Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:01 uur
Let Down is mijn favoriete Radiohead-nummer. Stond ook op mijn longlist.
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:01 uur
Sunderland schreef:
Linkjes volgen.
Alamo Race Track - The Northern Territory
The Black Keys - Lonely Boy
Blood Red Shoes - Doesn't Matter Much
The Boxer Rebellion - The Runner
Anna Calvi - Suzanne and I
The Head and the Heart - Coeur d'Alene
Hot Chip - Boy from School
Okkervil River - Lost Coastlines
The Posies - Dream All Day
Angus & Julia Stone - Big Jet Plane
Linkjes volgen.
Alamo Race Track - The Northern Territory
Hierbij de linkjes!
NB: Alamo Race Track - The Northern Territory vervangen door Alamo Race Track - Kiss Me Bar
Alamo Race Track - Kiss Me Bar
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:02 uur
Een andere link voor Drown van The Smashing Pumpkins.
Na een tip van aerodynamic gekozen voor de originele lange versie van acht minuten.
The Smashing Pumpkins - Drown
Na een tip van aerodynamic gekozen voor de originele lange versie van acht minuten.
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:02 uur
niels94 schreef:
Het is nog altijd 'de tegenhanger van de radio 2 top 2000'.
Het is nog altijd 'de tegenhanger van de radio 2 top 2000'.
Mwa, dat vind ik niet echt een argument. Ondanks dat het bij beide lijsten over 2000 nummers gaat, hoeven er van mij geen verdere regels overgenomen worden.
Het argument van uitvoerende lijkt mij niet een heel groot probleem. Misschien dat daar dan over gestemd kan worden welke uitvoering beter is? (Als het al zover komt dat iemand een andere versie wil toevoegen)
Ik snap de tegenargumenten wel, al ben ik niet echt voor te veel beperkingen voor nominaties. Denk dat modern klassiek als Nils Frahm en Arvo Pärt ook geaccepteerd zouden worden als nominaties, toch? Ook al is daar niet het uitvoeringsprobleem, ook dat is klassiek.
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:05 uur
Rodajc schreef:
Na een tip van aerodynamic gokozen voor de originele lange versie van acht minuten.
Na een tip van aerodynamic gokozen voor de originele lange versie van acht minuten.
En terecht

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 21:11 uur
Sunderland schreef:
Hierbij de linkjes!
NB: Alamo Race Track - The Northern Territory vervangen door Alamo Race Track - Kiss Me Bar
(quote)
Hierbij de linkjes!

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 21:12 uur
Rodajc schreef:
Fixed
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:37 uur
@Onweerwolf: had je mijn bericht ontvangen? Wie heeft The Last Resort als back-up opgegeven? Of was het toch wel stiekem ikzelf? 
Waarom? Sigur Rós staat er al vaak genoeg in. En er komen er dit jaar sowieso al weer meer bij.

Waarom? Sigur Rós staat er al vaak genoeg in. En er komen er dit jaar sowieso al weer meer bij.

0
geplaatst: 22 december 2011, 21:48 uur
Omdat dat nummer ijzingwekkend goed is. Jij vindt 'm ook goed - let maar op.
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:51 uur
Dwejkk_ schreef:
Het argument van uitvoerende lijkt mij niet een heel groot probleem. Misschien dat daar dan over gestemd kan worden welke uitvoering beter is? (Als het al zover komt dat iemand een andere versie wil toevoegen)
Ik snap de tegenargumenten wel, al ben ik niet echt voor te veel beperkingen voor nominaties. Denk dat modern klassiek als Nils Frahm en Arvo Pärt ook geaccepteerd zouden worden als nominaties, toch? Ook al is daar niet het uitvoeringsprobleem, ook dat is klassiek.
Helemaal mee eens, een dergelijke beperking lijkt me niet nodig. De nominator kiest de uitvoerende artiest. Dit doet hij sowieso al impliciet met de keuze van de bijbehorende YouTube-video. In dit specifieke geval gaat het om Moura Lympany.Het argument van uitvoerende lijkt mij niet een heel groot probleem. Misschien dat daar dan over gestemd kan worden welke uitvoering beter is? (Als het al zover komt dat iemand een andere versie wil toevoegen)
Ik kan me niet voorstellen dat iemand later dezelfde compositie gaat nomineren met een andere uitvoerende

Overigens heb ik totaal geen verstand van of affectie met klassieke muziek, maar ik ben wel een groot voorstander van het "alles moet kunnen"-principe

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 21:56 uur
chevy93 schreef:
@Onweerwolf: had je mijn bericht ontvangen? Wie heeft The Last Resort als back-up opgegeven? Of was het toch wel stiekem ikzelf?
Ik heb je bericht ontvangen maar je geeft geen back-up voor het nummer van The Cure. Ik kan er ook zelf eentje bedenken...
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:02 uur
Geweldig natuurlijk. Ik heb Bert ook overwogen.Het lijkt me wel duidelijk dat klassiek om meerdere redenen niet in de Ladder thuishoort.
Overigens is die clip niet de 'Mondscheinsonate' (laat staan 'Moonlight Sonata') maar slechts het eerste deel van de 14e pianosonate . Het is een muzikale misdaad om zo'n werk in stukken te knippen.

