MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Puntenverdeling: 7,5,4,3,1

Bruce Springsteen Ladder:

De beste 4 gaan door:

69 Darkness On The Edge Of Town +1
68 Backstreets +7
63 Racing In The Street +5
52 Incident On 57th Street
42 Stolen Car +4
26 Across The Border +3

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

73 The Sidewinder Sleeps Tonite +5
71 Leave +4
70 Radio Free Europe +1
63 How The West Was Won And Where It Got Us
54 Half A World Away +7
49 Bang And Blame +3

Deadline: 11.00uur

johannesA

Bruce Springsteen Ladder: , 6 van zijn beste nummers

De beste 4 gaan door:

72 Backstreets 4
70 Darkness On The Edge Of Town 1
63 Racing In The Street
57 Incident On 57th Street 5
49 Stolen Car 7
29 Across The Border 3

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

78 The Sidewinder Sleeps Tonite 5
74 Leave 3
70 Radio Free Europe
67 How The West Was Won And Where It Got Us 4
61 Half A World Away 7
50 Bang And Blame 1

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Mooie uitslag bij met name de Neil Young-ladder.

Misschien heb ik het overigens gemist, maar welke 6 klassiekers zijn er bijgekomen?
Edit: Gevonden. Beetje jammer om Oostende nu al als klassiekers te bestempelen. Er zijn veel (en dan ook echt veel) meer nummers die ik eerder als klassieker zou bestempelen.

Klassiekers voor de MuMeLadder zijn niet (per se) klassiekers in de zin van de commerciele radiostations. Wellicht is het woord verkeerd gekozen maar het zijn gewoon platen die we kansrijk achten. Marlene is stokoud, Spinvis is splinternieuw, zo is het een beetje verdeeld.

johannesA
Onweerwolf schreef:

De vervanger voor See The Sky About To Rain moeten we nog even bepalen maar El Ninjo en ik hebben besloten dat we in het kader van diversiteit de afvallers van de max-16 ladders gaan vervangen door nummers van acts die verder niet genoteerd staan in de lijst.

Ik heb een nummer van Springsteen genomineerd, die nu in een voorronde ladder draait. Mocht dit nummer het niet halen, heb ik een nummer van The Hold Steady gekozen. Deze band is ook niet aanwezig in de MuMe ladder. Klopt het, dat deze nominatie dan toch verloren is?

Tot nu toe nog niet echt mijn ladders.

Bruce Springsteen Ladder: , 6 van zijn beste nummers

De beste 4 gaan door:

77 Darkness On The Edge Of Town 7
72 Backstreets
67 Racing In The Street 4
60 Incident On 57th Street 3
54 Stolen Car 5
30 Across The Border 1

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

82 The Sidewinder Sleeps Tonite 4
79 Leave 5
74 How The West Was Won And Where It Got Us 7
71 Radio Free Europe 1
61 Half A World Away
53 Bang And Blame 3

chevy93 schreef:
Mooie uitslag bij met name de Neil Young-ladder.

Misschien heb ik het overigens gemist, maar welke 6 klassiekers zijn er bijgekomen?
Edit: Gevonden. Beetje jammer om Oostende nu al als klassiekers te bestempelen. Er zijn veel (en dan ook echt veel) meer nummers die ik eerder als klassieker zou bestempelen.

Ik vind Oostende wel een klassieker. En Onweerwolf en veel anderen zijn dat denk ik ook met me eens.

Bruce Springsteen Ladder: PAS

De beste 4 gaan door:

77 Darkness On The Edge Of Town
72 Backstreets
67 Racing In The Street
60 Incident On 57th Street
54 Stolen Car
30 Across The Border

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

87 The Sidewinder Sleeps Tonite +5
79 Leave
77 How The West Was Won And Where It Got Us +3
75 Radio Free Europe +4
62 Half A World Away +1
60 Bang And Blame +7

johannesA schreef:
(quote)

Ik heb een nummer van Springsteen genomineerd, die nu in een voorronde ladder draait. Mocht dit nummer het niet halen, heb ik een nummer van The Hold Steady gekozen. Deze band is ook niet aanwezig in de MuMe ladder. Klopt het, dat deze nominatie dan toch verloren is?

Het gaat om de afvallers die dit jaar al in de ladder stonden en dus niet afgelopen week zijn genomineerd.

De beste 4 gaan door:

78 Darkness On The Edge Of Town +1
72 Backstreets
71 Racing In The Street +4
67 Incident On 57th Street +7
57 Stolen Car +3
35 Across The Border +5

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

87 The Sidewinder Sleeps Tonite
84 Leave +5
84 How The West Was Won And Where It Got Us +7
78 Radio Free Europe +3
64 Bang And Blame +4
63 Half A World Away +1

Onweerwolf
johannesA schreef:
(quote)

Nummers die afvallen en die dit jaar voor het eerst waren genomineerd worden vervangen door de nummers die mensen mij via pm hebben gestuurd als back-up. Het maakt niet uit of dat nummers zijn van acts die al in de lijst staan. Dus voor jou wordt het of Bruce of The Hold Steady. Iedereen begint straks dus sowieso met 10 nominaties, daar zitten we niet aan.

