Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2012, 21:41 uur
Muzikaal lijkt het op een filmscore, maar dan opgeleukt - bepopt - en met vocalen.
Slecht is het zeker niet, en kwalitatief vallen er niet veel strafpunten te geven. Toch mis ik een sterk refrein ofzo. Bij mij blijft er niet echt veel hangen na 1 luisterbeurt - in tegenstelling tot bij herman - dus maar een tweede geprobeerd.
Resultaat tweede (en derde) luisterbeurt: nu kan ik me al iets meer op de stem van Amanda concentreren, en die is behoorlijk passend in het - brave - geheel. Het boeiendste stukje begint voor mij rond minuut 3, waarin wat gespeeld wordt met de piano. Ondanks al het fraais mag het voor mij eigenlijk allemaal nét iets minder gepolijst, nu klinkt het soms een beetje teveel Milk Inc. Toch ruim voldoende.
6,8
Slecht is het zeker niet, en kwalitatief vallen er niet veel strafpunten te geven. Toch mis ik een sterk refrein ofzo. Bij mij blijft er niet echt veel hangen na 1 luisterbeurt - in tegenstelling tot bij herman - dus maar een tweede geprobeerd.
Resultaat tweede (en derde) luisterbeurt: nu kan ik me al iets meer op de stem van Amanda concentreren, en die is behoorlijk passend in het - brave - geheel. Het boeiendste stukje begint voor mij rond minuut 3, waarin wat gespeeld wordt met de piano. Ondanks al het fraais mag het voor mij eigenlijk allemaal nét iets minder gepolijst, nu klinkt het soms een beetje teveel Milk Inc. Toch ruim voldoende.
6,8
0
geplaatst: 15 januari 2012, 21:49 uur
Een tweede Vanessa Paradis, qua uiterlijk dan. Muzikaal niet schokkend:
6
6
0
geplaatst: 15 januari 2012, 22:07 uur
@Mjuman: vergeet niet om de lijst nog even mee te nemen inclusief berekening van het gemiddelde Leonard Cohen 
Leuk liedje maar er gebeurt niet iets waardoor ik het net even leuker ga vinden.
6,5

Leuk liedje maar er gebeurt niet iets waardoor ik het net even leuker ga vinden.
6,5
0
geplaatst: 16 januari 2012, 12:30 uur
Van mij krijgt het onderstaand cijfer. Voor mij bestaat het schrikbeeld hierin, dat de lijst in huidige gedaante lijkt worden aangevoerd door een bijna 80-jarige, ondanks (of weliicht wel dankzij) de aanwezigheid van veel jonge users. En dat - als OL de toon aangeven - doet weinig positiefs vermoeden over de nieuwe creatieve muzikale krachten van 2012. Then again, put your money where your mouth is.
8,3
8,3
0
geplaatst: 16 januari 2012, 20:43 uur
01-01: The Black Atlantic – The Flooded Road (Built on Sand) (herman / 8 / 5,81 )
02-01: Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)
03-01: Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones (aERodynamIC / 17 / 7,74)
04-01: Gonjasufi - Nikels and Dimes (inquestos / 17 / 6,85)
05-01: Alcest - Faiseures De Mondes (Don Cappuccino / 11 / 6,95)
06-01: Michael Kiwanuka - Home Again (kemm / 16 / 7,23)
07-01: Finnegan's Hell - The Boys In Green Will Conquer (L_T_B / 9 / 5,38)
08-01: Frànçois & The Atlas Mountains - Les Plus Beaux (aERodynamIC/ 11/ 5,55)
09-01: Todd Terje - Inspector Norse (tuktak / 12 / 6,85)
10-01: Lindstrøm - De Javu (aERodynamIC / 16 / 6,22)
11-01: The Me in You - Girl in Armour (jassn / 12 / 6,95)
12-01: Le Le - Neen (Ploppesteksel / 12 / 6,96)
13-01: Clock Opera - Lesson No.7 (jassn / 11 / 6,45)
14-01: Leonard Cohen - The Darkness (music4life /17/7,43)
15-01: Amanda Mair - House (Mjuman / 11 / 6,8)
16-01: Abigail Williams - Beyond The Veil (Don Cappuccino)
02-01: Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)
03-01: Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones (aERodynamIC / 17 / 7,74)
04-01: Gonjasufi - Nikels and Dimes (inquestos / 17 / 6,85)
05-01: Alcest - Faiseures De Mondes (Don Cappuccino / 11 / 6,95)
06-01: Michael Kiwanuka - Home Again (kemm / 16 / 7,23)
07-01: Finnegan's Hell - The Boys In Green Will Conquer (L_T_B / 9 / 5,38)
08-01: Frànçois & The Atlas Mountains - Les Plus Beaux (aERodynamIC/ 11/ 5,55)
09-01: Todd Terje - Inspector Norse (tuktak / 12 / 6,85)
10-01: Lindstrøm - De Javu (aERodynamIC / 16 / 6,22)
11-01: The Me in You - Girl in Armour (jassn / 12 / 6,95)
12-01: Le Le - Neen (Ploppesteksel / 12 / 6,96)
13-01: Clock Opera - Lesson No.7 (jassn / 11 / 6,45)
14-01: Leonard Cohen - The Darkness (music4life /17/7,43)
15-01: Amanda Mair - House (Mjuman / 11 / 6,8)
16-01: Abigail Williams - Beyond The Veil (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 16 januari 2012, 20:44 uur
Een nummer van 17 minuten en 32 seconden, Don. Ik ben benieuwd wat men ervan gaat vinden. Ik ben wel benieuwd!
