Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 10 december 2012, 14:35 uur
Overigens onder het mom van de 'ik ben benieuwds' van Onweerwolf ben ik ook benieuwd wie de Beatles vs. Stones-strijd gaat winnen.
0
geplaatst: 10 december 2012, 14:42 uur
Zonet mijn top 32 ingestuurd na bijna alles nog even te hebben geluisterd (zeker de enkele onbekende of nauwelijks gehoorde). Van die 32 staan er slechts 14 in mijn 2e top 1000, die ik ca anderhalve maand geleden afrondde. Van die Musische 1000 2012 is dit de top 75:
75 (34) Miles Davis - So what
74 (33) Horace Silver - Song for my father
73 (37) Rolling Stones - Gimme shelter
72 (29) Durutti Column - Missing boy
71 (9) Joy Division - Dead souls
70 (125) Cure - One hundred years
69 (22) Siouxsie & Banshees - Spellbound
68 (new) Euzen - The great escape
67 (47) Ex & Tom Cora - State of shock
66 (49) Nico - Ghengis Kahn
65 (48) Nick Cave - The mercy seat
64 (505) Units - I night
63 (174) Front 242 - Headhunter
62 (177) Liasons dangereuses - Los ninos del parques
61 (119) Iggy Pop - The passenger
60 (46) Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
59 (45) Pixies - Hey
58 (100) Tom Waits - 16 shells from a thirty-ought six
57 (50) Ar Re Yaouank - Tribuanal
56 (165) Hedningarna - Tais on nainen
55 (new) Faith and the Muse - The chorus of the furies
54 (new) Irfan - Hagia sophia
53 (83) Dead Can Dance - Cantara
52 (new) Swans - Killing for company
51 (388) Nina Simone - Four women
50 (105) Captain Beefheart - Her eyes are a blue million miles
49 (27) Velvet Underground - Pale blue eyes
48 (26) Jefferson Airplane - Wooden ships
47 (40) Doors - Riders on the storm
46 (new) Gods - Looking glass
45 (new) Blaudzun - Midnight room (prague version)
44 (new) Trees - The garden of Jane Delawney
43 (20) Johann Sebastian Bach - Allegro, Brandenburgisch Concert No. 6
42 (39) Teresa Stratas - Youkali: tango habanera
41 (18) Nick Drake - Things behind the sun
40 (19) Beatles - I´m only sleeping (take 1)
39 (new) Nouvelle Vague - Dance with me
38 (21) Patti Smith - Dancing barefoot
37 (175) Simple Minds - Theme for great cities
36 (53) Cure - A forest (live)
35 (118) Kate Bush - Jig of life
34 (51) Rolling Stones - Sympathy for the devil
33 (52) Beatles - A day in the life
32 (new) Grandaddy - He´s simple, he´s dumb, he´s the pilot
31 (new) Vyllies - Whispers in the shadow
30 (new) Euzen - Sequel
29 (159) Durutti Column - Future perfect
28 (17) Muzsikàs - Azt gondoltam, esö esik
27 (25) Yann Tiersen & Claire Pichet - Rue des cascades
26 (6) Nico - The fairest of the seasons
25 (4) Jimi Hendrix - 1983 (a merman I should turn to be)
24 (42) Led Zeppelin - Since I´ve been loving you
23 (197) Uriah Heep - Gypsy
22 (64) Iggy Pop & Stooges - I´m sick of you
21 (23) Sonic Youth - Expressway to your skull
20 (15) Siouxsie & Banshees - Nightshift (live)
19 (28) Joy Division - New dawn fades
18 (new) Mari Boine - Eagle brother (live)
17 (new) Comus - Song to Comus
16 (new) Estradasphere - Mekapses yitonisa
15 (7) Stooges - I wanna be your dog
14 (8) Sonic Youth - ´Cross the breeze
13 (54) Nick Cave - The carny
12 (11) Giovanni Battista Pergolesi - Stabat Mater, Stabat Mater
11 (new) Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub
10 (10) Patti Smith - Free money
9 (14) Doors - When the music´s over (live in Hollywood)
8 (12) Jimi Hendrix - Pali gap
7 (13) Stooges - Dirt
6 (16) Nico - Saeta (live)
