MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
@DJ Frankie: Yep...1 van mijn ontdekkingen uit de vorige editie vh Alternatieve Top 152 topic (als ik het goed heb met dank aan deric raven).

Aquila
Misschien dan toch terugvallen op The Gumbo Variations Teunnis.

Ik beschouw King Kong als 1 nummer, maar op de CD (en op de hoes) is VI stukken. SHine on van Pink Floyd is part 1-5 dan 1 nummer op CD en hoes. Dat maakt blijkbaar het verschil.

El Ninjo schreef:
@DJ Frankie: Yep...1 van mijn ontdekkingen uit de vorige editie vh Alternatieve Top 152 topic (als ik het goed heb met dank aan deric raven).

dat gok ik ook zo maar, dat is de zanger van The Walkabouts en daar is Deric Raven (meer dan terecht) een groot fan van.

Onweerwolf schreef:
Die titel van Tub Bells is volgens Discogs de officiele titel van de single uitgave en die is door Vigil vorig jaar zo genomineerd. Het lijkt me niet de bedoeling om twee verschillende versies van een nummer te nomineren want dan is het hek van de dam.

Dus het overbekende meesterwerk Tubular Bells wordt niet toegelaten
in het spel omdat de single al in het spel zit? Ik begrijp deze repliek echt niet.

De single versie van Tubular Bells duurt 4.36 minuten en bevat
een bewerkt thema uit Tubular Bells. YouTube - Mike Oldfield's Single (Theme from Tubular Bells)

Jammer genoeg zal ik daar dus niet op stemmen.
Op Tubular Bells (Part One) wil ik wil stemmen, maar die mag dus niet meedoen.
YouTube - Mike Oldfield - Tubular Bells Side A (Part 1/3) - Original complete version 25:29

Onweerwolf schreef:
Ik heb hier gewoon de officiele titel van het bekende nummer genomen. De oude 1983 versie is niet om aan te horen en ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat nummer uberhaupt kennen, muv de fans van Sisters of Mercy.

Wat Temple of Love betreft blijven jullie bij de 1992 remake.
Ook hier zal ik niet op stemmen omdat ik het origineel veel beter vindt.

Dat Onweerwolf die versie niet om aan te horen vindt, is zijn goed recht.
YouTube - Sisters Of Mercy - Temple of Love (Original Version)

Maar die opmerking over de officiële titel begrijp ik niet zo goed.

De originele versie maakt geen kans omdat jullie verschillende versies nomineren
geen goed idee vinden. Precies daarom dat ik bij Greatest Hits enkel met titels speel
en de deelnemers vrij blijven om daar (remix) (live) of (1992) bij te denken.

Beetje laat ontdekt.....maar zooooooo mooi

Aquila schreef:
Misschien dan toch terugvallen op The Gumbo Variations Teunnis.

Ik beschouw King Kong als 1 nummer, maar op de CD (en op de hoes) is VI stukken. SHine on van Pink Floyd is part 1-5 dan 1 nummer op CD en hoes. Dat maakt blijkbaar het verschil.

Goede vergelijking. Wat op de hoes staat geeft blijkbaar de doorslag geeft wil ik hem ruilen voor The Gumbo Variations

Frank Zappa - The Gumbo Variations

dazzler schreef:
De originele versie maakt geen kans omdat jullie verschillende versies nomineren geen goed idee vinden. Precies daarom dat ik bij Greatest Hits enkel met titels speel en de deelnemers vrij blijven om daar (remix) (live) of (1992) bij te denken.

Wat mij betreft mag je een andere versie erbij denken, alleen degene die nomineert bepaalt welke versie hij in gedachten had en welke youtube link er dus aan verbonden wordt.

De geweldige uitvoering van Will Oldham (Palace Brothers) had ik al eerder gehoord, maar deze met Mark Lanegan mag er ook zijn

Onweerwolf
dazzler schreef:
(quote)

Dus het overbekende meesterwerk Tubular Bells wordt niet toegelaten
in het spel omdat de single al in het spel zit? Ik begrijp deze repliek echt niet.