0
geplaatst: 16 januari 2012, 20:46 uur
Ik kan er geen genoeg van krijgen. Het is echt een muzikaal avontuur, dit gebeurt niet zo vaak meer in de muziek. Het is Black Metal maar ook voor de niet-metal liefhebber zitten er prachtige vioolstukken in. Donker en meeslepend. Dit is misschien wel een van de beste Black Metal nummers van de laatste 10 jaar.
10
10
0
geplaatst: 16 januari 2012, 21:15 uur
Idd een muzikaal avontuur, gebeurt veel in en neemt epische vormen aan. Waarschijnlijk licht orgastisch voor de metalfans, en toegegeven: het klinkt echt bangelijk onder de koptelefoon.
De articulatie van de zanger had beter gekunnen(*), en de variatie in het nummer wordt pas duidelijk na een tweede luisterbeurt, maar kvond het absoluut een meevaller. De laatste 7 minuten voegen niet echt zoveel meer toe aan het geheel.
7
(*)evenals de taalcorrectheid van deze auteur
De articulatie van de zanger had beter gekunnen(*), en de variatie in het nummer wordt pas duidelijk na een tweede luisterbeurt, maar kvond het absoluut een meevaller. De laatste 7 minuten voegen niet echt zoveel meer toe aan het geheel.
7
(*)evenals de taalcorrectheid van deze auteur
0
geplaatst: 16 januari 2012, 21:23 uur
Dat intro is voor mij (als ex-amateurviolist) natuurlijk smullen daarna ook een prachtsfeer. En dan na 4 minuten... tja... ik zal er nooit wat mee hebben. Het gebrul had achterwege mogen blijven. Gelukkig blijft het avontuurlijk. Vervolgens vind ik het een beetje een sleur worden om rond de 14 minuten weer prachtig te worden en langzaam een prima outro te krijgen.
Lastig beoordelen. De brulboei snoept er punten af maar zorgt er niet voor dat het al te dramatisch eindigt.
6,8
Lastig beoordelen. De brulboei snoept er punten af maar zorgt er niet voor dat het al te dramatisch eindigt.
6,8
0
geplaatst: 16 januari 2012, 22:52 uur
Ik zat echt negen minuten te luisteren en toen dacht ik: waarom zou ik dit omlaag gaan stemmen?
Pas
Nooit gereageerd op de eerste post van dhr Mjuman in dit topic ooit, trouwens. Shame on me, nog even een 6,7 daarvoor, voor de goede orde.
Pas
Nooit gereageerd op de eerste post van dhr Mjuman in dit topic ooit, trouwens. Shame on me, nog even een 6,7 daarvoor, voor de goede orde.
0
geplaatst: 16 januari 2012, 23:03 uur
Sandokan-veld schreef:
waarom zou ik dit omlaag gaan stemmen?
waarom zou ik dit omlaag gaan stemmen?
Omdat je het niks vond wellicht?

Op zich wel vreemd natuurlijk want dan kunnen we de cijfertjes net zo goed achterwege laten en houden we het alleen bij opmerkingen. Zo krijg je toch juist een beeld van wat de gemiddelde luisteraar in dit topic er van vindt?!