5 (5) Giuseppe Tartini - Ill Trillo Diabolo
4 (new) Love - Always see your face
3 (3) Beatles - Dear prudence
2 (2) Velvet Underground - Venus in furs
1 (1) Marin Marais - Sonnerie de Ste. Genevieve du Mont de Paris
75 (34) Miles Davis - So what
74 (33) Horace Silver - Song for my father
73 (37) Rolling Stones - Gimme shelter
72 (29) Durutti Column - Missing boy
71 (9) Joy Division - Dead souls
70 (125) Cure - One hundred years
69 (22) Siouxsie & Banshees - Spellbound
68 (new) Euzen - The great escape
67 (47) Ex & Tom Cora - State of shock
66 (49) Nico - Ghengis Kahn
65 (48) Nick Cave - The mercy seat
64 (505) Units - I night
63 (174) Front 242 - Headhunter
62 (177) Liasons dangereuses - Los ninos del parques
61 (119) Iggy Pop - The passenger
60 (46) Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
59 (45) Pixies - Hey
58 (100) Tom Waits - 16 shells from a thirty-ought six
57 (50) Ar Re Yaouank - Tribuanal
56 (165) Hedningarna - Tais on nainen
55 (new) Faith and the Muse - The chorus of the furies
54 (new) Irfan - Hagia sophia
53 (83) Dead Can Dance - Cantara
52 (new) Swans - Killing for company
51 (388) Nina Simone - Four women
50 (105) Captain Beefheart - Her eyes are a blue million miles
49 (27) Velvet Underground - Pale blue eyes
48 (26) Jefferson Airplane - Wooden ships
47 (40) Doors - Riders on the storm
46 (new) Gods - Looking glass
45 (new) Blaudzun - Midnight room (prague version)
44 (new) Trees - The garden of Jane Delawney
43 (20) Johann Sebastian Bach - Allegro, Brandenburgisch Concert No. 6
42 (39) Teresa Stratas - Youkali: tango habanera
41 (18) Nick Drake - Things behind the sun
40 (19) Beatles - I´m only sleeping (take 1)
39 (new) Nouvelle Vague - Dance with me
38 (21) Patti Smith - Dancing barefoot
37 (175) Simple Minds - Theme for great cities
36 (53) Cure - A forest (live)
35 (118) Kate Bush - Jig of life
34 (51) Rolling Stones - Sympathy for the devil
33 (52) Beatles - A day in the life
32 (new) Grandaddy - He´s simple, he´s dumb, he´s the pilot
31 (new) Vyllies - Whispers in the shadow
30 (new) Euzen - Sequel
29 (159) Durutti Column - Future perfect
28 (17) Muzsikàs - Azt gondoltam, esö esik
27 (25) Yann Tiersen & Claire Pichet - Rue des cascades
26 (6) Nico - The fairest of the seasons
25 (4) Jimi Hendrix - 1983 (a merman I should turn to be)
24 (42) Led Zeppelin - Since I´ve been loving you
23 (197) Uriah Heep - Gypsy
22 (64) Iggy Pop & Stooges - I´m sick of you
21 (23) Sonic Youth - Expressway to your skull
20 (15) Siouxsie & Banshees - Nightshift (live)
19 (28) Joy Division - New dawn fades
18 (new) Mari Boine - Eagle brother (live)
16 (new) Estradasphere - Mekapses yitonisa
15 (7) Stooges - I wanna be your dog
14 (8) Sonic Youth - ´Cross the breeze
13 (54) Nick Cave - The carny
12 (11) Giovanni Battista Pergolesi - Stabat Mater, Stabat Mater
11 (new) Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub
10 (10) Patti Smith - Free money
9 (14) Doors - When the music´s over (live in Hollywood)
8 (12) Jimi Hendrix - Pali gap
7 (13) Stooges - Dirt
6 (16) Nico - Saeta (live)
5 (5) Giuseppe Tartini - Ill Trillo Diabolo
4 (new) Love - Always see your face
3 (3) Beatles - Dear prudence
2 (2) Velvet Underground - Venus in furs
1 (1) Marin Marais - Sonnerie de Ste. Genevieve du Mont de Paris
0
geplaatst: 10 december 2012, 14:46 uur
Dit is ongetwijfeld de hoogste binnenkomer van dit jaar, Bloodbuzz Ohio.
