MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 7:

6 The Smiths - How Soon Is Now? 2
4 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 4
3 The Beach Boys - God Only Knows
3 Massive Attack - Unfinished Sympathy 3
2 Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
1 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
1 Nirvana - Smells Like Teen Spirit 1
Kate Bush - Wuthering Heights

Deadline 17:00

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 7:

9 The Smiths - How Soon Is Now? 3
7 Massive Attack - Unfinished Sympathy 4
5 The Beach Boys - God Only Knows 2
4 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2 Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
1 Kate Bush - Wuthering Heights 1
1 Nirvana - Smells Like Teen Spirit

Ronde 8 - Ladder 7:

11 The Smiths - How Soon Is Now? +2
10 Massive Attack - Unfinished Sympathy +3
6 Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes +4
5 The Beach Boys - God Only Knows
4 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2 Nirvana - Smells Like Teen Spirit +1
1 Kate Bush - Wuthering Heights

Pixies (en dat voor dat nummer van Tubeway Army...aardig maar meer ook niet: hoort niet in de finale te staan wat mij betreft)

Ronde 8 - Ladder 7:

13 The Smiths - How Soon Is Now? 2
10 Massive Attack - Unfinished Sympathy
8 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 4
7 Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes 1
5 The Beach Boys - God Only Knows
4 Kate Bush - Wuthering Heights 3
2 Nirvana - Smells Like Teen Spirit

El Ninjo schreef:
En toen schopte Scorpion_21 the Pixies ook nog de herkansing uit

Pixies gaat van 2 naar 0 nummers in de finale, wat een gitzwarte dag...

Eerste finale ooit zonder Pixies?

Als er dan toch al sprake moet zijn van een geweldige ladder, dan is het deze wel.

Ontzettend balen van de Pixies!

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Onder evergreen versta ik een fris een vrolijk popnummer à la Here Comes The Sun en niet die 2 bands die jij noemt en eigenlijk evenmin Pixies. Verder is Monkey Gone to Heaven minstens een even grote klassieker dan AFE en ETS. Tja als geschreeuw al moeilijk is voor jou, dan ga je niet echt ver geraken in het muziekspectrum, waar een schreeuw toch nog vrij veel wordt gebruikt; in een schreeuw kan zo veel meer emotie zitten dan in die afgevlakte synths van AFE en ETS.

Tsja, als synths al te moeilijk zijn voor je, ga je nooit ver geraken in het muziekspectrum. Met mooie effectieve synths kun je veel meer emotie bereiken dan een gitaarakkoordje en wat loos geschreeuw

Toch vind ik Tubeway Army in de finale ook wel leuk...

Mooi, de dooie aap is nu morsdood. Die andere twee Pixies nummers zijn absoluut finalewaardig, maar de dooie aap toch echt niet.

Ik dans op zijn graf.

Sterke ladder dit trouwens, zo maar even 5 finalisten van vorig jaar, 1 ex-finalisten, en 2 klassiekers die in andere lijstjes meestal hoge ogen gooien.

Jammer van The Pixies. Had 'm vooral voor Depeche Mode in willen wisselen.

Pixies

Ronde 8 - Ladder 7: Wat een belabberde ladder (op Unfinished Sympathy na).

16 The Smiths - How Soon Is Now? +3
14 Massive Attack - Unfinished Sympathy +4
8 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
7 Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
7 The Beach Boys - God Only Knows +2
5 Kate Bush - Wuthering Heights +1
2 Nirvana - Smells Like Teen Spirit

orbit schreef:
(quote)

Tsja, als synths al te moeilijk zijn voor je, ga je nooit ver geraken in het muziekspectrum. Met mooie effectieve synths kun je veel meer bereiken dan een gitaarakkoordje en wat loos geschreeuw

Dat weet ik zo niet, muziek draait om de emotie die het teweeg brengt bij iemand en zo'n synth kan dan inderdaad wel iets catchy hebben of iets moois hebben, zo diep als de menselijk stem draagt het bij mij toch nooit.

Lukas schreef:
Toch vind ik Tubeway Army in de finale ook wel leuk...
Ja, dat is dan weer een mooie meevaller. Van mij had Depeche Mode wel eens een keertje plaats mogen maken.

Poeha schreef:
Als er dan toch al sprake moet zijn van een geweldige ladder, dan is het deze wel.

Op dat suffe nummer van the Beach Boys na die mijn plaats 32 in de finale gaat bezetten

El Ninjo schreef:
Op dat suffe nummer van the Beach Boys na die mijn plaats 32 in de finale gaat bezetten

Dan doe ik ook dit jaar weer met je mee

Eh...excuses...klein tikfoutje in mijn Excel bestand....Pixies hebben nog een waterkansje...hebben met 0,018 % Exit Music uit de herkansing gestoten en staan als laatste afvaller voorlopig als laatste herkanser genoteerd voor de finale.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Dat weet ik zo niet, muziek draait om de emotie die het teweeg brengt bij iemand en zo'n synth kan dan inderdaad wel iets catchy hebben of iets moois hebben, zo diep als de menselijk stem draagt het bij mij toch nooit.

Is het even mooi meegenomen dat Dave Gahan ook nog een begenadigde gevoelige stem heeft dan

El Ninjo schreef:
Eh...excuses...klein tikfoutje in mijn Excel bestand....Pixies hebben nog een waterkansje...hebben met 0,018 % Exit Music uit de herkansing gestoten en staan als laatste afvaller voorlopig als laatste herkanser genoteerd voor de finale.

Dat riekt naar...

haha...gelukkig hebben we Onweerwolf nog ter controle ...maar met nog 2 ladders te gaan zie ik er nog wel een nummer overheen gaan.

Lukas schreef:
(quote)

Dat riekt naar...

... fairydust!

El Ninjo schreef:

Het ene geweldige nummer drukt het andere geweldige nummer eruit terwijl er een hoop mindere nummers zijn doorgegaan

dumb_helicopter schreef:
Edit: Uit met de pret, hopelijk geeft de volgende ladder meer voldoening.

Eens. Wat een flutuitslag weer. Maar daar zullen de meesten het met me oneens zijn.

orbit schreef:
(quote)

Is het even mooi meegenomen dat Dave Gahan ook nog een begenadigde gevoelige stem heeft dan

Daar verschillen we dan weer in van mening. Depeche Mode doet me nu eens werkelijk niets eigenlijk.

Ja, maar 3x Radiohead in de finale...hoe mooi ook, is ook wel wat veel van het goede...op zich vind ik dat dan iets minder erg.

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
haha...gelukkig hebben we Onweerwolf nog ter controle ...maar met nog 2 ladders te gaan zie ik er nog wel een nummer overheen gaan.

Ik was de ladder net aan het invoeren toen je de correctie postte.

Anders hadden we pagina 71 van onze pm thread kunnen inwijden.

Leuk nummer hoor, Enjoy the Silence. Maar ik vind Everything Counts en Blasphemous Rumours toch echt een paar klassen beter.

El Ninjo schreef:
Ja, maar 3x Radiohead in de finale...hoe mooi ook, is ook wel wat veel van het goede...op zich vind ik dat dan iets minder erg.

Dat is wel zo: ik vind alle dubbele (of zelfs meer) finale artiesten eigenlijk niet leuk. Het zou leuker voor de afwisseling zijn als we van alles wat hadden. Maar ja.... toch knap dat we dat met z'n allen zo voor elkaar krijgen blijkbaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:56 uur

geplaatst: vandaag om 23:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.