Verder heet de componist Ludwig van Beethoven, niet dat achterlijke 'von'. De naam 'Mondscheinsonate' is niet van de componist afkomstig maar later door anderen bedacht.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:16 uur
En even officieel van de organisatie....geen klassieke muziek in de Ladder. In deze leg ik toch even een beperking op. Wat al aangegeven is, klassiek is om verschillende redenen ook niet op de site toegestaan en ik wil het dus ook hier buiten de ladder houden.
Prima als mensen een eigen laddertopic voor klassiek willen opstarten...daar heb ik zelf ook nog wel interesse in, maar aub niet hier.
Prima als mensen een eigen laddertopic voor klassiek willen opstarten...daar heb ik zelf ook nog wel interesse in, maar aub niet hier.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:17 uur
Toch nog iemand die dat doorheeft, dacht al dat niemand dat wist.

0
geplaatst: 22 december 2011, 22:18 uur
Mijn Top 10 
Nine Inch Nails - Something I Can Never Have
Suede - The Next Life
A Perfect Circle - The Noose
Bell X1 - Eve, The Apple Of My Eye
Sigur Ros - Ara Batur
Aereogramme - Black Path
Low - Words
Dragons - Where Is The Love
Slint - Good Morning Captain
Pearl Jam - Present Tense

Nine Inch Nails - Something I Can Never Have
Suede - The Next Life
A Perfect Circle - The Noose
Bell X1 - Eve, The Apple Of My Eye
Sigur Ros - Ara Batur
Aereogramme - Black Path
Low - Words
Dragons - Where Is The Love
Slint - Good Morning Captain
Pearl Jam - Present Tense
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 22:18 uur
dumb_helicopter schreef:
(quote)
Hij staat ook correct getagged in mijn digitale bieb.

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 22:19 uur
Joy4ever schreef:
Mijn Top 10
1. YouTube - Nine Inch Nails - Something I can never have (still)
2. YouTube - Deftones - Minerva (Video)
3. YouTube - The Hindu Times
4. YouTube - Interpol - NYC [Official Video]
5. YouTube - Radiohead - VIDEOTAPE - Live from the basement. In Rainbows
6. YouTube - Suede - The Next Life
7. YouTube - A Perfect Circle - The Noose [from Shawshank]
8. YouTube - THE NOTEBOOK - EVE, THE APPLE OF MY EYE
9. YouTube - Sigur Rós - Ára Bátur HQ (recording)
10. YouTube - Pure Morning- Placebo
Mijn Top 10