0
geplaatst: 10 december 2012, 14:55 uur
chevy93 schreef:
Even dit nog onder de aandacht brengen:
(quote)
(quote)
(quote)
Dat is dus 15 fout. Volgens mij kunnen we wel stellen dat het helemaal niet zo voorspelbaar is.
Volgens mij staan vrij veel van die nummers wel in de top 50. De enige 'grote' verrassingen zijn wat mij betreft Pictures of You, Bloodbuzz Ohio en in iets mindere mate Are Friends Electric. De rest had je zeker in de top 50 kunnen verwachten.
0
Cured
geplaatst: 10 december 2012, 14:58 uur
leuk, cryptogramme met El Ninjo
. Mijn nummer 1 staat dus momenteel niet eerste dus...of..waarschijnlijk 
. Mijn nummer 1 staat dus momenteel niet eerste dus...of..waarschijnlijk 
0
geplaatst: 10 december 2012, 15:26 uur
Co Jackso schreef:
Volgens mij staan vrij veel van die nummers wel in de top 50. De enige 'grote' verrassingen zijn wat mij betreft Pictures of You, Bloodbuzz Ohio en in iets mindere mate Are Friends Electric. De rest had je zeker in de top 50 kunnen verwachten.
Maar om dat 2 maanden van tevoren te voorspellen is dan ook weer niet zo'n kunst. Volgens mij staan vrij veel van die nummers wel in de top 50. De enige 'grote' verrassingen zijn wat mij betreft Pictures of You, Bloodbuzz Ohio en in iets mindere mate Are Friends Electric. De rest had je zeker in de top 50 kunnen verwachten.

Ik vind het opmerkelijk dat je Pictures of You (in 2009 nog finale) een grotere verrassing vindt dan Tubeway Army (die vorig jaar met een 75e plek al het hoogste ooit stond).
0
geplaatst: 10 december 2012, 16:02 uur
Ondanks de geschiedenis hier, is Pictures of You voor mij ook een grote (lees: positieve) verrassing in de finale. Persoonlijk had ik liever Lullabye gezien, maar Pictures is in dit stadium ook prima 

0
geplaatst: 10 december 2012, 16:12 uur
Een 2de Cure was wel een keer te verwachten, ik zelf vind The National wel verrassend maar degene die ik echt niet gehad is Love. Het was mezelf niet eens opgevallen dat deze vorig jaar ook goed scoorde.
0
geplaatst: 10 december 2012, 16:18 uur
Gretz schreef:
dit is zeker een ander lied (quote)

0
geplaatst: 10 december 2012, 16:31 uur
Ik hoop het ook niet, maar gezien het dé verrassing is van dit jaar verwacht ik dat ie bij veel mensen toch het onderspit gaat delven t.o.v. de oude rotten. Bij de overige (veel kleinere groep) mensen denk ik dat ie het juist erg goed doet en daarom ook niet kansloos laatste staat.
0
geplaatst: 10 december 2012, 17:19 uur
vigil schreef:
Een 2de Cure was wel een keer te verwachten, ik zelf vind The National wel verrassend maar degene die ik echt niet gehad is Love. Het was mezelf niet eens opgevallen dat deze vorig jaar ook goed scoorde.
