co Jackso schreef:
De toevoeging van 2012 vind ik prima. Ik neem aan dat we hier geen Adele/I Follow Rivers/Gotye taferelen krijgen
(quote)
De toevoeging van 2012 vind ik prima. Ik neem aan dat we hier geen Adele/I Follow Rivers/Gotye taferelen krijgen
Ik denk (en zou het zeer terecht vinden) dat die nummers gewoon meedoen met de MuMeTipLadder.
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:11 uur
El Ninjo schreef:
Om te voorkomen dat de Pixies nummers elkaar in de weg gaan zitten stel ik voor dat alle Pixies fans voor Monkey kiezen
Om te voorkomen dat de Pixies nummers elkaar in de weg gaan zitten stel ik voor dat alle Pixies fans voor Monkey kiezen
Sorry, iets te laat gelezen.

0
geplaatst: 6 december 2012, 15:23 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 8 - Ladder 6:
81 The Velvet Underground - Venus In Furs 4
67 Radiohead - Paranoid Android
60 Depeche Mode - Enjoy The Silence 2
55 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 1
52 Pixies - Monkey Gone To Heaven
45 The Beatles - Here Comes The Sun
42 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
38 Pixies - Where Is My Mind? 3
Deadline: 23.00 uur
Where is my mind is simpelweg veeeel beter dan Monkey gone to heaven
Ronde 8 - Ladder 6:
81 The Velvet Underground - Venus In Furs 4

67 Radiohead - Paranoid Android
60 Depeche Mode - Enjoy The Silence 2
45 The Beatles - Here Comes The Sun
38 Pixies - Where Is My Mind? 3
Where is my mind is simpelweg veeeel beter dan Monkey gone to heaven
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:24 uur
Fijn plan van Onweerwolf voor een MuMeTipLadder.
Denk dat ik in zo'n ladder door het jaar heen ook vaker mee kan stemmen omdat mijn persoonlijk focus toch meer op recentere muziek ligt (lees: deze eeuw).
Nummers hoeven wat mij betreft niet te rijpen, wel is het imo goed om een vaste tijdspanne te nemen. 10 jaar is prima.
Denk dat ik in zo'n ladder door het jaar heen ook vaker mee kan stemmen omdat mijn persoonlijk focus toch meer op recentere muziek ligt (lees: deze eeuw).
Nummers hoeven wat mij betreft niet te rijpen, wel is het imo goed om een vaste tijdspanne te nemen. 10 jaar is prima.
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:25 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 8 - Ladder 6:
80 The Velvet Underground - Venus In Furs +3
71 Radiohead - Paranoid Android +4
59 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
54 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
47 The Beatles - Here Comes The Sun +2
35 Pixies - Where Is My Mind?
Ronde 8 - Ladder 6:
80 The Velvet Underground - Venus In Furs +3
71 Radiohead - Paranoid Android +4
59 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
54 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
47 The Beatles - Here Comes The Sun +2
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:26 uur
Teunnis schreef:
(quote)
Je hebt al eens meer stemmen gewijzigd meen ik

