MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Wat betreft metal, ben ik nou gek of staat er helemaal niks van Slayer in de ladder? Over klassiekers gesproken...

Arrie schreef:
Wat betreft metal, ben ik nou gek of staat er helemaal niks van Slayer in de ladder? Over klassiekers gesproken...

Reign In Blood zou daarin echt niet misstaan!

Onweerwolf
yeahyeahyeah schreef:
Slaget Om Lindisfarne

Onweerwolf schreef:
(quote)

We hebben intern nu Fear Factory - Self Bias Resistor staan. Gaaf/Niet gaaf?

Ik zag dat Painkiller ook al eens in de lijst had gestaan.

Fear Factory zegt me nu zelf iets minder, maar als er al vraag achter is zoals Yeahyeahyeah dan schaar ik me er wel achter.

DjFrankie (moderator)
Arrie schreef:

Slayer, Sepultura, Accept, Saxon, allemaal klassieke metalbands

Judas Priest - You Don't Have to Old to Be Wise ook erg gaaf.

En begin dit jaar hebben we metal .k.o. gespeelt, hier zou je ook nummers uit kunnen nemen.

Ook de punk is een ondergeschoven kindje in de lijst, ook hier is dit jaar een punk k.o. van geweest.

Onweerwolf
Slayer heeft ook al in de lijst gestaan en we proberen zo veel mogelijk dingen te verzinnen die er nog niet in staan of in hebben gestaan.

DjFrankie schreef:
(quote)

Slayer, Sepultura, Accept, Saxon, allemaal klassieke metalbands

Judas Priest - You Don't Have to Old to Be Wise ook erg gaaf.

En begin dit jaar hebben we metal .k.o. gespeelt, hier zou je ook nummers uit kunnen nemen.

Ook de punk is een ondergeschoven kindje in de lijst, ook hier is dit jaar een punk k.o. van geweest.

Allemaal erg goed want daarin bovenaan is geëindigd.
Is Machine Head al in de MuMeLadder geweest?

Onweerwolf
dumb_helicopter schreef:

Is Machine Head al in de MuMeLadder geweest?

Yep.

Ook sterk ja, Davidian, Take My Scars, Ten Ton Hammer.. Death Church

yeahyeahyeah schreef:
(quote)
Ook sterk ja, Davidian, Take My Scars, Ten Ton Hammer.. Death Church

Halo is mijn lievelingsnummer ervan.
Tja ik ben nu dit jaar begonnen met wat bekendere Metal te nomineren voor de MuMeLadder, misschien dat we dit volgend jaar kunnen verderzetten, maar dan met wat meer mensen.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Halo is mijn lievelingsnummer ervan.
Tja ik ben nu dit jaar begonnen met wat bekendere Metal te nomineren voor de MuMeLadder, misschien dat we dit volgend jaar kunnen verderzetten, maar dan met wat meer mensen.

Ik wil best volgend jaar een nummer van Judas Priest, Slayer, Megadeth of Iron Maiden Nomineren

Zelf heb ik nog geen metal overwogen qua nomineren bij de diverse ladders/KO's (metal KO helaas gemist) omdat ik er nog maar af en toe naar luister en mijn oude favorieten in dat genre meestal maar door een beperkt publiek gewaardeerd worden (en door de rest uitgekotst), maar ik zal er hier en daar wel eens een paar droppen de komende tijd, altijd leuk wat het met een nietsvermoedende luisteraar kan doen

Onweerwolf
Ik heb metal genomineerd!

Aquila
Onweerwolf schreef:
Ik heb metal genomineerd!

Klopt, maar jij compenseert dat met Peter Auty

Onweerwolf
Aquila schreef:
(quote)

ja maar jij compenseert dat met Peter Auty

Dat komt omdat ik smaak heb.

Volgend jaar maar Willeke Alberti & Napalm Death.

Aan het nieuwe systeem van Onweerwolf zie ik plus- en minpunten. Heel sterk vind ik dat alle potentiële afvallers een herkansing krijgen; met een tweede luisterronde kunnen alsnog juweeltjes komen bovendrijven.

Het minpunt/risico van het systeem zit hem in het afschaffen van de groepen. In het 2011-systeem worden tussen de songs steeds waterdichte schotten geplaatst (tijdens het sluiten van de schotten is er nog een herkansing zodat een kleine aantal songs nog erdoor kan glippen). Eerst ontstaan zo groepen A/B/C en later groep 1 t/m 9 (waarvan 9 afvalt), oftwel2 keer in drieën gedeeld. Hierdoor is het moeilijk voor een 'fanclub' (en die ontwaar ik hier op MuMe wel) om alle songs van hun bands in de hoogste groep te krijgen.