Heeft toch ook al eerder in de finale gestaan.
0
geplaatst: 10 december 2012, 17:51 uur
chevy93 schreef:
(quote)
(quote)
(quote)
Dat is dus 15 fout. Volgens mij kunnen we wel stellen dat het helemaal niet zo voorspelbaar is.
Klopt, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik verwacht had dat er meer verandering in de finalelijst zou komen, dan dat de lijst echt zo onvoorspelbaar is. Van de 15 fout voorspelde, zijn er namelijk maar 3 die vorige jaar ook niet in de finale stonden. Daar tegenover staat dat alle goed voorspelde nummers vorig jaar wel in de finale stonden.
Van de huidige lijst vind ik alleen Bloodbuzz Ohio en Are Friends Electric echt verrassend, al had de terugkeer van Alone Again Or en Pictures of You ook niet echt verwacht. De andere nummers had ik ook op mijn shortlist voor de top 32 staan. Dat geeft aan dat er dus iets van 15-20 vaste finalisten zijn, en daarachter een pool van ongeveer 30-40 nummers, die steeds de overige plekken invullen. Er blijkt ook elk jaar weer een vaste groep stemmers die richting de finale weer aanhaken, waardoor nummers die het soms in de eerdere rondes niet echt geweldig doen (Sigur Rós, Nick Cave e.d.), uiteindelijk toch weer de finale halen… Daar had ik redelijkerwijs buiten gerekend. Ik weet dat dit nogal als een achteraf verdediging klinkt, maar ik bedoel alleen maar dat mijn voorspelling gebruiken om aan te tonen dat de finalelijst onvoorspelbaar is, niet echt plausibel is.
sokra schreef:
Held
Mss toch maar Comus in de herkansing gooien voor volgend jaar...Maar eens mijn lijstje samenstellen.
0
geplaatst: 10 december 2012, 18:11 uur
Comus kan misschien ook wel op een nominatie van mij rekenen.
Interessant lijstje sokra
.
.
0
geplaatst: 10 december 2012, 18:14 uur
Lijstje ingeleverd. Het aanbod is qua niveau vergelijkbaar met vorig jaar. Ik ben 2 top 10-nummers en 2 bottom 5-nummers kwijt en heb er even zoveel voor terug. Jammer dat er minder soulnummers instaan, maar positief is wel dat er veel minder dubbele artiesten instaan en ook de entree van The National vind ik positief. Toch hou ik een beetje een nare nasmaak over aan de finalelijst, want tot ladder 7 van de reguliere laatste ronde leek het de beste finaleladder ooit te worden. Echter, vanaf daar ging het mis, vooral de herkansing was een sof. De 4 nummers die daar uitgeschakeld werden, zouden allemaal in mijn linkerrijtje zijn geëindigd (waarvan 3 in de top 10), de 4 die doorgingen staan allemaal in het rechterrijtje, waaronder de nummers 31 en 32. Vooral van Curtis Mayfield, die tot 2x toe een paar punten te weinig had, baal ik...
0
geplaatst: 10 december 2012, 19:56 uur
Titmeister schreef:
Ik weet dat dit nogal als een achteraf verdediging klinkt, maar ik bedoel alleen maar dat mijn voorspelling gebruiken om aan te tonen dat de finalelijst onvoorspelbaar is, niet echt plausibel is.
Onvoorspelbaar in zekere mate. In ieder geval had jij de helft fout, om welke reden dan ook. Ik weet dat dit nogal als een achteraf verdediging klinkt, maar ik bedoel alleen maar dat mijn voorspelling gebruiken om aan te tonen dat de finalelijst onvoorspelbaar is, niet echt plausibel is.

0
geplaatst: 10 december 2012, 20:00 uur
Dwejkk_ schreef:
.
.