1. YouTube - Nine Inch Nails - Something I can never have (still)
2. YouTube - Deftones - Minerva (Video)
3. YouTube - The Hindu Times
4. YouTube - Interpol - NYC [Official Video]
5. YouTube - Radiohead - VIDEOTAPE - Live from the basement. In Rainbows
6. YouTube - Suede - The Next Life
7. YouTube - A Perfect Circle - The Noose [from Shawshank]
8. YouTube - THE NOTEBOOK - EVE, THE APPLE OF MY EYE
9. YouTube - Sigur Rós - Ára Bátur HQ (recording)
10. YouTube - Pure Morning- Placebo
Hoi, zou je de nummering weg willen halen, en de linkjes onder de artiest - titel willen zetten? Zo kost het me echt teveel tijd om het in te voeren. Alvast bedankt.
Verder staan de nummers van Radiohead, Interpol en Placebo al in de lijst dus die moet je vervangen.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:22 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb je bericht ontvangen maar je geeft geen back-up voor het nummer van The Cure. Ik kan er ook zelf eentje bedenken...
Maar wie heeft die back-up dan genoemd? Want ik heb in mijn eigen bericht (hier) al aangegeven dat dat mijn back-up nummer is. Ik heb je bericht ontvangen maar je geeft geen back-up voor het nummer van The Cure. Ik kan er ook zelf eentje bedenken...
Blijkbaar is The Last Resort al genoemd, maar ik ben gewoon benieuwd door wie. En hoezo zou je niet twee keer dezelfde vervanger mogen hebben? Als zijn nominatie het wel haalt en die van mij niet, dan is mijn vervanger nog altijd The Last Resort, lijkt me. Als twee vervanger heb ik in ieder geval nog If Everyone Was Listening? genoemd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 22:26 uur
chevy93 schreef:
Blijkbaar is The Last Resort al genoemd, maar ik ben gewoon benieuwd door wie. En hoezo zou je niet twee keer dezelfde vervanger mogen hebben? Als zijn nominatie het wel haalt en die van mij niet, dan is mijn vervanger nog altijd The Last Resort, lijkt me. Als twee vervanger heb ik in ieder geval nog If Everyone Was Listening? genoemd.
(quote)
Maar wie heeft die back-up dan genoemd? Want ik heb in mijn eigen bericht (hier) al aangegeven dat dat mijn back-up nummer is. Blijkbaar is The Last Resort al genoemd, maar ik ben gewoon benieuwd door wie. En hoezo zou je niet twee keer dezelfde vervanger mogen hebben? Als zijn nominatie het wel haalt en die van mij niet, dan is mijn vervanger nog altijd The Last Resort, lijkt me. Als twee vervanger heb ik in ieder geval nog If Everyone Was Listening? genoemd.
Zoals ik je heb ge pm-ed heeft Kees-Jan het nummer al als back-up toegevoegd. Als zijn back-up niet nodig is en die van jou wel en je wilt je huidige back-up alsnog vervangen door The Eagles dan is dat prima maar hou het zelf even in de gaten. Ik ga niet back-ups voor back-ups registreren.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:28 uur
chevy93 schreef:
Ik heb The Last Resort als back-up opgegeven (als mijn nominatie van Bruce Springsteen het niet redt). Ik heb Onweerwolf al doorgegeven dat jij het nummer misschien alsnog nomineert. In dat geval kies ik een ander back-up nummer.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:30 uur
Het is nu mijn eerste back-up, dus als ofwel Sinking ofwel jouw Bruce het niet haalt, komt die dus in de ladder (en dan uiteraard heel hoog
).
).
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 22:31 uur
Kees-Jan schreef:
Ik heb The Last Resort als back-up opgegeven (als mijn nominatie van Bruce Springsteen het niet redt). Ik heb Onweerwolf al doorgegeven dat jij het nummer misschien alsnog nomineert. In dat geval kies ik een ander back-up nummer.
(quote)
Ik vind alles prima maar ik heb dus nu van Kees-Jan The Eagles als back-up staan en van Chevy Supertramp en zodra die nodig zijn voer ik ze als dusdanig in. Als dan anders moet dan kan dat maar dan moeten jullie daar zelf mee komen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 22:32 uur
chevy93 schreef:
Het is nu mijn eerste back-up, dus als ofwel Sinking ofwel jouw Bruce het niet haalt, komt die dus in de ladder (en dan uiteraard heel hoog
).
). Nee, het is niet jouw back-up maar die van Kees-Jan. Zoals ik al zei: ik ga niet back-ups voor back-ups registreren.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:38 uur
herman schreef:
Ik hoop niet dat meer mensen naderhand nog hun nominaties gaan veranderen, want ik heb een aantal nummers juist niet genomineerd omdat ze al in iemands anders lijstje (bv. die van vanwandelindenatuur) stonden... Zou jammer zijn als ze dan opeens toch niet meedoen.
(quote)
Ik hoop niet dat meer mensen naderhand nog hun nominaties gaan veranderen, want ik heb een aantal nummers juist niet genomineerd omdat ze al in iemands anders lijstje (bv. die van vanwandelindenatuur) stonden... Zou jammer zijn als ze dan opeens toch niet meedoen.
Maak je niet ongerust, Herman. Ik voer na deze opmerking van jou geen wijzigingen door in mijn lijstje. Van Boudewijn de Groot - Het Spaarne is overigens inmiddels door R & P een linkje gevonden, zodat die niet door Boudewijn de Groot - Strand vervangen hoeft te worden. Alleen van The Ex - Rara rap is geen link naar een filmpje (wanneer die vervangen moet worden wil ik dat ie vervangen wordt door The Ex - Ay Carmela). Ik hoop dat ik je gerust heb gesteld.

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2011, 22:40 uur
wandelindenatuur schreef:
Alleen van The Ex - Rara rap is geen link naar een filmpje (wanneer die vervangen moet worden wil ik dat ie vervangen wordt door The Ex - Ay Carmela). Ik hoop dat ik je gerust heb gesteld.
Alleen van The Ex - Rara rap is geen link naar een filmpje (wanneer die vervangen moet worden wil ik dat ie vervangen wordt door The Ex - Ay Carmela). Ik hoop dat ik je gerust heb gesteld.
Nogmaals: zelf aangeven of je hem wilt gaan vervangen of niet.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:40 uur
chevy93 schreef:
).
). Onweerwolf schreef:
Nee, het is niet jouw back-up maar die van Kees-Jan. Zoals ik al zei: ik ga niet back-ups voor back-ups registreren.
Nee, het is niet jouw back-up maar die van Kees-Jan. Zoals ik al zei: ik ga niet back-ups voor back-ups registreren.
Ik denk dat ik het bericht van Chevy verkeerd begrepen heb, waarin hij zijn nominaties bekend maakt en zegt dat hij als eventuele vervanger van Sinking The Last Resort heeft. Ik dacht dat hij nog twijfelde tussen deze twee nummers, maar hij bedoelde waarschijnlijk dat The Last Resort zijn back-up nummer is. In dat geval was Chevy eerder met het aangeven van zijn back-up nummer. Moet ik dan een andere kiezen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.