Daarentegen is het in OWW's systeem in de eerste rondes vrij eenvoudig om alle songs voor afvallen te behoeden, slechts een minderheid valt af. Er is naar mijn inschatting dan ook een fors risico dat door dit systeem de diversiteit in de top een stuk minder zal zijn.

Het zou mooi zijn als een ontwerp gemaakt kan worden dat zowel de grote herkansing als het groeperen in zich verenigt.

Aquila
Orbilin schreef:
.

Dat is iets wat mij ook wel door het hoofd schoot, maar uiteindelijk krijgen de stemmers de grootste gemene deler die ze zelf hebben gekozen. Als de meerderheid van AF, Smiths, Kate Bush en Cure houdt dan komen die sowieso wel hoog. Ik vond het opvallend dat er toch nog redelijk van alles wat overblijft. Er is toch niet duidelijk één stroming die overheerst of ik moet een blinde vlek hebben.

Onweerwolf
Titmeister schreef:
Naast de metal, waarvan er van mij zeker een nominatie bij de klassiekers mag, hoop ik ook dat er een nummer Kyuss bij de klassiekers kan komen. Die hebben het stonerrock genre redelijk gedefinieerd en verdienen dus een plaatsje bij de klassiekers. Het is dat ik mijn nominatielijstje dit jaar democratisch heb laten invullen, anders zou Demon Cleaner er sowieso ingestaan hebben. Bij deze hoop ik dus op de organisatie

Kyuss heeft al twee jaar lang met twee nummers in de lijst gestaan dus die gaan we niet herkansen.

Onweerwolf
Orbilin schreef:
Aan het nieuwe systeem van Onweerwolf zie ik plus- en minpunten. Heel sterk vind ik dat alle potentiële afvallers een herkansing krijgen; met een tweede luisterronde kunnen alsnog juweeltjes komen bovendrijven.

Het minpunt/risico van het systeem zit hem in het afschaffen van de groepen. In het 2011-systeem worden tussen de songs steeds waterdichte schotten geplaatst (tijdens het sluiten van de schotten is er nog een herkansing zodat een kleine aantal songs nog erdoor kan glippen). Eerst ontstaan zo groepen A/B/C en later groep 1 t/m 9 (waarvan 9 afvalt), oftwel2 keer in drieën gedeeld. Hierdoor is het moeilijk voor een 'fanclub' (en die ontwaar ik hier op MuMe wel) om alle songs van hun bands in de hoogste groep te krijgen.

Daarentegen is het in OWW's systeem in de eerste rondes vrij eenvoudig om alle songs voor afvallen te behoeden, slechts een minderheid valt af. Er is naar mijn inschatting dan ook een fors risico dat door dit systeem de diversiteit in de top een stuk minder zal zijn.

Het zou mooi zijn als een ontwerp gemaakt kan worden dat zowel de grote herkansing als het groeperen in zich verenigt.

Van die groepen willen we dus juist af.

Ik mis overigens een argument voor waarom het nieuwe systeem zou leiden tot minder diversiteit.

In het oude systeem konden de fanclubs in ronde 1 en 2 alles bovenin krijgen, in het huidige systeem moeten ze in alle rondes zorgen dat hun favorieten doorgaan.

Ik kan niet inschatten wat voordeliger zou zijn.

Onweerwolf schreef:
We hebben intern nu Fear Factory - Self Bias Resistor staan. Gaaf/Niet gaaf?

Absoluut, geweldig nummer met goede herinneringen. Misschien niet de ultieme metalklassieker, zoals bijvoorbeeld Reign in blood of Cemetary gates, maar wel erg bruut. Ik acht het nummer alleen niet erg kansrijk (helaas).

Vind de nieuwe opzet heel interessant en gevoelsmatig beter. Enige moeilijke puntje zit misschien in de lengte van veel ladders, maar verder voelt het beter. Nu de praktijk afwachten.

Puntenverdeling: 7,5,4,3,1

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door: pas

129 Faith
121 Lovesong
115 Charlotte Sometimes
75 Push
70 10:15 Saturday Night
65 Sinking
53 Lament
52 Holy Hour

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

154 Where The Streets Have No Name 5
125 One Tree Hill
122 One 7
107 Tomorrow 4
104 The Electric Co. 3
73 Zoo Station
57 Hands That Built America
18 Walk On 1

Deadline: 23.00 uur

Choconas schreef:
(quote)

Absoluut, geweldig nummer met goede herinneringen. Misschien niet de ultieme metalklassieker, zoals bijvoorbeeld Reign in blood....