Mijn steun heb je voor Comus, Titmeister
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 december 2012, 23:08 uur
Ik heb nog eens even gekeken naar dit systeem.
Het is een logisch en goed systeem met een lagere 'werkdruk' dan de revisie van het huidige systeem die ik heb voorgesteld.
Ik ben het echter niet zo eens met deze effecten. Wat mij betreft is dit een offer dat je zou brengen om de werkdruk te verlagen en hoewel een lagere werkdruk natuurlijk gewenst is, zoals is gebleken, vind ik dit offer te groot.
Het is één ding om een bepaald aantal nummers vrij te loten van ronde 1, maar toch wel heel wat anders om een aantal nummers (1200 maar liefst) slechts op basis van de notering van het jaar er voor te garanderen dat ze sowieso weer in de lijst komen te staan. Sterker nog, dat hoe hoger een plaat staat in jaar X, hoe minder deze plaat kan zakken in jaar X+1.
Ik denk niet dat de ladder daar betrouwbaarder van wordt, wel minder spannend. Enige grilligheid is toch wel leuk en hoewel een plaat van de bovenste 256 waarschijnlijk niet helemaal uit de lijst zal vallen vind ik wel dat het mogelijk moet zijn.
Ik vind het een goed systeem an sich, maar ik denk niet dat het echt past binnen het concept van de MuMeLadder.
Het is een logisch en goed systeem met een lagere 'werkdruk' dan de revisie van het huidige systeem die ik heb voorgesteld.
Orbilin schreef:
De grote lijn
Effect
======
Het gebruik van de gegevens van het voorgaande jaar spaart werk dit jaar, door de vrucht van het werk van het voorgaande jaar enigzins te hergebruiken, en de uitslag wordt betrouwbaarder. Alleen de onderste 816 songs kunnen uit de lijst vallen, terwijl de 816 nieuwkomers allemaal een plaats kunnen verwerven. Alle songs kunnen de finale bereiken.
Oude songs in het middensegment kunnen maximaal 400 tot 800 plaatsen dalen, en oude finalisten kunnen maximaal 255 plaatsen dalen, terwijl de top 100 toch compleet door nieuwkomers ingenomen zou kunnen worden.
De grote lijn
Effect
======
Het gebruik van de gegevens van het voorgaande jaar spaart werk dit jaar, door de vrucht van het werk van het voorgaande jaar enigzins te hergebruiken, en de uitslag wordt betrouwbaarder. Alleen de onderste 816 songs kunnen uit de lijst vallen, terwijl de 816 nieuwkomers allemaal een plaats kunnen verwerven. Alle songs kunnen de finale bereiken.
Oude songs in het middensegment kunnen maximaal 400 tot 800 plaatsen dalen, en oude finalisten kunnen maximaal 255 plaatsen dalen, terwijl de top 100 toch compleet door nieuwkomers ingenomen zou kunnen worden.
Ik ben het echter niet zo eens met deze effecten. Wat mij betreft is dit een offer dat je zou brengen om de werkdruk te verlagen en hoewel een lagere werkdruk natuurlijk gewenst is, zoals is gebleken, vind ik dit offer te groot.
Het is één ding om een bepaald aantal nummers vrij te loten van ronde 1, maar toch wel heel wat anders om een aantal nummers (1200 maar liefst) slechts op basis van de notering van het jaar er voor te garanderen dat ze sowieso weer in de lijst komen te staan. Sterker nog, dat hoe hoger een plaat staat in jaar X, hoe minder deze plaat kan zakken in jaar X+1.
Ik denk niet dat de ladder daar betrouwbaarder van wordt, wel minder spannend. Enige grilligheid is toch wel leuk en hoewel een plaat van de bovenste 256 waarschijnlijk niet helemaal uit de lijst zal vallen vind ik wel dat het mogelijk moet zijn.
