Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2011, 12:59 uur
dazzler schreef:
Okee, dan komt Boney M erin. Gewoon voor de kitsch.
Okee, dan komt Boney M erin. Gewoon voor de kitsch.
Ow, dan gaat het van 8 naar 7 van de 10

0
geplaatst: 26 december 2011, 13:00 uur
Heb nog wel een lijst staan, dus als de organisatoren nog wat ontbrekende klassiekers zoeken.
Madonna's Live to Tell bijvoorbeeld die het erg goed deed in Greatest Hits.
Girls on Film van Duran Duran viel ook buiten mijn lijstje. Etc ...
Tja, ik vind dat Boney M gewoon eens een kans moet krijgen.
Madonna's Live to Tell bijvoorbeeld die het erg goed deed in Greatest Hits.
Girls on Film van Duran Duran viel ook buiten mijn lijstje. Etc ...
Tja, ik vind dat Boney M gewoon eens een kans moet krijgen.
0
geplaatst: 26 december 2011, 13:13 uur
Sho-yu schreef:
Mijn lijstje:
R.E.M. - Leave
Motek – I Am Your Son
The Antlers – Putting the Dog to Sleep
Ghinzu - The Dragster Wave
dEUS – Magdalena
Mijn lijstje:
R.E.M. - Leave
Motek – I Am Your Son
The Antlers – Putting the Dog to Sleep
Ghinzu - The Dragster Wave
dEUS – Magdalena
Allemaal nummers die op veel punten van mij mogen rekenen

Ik zit me nu trouwens af te vragen hoe het kan dat ik nooit overwegen heb om Leave zelf te nomineren, ondanks dat het een van mijn favoriete nummers is

0
geplaatst: 26 december 2011, 13:16 uur
Ben wel eens benieuwd naar Onweerwolfs en El Ninjo's lijstje. 

0
geplaatst: 26 december 2011, 13:18 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Gelukkig kan de laatste toevoeger nog altijd dit nummer nomineren:
video Safety Dance
Gelukkig kan de laatste toevoeger nog altijd dit nummer nomineren:
video Safety Dance
Je lobby heeft geholpen R&P

0
geplaatst: 26 december 2011, 13:31 uur
De beste van The Suburbs

En Your Silent Face genomineerd door Dazzler.

Boney M behoort wat mij betreft trouwens wel tot de 25% leukste nominaties denk ik, daar ga ik zeker nog wel op stemmen straks.