Onweerwolf

De beste 4 gaan door:

83 Darkness On The Edge Of Town +5
79 Backstreets +7
71 Racing In The Street
71 Incident On 57th Street +4
60 Stolen Car +3
36 Across The Border +1

--------------

R.E.M. Ladder: Later

De beste 4 gaan door.

87 The Sidewinder Sleeps Tonite
84 Leave
84 How The West Was Won And Where It Got Us
78 Radio Free Europe
64 Bang And Blame
63 Half A World Away

Bruce Springsteen Ladder: pas

De beste 4 gaan door:

83 Darkness On The Edge Of Town
79 Backstreets
71 Racing In The Street
71 Incident On 57th Street
60 Stolen Car
36 Across The Border

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

92 The Sidewinder Sleeps Tonite 5
87 Leave 3
85 Radio Free Europe 7
84 How The West Was Won And Where It Got Us
68 Bang And Blame 4
64 Half A World Away 1

johannesA
@Arrie en Onweerwolf:

Bruce Springsteen Ladder: pas

De beste 4 gaan door:

83 Darkness On The Edge Of Town
79 Backstreets
71 Racing In The Street
60 Stolen Car
36 Across The Border

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

96 The Sidewinder Sleeps Tonite 4
92 Radio Free Europe 7
87 How The West Was Won And Where It Got Us 3
87 Leave
69 Half A World Away 5
69 Bang And Blame 1

Jammer dat in de Bruce ladder juist de twee meest onbekende nummers het niet lijken te gaan redden (en het zijn ook nog eens de twee mooiste nummers van deze zes)

Bruce Springsteen Ladder

De beste 4 gaan door:

86 Darkness On The Edge Of Town +3
80 Backstreets +1
76 Racing In The Street +5
67 Stolen Car +7
40 Across The Border +4

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

97 Radio Free Europe +5
97 The Sidewinder Sleeps Tonite +1
90 Leave +3
87 How The West Was Won And Where It Got Us
76 Half A World Away +7
73 Bang And Blame +4

Bruce Springsteen Ladder

De beste 4 gaan door:

93 Darkness On The Edge Of Town +7
81 Backstreets +1
79 Racing In The Street +3
72 Stolen Car +5
44 Across The Border +4

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

102 The Sidewinder Sleeps Tonite +5
97 Radio Free Europe
94 How The West Was Won And Where It Got Us +7
93 Leave +3
80 Half A World Away +4
74 Bang And Blame +1

Misschien bij R.E.M. zeggen dat de minst slechte 4 doorgaan.

Onweerwolf schreef:
Spinvis is splinternieuw
Wat ik dus jammer vind. Zo hard als je mensen hoort roepen in het Top 2000-topic dat men een minimale leeftijd moet instellen van nummers, zo makkelijk worden hier nummers van 2011 genomineerd. Ik dacht bij het "klassiekerlijstje" alleen echt aan "nummers die niet genomineerd worden, maar toch echt niet mogen ontbreken in een lijstje als deze". Een criteria waar ik Oostende nog zeker niet aan vindt voldoen. Maar blijkbaar zijn er veel mensen die daar anders tegenaan kijken. Gezien de vrije val van Smalfilm en Voor Ik Vergeet van vorig jaar misschien niet eens een overbodige luxe.

Tja, we zijn nu bezig aan de versie 2012, dus op het einde van het jaar zijn er geen nieuwe nummers (dus uit 2012) aanwezig. In tegenstelling tot de Radio 2 top 2000, waar gewoon hits van 2012 in gaan komen. Ik snap dus het probleem niet echt. Onweerwolf heeft bovendien al aangestipt dat 'klassiekers' de lading niet echt dekt in dit geval.

Bruce Springsteen Ladder

De beste 4 gaan door: pas

93 Darkness On The Edge Of Town
81 Backstreets
79 Racing In The Street
72 Stolen Car
44 Across The Border

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

105 The Sidewinder Sleeps Tonite +3
100 Leave +7
99 Radio Free Europe +2
99 How The West Was Won And Where It Got Us +5
80 Half A World Away
78 Bang And Blame +4

ArthurDZ schreef:
Tja, we zijn nu bezig aan de versie 2012, dus op het einde van het jaar zijn er geen nieuwe nummers (dus uit 2012) aanwezig. In tegenstelling tot de Radio 2 top 2000, waar gewoon hits van 2012 in gaan komen. Ik snap dus het probleem niet echt.
Slecht excuus, want de lijst begint NU en niet volgend jaar december. Overigens vind ik het daar ook jammer, want al die hoge nummers verdwijnen het jaar daarna toch. Zeker als ze het jaar daarvoor niet hoog hebben gestaan (hoeveel mensen kennen over 10 jaar Rood nog? Of Nine Million Bicycles?)