0
geplaatst: 6 december 2012, 15:32 uur
Ronde 8 - Ladder 6:
80 The Velvet Underground - Venus In Furs
75 Radiohead - Paranoid Android 4
62 Depeche Mode - Enjoy The Silence 3
47 The Beatles - Here Comes The Sun
44 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) 2
Ronde 8 - Ladder 6:
80 The Velvet Underground - Venus In Furs
75 Radiohead - Paranoid Android 4
62 Depeche Mode - Enjoy The Silence 3
47 The Beatles - Here Comes The Sun
44 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) 2
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:34 uur
Ronde 8 - Ladder 6:
87 The Velvet Underground - Venus In Furs 3 (+4 corr)
77 Radiohead - Paranoid Android 2
63 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
55 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
51 The Beatles - Here Comes The Sun 4
44 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
Ronde 8 - Ladder 6:
87 The Velvet Underground - Venus In Furs 3 (+4 corr)
77 Radiohead - Paranoid Android 2
63 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
55 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
51 The Beatles - Here Comes The Sun 4
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:35 uur
Punten van Venus in Furs kloppen niet meer,
moet 84 zijn (voor Glen Hansard)
en na Glen 87
en na Glen 87
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:36 uur
Is het Song v/h Jaar-topic trouwens niet wat alternatief (of alleszins niet dezelfde doelgroep) om te dienen als startlijst van een MuMetipladder? Als ik zo kijk geraakt van de top 10 van elk jaar nog niet eens de helft in de MuMeladder, laat staan op een hoge positie die een nummer als 'beste van dat jaar' zou verdienen. Misschien dat het net betert met een MuMeTipladder en dat die nummers dan sneller in de éche MuMeladder komen door de gewenning, maar ik weet het zo toch nog niet hoor.
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:41 uur
sokra schreef:
en na Glen 87
en na Glen 87
Aangepast
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:48 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2012, 15:49 uur
Outlaw104 schreef:
(quote)
Don't bang the Drum El Ninjo, just let it come. 
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2012, 15:52 uur
dumb_helicopter schreef:
Is het Song v/h Jaar-topic trouwens niet wat alternatief (of alleszins niet dezelfde doelgroep) om te dienen als startlijst van een MuMetipladder? Als ik zo kijk geraakt van de top 10 van elk jaar nog niet eens de helft in de MuMeladder, laat staan op een hoge positie die een nummer als 'beste van dat jaar' zou verdienen. Misschien dat het net betert met een MuMeTipladder en dat die nummers dan sneller in de éche MuMeladder komen door de gewenning, maar ik weet het zo toch nog niet hoor.
Ik heb uit de 2010 en 2011 lijst nu de beste 10 platen per jaar (uit de top 100) gehaald die nog niet in de startladder stonden uit een andere bron. Voor 2012 wil ik eigenlijk de maandwinnaars van jan t/m okt erbij doen. De startladder zal 40 platen uit elk jaar bevatten. Er zit zeker wat behoorlijke alternatieve muziek tussen maar anderzijds wil ik deze bron eigenlijk niet negeren omdat het gewoon een mooi systeem is.
0
geplaatst: 6 december 2012, 15:54 uur
dumb_helicopter schreef:
Dit is niet helemaal waar. Als we als voorbeeld even de top 10 van 2010 erbij pakken:
Van deze top 10 staan Caribou - Odessa, Gorillaz - Stylo, Broken Bells - The High Road en Arcade Fire - Ready To Start in onze top 2000. Kanye West - Runaway, Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof en José James - Warrior zijn genomineerd maar hebben het niet gered. De andere 3 nummers zijn nog niet genomineerd, maar zouden wel een grote kans maken, namelijk Limit To Your Love (haalt echt wel de top 2000), Bonobo - Black Sands (ga ik dit jaar toevallig nomineren) en Gorillaz - Rhinestone Eyes (staan al een vijftal nummers van in de ladder en dicht ik dus ook kans toe).
Op zich dus best een goede score. En zei Onweerwolf zelf niet dat het hem juist ging om het ontdekken van 'nieuwe' nummers die nu verdrongen zouden worden door de 'oude' giganten?
Edit: Onweerwolf heeft deze beslissing dus al genomen

0
geplaatst: 6 december 2012, 16:02 uur
Ronde 8 - Ladder 6:
87 The Velvet Underground - Venus In Furs
80 Radiohead - Paranoid Android 3
67 Depeche Mode - Enjoy The Silence 4
56 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 1
51 The Beatles - Here Comes The Sun
37 Pixies - Where Is My Mind? 2
Ronde 8 - Ladder 6:
80 Radiohead - Paranoid Android 3
67 Depeche Mode - Enjoy The Silence 4
56 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 1
37 Pixies - Where Is My Mind? 2
0
geplaatst: 6 december 2012, 16:04 uur
Snoeperd schreef:
Dit is niet helemaal waar. Als we als voorbeeld even de top 10 van 2010 erbij pakken:
Van deze top 10 staan Caribou - Odessa, Gorillaz - Stylo, Broken Bells - The High Road en Arcade Fire - Ready To Start in onze top 2000. Kanye West - Runaway, Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof en José James - Warrior zijn genomineerd maar hebben het niet gered. De andere 3 nummers zijn nog niet genomineerd, maar zouden wel een grote kans maken, namelijk Limit To Your Love (haalt echt wel de top 2000), Bonobo - Black Sands (ga ik dit jaar toevallig nomineren) en Gorillaz - Rhinestone Eyes (staan al een vijftal nummers van in de ladder en dicht ik dus ook kans toe).
Op zich dus best een goede score. En zei Onweerwolf zelf niet dat het hem juist ging om het ontdekken van 'nieuwe' nummers die nu verdrongen zouden worden door de 'oude' giganten?
(quote)
Bij de top 10 van 2011, zijn er 3 die er doorgeraakt zijn en rond plek 1000 zitten (Wilco - Art of Almost, Amatorski - Soldier en Anna Calva - Love Won't Be Leaving), 3 die genomineerd zijn maar er niet ingeraakten (Four Tet - Locked, Tyler, The Creator - Bastard en Feist - How Come You Never Go There) en dan 4 die niet genomineerd waren en die volgens mij ook moeilijk in de ladder zullen geraken (The Roots - OtherSide, Dominik Eulberg - Der Tanz der Gluehwuermchen, Raphael Saadiq - Good Man en Bon Iver - Perth (ondanks het genre is Bon Iver gewoon niet populair in deze ladder)). Dus dit geeft een ander beeld dan dat van jou.
Dat terzijde kijk ik enorm uit naar de MuMeTipladder en ben erg benieuwd wat daat het resultaat van gaat zijn.

