MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Super idee Marcel...is er nog een max nominatie per artiest regel? (of lees ik ergens overheen)

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Super idee Marcel...is er nog een max nominatie per artiest regel?

Nee, heb ik over nagedacht, maar die ga ik hier toch niet invoeren omdat uiteindelijk de variatie weer gegarandeerd wordt door het feit dat nummers op een gegeven moment niet meer 'eligible' zijn wegens ouderdom.

Op basis van de startladder die ik nu grotendeels volledig heb levert dat ook maar één act op die er vaker dan 8x in staat. En dat is uiteraard Arcade Fire. Wel 17x al, maar goed dat is dan ook arguably de meest relevante band van de afgelopen 10 jaar.

Verder nog een 8x Muse + een 7x National en Radiohead en een paar acts met 6 of 5 nominaties.

Maar je gaat je dus niet beperken tot nummers die niet al in deze MuMe2000 voorkomen?

Edit: Hm, een dubbele ontkenning, maar het zal wel duidelijk zijn, neem ik aan.

1. The Doors - The End
2. The Rolling Stones - Gimme Shelter
3.
4. Neil Young - Like A Hurricane
5.
6. David Bowie - Space Oddity
7. U2 - The Unforgettable Fire
8.
9.
10. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
11. Love - Alone Again Or
12. Sinéad O'Connor - Troy
13.
14.
15. New Order - Blue Monday
16.
17.
18. Depeche Mode - Enjoy The Silence
19. The Cure - Pictures Of You
20. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
21. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
22. The Velvet Underground - Venus In Furs
23.
24.
25. Nina Simone - Sinnerman
26. Pulp - Common People
27. Massive Attack - Teardrop
28. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
29. The National - Bloodbuzz Ohio
30. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
31. dEUS - Instant Street
32. Massive Attack - Unfinished Sympathy

Onweerwolf
remcodulac schreef:
Maar je gaat je dus niet beperken tot nummers die niet al in deze MuMe2000 voorkomen?

Edit: Hm, een dubbele ontkenning, maar het zal wel duidelijk zijn, neem ik aan.

Nee hoor, de nummers die in de MuMeLadder staan doen gewoon mee (of kunnen gewoon mee doen) anders zou het wel een beetje een aderlating zijn nietwaar?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nee hoor, de nummers die in de MuMeLadder staan doen gewoon mee (of kunnen gewoon mee doen) anders zou het wel een beetje een aderlating zijn nietwaar?

Persoonlijk zou ik daar anders geen problemen mee hebben. Lijkt mij juist leuk om nog meer nieuwe dingen te ontdekken dan wel bekende nummers de erkenning te zien krijgen die ze (op dat moment nog) niet in de MuMe2000 krijgen.

Anderzijds zou ik er ook niet heel erge problemen mee hebben. Al zit ik niet echt te wachten op 17x Arcade Fire, zelfs al vind ik ze zeker goed.

Onweerwolf schreef:
Coming to a thread near you, this January..

jongerenklassement

Dit gaat heel leuk worden denk ik

Onweerwolf
remcodulac schreef:
(quote)

Persoonlijk zou ik daar anders geen problemen mee hebben. Lijkt mij juist leuk om nog meer nieuwe dingen te ontdekken dan wel bekende nummers de erkenning te zien krijgen die ze (op dat moment nog) niet in de MuMe2000 krijgen.

Anderzijds zou ik er ook niet heel erge problemen mee hebben. Al zit ik niet echt te wachten op 17x Arcade Fire, zelfs al vind ik ze zeker goed.

Ik snap je punt. Ik wil een en ander echter graag simpel houden qua opzet en de regel; "het nummer mag niet in de MML staan hoort daar niet bij". Krijg je volgend jaar bv weer dat nummers die het goed doen in De Witte Trui de MML binnenkomen en dan uit de WT moeten worden geschopt. Dat vind ik niks.

En 17x Arcade Fire is veel inderdaad, maar het is de enige band die je met zo'n aantal mag verwachten en over 2 jaar vallen sowieso 8 Funeral songs af.

Ja, ik snap de praktische overwegingen.