Een heel album is dan ook wel een beetje te veel van het goede

Ik ben zeker voor meer metal in de ladder, maar heb ervaren dat metalnummers het in algemeen zeer slecht doen hier. In eerdere ladders hebben Bruce Dickinson (2x), Anthrax, Iron Maiden, Exodus (2x), Death, Celtic Frost, Bad Acid Trip en Amesoeurs het al niet gehaald.
Mijn andere inzendingen, op een enkeling na, trouwens ook niet.

Fear Factory lijkt me een goede keuze, zeker als er meer users zijn die de metal een warm hart toedragen. Zeker nineties metal lijkt me wel in de lijst passen. Zelf heb ik daarom KoRn genomineerd. Monster Magnet stond met Powertrip op mijn reservelijstje, net zoals Dyers Eve van Metallica.

MVW

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

129 Faith
126 Lovesong 5
118 Charlotte Sometimes 3
82 Push 7
74 10:15 Saturday Night 4
65 Sinking
53 Lament
53 Holy Hour 1

--------------

U2 Ladder: pas

De beste 4 gaan door:

154 Where The Streets Have No Name
125 One Tree Hill
122 One
107 Tomorrow
104 The Electric Co.
73 Zoo Station
18 Walk On

Misschien ook een nummer van Type O Negative nomineren als vervanger van een U2 of Cure nummer

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

133 Faith 4
129 Lovesong 3
125 Charlotte Sometimes 7
87 Push 5
74 10:15 Saturday Night
65 Sinking
54 Holy Hour 1
53 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

157 Where The Streets Have No Name 3
132 One Tree Hill 7
122 One
111 Tomorrow 4
104 The Electric Co.
78 Zoo Station 5
19 Walk On 1

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

137 Faith 4
136 Lovesong 7
130 Charlotte Sometimes 5
90 Push 3
75 10:15 Saturday Night 1
65 Sinking
54 Holy Hour
53 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

162 Where The Streets Have No Name 5
136 One Tree Hill 4
125 One 3
111 Tomorrow
105 The Electric Co. 1
85 Zoo Station 7
19 Walk On

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

143 Lovesong 7
137 Faith
130 Charlotte Sometimes
91 Push 1
79 10:15 Saturday Night 4
70 Sinking 5
56 Lament 3
54 Holy Hour

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

163 Where The Streets Have No Name 1
139 One Tree Hill 3
125 One
116 Tomorrow 5
109 The Electric Co. 4
92 Zoo Station 7 (te laat voor een grote comeback vrees ik)
19 Walk On

Dexter schreef:
(quote)

Een heel album is dan ook wel een beetje te veel van het goede

Ik ben zeker voor meer metal in de ladder, maar heb ervaren dat metalnummers het in algemeen zeer slecht doen hier. In eerdere ladders hebben Bruce Dickinson (2x), Anthrax, Iron Maiden, Exodus (2x), Death, Celtic Frost, Bad Acid Trip en Amesoeurs het al niet gehaald.
Mijn andere inzendingen, op een enkeling na, trouwens ook niet.

Fear Factory lijkt me een goede keuze, zeker als er meer users zijn die de metal een warm hart toedragen. Zeker nineties metal lijkt me wel in de lijst passen. Zelf heb ik daarom KoRn genomineerd. Monster Magnet stond met Powertrip op mijn reservelijstje, net zoals Dyers Eve van Metallica.

Ik heb alleszins met Black Sabbath, Iron Maiden, Tool en Metallica een aantal Metalplaten genomineerd die mijns inziens het wel ver kunnen schoppen doordat ze niet een extreem metalpad bewandelen maar eerder bij het hardrock kunnen gezet worden (op Tool na dan). Verder is KoRn nu niet bepaald my cup of tea wat metal betreft en lijkt Fear Factory me te onbekend om te kunnen slagen. Mais on verra wat er in de MuMeLadder geraakt en wat niet.

Aquila
yeahyeahyeah schreef:
92 Zoo Station 7 (te laat voor een grote comeback vrees ik)

Waarschijnlijk, bovendien zou-ie ten koste gaan van twee van de beste nummers uit deze lijst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:09 uur

geplaatst: vandaag om 20:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.