0
geplaatst: 6 december 2012, 16:08 uur
Teunnis schreef:
(quote)
Misschien kun je Jaap nog eens vragen of hij op Monkey stemt?
0
geplaatst: 6 december 2012, 16:10 uur
Oké, maar Bastard is natuurlijk geen Yonkers
Yonkers is misschien wel een van de grootste hiphopklassiekers van de afgelopen jaren en Bastard zal voor velen een aardig albumnummer zijn. Zelf ben ik trouwens van mening dat The Otherside wel kans zou maken. En Good Man misschien ook wel. Voor Dominik en Bon Iver wordt het inderdaad lastiger.
Yonkers is misschien wel een van de grootste hiphopklassiekers van de afgelopen jaren en Bastard zal voor velen een aardig albumnummer zijn. Zelf ben ik trouwens van mening dat The Otherside wel kans zou maken. En Good Man misschien ook wel. Voor Dominik en Bon Iver wordt het inderdaad lastiger.
0
geplaatst: 6 december 2012, 16:10 uur
dumb_helicopter schreef:
Dat komt meer omdat in dat spel meer electronica- en hiphopliefhebbers meestemmen, die zijn hier wel erg schaars of haken al vrij snel af. Electronic/dance is sowieso vrij kansloos in de ladder, ik nomineer het ook niet meer.
0
geplaatst: 6 december 2012, 16:11 uur
Ronde 8 - Ladder 6: Weer erg sterk, 6 finalenummers wat mij betreft, alleen Are Friends Electric en Here Comes The Sun niet, wel heel erg leuke nummers trouwens
84 Radiohead - Paranoid Android +4
67 Depeche Mode - Enjoy The Silence
56 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
54 Pixies - Monkey Gone To Heaven +2
47 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +3
38 Pixies - Where Is My Mind? +1
Ronde 8 - Ladder 6: Weer erg sterk, 6 finalenummers wat mij betreft, alleen Are Friends Electric en Here Comes The Sun niet, wel heel erg leuke nummers trouwens
84 Radiohead - Paranoid Android +4
54 Pixies - Monkey Gone To Heaven +2
47 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +3
38 Pixies - Where Is My Mind? +1
0
geplaatst: 6 december 2012, 16:12 uur
0
geplaatst: 6 december 2012, 16:13 uur
Snoeperd schreef:
Yonkers is misschien wel een van de grootste hiphopklassiekers van de afgelopen jaren en Bastard zal voor velen een aardig albumnummer zijn. Zelf ben ik trouwens van mening dat The Otherside wel kans zou maken. En Good Man misschien ook wel. Voor Dominik en Bon Iver wordt het inderdaad lastiger. Oh ja, ik dacht al dat Bastard nogal vreemd klonk.

0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2012, 16:27 uur
Ik hoop ook wel dat er in het nieuwe spel wat meer hip hop en electronica e.d. kan scoren. De nummers die daarvoor in de ladder worden genomineerd spreken mij zo af en toe best wel aan, maar ja, als er dan ook al punten naar de grote klassiekers moeten dan wordt het soms lastig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2012, 16:30 uur
Mijn finale nummer 32 van 2011, 2010 en 2008 heeft het moeilijk in deze ladder, maar gelukkig is mijn finale nummer 32 van 2009 in de vorige ladder doorgegaan dus hoef ik daar straks geen hoofdpijn over te krijgen. 