Nou ja, dan laat je alleen de 'liefhebbers' stemmen en dan mag je aan het einde van het jaar niks zeggen als dit het beste nummer over 2012 in dit topic blijkt te worden

0
geplaatst: 16 januari 2012, 23:04 uur
Erg mooi is dit. Prachtig, sfeervol vioolspel, en het black metal-element is ook geslaagd. Hoewel ik niet elke passage even geweldig vind, krijgt dit toch een hoge score. Zeker een plaat die ik moet gaan beluisteren, van Abigail Williams!
8
8
0
geplaatst: 16 januari 2012, 23:16 uur
Indachtig de tekst van Aero voel ik me totaal onbezwaard om deze pretentieuze überkitsch - let wel ik zeg niet dat het slecht gespeeld is; technisch klopt het wel - te waarderen met een passend cijfer; er zal ongetwijfeld een luisterschare voor zijn, net als voor pagan folk (dat doet me wel wat), hier heb ik echt niets mee:
3,5
3,5
0
geplaatst: 16 januari 2012, 23:51 uur
Ik heb me er toch even doorheen geslagen, voornamelijk door de zelfbevlekking van Donnie (je eigen nummer een 10 geven, kom op). Ik sluit me aan bij Mjuman, ik vind het instrumentaal goed te beluisteren dus een
6
6
0
geplaatst: 17 januari 2012, 00:01 uur
Dit zit wel prachtig in elkaar. Ik kan de langere nummers vaak het meest waarderen.
8
8
0
geplaatst: 17 januari 2012, 00:44 uur
Mjuman schreef:
Van mij krijgt het onderstaand cijfer. Voor mij bestaat het schrikbeeld hierin, dat de lijst in huidige gedaante lijkt worden aangevoerd door een bijna 80-jarige, ondanks (of weliicht wel dankzij) de aanwezigheid van veel jonge users. En dat - als OL de toon aangeven - doet weinig positiefs vermoeden over de nieuwe creatieve muzikale krachten van 2012. Then again, put your money where your mouth is.
8,3
8,3
En dan te bedenken dat dit nummer is gepost door 'een van de jongen'.... Sorry Mjuman. De enige reden dat ik dit gepost heb is omdat het een erg mooi nummer is van een album waar veel mensen naar uit kijken.
De conclusie die jij verbonden hebt aan het feit dat de lijst wordt aangevoerd door een stem uit het verleden lijkt me wat overhaast en hopelijk ook niet waar.

0
geplaatst: 17 januari 2012, 06:58 uur
De eerste vier minuten denk je wanneer komt het nummer nou eindelijk een keer op gang , dan word vervolgens de versnellingspook ingedrukt en krijg je dat vreselijke gebrul van de zanger als toetje op je bordje. Nee geef mij dan maar die fraaie Powermetal songs die in de Alternatieve ko zijn voorbijgekomen.
3,5
3,5
0
geplaatst: 17 januari 2012, 09:02 uur
aERodynamIC schreef:
Op zich wel vreemd natuurlijk want dan kunnen we de cijfertjes net zo goed achterwege laten en houden we het alleen bij opmerkingen. Zo krijg je toch juist een beeld van wat de gemiddelde luisteraar in dit topic er van vindt?!
Ik ben het met je eens, maar ik had eerlijk gezegd ook gewoon geen zin om zo rond elf uur 's avonds nog acht minuten van die kerkhofkitsch te luisteren, alleen maar om een drie te mogen uitdelen. Zo principieel ben ik dan wel dat ik de nummers die ik de grond in boor in ieder geval volledig beluisterd wil hebben. Zo hebben de liefhebbers van Zeer Langdradige Muziek vaker slechte cijfers van mij ontweken op dit forum, helaas.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 18:14 uur
Ben het geheel met sandokan eens en geef hierom ook geen cijfer (of don wilt graag een 2 krijgen voor zijn bijdrage, maar dat betwijfel ik)
0
geplaatst: 17 januari 2012, 18:21 uur
music4life schreef:
Ben het geheel met sandokan eens en geef hierom ook geen cijfer (of don wilt graag een 2 krijgen voor zijn bijdrage, maar dat betwijfel ik)
Het uitgangspunt is toch immers beluisteren en becijferen? De poster plaatst (verdient daarvoor wel waardering), maar loopt zelf het risico van 'de kraak'. Such is life.