En voor alle duidelijkheid:

Yes, het gaat dan zo ongeveer eindelijk gebeuren. Het jongerenklassement (daarmee zal het geweldige topic Song van het Jaar nog meer elan krijgen binnen de MuMe cultuur).

Kan wel eens het beste topic (of zeker in de top 5) van MuMe ooit gaan worden.

01.(01) Sigur Rós - Svefn-G-Englar
02.(--) Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
03.(03) Massive Attack - Unfinished Sympathy
04.
05.(06) The Velvet Underground - Venus In Furs
06.
07.(--) The National - Bloodbuzz Ohio
08.(08) Sinead O'Connor - Troy
09.(--) New Order - Blue Monday
10.(11) Massive Attack - Teardrop
11.(13) Depeche Mode - Enjoy the Silence
12.(17) The Doors - The End
13.
14.(--) Love - Alone Again Or
15.(14) Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
16.
17.
18.(28) dEUS - Instant Street
19.(15) Nina Simone - Sinnerman
20.
21.(--) The Rolling Stones - Gimme Shelter
22.(--) Neil Young - Like A Hurricane
23.(--) David Bowie - Space Oddity
24.(--) Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
25.(25) U2 - The Unforgettable Fire
26.(--) Pulp - Common People
27.
28.
29.
30.(--) The Cure - Pictures Of You
31.
32.(32) Joy Division - Love Will Tear Us Apart

1. (1) Sinéad O'Connor - Troy
2.
3. (3) U2 - The Unforgettable Fire
4. (-) Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
5.
6. (-) Pulp - Common People
7.
8.
9. (-) The Rolling Stones - Gimme Shelter
10. (-) The National - Bloodbuzz Ohio
11. (-) Neil Young - Like A Hurricane
12. (9) Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
13. (-) David Bowie - Space Oddity
14. (11) dEUS - Instant Street
15. (32) Nina Simone - Sinnerman
16.
17. (-) The Cure - Pictures Of You
18.
19.
20. (25) Massive Attack - Teardrop
21. (-) Love - Alone Again Or
22.
23. (-) New Order - Blue Monday
24. (18) Depeche Mode - Enjoy The Silence
25. (21) The Doors - The End
26. (-) Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
27. (26) Joy Division - Love Will Tear Us Apart
28.
29. (27) Massive Attack - Unfinished Sympathy
30.
31. (30) The Velvet Underground - Venus In Furs
32. (31) Sigur Rós - Svefn-G-Englar

In mijn tweede update van mijn lijstje is m'n nummer drie eruit gevolgen , maar gelukkig toch veel meer in de onderste regionen .
Wat betreft de nrs. 9 en 10 hoop ik op een Radiohead en een Smiths nummer, maar helaas zijn er te veel fanaten van deze artiesten hier op MM, dus die gaan de topposities waarschijnlijk onderling verdelen.
Ik verwacht Kate Bush op nr. 10 en David Bowie op nr. 9 (en ondertussen duim ik dat het niet Arcade Fire gaat worden)

Cured
Nog 5 nummers van mijn top tien in dé Top Tien; ik verwacht stiekem er 3 van bij de beste 5, zeker 2.

Waar blijft die nr 32 toch van mij, als dit zou vallen, dan zouden de laatste nummers nog een waar feest voor mij zijn!

1. Neil Young - Like a Hurricane
2. dEUS - Instant Street
3.
4. The National - Bloodbuzz Ohio
5.
6. The Rolling Stones - Gimme Shelter
7.
8. Sigur Ros - Svefn-G-Englar
9.
10. The Velvet Underground - Venus In Furs
11. The Doors - The End
12.
13.
14.
15.
16. Pulp - Common People
17. The Cure - Pictures of You
18.
19. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
20. Massive Attack - Teardrop
21. Massive Attack - Unfinished Sympathy
22. New Order - Blue Monday
23. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
24. David Bowie - Space Oddity
25. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
26. Sinead O'Connor - Troy
27. Nina Simone - Sinnerman
28. Depeche Mode - Enjoy The Silence
29. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
30. Love - Alone Again Or
31. U2 - The Unforgettable Fire
32.

