MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Dat heb ik ook. Ik luister sowieso alle nummers, anders kun je ook niet stemmen. En meningen veranderen natuurlijk altijd weer. Sommige nummers vind ik nu fantastisch terwijl ik er een paar jaar geleden weinig van moest hebben en vice versa.

ik beluister ook alles, nog 5 te gaan

Ik luister ook alles opnieuw, gewoon om zeker te zijn dat ik me niet op vooroordelen fixeer en sowieso zijn de verschillen soms dermate klein dat het van kleine zaken afhangt of het ene nummer onder of boven het andere belandt.

Casartelli (moderator)
Ik heb een aantal nummers die ik wel kan dromen (en die ik dan ook niet herbeluisterd heb), maar ook een behoorlijk aantal (iets meer dan de helft?), waarvoor de finale eigenlijk het enige laddermoment is waarop ik ze nog eens herbeluister. In theorie kan je mening elke dag veranderen, maar een mens kan ook overdrijven.

Ralph. schreef:
(quote)

Je gaat de troep die je onderaan zet toch niet helemaal luisteren
Jawel. Ten eerste omdat ik ook de nummers onderaan mijn lijst zorgvuldig wil beoordelen en rangschikken. Ten tweede omdat er in mijn bottom 5 een stuk of 5 essentiële klassiekers staan die je zo af en toe gewoon behoort te luisteren

Yep...hier wordt ook alles weer opnieuw beluisterd...en dan blijken er altijd toch weer verschuivingen plaats te gaan vinden die ik vooraf anders ingeschat had.

Ralph. schreef:
(quote)

Je gaat de troep die je onderaan zet toch niet helemaal luisteren

Natuurlijk wel.

El Ninjo schreef:
Yep...hier wordt ook alles weer opnieuw beluisterd...en dan blijken er altijd toch weer verschuivingen plaats te gaan vinden die ik vooraf anders ingeschat had.
Bij mij ook. Er is 1 nummer dat nu al bijna 10 plaatsen is gestegen in vergelijking met de 'kladversie' van mijn lijst.

Ben ik dan de enige die de lijst gewoon (een aantal keer) alfabetisch draait en dan rangschikt?

Arrie schreef:
(quote)

Natuurlijk wel.

Uhm...als je nummers nooit mooi gevonden hebt en je na 2 minuten er weer geen zak aan vind, ga ik echt niet nog 5 minuten zitten luisteren.

Ralph. schreef:
(quote)

Uhm...als je nummers nooit mooi gevonden hebt en je na 2 minuten er weer geen zak aan vind, ga ik echt niet nog 5 minuten zitten luisteren.
Ik ben blij dat ik niet net zo denk als jij Twee nummers dat ooit onderaan mijn lijstje gebungeld hebben zijn inmiddels aan het vechten voor een plaats in het linkerrijtje. Ik had ze ook meteen af kunnen schrijven en nooit meer opnieuw kunnen beluisteren, zonder open te staan voor nieuwe indrukken, maar ik ben oprecht blij dat ik ze toch een kans heb gegeven.

Ralph. schreef:
(quote)

Ik heb het net al vaak genoeg meegemaakt in dit spel dat ik nummers tegen mijn zin uitluister (om een toch zo correct mogelijke score uit te delen) en dan uiteindelijk toch begin goed te vinden.

Edit: Net wat Stoepkrijt zegt dus en ik denk niet dat wij de enigen zijn voor wie dit geldt.

Inderdaad, soms kan er in de laatste minuut opeens een kwartje vallen, waardoor je het nummer de volgende keer met andere oren beluistert.

Zelf scan ik de nummers een beetje en maak ik vrij snel een top 32. Die beluister ik vervolgens (van 32 naar 1) waarna ik de lijst een beetje finetune en dan stuur ik hem in.

herman schreef:
Zelf scan ik de nummers een beetje en maak ik vrij snel een top 32. Die beluister ik vervolgens (van 32 naar 1) waarna ik de lijst een beetje finetune en dan stuur ik hem in.
Ik doe het precies op dezelfde manier!

Mijn top 10 staat duidelijk een stukje los van de rest en is nagenoeg intact gebleven ten opzichte van vorig jaar. Er is echter één nummer dat binnen die top 10 flink wat plekken lijkt te gaan inleveren en daardoor misschien wel mijn grootste zakker gaat worden. Wordt vervolgd...

chevy93 schreef:
Ben ik dan de enige die de lijst gewoon (een aantal keer) alfabetisch draait en dan rangschikt?

Doe ik ook op de manier van herman en stoepkrijt. Ik heb nu een voorlopige top 32, die ga ik nog één keer van achter naar voren afluisteren, eventueel hier en daar nog wat namen omdraaien en dan insturen.

Wat betreft al dan niet alles luisteren sluit ik me aan bij mijn voorgangers. Ik blijf nummers een kans geven. Ook bij mij zijn sommige voormalige hekkensluiters aan een (kleine) opmars bezig.

herman schreef:
Inderdaad, soms kan er in de laatste minuut opeens een kwartje vallen, waardoor je het nummer de volgende keer met andere oren beluistert.

