Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2012, 18:52 uur
Het gaat er niet om of het gebeurt, je wilt het sowieso vermijden. Je kunt niet tegen de ene nominatie zeggen, die kan wel, en de andere niet. De essentie van regels is dat je er dan geen gezeur over krijgt.
0
geplaatst: 13 december 2012, 19:01 uur
Maar volgens mij is de regel überhaupt nooit bedacht tegen een of andere wildgroei, daar kom jij nu mee aanzetten. Komt voor mij in ieder geval volledig uit de lucht vallen.
0
geplaatst: 13 december 2012, 19:29 uur
Inderdaad, zo'n wildgroei zal er echt niet komen. Het is gewoon jammer dat compleet verschillende nummers niet naast elkaar in de lijst kunnen staan. Ik denk dat je er wel op moet kunnen vertrouwen dat men niet en masse four-to-the-floor-remixen gaat nomineren (zit ik ook niet op te wachten), anders was dat eerder al wel gebeurd.
De A-Trak-remix van Heads Will Roll van Yeah Yeah Yeahs, staat die al in de lijst? Of is die voorbij gaande jaren al genomineerd? Het wordt sowieso lastig alle voorgaande topics nog af te lopen, maar misschien is er een mega-excelbestand dat we straks als hulpmiddel kunnen gebruiken?
De A-Trak-remix van Heads Will Roll van Yeah Yeah Yeahs, staat die al in de lijst? Of is die voorbij gaande jaren al genomineerd? Het wordt sowieso lastig alle voorgaande topics nog af te lopen, maar misschien is er een mega-excelbestand dat we straks als hulpmiddel kunnen gebruiken?
0
geplaatst: 13 december 2012, 21:33 uur
herman schreef:
Inderdaad, zo'n wildgroei zal er echt niet komen. Het is gewoon jammer dat compleet verschillende nummers niet naast elkaar in de lijst kunnen staan. Ik denk dat je er wel op moet kunnen vertrouwen dat men niet en masse four-to-the-floor-remixen gaat nomineren (zit ik ook niet op te wachten), anders was dat eerder al wel gebeurd.
Gaat inderdaad niet gebeuren. En al worden er niet-creatieve remixen genomineerd, dan halen ze de lijst niet omdat er geen meerwaarde in wordt gezien door de stemmer. De enige succesvolle remixen die de lijst halen zijn degenen die echt iets toevoegen en dus de variatie binnen de lijst laten toenemen ipv afnemen.Inderdaad, zo'n wildgroei zal er echt niet komen. Het is gewoon jammer dat compleet verschillende nummers niet naast elkaar in de lijst kunnen staan. Ik denk dat je er wel op moet kunnen vertrouwen dat men niet en masse four-to-the-floor-remixen gaat nomineren (zit ik ook niet op te wachten), anders was dat eerder al wel gebeurd.
herman schreef:
De A-Trak-remix van Heads Will Roll van Yeah Yeah Yeahs, staat die al in de lijst? Of is die voorbij gaande jaren al genomineerd?
99% zeker niet. Sowieso worden er nauwelijks remixen genomineerd. Volgens mij staan er een Trentemoller- (What Else Is There) en een Holden-remix (The Sky Was Pink) in de lijst en dat was het wel.De A-Trak-remix van Heads Will Roll van Yeah Yeah Yeahs, staat die al in de lijst? Of is die voorbij gaande jaren al genomineerd?
0
johannesA
geplaatst: 13 december 2012, 21:36 uur
Over de unieke artiesten: hoe zie je het eenvoudigst of je een unieke artiest nomineert (0 of 1nummers in mume ladder 2012)?