Ik vind het een goed systeem an sich, maar ik denk niet dat het echt past binnen het concept van de MuMeLadder.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 december 2012, 23:10 uur
Orbilin schreef:
Lotingen
========
Bij de lotingen worden steeds virtuele potten gemaakt, waarbij in elke pot songs geplaatst worden van min of meer gelijk niveau, op basis van een eerder behaalde score. Een ladder wordt gevormd door willekeurig 1 song uit elke pot te trekken. Hierdoor worden alle ladders bevolkt met een gelijkwaardige set songs en wordt ongelukkig loten voorkomen. Zo'n systeem wordt bijvoorbeeld ook gebruikt bij het WK Voetbal, maar hier wordt het consequenter uitgevoerd, zodat er geen Poule Des Doods kan ontstaan.
Lotingen
========
Bij de lotingen worden steeds virtuele potten gemaakt, waarbij in elke pot songs geplaatst worden van min of meer gelijk niveau, op basis van een eerder behaalde score. Een ladder wordt gevormd door willekeurig 1 song uit elke pot te trekken. Hierdoor worden alle ladders bevolkt met een gelijkwaardige set songs en wordt ongelukkig loten voorkomen. Zo'n systeem wordt bijvoorbeeld ook gebruikt bij het WK Voetbal, maar hier wordt het consequenter uitgevoerd, zodat er geen Poule Des Doods kan ontstaan.
Dit doen we overigens nu ook al.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 december 2012, 23:20 uur
Over die genormaliseerde percentages; ik snap hoe het werkt. Wat ik echter niet doorheb is waarom dit een eerlijk resultaat zou opleveren. Ik snap dat het een ander resultaat kan opleveren maar niet waarom het ene resultaat eerlijk zou zijn dan het andere.
For that matter, de huidige wijze van bv 3xronde3+2xronde2+1xronde1/6 zou ook net zo goed 9xronde3+3xronde2+1xronde1/13 kunnen zijn. Dat levert ook een ander resultaat op maar is ook niet beter of slechter volgens mij.
For that matter, de huidige wijze van bv 3xronde3+2xronde2+1xronde1/6 zou ook net zo goed 9xronde3+3xronde2+1xronde1/13 kunnen zijn. Dat levert ook een ander resultaat op maar is ook niet beter of slechter volgens mij.
0
geplaatst: 11 december 2012, 01:27 uur
En hier een volgende tussenstand na 50 verwerkte eindlijstjes.
We hebben een nieuwe leider, een leider die een wat grillig verloop kent omdat ie eerst leek weg te vallen uit de strijd om de bovenste plaatsen en ineens keihard terugkomt.
De nummer 2 is qua postie wel de meest stabiele plaat te noemen, terwijl de voormalige leider het ineens laat liggen en langzaam wat weg lijkt te zakken.
Wat opvalt is het enorme gat wat ontstaan is achter deze top 3, dat lijkt nu al bijna onoverbrugbaar voor de rest. Let verder trouwens goed op de opmars van de nummer 7 (die heeft al even 4 gestaan ook).
Een andere opvallende plaat maar dan in negatieve zin is de nummer 21, die begon heel sterk maar is in een soort van vrije val terecht gekomen lijkt het wel. Het is 1 vd nummers die ook strijd om de titel love / hate plaat. In die strijd staat trouwens de nummer 13 heel vast onderaan.
De vorige nummer 32 heeft eindelijk de rode lantaarn overgedragen...al is het nog niet overtuigend wat ie laat zien.
De stand na 50 lijstjes met tussen haakjes van links naar rechts de positie na resp. 25 en 10 lijstjes.
1. (5.) (3.) 1013 pt.
2. (2.) (2.) 1007 pt.
3. (1.) (1.) 992 pt.
4. (12.) (8.) 900 pt.
5. (13.) (5.) 897 pt.
6. (8.) (22.) 897 pt.
7. (14.) (23.) 896 pt.
8. (3.) (12.) 889 pt.