De single versie van Tubular Bells duurt 4.36 minuten en bevat
een bewerkt thema uit Tubular Bells. YouTube - Mike Oldfield's Single (Theme from Tubular Bells)

Jammer genoeg zal ik daar dus niet op stemmen.
Op Tubular Bells (Part One) wil ik wil stemmen, maar die mag dus niet meedoen.
YouTube - Mike Oldfield - Tubular Bells Side A (Part 1/3) - Original complete version 25:29

(quote)

Wat Temple of Love betreft blijven jullie bij de 1992 remake.
Ook hier zal ik niet op stemmen omdat ik het origineel veel beter vindt.

Dat Onweerwolf die versie niet om aan te horen vindt, is zijn goed recht.
YouTube - Sisters Of Mercy - Temple of Love (Original Version)

Maar die opmerking over de officiële titel begrijp ik niet zo goed.

De originele versie maakt geen kans omdat jullie verschillende versies nomineren
geen goed idee vinden. Precies daarom dat ik bij Greatest Hits enkel met titels speel
en de deelnemers vrij blijven om daar (remix) (live) of (1992) bij te denken.

Het staat je natuurlijk vrij om ergens een andere versie bij te bedenken. Soms is ook gewoon niet duidelijk wat 'de beste' versie is of de meest geaccepteerde, etc.

Maar als we meerdere versies van een nummer van dezelfde act toestaan dan is gewoon het hek van de dam want dan krijgen we de theoretische situatie dat er straks 10 remixen van 1 nummer in de lijst staan. Dat A Forest op 1 staat en A Forest (Live) op 2, enzovoort.

Op zich heb je een punt als je voorstelt om het helemaal weg te laten maar dan stel ik bijvoorbeeld een titmeister (of was het Herman) teleur die een specifieke remix van een Trentemoller nummer nomineert.

Zoals gezegd, een lastige kwestie.

Onweerwolf schreef:
An sich zouden we bij twijfel een kleine battle tussen versies kunnen houden om te kijken welke versie van een nummer we officieel op willen laten nemen in de lijst.

dit toch gewoon?

Onweerwolf schreef:

Het staat je natuurlijk vrij om ergens een andere versie bij te bedenken. Soms is ook gewoon niet duidelijk wat 'de beste' versie is of de meest geaccepteerde, etc.

Precies, dat geeft Dazzler zelf ook altijd aan bij zijn eigen KO's.

Ik heb bewust de single versie genomineerd omdat het voor 90% van de deelnemers veel fijner is om een compacte versie te beluisteren dan 20 minuten en dat wordt dat al snel skippen en geen punten.

Precies wat ik dus net ook schreef...degene die nomineert bepaalt de versie en de link en als je gaat stemmen ben je vrij om wel of niet aan een andere versie te denken dan degene die er staat....hoe moeilijk kan het zijn.

Onweerwolf
vigil schreef:
(quote)

Precies, dat geeft Dazzler zelf ook altijd aan bij zijn eigen KO's.

Ik heb bewust de single versie genomineerd omdat het voor 90% van de deelnemers veel fijner is om een compacte versie te beluisteren dan 20 minuten en dat wordt dat al snel skippen en geen punten.

Ja dat is een goed punt. Ik vind zelf ook die single prima te doen maar het hele stuk vind ik slaapverwekkend. Dat is subjectief natuurlijk.

vigil schreef:

Maar die versie is niet wat je denkt, vigil (luister eens naar de link in mijn post).

Er bestaat ook een US single versie uit 1973 (Theme form the Exorcist)
met het bekende piano thema. En er is Sentinel uit 1993 met een nieuwe versie van dat thema.

Wat Temple of Love betreft denk ik er dan maar mijn (originele) versie bij.
Doe ik bij Psycho Killer en Sunday Bloody Sunday ook (tweemaal de live versie).

Maar Tubular Bells blijf ik jammer vinden, omdat Hergest Ridge en Ommadawn
wel met de gehele a-kant in het spel zitten. Dan maar hopen dat Tubular Bells Theme eruit gaat
zodat ik hem volgend jaar kan vervangen door Tubular Bells (Part One). Ik ga de spelregels
niet langer betwisten in deze. Maar ik vond dat ik een punt had. Vandaar.

Onweerwolf

Ik zie een vijftal nummers die ik op het eerste gezicht niet ken, sterker nog waarvan ik volgens mij ook niets van de artiest ken...dus weer leuk om wat nieuws te gaan ontdekken.