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2012, 23:35 uur
De Hoogste Uitvallers uit de MuMeLadder 2012
Pos. 2011 Artiest - Titel [User]
01. 489 The Cure - 10:15 Saturday Night [Arno]
02. 621 Yazoo - Situation [dvdschaaf]
03. 661 Steve Winwood - While You See A Chance [Outlaw104]
04. 670 Japan - Ghosts [ebisch]
05. 735 Clan Of Xymox - A Day [titan]
06. 751 Sonic Youth - Schizophrenia [Klassiekers '08]
07. 761 The Chemical Brothers - The Private Psychedelic Reel [Arrie]
08. 764 John Cale - Over Her Head [Lukk0]
09. 766 Underworld - Cowgirl [El Ninjo]
10. 885 Depeche Mode - Somebody [titan]
11. 946 New Order - The Perfect Kiss [titan]
12. 968 Cocteau Twins - Five Ten Fiftyfold [Klassiekers '07]
13. 972 Roy Orbison - In Dreams [LucM]
14. 978 Wire - Outdoor Miner [Dwejkk_]
15. 993 De La Soul - Say No Go [musicfriek]
16. 1015 Low - Breaker [the viking]
Pos. 2011 Artiest - Titel [User]
01. 489 The Cure - 10:15 Saturday Night [Arno]
02. 621 Yazoo - Situation [dvdschaaf]
03. 661 Steve Winwood - While You See A Chance [Outlaw104]
04. 670 Japan - Ghosts [ebisch]
05. 735 Clan Of Xymox - A Day [titan]
06. 751 Sonic Youth - Schizophrenia [Klassiekers '08]
07. 761 The Chemical Brothers - The Private Psychedelic Reel [Arrie]
08. 764 John Cale - Over Her Head [Lukk0]
09. 766 Underworld - Cowgirl [El Ninjo]
10. 885 Depeche Mode - Somebody [titan]
11. 946 New Order - The Perfect Kiss [titan]
12. 968 Cocteau Twins - Five Ten Fiftyfold [Klassiekers '07]
13. 972 Roy Orbison - In Dreams [LucM]
14. 978 Wire - Outdoor Miner [Dwejkk_]
15. 993 De La Soul - Say No Go [musicfriek]
16. 1015 Low - Breaker [the viking]
0
geplaatst: 13 december 2012, 23:46 uur
Erg jammer dat In Dreams is afgevallen, ook While You See A Chance vind ik prachtig.
0
geplaatst: 13 december 2012, 23:47 uur
Nogmaals, ik verwacht niet echt problemen met de regel (ok, mss met It's a Fine Day), maar ik hoop toch dat mensen inzien dat er een verschil is tussen een edit en remix. Als een nummer in een edit op dezelfde single staat als de original mix, dan heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde. Maar remixes van compleet andere nummers zouden in mijn optiek niet anders behandeld moeten worden dan covers. Ik wil mensen die anders beweren vragen te luisteren naar de in dit topic genoemde remixes en de originele versies en vragen of ze dan nog steeds van mening zijn dat het slechts licht verschillende versies van dezelfde nummers zijn...
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2012, 23:50 uur
Titmeister schreef:
Nogmaals, ik verwacht niet echt problemen met de regel (ok, mss met It's a Fine Day), maar ik hoop toch dat mensen inzien dat er een verschil is tussen een edit en remix. Als een nummer in een edit op dezelfde single staat als de original mix, dan heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde. Maar remixes van compleet andere nummers zouden in mijn optiek niet anders behandeld moeten worden dan covers. Ik wil mensen die anders beweren vragen te luisteren naar de in dit topic genoemde remixes en de originele versies en vragen of ze dan nog steeds van mening zijn dat het slechts licht verschillende versies van dezelfde nummers zijn...
Nogmaals, daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is het vaststellen van een regel die door iedereen kan worden gehanteerd zonder dat er een waarde-oordeel aan vast hoeft te worden geplakt.
0
geplaatst: 13 december 2012, 23:51 uur
Oef, dat lijstje is wel een aderlating zeg... Perfect Kiss, Outdoor Miner en nog een paar parels eruit.
0
geplaatst: 13 december 2012, 23:56 uur
Onweerwolf schreef:
Waar het om gaat is het vaststellen van een regel die door iedereen kan worden gehanteerd zonder dat er een waarde-oordeel aan vast hoeft te worden geplakt.
Het punt is juist dat zo'n regel helemaal niet nodig is Nogmaals, daar gaat het niet om.
Dit regelt zichzelf. Een relevante remix maakt een kans op een plaats in de lijst. Een irrelevante remix wordt finaal weggestemd onder luid boegeroep en rondvliegende projectielen. Een nominator kan dit zelf prima inschatten zonder dat dit gereguleerd hoeft te worden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 december 2012, 00:00 uur
yeahyeahyeah schreef:
Dit regelt zichzelf. Een relevante remix maakt een kans op een plaats in de lijst. Een irrelevante remix wordt finaal weggestemd onder luid boegeroep en rondvliegende projectielen.