Aquila
El Ninjo schreef:
Ik moet het nog eens nakijken maar ik heb het idee dat Venus in Furs en the Mercy Seat best vaak in paartjes samen bij of de top 5 van een lijstje of de bottom 5 van een lijstje stonden.

Bij mij klopt dat: het zijn mijn nummer 1 (VU) en 2 (NC) - vorig jaar stonden Talking Heads (1) en 'die andere' Kate Bush (3) daartussen.

Die laatste zes waren toch bovengemiddeld, wat nog komt zijn 5 uit mijn Top 11 en 5 uit mijn Bottom 11... (Smiths en Radiohead komen in beide voor grappig genoeg). Fijn dat Kate terug is in de Top 10. Het ontbreken van het in mijn ogen veel betere 'The Man With...' heeft wel een sympathy vote voor Wuthering Heights opgeleverd. Daar speelde het ontbreken van een concurrent van dezelfde artiest blijkbaar toch sterk mee.

01. The Velvet Underground - Venus In Furs
02. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
03.
04. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
05. Nina Simone - Sinnerman
06.
07. Depeche Mode - Enjoy The Silence
08. The Rolling Stones - Gimme Shelter
09.
10.
11.
12. Sinéad O'Connor - Troy
13. New Order - Blue Monday
14. David Bowie - Space Oddity
15. The Doors - The End
16. Neil Young - Like A Hurricane
17. Love - Alone Again Or
18. U2 - The Unforgettable Fire
19. Massive Attack - Unfinished Sympathy
20.
21.
22. The Cure - Pictures Of You
23.
24. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
25.
26. Massive Attack - Teardrop
27. The National - Bloodbuzz Ohio
28. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
29. Pulp - Common People
30.
31. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
32. dEUS - Instant Street

(afbeelding)

10 Kate Bush - Wuthering Heights

Behaalde Punten: 2632
MuMeLadder 2007 : 3e
MuMeLadder 2008 : 13e
MuMeLadder 2009 : 17e
MuMeLadder 2010 : 15e
MuMeLadder 2011: 11e
Startladder : 6e
Love/Hate St.Dev: 15e met 9,15%,

Album: The Kick Inside - 1978
Beste nummer in de finale voor: lebowski / Magick1 / niels94
Slechtste nummer in de finale voor: Anne Maaike / Masimo / Sunderland / Teunnis / thelion
Aantal Top 5 noteringen: 23
Aantal Bottom 5 noteringen: 22

Route na resp. 125 / 100 / 75 / 50 / 25 / 10 lijstjes
(10.) (8.) (8.) (4.) (12.) (8.)

Ook Kate Bush met Wuthering Heighs is een finalist die in geen enkele editie de finale gemist heeft. Het eerste jaar eindigde ze zelfs op de 3e plaats, daarna was de top 10 steeds te hoog gegrepen maar dit jaar is dat eindelijk weer gelukt. En ze deed het eigenlijk de hele tijd zo goed dat een hogere positie dan 10 er best lang ingezeten heeft.

(afbeelding)

9 Pearl Jam - Black

Behaalde Punten: 2703
MuMeLadder 2007 : 258e
MuMeLadder 2008 : 49e
MuMeLadder 2009 : 9e
MuMeLadder 2010 : 47e
MuMeLadder 2011: 10e
Startladder : 3e
Love/Hate St.Dev: 2e met 10,25%,

Album: Ten - 1991
Beste nummer in de finale voor: BestOfMusic / dvdschaaf / jerome988 / Jester / Joy4ever / nelis / Nicolage Rico / Onweerwolf / Ralph. / Status Seeker
Slechtste nummer in de finale voor: andré / divart / dix / Gretz / Gyzz / Koenr / Mjuman / nevyn / postpunker / Svendra / vleertje / wendyvortex
Aantal Top 5 noteringen: 35
Aantal Bottom 5 noteringen: 28

Route na resp. 125 / 100 / 75 / 50 / 25 / 10 lijstjes
(8.) (11.) (15.) (21.) (15.) (4.)

