MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Ja, ik vond het ook al raar dat die er niet bijstond. Ik verwacht dan ook een hoge notering (zeker top 500 eigenlijk).

Ik schat de kans groot in dat hij in de top 150 binnenkomt. Het zou mooi zijn.

De hoogste binnenkomer dit jaar is al bekend: Laika.

Ja, Laika zal wel de vierde AF-finalist worden

Ik betwijfel dat eigenlijk net, volgens mij gaat het grote aantal AF-nummers net nefast daarin werken.

Klopt, normaal gesproken is de kans groter dat het aantal wordt teruggebracht tot twee, omdat Power Out wel heel kantje boord was. Verder is Wake Up ook nog een populaire nieuwe nominatie...

Ik weet niet of Laika de finale gaat halen. Meestal kan je dat wel een beetje zien aan de voorkeursstemmen bij het album. Daar is de volgorde als volgt:

•Rebellion (Lies) (410 stemmen)
•Neighborhood #1 (Tunnels) (290 stemmen)
•Neighborhood #3 (Power Out) (174 stemmen)
•Wake Up (140 stemmen)
•Neighborhood #2 (Laïka) (138 stemmen)
•In the Backseat (82 stemmen)
•Crown of Love (78 stemmen)
•Une Année Sans Lumiere (44 stemmen)
•Neighborhood #4 (7 Kettles) (23 stemmen)
•Haïti (11 stemmen)

Haïti heeft maar 11 stemmen, maar staat in de ladder op 358 Crown of Love staat máar op 395. En In the Backseat op 412.
De 3 finalenummers zijn ook de hoogstegenoteerde nummers hier. Ik gok dat Laïka en Wake Up de finale niet kunnen halen, maar groep 1-posities zullen wel in het verschiet liggen.

Had niet verwacht dat #1 meer zou hebben dan #3. Het verklaart in ieder geval waarom die het dit jaar beter deed.
Snoeperd schreef:
De hoogste binnenkomer dit jaar is al bekend: Laika.
Zeker niet. Die gaat de hoogste groep (256) niet halen.

Ok, definitief lijstje:

Nine Inch Nails - Something I Can Never Have
Suede - The Next Life
A Perfect Circle - The Noose
Bell X1 - Eve, The Apple Of My Eye
Sigur Ros - Ara Batur
Aereogramme - Black Path
Damien Rice - Elephant
Dragons - Where Is The Love
The Tears - Apollo 13
Pearl Jam - Present Tense

Onweerwolf
Mensen,

Ik ben vanmiddag snoeihard met mijn voorhoofd op een ijzeren balk gevallen omdat ik uitgleed. Geen ernstige schade maar wel een hersenschudding en een glip onder mijn wenkbrauw. En een zere kop.

Derhalve, verwerking van nominaties en pm's over backups e.d. en andere vragen pak ik morgen weer op.

Snoeperd schreef:
Ik weet niet of Laika de finale gaat halen.

Van mij mag die wel hoog eindigen. Vind ik stiekem het beste nummer op 'Funeral'.

@ Onweerwolf: dat is niet zo leuk.. Sterkte!

Ik vind dat niet stiekem het beste nummer van Funeral
Onweerwolf schreef:
Mensen,

Ik ben vanmiddag snoeihard met mijn voorhoofd op een ijzeren balk gevallen omdat ik uitgleed. Geen ernstige schade maar wel een hersenschudding en een glip onder mijn wenkbrauw. En een zere kop.

Derhalve, verwerking van nominaties en pm's over backups e.d. en andere vragen pak ik morgen weer op.

Oei! Heel erg veel beterschap en sterkte!

Onweerwolf schreef:
Mensen,

Veel Sterkte Onweerwolf

AOVV schreef:
(quote)

Van mij mag die wel hoog eindigen. Vind ik stiekem het beste nummer op 'Funeral'.

Voor mij denk ik ook de sterkste van Funeral.

Onweerwolf, sterkte, een hersenschudding heb ik nog nooit gehad, maar het lijkt me bepaald niet prettig.

En het loopt nog steeds niet storm voor die laatste lijstjes. Zou toch leuk zijn als ze nog opgevuld worden.

Onweerwolf schreef:
Mensen,

Oei, Au..........