(quote)
Het punt is juist dat zo'n regel helemaal niet nodig is
Dit regelt zichzelf. Een relevante remix maakt een kans op een plaats in de lijst. Een irrelevante remix wordt finaal weggestemd onder luid boegeroep en rondvliegende projectielen. Nou, vooralsnog bestaat de regel, net als dat vorig jaar zo was. Dus kunnen er geen twee versies van dezelfde plaat worden genomineerd. Als die regel veranderd moet worden speciaal voor versies die remixen zijn dan zal er dus een nieuwe regel moeten komen die afwijkt van de algemene regel.
0
geplaatst: 14 december 2012, 00:07 uur
O ja, die regel was er ook nog... m.i. is een remix toch wel een ander verhaal. Qua regulering is dit makkelijk te fixen, ook als je aan de oude regel wilt vasthouden: je kan stellen dat als er (...remix) in de titel staat, het niet telt als doublure.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 december 2012, 00:10 uur
yeahyeahyeah schreef:
O ja, die regel was er ook nog... m.i. is een remix toch wel een ander verhaal. Qua regulering is dit makkelijk te fixen, ook als je aan de oude regel wilt vasthouden: je kan stellen dat als er (...remix) in de titel staat, het niet telt als doublure.
Dat kan, ik ben daar in ieder geval niet voor en zou het erg jammer vinden, dus die beslissing zal El Ninjo moeten nemen.
0
geplaatst: 14 december 2012, 00:21 uur
10:15 Saturday Night van The Cure vind ik zelfs beter dan Pictures Of You.
Jammer dat deze er uit ligt.
Jammer dat deze er uit ligt.
0
geplaatst: 14 december 2012, 00:41 uur
Ik vind het eigenlijk wel jammer van al die afvallers, alleen die van Steve Winwood vind ik geen gemis.
0
geplaatst: 14 december 2012, 02:09 uur
Onweerwolf schreef:
Dat kan, ik ben daar in ieder geval niet voor en zou het erg jammer vinden, dus die beslissing zal El Ninjo moeten nemen.
(quote)
Mag ik vragen waarom je het jammer zou vinden?
Ik ben zelf wel voor dat alle remixen waarbij de naam van de artiest erbij vermeld staan wel toegestaan zijn naast het origineel. Heel duidelijke regel, en lijkt me verder niks mis mee.
0
geplaatst: 14 december 2012, 09:35 uur
Grootste aderlating bij die afvallers is het prachtige Somebody van Depeche Mode.
0
geplaatst: 14 december 2012, 09:44 uur
0
geplaatst: 14 december 2012, 09:47 uur
LucM schreef:
Erg jammer dat In Dreams is afgevallen, ook While You See A Chance vind ik prachtig.
Kwestie van tegengestelde smaak want dit zijn precies de nummers uit het rijtje waar ik de minste moeite mee heb dat ze afgevallen zijn.
0
geplaatst: 14 december 2012, 09:48 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Wat Arrie en yeah 3x zeggen: zodra het een remix betreft door een andere artiest, die bovendien los van het origineel is uitgegeven, zou die toegestaan moeten worden. Dus geen edits, album mixes of live-versies, maar alleen op zich zelfstaande die remixes, die eigenlijk gewoon als covers gelden. Dat lijkt me een hele duidelijke regel, die heb ik ook probleemloos gehanteerd in de dance KO. En wat yeah 3x ook zegt: het zelfregulerende vermogen van de ladderstemmers is groot genoeg om te zorgen dat nummers die niet in de ladder horen, ook niet in de ladder terecht komen (sowieso is dance praktisch kansloos in de ladder, dat terzijde...)
EDIT: het lijstje afvallers kan ik prima mee leven, alleen Ghosts vind ik echt een gemis.
0
geplaatst: 14 december 2012, 09:51 uur
Ligt het aan mij of gaat dit een oeverloze discussie worden waar toch niet uitgekomen gaat worden.
0
geplaatst: 14 december 2012, 09:57 uur
Wat mij betreft niet, ik heb alles gezegd wat er te zeggen valt. Het is aan El Ninjo en Onweerwolf of ze de regels aanpassen.
0
geplaatst: 14 december 2012, 10:18 uur
Voor degene die nog geen eindlijstje hebben ingediend en dit wel van plan zijn, het verzoek om hier niet tot het laatste moment mee te wachten zodat ik niet alles op het laatst nog moet gaan verwerken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.