En dan vinden we Pearl Jam terug op 9 !!! De ene helft vd users springt nu een gat in de lucht, de andere helft is teleurgesteld want zo verdeeld waren de stemmen voor Black wel, het nummer eindigt ook niet voor niets op plaats 2 in de love / hate competitie, heeft 10 mensen die het op 1 plaatsten maar ook 12 die het op 32 zetten.
Maar iedereen is wel verrast denk ik om het hier al aan te treffen want de algemene verwachting was toch wel dat Black dit jaar top 5 zou halen. En de voortekenen met een 3e plaats in de startladder waren ook zeer veelbelovend. Maar waren die verwachtingen wel reeel. Twee finales hiervoor hadden een 9e en een 10e plaats opgeleverd dus ja, als je het zo bekijkt presteert PJ volgens verwachting. Maar dat heeft wel moeite gekost want na 50 lijstjes stonden ze niet eens in de top 20. Daarna begon een opmars die tot maximaal plaats 8 heeft geleid maar meer heeft er deze editie niet ingezeten.

De nummers 6 t/m 8 volgen later deze ochtend....U mag weer gokjes plaatsen

Onweerwolf schreef:
En dat is uiteraard Arcade Fire. Wel 17x al, maar goed dat is dan ook arguably de meest relevante band van de afgelopen 10 jaar.

Verder nog een 8x Muse + een 7x National en Radiohead en een paar acts met 6 of 5 nominaties
Pardon? 17x Arcade Fire en de eerstvolgende is 8x Muse? 17 keer op een ladder van 400 is wel errug veel. (helemaal aangezien Arcade Fire daar nog wel een paar jaar staat).

Ik vind Muse sowieso relevanter dan Arcade Fire eerlijk gezegd.

Aangezien het om een startladder gaat, denk ik dat je best vast kan houden aan max. 5 per groep. Iedere groep die meer verdiend, krijgt dat vanzelf wel.

correctie 17 genomineerd, daarvoor geen 17 keer in de top 400.

Magick1
chevy93 schreef:
(quote)
Pardon? 17x Arcade Fire en de eerstvolgende is 8x Muse? 17 keer op een ladder van 400 is wel errug veel. (helemaal aangezien Arcade Fire daar nog wel een paar jaar staat).

Aangezien het om een startladder gaat, denk ik dat je best vast kan houden aan max. 5 per groep. Iedere groep die meer verdiend, krijgt dat vanzelf wel.

Origin Of Symmetry zal al niet meer meetellen wegens te oud. En na 2006 vind ik Muse al helemaal niet relevant meer.

@jassn: Het zou me verbazen mocht één van de 17 nominaties van Arcade Fire het niet halen.

chevy93 schreef:
(quote)

Niet zeuren, als blijkt dat ze er niet in horen dan vallen ze toch af. Hier in de MuMeladder zaten ze ook aan het maximum, maar hebben ze dat maximum niet kunnen houden.
Muse moet trouwens sowieso Origin of Symmetry laten vallen want dit komt uit 2001.

Ik had echter wel nog wat meer The National willen zien; deze band heeft namelijk hoger gequoteerde albums in totaal dan Arcade Fire. En anders nomineer ik ze wel.

Beetje te zien welke liedjes onweerwolf in de startlijst heeft gezet maar ik verwacht ze zeker niet allemaal in de top 400

chevy93 schreef:
(quote)

Helemaal mee eens. Laat het maar groeien.

Kost het wat om bij Spotify te komen zodat je daar linkjes vandaan kan halen (en beluisteren)? MuMe is openbaar en laagdrempelig. Ik wil dat niet beeindigen.

5 vd 8 ontbrekende staan in mijn top 8 ..... hoezo gemiddelde MuMeter smaak

1. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
2.
3.
4. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
5.
6. U2 - The Unforgettable Fire
7.
8.
9. Pearl Jam - Black
10. The Velvet Underground - Venus In Furs
11. Depeche Mode - Enjoy The Silence
12. Massive Attack - Teardrop
13. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
14. The Rolling Stones - Gimme Shelter
15. dEUS - Instant Street
16.
17. The Doors - The End
18. Kate Bush - Wuthering Heights
19. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
20. The Cure - Pictures Of You
21.
22. David Bowie - Space Oddity
23. Pulp - Common People
24. Sinéad O'Connor - Troy
25. New Order - Blue Monday
26. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
27. Neil Young - Like A Hurricane
28. The National - Bloodbuzz Ohio
29.
30. Love - Alone Again Or
31. Massive Attack - Unfinished Sympathy
32. Nina Simone - Sinnerman