Volgens mij had ik Venus al ergens gezien, was er iig al blij mee

Edit:

DjFrankie (moderator)
Onweerwolf schreef:
En tenslotte de 6 'klassiekers'

Dark Star - Graceadelica

Ook een nominatie van Deric Raven voor de vorige alternatieve top 152, dit was trouwens de winnaar voor Chris Eckman.

Marlene, goed idee, maar deze is wel erg depri, liever Ich Bin Von Kopf Bis Fuss... of hoe hij ook voluit mag heten, uit Der Blaue Engel.

Onweerwolf
yeahyeahyeah schreef:
Volgens mij had ik Venus al ergens gezien, was er iig al blij mee

Herman heeft hem inderdaad genomineerd.

DjFrankie schreef:

Ook een nominatie van Deric Raven voor de vorige alternatieve top 152, dit was trouwens de winnaar voor Chris Eckman.

Klopt, het feit dat deze de Alternatieve top 152 had gewonnen is de reden dat we deze hebben gekozen.

En Stylo van Gorillaz is bijv gekozen omdat ie 3e werd in het Song 2010 topic (maar de nummers 1 en 2 uit dat topic waren al genomineerd).

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje raar dat Tubular Bells, Part One (of Part Two) nu niet genomineerd kan worden. Dat is toch een wereld van verschil met de single-versie. Live-versies zou ik sowieso weren (tenzij er alleen een live-versie is), maar dit is heel wat anders. Remixen lijken me ook prima. Radio edits dan weer niet. Kan je best duidelijke regels voor stellen.

Van Temple of Love vind ik het ook raar. Zijn toch ook twee heel duidelijk verschillende versies.

DjFrankie (moderator)
Arrie schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje raar dat Tubular Bells, Part One (of Part Two) nu niet genomineerd kan worden. Dat is toch een wereld van verschil met de single-versie. Live-versies zou ik sowieso weren (tenzij er alleen een live-versie is), maar dit is heel wat anders. Remixen lijken me ook prima. Radio edits dan weer niet. Kan je best duidelijke regels voor stellen.

Van Temple of Love vind ik het ook raar. Zijn toch ook twee heel duidelijk verschillende versies.

Temple of love met Ofra Haza, is stukken minder dan het origineel.

Daar gaat het natuurlijk niet om, welke men beter vindt. Dat verschilt per persoon, en degene die het nomineert bepaalt natuurlijk. Als ik bijvoorbeeld nu iets zou nomineren waar ook een andere versie van is, en veel mensen zouden die andere versie beter vinden, zou het een beetje raar zijn als ik daardoor die ene versie niet kan nomineren.

Onweerwolf schreef:
En toen was het tijd voor het allerlaatste nominatielijstje.

Ik heb geprobeerd om het zo breed mogelijk te doen dit jaar. Ik ben benieuwd wat men er van vindt.

*lijstje*

Zelfs Elvis is goed, erg mooi lijstje!
En nog Stylo bij de klassiekers

Onweerwolf
Arrie schreef:
Daar gaat het natuurlijk niet om, welke men beter vindt. Dat verschilt per persoon, en degene die het nomineert bepaalt natuurlijk. Als ik bijvoorbeeld nu iets zou nomineren waar ook een andere versie van is, en veel mensen zouden die andere versie beter vinden, zou het een beetje raar zijn als ik daardoor die ene versie niet kan nomineren.

Tsja, de enige andere oplossing is dan versies te laten battlen en op die manier te bepalen wat er officieel in de lijst staat en welke clip we daarbij linken. Iemand die een variant op dat nummer leuker vindt kan dan gewoon die variant erbij bedenken.

Maar om nou meerdere versies van 1 nummer in de lijst op te nemen vind ik echt te ver gaan. Dan nomineert volgend jaar iemand een remix van Paranoid Android en eindigen die en het origineel op 1 en 2 bij wijze van spreken. Dan kun je net zo goed ophouden met rangschikken.

Onweerwolf
freitzen schreef:
(quote)

Zelfs Elvis is goed, erg mooi lijstje!
En nog Stylo bij de klassiekers

Mijn favo Elvis nummer!

Onweerwolf
Venus van Shocking Blue wordt vervangen door Belfast Child van Simple Minds

Ik ben wel benieuwd hoe de mainstream klassieker het gaat doen tov de oude wave platen van Simple Minds.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.