0
geplaatst: 6 december 2012, 16:31 uur
Onweerwolf, wanneer wil je eigenlijk beginnen met de MuMe Tipladder? Is de tijd tussen de laatste ladder en de finalebekendmaking daar geen goede tijd voor?
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2012, 16:32 uur
Snoeperd schreef:
Onweerwolf, wanneer wil je eigenlijk beginnen met de MuMe Tipladder? Is de tijd tussen de laatste ladder en de finalebekendmaking daar geen goede tijd voor?
Volgend jaar. Ik ga het trouwens niet de tipladder noemen hoor, dat dekt de lading niet voldoende.
0
geplaatst: 6 december 2012, 16:41 uur
Ronde 8 - Ladder 6: Tubeway Army ook tof en zoo, maar go Pixies whoo whoo whoo.
89 The Velvet Underground - Venus In Furs +2
84 Radiohead - Paranoid Android
58 Pixies - Monkey Gone To Heaven +4
50 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +3
39 Pixies - Where Is My Mind? +1
Ronde 8 - Ladder 6: Tubeway Army ook tof en zoo, maar go Pixies whoo whoo whoo.
89 The Velvet Underground - Venus In Furs +2
84 Radiohead - Paranoid Android
58 Pixies - Monkey Gone To Heaven +4
50 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +3
39 Pixies - Where Is My Mind? +1
0
geplaatst: 6 december 2012, 16:46 uur
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar kan de Top-2000 niet georganiseerd worden op een zelfde wijze als het WK-voetbal?
Op de oneven jaren komen nummers in 10-jaar-groepen onderling uit (voetbal: een kwalificatietoernooi per FIFA-zone, 6 stuks), en de winnaars komen in de even jaren tegen elkaar uit in het hoofdtoernooi. Er geldt een verdeelsleutel hoeveel nummers uit elke groep worden toegelaten tot het hoofdtoernooi, in verhouding van hoeveel nummers uit die groep jaren de Top-2000 haalden in het voorgaande jaar (gecorrigeerd voor de nieuwkomer-jaren).
De volgende kwalificatiegroepen zouden dan komend jaar strijden (tussen haakjes de vertegenwoordiging in de Top 2000 2011, die van 2012 heb ik even niet paraat):
2003-2012 (288 * 10/8 = 360)
1993-2002 (378)
1983-1992 (476)
1973-1982 (420)
0000-1972 (438)
Elke voorronde zou bijvoorbeeld 640 nummers kunnen beslaan, in totaal 3200. 2700 of zo zouden door mogen naar het hoofdtoernooi, gemiddeld 540 per groep). Voor het lopende jaar wordt ook een rondje gedaan, waarvan 100 winnaars meemogen in het hoofdtoernooi.
Een voorronde die relatief veel nummers moet opleveren zou iets groter kunnen zijn (momenteel 1983-1992)
Voordeel is dat men - áls men dat wil - in oneven jaren kan focussen op tijdvakken waar men zijn hart heeft liggen, of alleen het nieuwste tijdvak, zo men dat wil.
Het zou ook de sleur doorbreken. Het ene jaar is dan heel anders dan het jaar erop, afwisselend.
De implicatie lijkt te zijn dat je dan alleen nominaties nodig hebt in de oneven jaren, maar om ons die lol niet te onthouden in even jaren zou je natuurlijk iedereen nog drie wildcards kunnen laten uitdelen of zo.
Maar het lijkt me een beetje kort dag hiervoor, dus laten we eerst maar eens OWW's voorstel uitvoeren. Dan kunnen we kijken hoe leuk zo'n gefocust toernooi is. Ik heb er zin in!
Op de oneven jaren komen nummers in 10-jaar-groepen onderling uit (voetbal: een kwalificatietoernooi per FIFA-zone, 6 stuks), en de winnaars komen in de even jaren tegen elkaar uit in het hoofdtoernooi. Er geldt een verdeelsleutel hoeveel nummers uit elke groep worden toegelaten tot het hoofdtoernooi, in verhouding van hoeveel nummers uit die groep jaren de Top-2000 haalden in het voorgaande jaar (gecorrigeerd voor de nieuwkomer-jaren).
De volgende kwalificatiegroepen zouden dan komend jaar strijden (tussen haakjes de vertegenwoordiging in de Top 2000 2011, die van 2012 heb ik even niet paraat):
2003-2012 (288 * 10/8 = 360)
1993-2002 (378)
1983-1992 (476)
1973-1982 (420)
0000-1972 (438)
Elke voorronde zou bijvoorbeeld 640 nummers kunnen beslaan, in totaal 3200. 2700 of zo zouden door mogen naar het hoofdtoernooi, gemiddeld 540 per groep). Voor het lopende jaar wordt ook een rondje gedaan, waarvan 100 winnaars meemogen in het hoofdtoernooi.
Een voorronde die relatief veel nummers moet opleveren zou iets groter kunnen zijn (momenteel 1983-1992)
Voordeel is dat men - áls men dat wil - in oneven jaren kan focussen op tijdvakken waar men zijn hart heeft liggen, of alleen het nieuwste tijdvak, zo men dat wil.
Het zou ook de sleur doorbreken. Het ene jaar is dan heel anders dan het jaar erop, afwisselend.

De implicatie lijkt te zijn dat je dan alleen nominaties nodig hebt in de oneven jaren, maar om ons die lol niet te onthouden in even jaren zou je natuurlijk iedereen nog drie wildcards kunnen laten uitdelen of zo.
Maar het lijkt me een beetje kort dag hiervoor, dus laten we eerst maar eens OWW's voorstel uitvoeren. Dan kunnen we kijken hoe leuk zo'n gefocust toernooi is. Ik heb er zin in!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.