dumb_helicopter schreef:
Niet zeuren, als blijkt dat ze er niet in horen dan vallen ze toch af. Hier in de MuMeladder zaten ze ook aan het maximum, maar hebben ze dat maximum niet kunnen houden.
Dit is toch wel heel erg makkelijk. Dat kan je net zo goed omdraaien: als blijkt dat ze er wel in horen, dan worden ze toch genomineerd?

Hier bij de MuMe Ladder (2000 nummers) een max. van 16 aanhouden, maar bij het 'jongerenklassement' (400 nummers) beginnen met een startlijst waar al 17 nummers van één band in staan?

Hier bij de MuMe Ladder (2000 nummers) meer variatie willen brengen (verplicht unieke nominaties), maar bij het 'jongerenklassement' (400 nummers) beginnen met een startlijst waar al 17 nummers van één band in staan?
Magick1 schreef:
En na 2006 vind ik Muse al helemaal niet relevant meer.
Dat mag jij vinden, maar Uprising is relevanter dan het relevantste nummer van Arcade Fire.

chevy93 schreef:
(quote)
Dit is toch wel heel erg makkelijk. Dat kan je net zo goed omdraaien: als blijkt dat ze er wel in horen, dan worden ze toch genomineerd?

Hier bij de MuMe Ladder (2000 nummers) een max. van 16 aanhouden, maar bij het 'jongerenklassement' (400 nummers) beginnen met een startlijst waar al 17 nummers van één band in staan?

Hier bij de MuMe Ladder (2000 nummers) meer variatie willen brengen (verplicht unieke nominaties), maar bij het 'jongerenklassement' (400 nummers) beginnen met een startlijst waar al 17 nummers van één band in staan?

Deze lijst is dan ook een tijdsopname en geen algemene toplijst zoals de MuMeladder. Als blijkt dat Arcade Fire daarin met 17 nummers een band was die dit tijdsvak naar zijn hand heeft gezet dan is dit maar zo. Ik ben altijd van het principe geweest dat variatie omwille van de variatie maar een nodeloos kwaad is.

Edit: Wat vind jij dan relevant?

chevy93 schreef:
(quote)

(quote)
Dat mag jij vinden, maar Uprising is relevanter dan het relevantste nummer van Arcade Fire.

Hehe....laten we de discussie over het nieuwe topic later doen....we zijn bezig met de finale van 2012 en het lijkt wel of niemand in de gaten heeft dat er net weer 2 nummers onthuld zijn uit de top 10.

dumb_helicopter schreef:
Edit: Wat vind jij dan relevant?
Relevant in de zin van populariteit. Invloedrijk zijn ze geen van beiden (of allebei evenveel). Uprising is een grotere hit geweest dan welk Arcade Fire-nummer dan ook.

Wat maakt dat Arcade Fire 17 noteringen verdiend (meer dan 2 maal zoveel als de eerstvolgende in de lijst)? Kijkend naar de Top 250 staan alle albums van Muse erin (The Resistance stond er in), dus hoezo is Muse na 2006 niet meer relevant? Ik bedoel.. Arcade Fire heeft slechts 3 albums uitgebracht.
(edit: dacht dat Coldplays album uit 2003 kwam)

El Ninjo schreef:
Hehe....laten we de discussie over het nieuwe topic later doen....we zijn bezig met de finale van 2012 en het lijkt wel of niemand in de gaten heeft dat er net weer 2 nummers onthuld zijn uit de top 10.
Ik heb eerder al geopperd om een nieuw topic hiervoor te openen. Wat dat betreft had Marcel misschien ook beter een dagje gewacht met zijn post.

Black vind ik jammer dat er zoveel haat is en Wuthering Heights mooi dat die zo hoog staat. Dat betekent echter wéér 2 keer 2 artiesten bij de bovenste 8.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.