9. (4.) (10.) 879 pt.
10. (18.) (9.) 878 pt.
11. (6.) (19.) 860 pt.
12. (20.) (17.) 838 pt.
13. (10.) (6.) 838 pt.
14. (17.) (13.) 838 pt.
15. (11.) (7.) 831 pt.
16. (7.) (15.) 830 pt.
17. (21.) (25.) 815 pt.
18. (24.) (26.) 812 pt.
19. (9.) (18.) 806 pt.
20. (16.) (14.) 805 pt.
21. (15.) (4.) 799 pt.
22. (27.) (24.) 786 pt.
23. (19.) (28.) 769 pt.
24. (22.) (16.) 755 pt.
25. (31.) (27.) 753 pt.
26. (23.) (29.) 748 pt.
27. (26.) (20.) 742 pt.
28. (30.) (30.) 731 pt.
29. (29.) (21.) 725 pt.
30. (25.) (11.) 718 pt.
31. (32.) (32.) 692 pt.
32. (28.) (31.) 661 pt.
We hebben een nieuwe leider, een leider die een wat grillig verloop kent omdat ie eerst leek weg te vallen uit de strijd om de bovenste plaatsen en ineens keihard terugkomt.
De nummer 2 is qua postie wel de meest stabiele plaat te noemen, terwijl de voormalige leider het ineens laat liggen en langzaam wat weg lijkt te zakken.
Wat opvalt is het enorme gat wat ontstaan is achter deze top 3, dat lijkt nu al bijna onoverbrugbaar voor de rest. Let verder trouwens goed op de opmars van de nummer 7 (die heeft al even 4 gestaan ook).
Een andere opvallende plaat maar dan in negatieve zin is de nummer 21, die begon heel sterk maar is in een soort van vrije val terecht gekomen lijkt het wel. Het is 1 vd nummers die ook strijd om de titel love / hate plaat. In die strijd staat trouwens de nummer 13 heel vast onderaan.
De vorige nummer 32 heeft eindelijk de rode lantaarn overgedragen...al is het nog niet overtuigend wat ie laat zien.
De stand na 50 lijstjes met tussen haakjes van links naar rechts de positie na resp. 25 en 10 lijstjes.
1. (5.) (3.) 1013 pt.
2. (2.) (2.) 1007 pt.
3. (1.) (1.) 992 pt.
4. (12.) (8.) 900 pt.
5. (13.) (5.) 897 pt.
6. (8.) (22.) 897 pt.
7. (14.) (23.) 896 pt.
8. (3.) (12.) 889 pt.
9. (4.) (10.) 879 pt.
10. (18.) (9.) 878 pt.
11. (6.) (19.) 860 pt.
12. (20.) (17.) 838 pt.
13. (10.) (6.) 838 pt.
14. (17.) (13.) 838 pt.
15. (11.) (7.) 831 pt.
16. (7.) (15.) 830 pt.
17. (21.) (25.) 815 pt.
18. (24.) (26.) 812 pt.
19. (9.) (18.) 806 pt.
20. (16.) (14.) 805 pt.
21. (15.) (4.) 799 pt.
22. (27.) (24.) 786 pt.
23. (19.) (28.) 769 pt.
24. (22.) (16.) 755 pt.
25. (31.) (27.) 753 pt.
26. (23.) (29.) 748 pt.
27. (26.) (20.) 742 pt.
28. (30.) (30.) 731 pt.
29. (29.) (21.) 725 pt.
30. (25.) (11.) 718 pt.
31. (32.) (32.) 692 pt.
32. (28.) (31.) 661 pt.
0
geplaatst: 11 december 2012, 09:32 uur
Ik hoop dat de top 3 anders is dan die van vorig jaar, maar ik heb er een hard hoofd in. 