0
geplaatst: 26 december 2011, 13:46 uur
Choconas schreef:
Jammer maar begrijpelijk, gezien de zeer geringe populariteit van metal hier. Welke van Pantera had je genomineerd?
(quote)
Jammer maar begrijpelijk, gezien de zeer geringe populariteit van metal hier. Welke van Pantera had je genomineerd?
Heresy (persoonlijke favoriet). Een nummer als Cemetary Gates had op zich wel gekund (niet al te hard).
0
geplaatst: 26 december 2011, 13:51 uur
vigil schreef:
Maar dan nog vind ik het vreemd om niet in 1ste instantie voor een andere favoriet te gaan
Dat is nochtans vrij simpel. Van veel artiesten lopen de favorieten heel erg uiteen. Zo vond ik een jaar geleden dat Let It Be absoluut bij de 16 beste Beatles-nummers moest komen (en ik kreeg gelijk, hij werd 16e Maar dan nog vind ik het vreemd om niet in 1ste instantie voor een andere favoriet te gaan
). Net zoals ik dit jaar vind dat Sinking als Cure-nummer in de lijst zou moeten.En kijk bijvoorbeeld naar Ziggy Stardust. Een nieuwe nominatie van Bowie, maar blijkbaar wel een favoriete, want hij kwam bij de beste 128. Het mooie van deze artiesten, is dat ze de lijst zo goed als sowieso halen (zie mijn vraag hieronder) en als ze niet door de voorrondes heenkomen, krijg je gewoon een nieuwe nominatie.
Vraag: Is het wel eens voorgekomen dat van de artiesten die een voorronde moeten spelen (16+ nummers dus) er een nummer de lijst ook niet gehaald heeft?
0
geplaatst: 26 december 2011, 14:13 uur
Ik ben eigenlijk wel benieuwd op welk (live)album dit nummer staat? Ik kan hem namelijk nergens vinden in deze versie van 18 minuten. Volgens mij is dit het originele album waar het nummer op staat maar dan opgeknipt in losse stukken...
0
geplaatst: 26 december 2011, 14:16 uur
Volgens mij zijn het gewoon die opgeknipte stukken bij elkaar. Denk dat de artiestennaam dan wel gewoon The Mothers of Invention moet zijn, zo is het immers uitgebracht.
0
geplaatst: 26 december 2011, 14:23 uur
Even heropfrissen voor de organisatoren.
dazzler schreef:
Eerst nog dit vraagje.
Momenteel staan deze in de top 2000.
Mike Oldfield - Hergest Ridge, Part 1
Mike Oldfield - Ommadawn (Part One)
Mike Oldfield - Theme From "Tubular Bells"
met andere woorden
Mike Oldfield - Hergerst Ridge (Part One)
Theme from Tubular Bells verwijst naar de oude single uit 1974.
Mag dat vanaf deze editie niet gewoon Tubular Bells (Part One) worden?
Of moet ik die apart nomineren (lijkt me een beetje belachelijk ...).
Zo ook lees ik de top 2000.
The Sisters of Mercy - Temple of Love 1992
Moet ik Temple of Love 1983 apart nomineren of laten we vanaf dit jaar de aanduiding 1992 weg?
Eerst nog dit vraagje.
met andere woorden
Moet ik Temple of Love 1983 apart nomineren of laten we vanaf dit jaar de aanduiding 1992 weg?
0
geplaatst: 26 december 2011, 14:34 uur
Arrie schreef:
Volgens mij zijn het gewoon die opgeknipte stukken bij elkaar. Denk dat de artiestennaam dan wel gewoon The Mothers of Invention moet zijn, zo is het immers uitgebracht.
Niet lullig bedoeld richting Teunnis ofzo (grote kans dat ik er nog punten aan kwijt zou kunnen) maar kun je dat dan wel zo nomineren? Het zijn immers wel losse nummers op het album en als geheel is het nergens uitgebracht. Misschien een liveversie nomineren zoals op deze plaat?
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2011, 14:41 uur
El Ninjo schreef:
Nieuw linkje voor Rain van the Cult, de oude link die Teunnis voor de nominatie van Axel had opgezocht bevat de lange 12 inch versie, lijkt me beter om de single / album versie aan te houden.
The Cult - Rain
Nieuw linkje voor Rain van the Cult, de oude link die Teunnis voor de nominatie van Axel had opgezocht bevat de lange 12 inch versie, lijkt me beter om de single / album versie aan te houden.
The Cult - Rain
Check!
0
geplaatst: 26 december 2011, 14:42 uur
Ik dacht dat ik mijn Zappa-bibliotheek helemaal in orde had, maar blijkbaar stond de artiestnaam van Uncle Meat bij mij verkeerd. Op de hoes staat inderdaad gewoon enkel The Mothers of Invention.