Same here

herman schreef:
(quote)

Het is even doorbijten in het begin, maar het wordt steeds mooier als het goed is.
Valt vies tegen dit jaar, alleen de nummers die mijn top-11 gaan vormen zet ik thuis voor m'n lol op, de rest is echt behelpen... In vergelijking met vorige jaar stevige achteruitgang

Het blijft razend spannend aan de top, er zit momenteel maar 5 pt tussen de top 3. Daarnaast proberen de nummers 5 en 6 uit mijn vorige post de oversteek te maken en hebben zo'n 40 pt van hun achterstand van mijn vorige post afgesnoept en staan nu 70pt achter de top 3.
Daarna volgt een gat van 50pt naar de rest.

Er zijn 2 nummers die nog door niemand op 1 of op 32 zijn gezet...1 ervan doet het heel goed en staat top 10, de ander doet het heel slecht en staat bottom 5.

herman schreef:
Hier gaat het niet anders, alleen het finetunen duurt deze keer toch nog best lang.

Ik kom aan 19 prima tracks, de rest hoeft voor mij niet terug te komen in de ladder van 2013.

cosmic kid (moderator)
chevy93 schreef:

Zo heb ik het verleden jaar gedaan. Dit jaar houd ik de luistervolgorde van de finale uitslag 2011 aan. The National staat daarbij vanzelfsprekend onderaan. Het kost me overigens wel 2 luisterbeurten om alles te finetunen.

Onweerwolf
En toen was het weer tijd voor de traditionele statistiekjes.

We beginnen weer simpel...

De Hoogste Binnenkomers uit de MuMeLadder 2012

Pos. 2012 Artiest - Titel [User]

01. 1-32 The National - Bloodbuzz Ohio [Magick1]
02. 112 Radiohead - Let Down [Nicolage Rico]
03. 138 U2 - Where The Streets Have No Name [Choconas]
04. 209 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka) [The Eraser]
05. 241 The Cure - Lovesong [Magick1]
06. 309 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) [Kees-Jan]
07. 330 The Smiths - The Boy With The Thorn In His Side [Magick1]
08. 336 Marillion - Script For A Jester's Tear [Axel]
09. 345 Sigur Rós - Untitled #1 [dumb_helicopter]
10. 346 Queen - Somebody To Love [laxus11]
11. 347 Muse - Plug In Baby [Nicolage Rico]
12. 354 Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (Unplugged) [rock-rick]
13. 372 Amy Winehouse - Back To Black [Choconas]
14. 405 Marillion - Heart Of Lothian [johannesA]
15. 415 Fleetwood Mac - The Chain [chevy93]
16. 420 Arcade Fire - Wake Up [Rodajc]

Onweerwolf
Wat natuurlijk vooral opvalt; allemaal grote namen en allemaal acts die al in de lijst stonden met andere nummers. Vastgeroest vs. Variatie 1-0

Daar zitten dan ook flink wat mooie nummers bij, die makkelijk een derde van de huidige finalisten had kunnen vervangen. Had kunnen inderdaad..maar da gao nie mir.

Lijstje ingeleverd. Binnenkomers in mijn top 32:

03.
07.
08.
11.
12.
17.
20.
22.
23.
30.

Volgend jaar hopelijk weer plaats voor The Clash en een tweede Arcade Fire (liefst Tunnels). Top 15 is van wereldklasse, daarna zakt het erg in. De nummers 1 t/m 4 staan ook in mijn eigen Top 100 aller tijden.

Onweerwolf
Ik ben persoonlijk het meest content met Script For A Jester's Tear & Heart Of Lothian op hoge nieuwe plekken in de ladder.

Onweerwolf schreef:
Vastgeroest vs. Variatie 1-0

Dat is inderdaad jammer. Maar sommige nummers komen nieuw binnen en zullen dan langzaam stijgen. Ik noem een Band of Horses of The xx.

Amy Winehouse hoog in de lijst is wel erg leuk! Ook nog eens met mijn favoriet.

de 17de hoogste binnenkomer is natuurlijk het beste

Hier nog een overzichtje vd tussenstand na 62 verwerkte lijstjes (incl. startladder) en hoevaak in de 61 ingediende lijstjes een nummer in of eerst de top 5 of daarna de bottom 5 terecht gekomen is.

1. 13 x 5 x
2. 12 x 3 x
3. 12 x 3 x
4. 16 x 6 x
5. 9 x 9 x
6. 10 x 8 x
7. 8 x 6 x
8. 15 x 9 x
9. 11 x 5 x
10. 15 x 9 x
11. 8 x 4 x
12. 10 x 9 x
13. 9 x 7 x
14. 8 x 1 x
15. 7 x 5 x
16. 7 x 8 x
17. 6 x 10 x
18. 9 x 7 x
19. 14 x 16 x
20. 10 x 14 x
21. 12 x 16 x
22. 7 x 13 x
23. 8 x 12 x
24. 10 x 15 x
25. 8 x 9 x
26. 9 x 16 x
27. 7 x 13 x
28. 7 x 12 x
29. 7 x 12 x
30. 5 x 14 x
31. 9 x 16 x
32. 7 x 13 x

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:23 uur

geplaatst: vandaag om 22:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.