0
geplaatst: 11 december 2012, 09:58 uur
El Ninjo schreef:
Troy op 13! Een andere opvallende plaat maar dan in negatieve zin is de nummer 21, die begon heel sterk maar is in een soort van vrije val terecht gekomen lijkt het wel. Het is 1 vd nummers die ook strijd om de titel love / hate plaat. In die strijd staat trouwens de nummer 13 heel vast onderaan.
Ik zou het prachtig vinden, maar als ik reëel ben zit dat er niet in.Edit: Ik bedenk me net dat Troy vorig jaar helemaal niet zo hoog scoorde in de love/hate-competitie, omdat dit nummer veel meer haters dan lovers had. Dan zal het Nina of Sigur Rós wel zijn. Black schat ik hoger in.
0
geplaatst: 11 december 2012, 11:53 uur
Ik ben zojuist begonnen met alle finalisten nog eens te beluisteren om mijn voorlopige rangschikking nog wat te perfectioneren. Ik ben onderaan begonnen, dus ik ga een verschrikkelijk halfuur tegemoet... 

0
geplaatst: 11 december 2012, 12:08 uur
dumb_helicopter schreef:
Mijn lijstje van nummers die vorig jaar nog in de finale stonden en dit jaar niet meer:
4. Pixies - Where Is My Mind?
7. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
12. Joy Division - Atmosphere
16. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
18. Pixies - Debaser
24. Talking Heads - Once In A Lifetime
25. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
26. The Clash - London Calling
28. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
32. Marvin Gaye - What's Going On
5 die ervoor bij totaal niet meer bij moesten, 3 die het voordeel van de twijfel krijgen en 2 jammerlijke verliezen. Ik kan dus nog tevreden zijn, want de binnenkomers zijn meestal beter.
Mijn lijstje van nummers die vorig jaar nog in de finale stonden en dit jaar niet meer:
4. Pixies - Where Is My Mind?
7. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
12. Joy Division - Atmosphere
16. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
18. Pixies - Debaser
24. Talking Heads - Once In A Lifetime
25. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
26. The Clash - London Calling
28. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
32. Marvin Gaye - What's Going On
5 die ervoor bij totaal niet meer bij moesten, 3 die het voordeel van de twijfel krijgen en 2 jammerlijke verliezen. Ik kan dus nog tevreden zijn, want de binnenkomers zijn meestal beter.
Een gemiddelde van 19.2 die eruit gaat.
Mijn nieuwkomers:
1.
4.
6.
16.
17.
22.
24.
25.
29.
30.
Een gemiddelde van 17.4 voor de nieuwkomers, dus ik mag tevreden zijn.

0
geplaatst: 11 december 2012, 13:05 uur
stoepkrijt schreef:
Ik ben zojuist begonnen met alle finalisten nog eens te beluisteren om mijn voorlopige rangschikking nog wat te perfectioneren. Ik ben onderaan begonnen, dus ik ga een verschrikkelijk halfuur tegemoet...
Het is even doorbijten in het begin, maar het wordt steeds mooier als het goed is.
0
geplaatst: 11 december 2012, 13:05 uur
Arrie schreef:
(quote)
Dat is dan geweest voordat ik met dit spel mee ging doen.
0
geplaatst: 11 december 2012, 13:22 uur
stoepkrijt schreef:
Je gaat de troep die je onderaan zet toch niet helemaal luisteren

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2012, 13:24 uur
Ralph. schreef:
(quote)
Ik wel hoor, niet dat ik mijn nummer 32 troep vind trouwens. Ik luister elk jaar alle 32 nummers volledig random achter elkaar en daarop baseer ik mijn ranglijst.
edit: als je iets niet beluistert kun je het natuurlijk ook niet beoordelen. Verder, ook al heb je iets in het verleden beluisterd en niet voldoende bevonden, er bestaat altijd de kans dat een nieuwe beluistering toch het kwartje doet vallen. Dat gebeurde bij mij vorig jaar met A Change Is Gonna Come, al was dat na de finale en niet er vlak voor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.