ArthurDZ schreef:
Onweerwolf heeft bovendien al aangestipt dat 'klassiekers' de lading niet echt dekt in dit geval.
Wat ik ook beaamd heb. Maar dat neemt nog steeds niet wegneemt dat ik het jammer vindt dat dat lijstje gebruikt wordt voor dit soort nummers. Dan zie ik liever een 'vergeten' nummer de lijst in komen. Als Oostende echt zo'n goed nummer blijkt, komt het er in een latere editie wel in.

Maar als ik daar alleen in sta, moet men vooral niet naar mijn gezeur luisteren.

Bruce Springsteen Ladder

De beste 4 gaan door:

97 Darkness On The Edge Of Town +4
84 Backstreets +3
84 Racing In The Street +5
72 Incident On 57th Street +1
72 Stolen Car
51 Across The Border +7

--------------

R.E.M. Ladder:

De beste 4 gaan door.

110 The Sidewinder Sleeps Tonite +5
101 Leave +1
99 Radio Free Europe
106 How The West Was Won And Where It Got Us +7
84 Half A World Away +4
81 Bang And Blame +3

@chevy: De lijst begint niet NU. De lijst is pas over een jaar bekend als de nummer 1 er is. Daarvoor is de stemperiode, alleen hebben wij in tegenstelling tot Radio 2 een stemperiode van een jaar ipv een week. Nummers uit 2011 mogen daarom gewoon genomineerd worden en in de editie 2012 komen. Bij de Radio 2 Top 2000 zijn hypes meteen in de lijst vertegenwoordigd, bij ons niet omdat je door het jaar heen niet meer kan nomineren.

Rhythm & Poetry schreef:
Misschien bij R.E.M. zeggen dat de minst slechte 4 doorgaan.

En ik zat nog wel bij jou in het cluster bij de ladder

Ik ben er zelf medeschuldig aan, maar ik vind eigenlijk juist dat nieuwe nummers juist te weinig genomineerd worden en vaak ook veel te weinig punten krijgen.

Wat bedoel je met nieuw? Vorig jaar hebben 24 nummers uit 2010 de lijst gehaald. Er vanuit gaande dat er vanaf 1965 een beetje een gelijk aantal nominaties per jaar in zou 'moeten' staan, is 24 toch een mooi aantal? (1800/(2010-1965) = 40 nummers per jaar. Gezien het feit dat een heleboel nummers nog moeten ontdekt moeten worden, door moeten breken en aan moeten slaan.

Overigens heb ik absoluut niks tegen het inbrengen van nieuwe nummers (heb zelf ook gewoon nummers uit 2011 op mijn shortlist gezet), maar het moeten wel blijvertjes zijn en niet in de waan van de dag genomineerd worden. Dat gebeurt vooral bij de Top 2000.
Hier is de discussie een beetje doorgetrokken, want ik heb gewoon het begrip "Klassiekers" gemisinterpreteerd (mis geïnterpreteerd?). That's all.

chevy93 schreef:
Overigens heb ik absoluut niks tegen het inbrengen van nieuwe nummers (heb zelf ook gewoon nummers uit 2011 op mijn shortlist gezet), maar het moeten wel blijvertjes zijn en niet in de waan van de dag genomineerd worden.
Dat is toch gewoon puur subjectief...

Ik vind 24 karig en ze komen doorgaans ook niet erg hoog. En blijvertjes is inderdaad subjectief. Ik heb bovendien niks met het idee dat muziek zich nog zou moeten bewijzen. Of ik iets in 2022 nog goed vind zie ik dan wel.

starbright boy schreef:
En blijvertjes is inderdaad subjectief. Ik heb bovendien niks met het idee dat muziek zich nog zou moeten bewijzen. Of ik iets in 2022 nog goed vind zie ik dan wel.
Zo sta ik er ook in. Ook zo'n vaak voorkomend maar eigenlijk raar idee is dat platen die vaak hoog in dit soort lijsten staan een soort van status hieraan zouden moeten ontlenen. En dat het eigenlijk niet hoort dat deze "klassiekers" in een KO of een ladder soms vroegtijdig uitgeschakeld worden door platen die deze "status" (nog) niet hebben. Allemaal onzin. Muziek is iets wat je in het "nu" beleeft, om het maar eens banaal-spiritueel uit te drukken. Het enige dat telt is wat de mensen die nú luisteren nú graag horen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.