MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Puntenverdeling: 7,5,4,3,1

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

147 Lovesong +4
142 Faith +5
131 Charlotte Sometimes +1
91 Push
82 10:15 Saturday Night +3
70 Sinking
61 Holy Hour +7 (topontdekking, moet echt eens achter het album aan)
56 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

170 Where The Streets Have No Name +7
140 One Tree Hill +1
128 One +3
116 Tomorrow
113 The Electric Co. +4
97 Zoo Station +5
57 Hands That Built America
19 Walk On

Deadline: 23.00 uur

Aquila
Teunnis schreef:
61 Holy Hour +7 (topontdekking, moet echt eens achter het album aan)

Was ook aangenaam verrast - al was het voor mij een herontdekking.
Ik had zowel The Head on the Door als Faith vroeger op een cassettebandje (heel vroeger dus - ik doe het nu al 10+ jaren met een CD-verzamelaar als enige Cure bezit), Ik heb nu eerst The Head on the Door nummers herluisterd.... Aardig, maar zodra die donkere bas-klanken van The Holy Hour weer klonken besefte ik wel gelijk, ja dít is voor mij The Cure en nothing else. Heerlijk nummer. Misschien moet die verzamelaar alsnog de deur uit en kan Faith erin. Ik denk dat ik daar meer mee heb.

The Cure Ladder:pas

De beste 4 gaan door:

147 Lovesong
142 Faith
131 Charlotte Sometimes
91 Push
82 10:15 Saturday Night
70 Sinking
61 Holy Hour
56 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

174 Where The Streets Have No Name +4
143 One Tree Hill +3
128 One
121 Tomorrow +5
113 The Electric Co.
104 Zoo Station +7
57 Hands That Built America
20 Walk On+1

Deadline: 23.00 uur

Wel grappig dat bij beide ladders de nummer 1 een nieuwkomer is, maar dat de rest van de nieuwkomers ook in beide ladders helemaal onderaan staan. Oftewel er komt maar een vervanger (uit 4 nieuwe nominaties), maar dat is dan wel meteen een ijzersterke vervanger.

Eigenlijk verbazingwekkend dat Where the Streets Have No Name er nog in stond.