En ik heb inderdaad alle losse nummers bij elkaar geplakt, dit omdat ik het idee heb dat de studio-versie de beste kans maakt. Als dit niet van de organisatoren mag is de Make A Jazz Noise-versie ook prima. Dan moet hij wel onder de naam Frank Zappa.
En ik heb inderdaad alle losse nummers bij elkaar geplakt, dit omdat ik het idee heb dat de studio-versie de beste kans maakt. Als dit niet van de organisatoren mag is de Make A Jazz Noise-versie ook prima. Dan moet hij wel onder de naam Frank Zappa.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2011, 15:09 uur
dazzler schreef:
Ik plaats meteen mijn lijstje.
Eerst nog dit vraagje.
met andere woorden
Ik plaats meteen mijn lijstje.
Eerst nog dit vraagje.
met andere woorden
Die titel van Tub Bells is volgens Discogs de officiele titel van de single uitgave en die is door Vigil vorig jaar zo genomineerd. Het lijkt me niet de bedoeling om twee verschillende versies van een nummer te nomineren want dan is het hek van de dam.
Ik heb hier gewoon de officiele titel van het bekende nummer genomen. De oude 1983 versie is niet om aan te horen en ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat nummer uberhaupt kennen, muv de fans van Sisters of Mercy.
Dus het is een beetje lastig. Oftewel, we maken van alles de standaard albumversie of we laten mensen specifieke versies nomineren. Doen we dat eerste dan vallen er aardig wat platen weg, zoals de demo versie van Sandy Denny, wat live versies, specifieke mixen, etc.
Een beetje een lastig verhaal dus, maar mijn stelregel is met huidige nominaties iig zo veel mogelijk om diegene die een nummer nomineert de versie te laten bepalen.
An sich zouden we bij twijfel een kleine battle tussen versies kunnen houden om te kijken welke versie van een nummer we officieel op willen laten nemen in de lijst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2011, 15:12 uur
Teunnis schreef:
Ik dacht dat ik mijn Zappa-bibliotheek helemaal in orde had, maar blijkbaar stond de artiestnaam van Uncle Meat bij mij verkeerd. Op de hoes staat inderdaad gewoon enkel The Mothers of Invention.
Geen zelfbedachte knip en plakwerken inderdaad, alleen officieel uitgebrachte nummers die ergens op een uitgave gewoon als afzonderlijke nummers zonder meerdere delen zijn te vinden.
0
geplaatst: 26 december 2011, 15:20 uur
Daar valt wat voor te zeggen inderdaad.
Anders kan ik volgend jaar ook wel de integrale versie van Misplaced Childhood nomineren.
Anders kan ik volgend jaar ook wel de integrale versie van Misplaced Childhood nomineren.
0
geplaatst: 26 december 2011, 15:29 uur
En dit zijn mijn 10 nominaties voor deze editie:
Agnes Obel - Riverside
Anna Calvi - Desire
Chris Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path?
Get Well Soon - If This Hat Is Missing I Have Gone Hunting
Kasabian - Underdog
Madrugada - Vocal
Muse - Sing for Absolution
PJ Harvey - To Bring You My Love
Soulsavers - You Will Miss Me When I Burn
Timber Timbre - Demon Host
Agnes Obel - Riverside
Anna Calvi - Desire
Chris Eckman and Anita Lipnicka - Who Will Light Your Path?
Get Well Soon - If This Hat Is Missing I Have Gone Hunting
Kasabian - Underdog
Madrugada - Vocal
Muse - Sing for Absolution
PJ Harvey - To Bring You My Love
Soulsavers - You Will Miss Me When I Burn
Timber Timbre - Demon Host
0
geplaatst: 26 december 2011, 15:32 uur

Zat te twijfelen tussen Vocal en Strange Colour Blue, heb tenslotte de laatste maar genomineerd.
Goed werk El Ninjo!
0
geplaatst: 26 december 2011, 15:34 uur
arcade monkeys schreef:
Hoeveel keer zal muse nu al meedoen
Hoeveel keer zal muse nu al meedoen
Er staan er alleszins al 10 in de lijst en ik dacht er hiervoor ook al eentje te zijn tegengekomen. Dus met die van El Ninjo erbij gok ik op 12.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 december 2011, 15:39 uur
Die komt me bekend voor prachtig nummer trouwens !!
0
geplaatst: 26 december 2011, 15:39 uur
dumb_helicopter schreef:
Er staan er alleszins al 10 in de lijst en ik dacht er hiervoor ook al eentje te zijn tegengekomen. Dus met die van El Ninjo erbij gok ik op 12.
(quote)
12 idd, hoe meer muse, hoe meer vreugd
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.