Beterschap

Snoeperd schreef:
Ik weet niet of Laika de finale gaat halen. Meestal kan je dat wel een beetje zien aan de voorkeursstemmen bij het album. Daar is de volgorde als volgt:

•Rebellion (Lies) (410 stemmen)
•Neighborhood #1 (Tunnels) (290 stemmen)
•Neighborhood #3 (Power Out) (174 stemmen)
•Wake Up (140 stemmen)
•Neighborhood #2 (Laïka) (138 stemmen)
•In the Backseat (82 stemmen)
•Crown of Love (78 stemmen)
•Une Année Sans Lumiere (44 stemmen)
•Neighborhood #4 (7 Kettles) (23 stemmen)
•Haïti (11 stemmen)

Haïti heeft maar 11 stemmen, maar staat in de ladder op 358 Crown of Love staat máar op 395. En In the Backseat op 412.
De 3 finalenummers zijn ook de hoogstegenoteerde nummers hier. Ik gok dat Laïka en Wake Up de finale niet kunnen halen, maar groep 1-posities zullen wel in het verschiet liggen.

Gezien de titels is de kans behoorlijk groot dat er af en toe wat namen zijn gewijzigd, waardoor het aantal voorkeurstemmen niet helemaal meer overeenkomt met de realiteit. Bijvoorbeeld de puntjes op de i en de neighborhoods.

@Onweerwolf: Beterschap!

Sterkte Onweerwolf!

Magick1
Mijn verplichte vervanging van Ludwig Von Beethoven:
The National - Bloodbuzz Ohio

Mijn 2 back-up's:
1. Depeche Mode - Never Let Me Down
2. Queen - Killer Queen

Jammer dat Ludwig von Beethoven niet mag, ik zie het probleem nog altijd niet. Moonlight Sonata is Moonlight Sonata, ik denk niet dat we allen totaal verschillende composities kennen.

Magick1 schreef:
Mijn verplichte vervanging van Ludwig Von Beethoven:

The National - Bloodbuzz Ohio

Stond op m'n longlist, maar goed dat ze geen klassiek toelaten.

Brengt het totaal nummers dat begint aan de ladder dit jaar op 11 van The National. Waarvan 5 van High Violet.

The National heeft ook al wel wat nominaties gekregen dit jaar. Hopelijk komen die er dan ook allemaal in, want 5 zoals vorig jaar is toch wat weinig voor één van de beste bands uit de nillies.

Veel beterschap, Onweerwolf!

Sterkte Onweerwolf, doe het maar een beetje rustig aan...

Magick1
en de Foo Fighters dan, ze stonden er de vorige keer geen enkele maal in!

Magick1 schreef:
en de Foo Fighters dan, ze stonden er de vorige keer geen enkele maal in!

Vind ik persoonlijk een redelijk overschatte band (behalve dan op musicmeter ), maar Everlong is nog wel een leuk nummer.

Inderdaad, Everlong is wel aardig, maar eigenlijk heeft Foo Fighters na het debuut geen relevante plaat meer gemaakt. Maar dat is mijn mening.

Onweerwolf schreef:
Mensen,

Oeps. Is het glad daar?

Sterkte in ieder geval!

Sterkte Marcel, ik neem aan dat de balk er nog slechter aan toe is?

Onweerwolf schreef:
Mensen,

Sterkte Marcel....en take it easy !!

Veel sterkte Marcel!

Onweerwolf
Dank jullie mensen,

Inmiddels knap ik al weer wat op. Mijn zere hoofd is al weer aardig weg en mijn dokter zei dat als dat wegtrok het mee ging vallen met de hersenschudding. Gelukkig.

Die balk gaat binnenkort midden in de nacht zonder procedure uitgezet worden.

Onweerwolf schreef:
Vaste stemmers die ik nog mis:

Oldfart
Axel
Status Seeker
Arno
Nevyn
Dvdschaaf
Ranboy
postpunker
wibro

En iets minder vaste stemmers:

Lukas
Marko
Bonothecat
Corn1holio1

Ik heb het een beetje druk gehad, wanneer is de deadline?

27 december willen ze met de voorrondes beginnen dus daar zal ook ergens de deadline liggen denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.