Nog even over Cohen: ik zeg nergens dat ik het slecht vind; ik zou het alleen slecht vinden als aan het einde van de rit dit nummer de overwinning (beste release) behaalt, heard it, seen it, been there, immers

Wat mij opvalt is dat a. veel jonge users afgaan op bekende namen en b. elkaar gek maken door bepaalde namen te hypen - voorbeelden legio; probeer bijv maar eens iets kritisch over/bij The National of Coldplay te zeggen.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 18:30 uur
kritisch zijn bij Coldplay is heel gemakkelijk hoor , bij the national is dat al veel moeilijker want die leveren toch keer op keer kwaliteit af.
Wat doet de leeftijd van de Artiest er nu toe of het beste release is of niet? Het enige wat telt is of het kwaliteitsvolle muziek is of niet?
Wat doet de leeftijd van de Artiest er nu toe of het beste release is of niet? Het enige wat telt is of het kwaliteitsvolle muziek is of niet?
0
geplaatst: 17 januari 2012, 18:46 uur
jassn schreef:
kritisch zijn bij Coldplay is heel gemakkelijk hoor , bij the national is dat al veel moeilijker want die leveren toch keer op keer kwaliteit af.
"Kwaliteitsvol" - "goed" zegt men hier ('hoogstaand" kan ook) en tegelijkertijd bewijs je op drie manieren mijn punt: a. je toptien bevat geen enkel album van voor 1995 (leeftijd van het album telt dus wel); b. Cohen maakt al jarenlang goede muziek en doet dit - volgens sommigen - nog steeds (waarbij de onbeantwoorde vraag blijft in hoeverre men dit album af heeft gezet tegen eerdere releases van hem); en c. je neemt zonder te verifiëren iets aan: op The National heb ik wel degelijk de kritiek geleverd dat ik het allemaal erg braaf, conformistisch en harmonisch vind - introvert en afgewend van de 'harde' hedendaagsche maatschappij.
Nog steeds laat dat onverlet dat ik de song wel aardig vond. Naam en repuatie scheppen echter een verwachting en bijgevolg ook een verplichting. De eerder genoemde Scott Walker heeft dat met The Drift een aantal jaren geleden met meer impact en beklemming gedaan.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 18:50 uur
Zelfbevlekking? Wat een onzin zeg. In de Black Metal heb ik de laatste paar jaren niet zo veel geweldigs gevonden, uitzonderingen zijn dan Wolves In The Throne Room en Alcest (al zijn die niet echt Black Metal meer). Dit nummer behoort tot de absolute top in het genre en Metal in het algemeen. Voor mij klopt het nummer compleet. Het is episch, meeslepend, duister enz. Ik geef alleen een 10 als iets echt helemaal klopt. En dat was bij deze voor mij het geval.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 19:00 uur
Mjuman schreef:
"Kwaliteitsvol" - "goed" zegt men hier ('hoogstaand" kan ook) en tegelijkertijd bewijs je op drie manieren mijn punt: a. je toptien bevat geen enkel album van voor 1995 (leeftijd van het album telt dus wel); b. Cohen maakt al jarenlang goede muziek en doet dit - volgens sommigen - nog steeds (waarbij de onbeantwoorde vraag blijft in hoeverre men dit album af heeft gezet tegen eerdere releases van hem); en c. je neemt zonder te verifiëren iets aan: op The National heb ik wel degelijk de kritiek geleverd dat ik het allemaal erg braaf, conformistisch en harmonisch vind - introvert en afgewend van de 'harde' hedendaagsche maatschappij.
Nog steeds laat dat onverlet dat ik de song wel aardig vond. Naam en repuatie scheppen echter een verwachting en bijgevolg ook een verplichting. De eerder genoemde Scott Walker heeft dat met The Drift een aantal jaren geleden met meer impact en beklemming gedaan.
1) ik heb wel een album van voor 1995 in mijn top 10
2) ik heb er nog niet zolang 2 albums eruit gedaan die van voor 1995 zijn
3) De enige reden waarom de meeste albums van na 1995 zijn is simpel, omdat ik bijna geen albums ken van voor 1995. Ik ben wel degelijk van plan om daar aan te werken, was ook 1 van mijn voornemens van dit jaar om meer albums van voor 2000 te beluisteren.
4) Ik beoordeel wel degelijk een aantal albums van voor 1995 hoog alleen ken ik ze nog niet lang genoeg of zijn ze juist niet goed genoeg om in mijn top 10 te staan.
5) ik had het over het feit dat ik moeilijker kritiek kan leveren op The National maar met de kritiek die jij hier geeft kan ik heel goed leven maar ik vind dit juist positieve punten aan The National.
* denotes required fields.