Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2012, 13:59 uur
Mjuman schreef:
Dit topic begint steeds meer de rol te vervullen van waarom je vooral GEEN muziek van 2012 zou moeten willen horen - imo de ultieme motivator voor herwaardering van oudere muziek.
Wat een corny bagger is dit
Dit topic begint steeds meer de rol te vervullen van waarom je vooral GEEN muziek van 2012 zou moeten willen horen - imo de ultieme motivator voor herwaardering van oudere muziek.
Wat een corny bagger is dit
Wat ben je toch een gezelligheidsdier.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 14:35 uur
Niks corny; ja, die clip, maar die valt in het niets bij z'n voorganger. Gewoon een lekker deuntje
7,5
7,5
0
geplaatst: 30 juli 2012, 15:33 uur
inquestos schreef:
Niks corny; ja, die clip, maar die valt in het niets bij z'n voorganger. Gewoon een lekker deuntje
7,5
7,5
Te veel van dit soort dingen gehoord de laatste tijd - kijk mij eens lekker hippig doen en bijv Saltillo of Bonobo opzetten; die hebben dat ook. Het verschil tussen matig/routineus (en corny is wellicht daarvan een soort hyperbool) en (echt) goed, blijkt pas na een aantal malen beluisteren, zoals bijv de openingstrack van John Talabot's ƒin zal aantonen, net zoals de tweede track van Guy Gerber's Fabric 64.
En het is uiteraard ook een kwestie van smaak - routineus gemaakte dingen vervelen me snel. Ik ken lekkerder deuntjes die bij nader inzien helemaal niet zo eenvoudig zijn.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 15:41 uur
Ja, zeg, zet mijn favorieten van 2012 daar even tegenover, zo win je alle discussies
. Maar begrijp ik nu dat je Bonobo corny vindt? Je zult het over het recente remix-album hebben?
. Maar begrijp ik nu dat je Bonobo corny vindt? Je zult het over het recente remix-album hebben?
0
geplaatst: 30 juli 2012, 15:50 uur
inquestos schreef:
Ja, zeg, zet mijn favorieten van 2012 daar even tegenover, zo win je alle discussies
. Maar begrijp ik nu dat je Bonobo corny vindt? Je zult het over het recente remix-album hebben? Degene die het liet horen, presenteerde me het als "de nieuwe Bonobo" - meer weet ik niet. Ik mag/wil graag wat meer moeite doen voor muziek en dan is toegankelijkheid vaak geen pré. Tobin, Autechre, Burial om een paar voorbeelden te geven zijn niet altijd even toegankelijk, maar scoren veelal hoog bij mij.
Tot nu toe word ik niet zo vaak verrast alhier - sterker nog het zijn regelmatig vrij truttige dingen al geeft het wel inzicht in wat men hier waardeert (wat dat betreft spreekt de top250 ook boekdelen).
0
geplaatst: 30 juli 2012, 18:09 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Bonobo is toch heel wat andere koek dan deze muziek.
Bonobo is toch heel wat andere koek dan deze muziek.
In sommige koek zit muziek, en sommige muziek is relatief oudbollige koek, zoals de geposte track - want vaker gegeten. Goede spekkoek kun je daarentegen vaak blijven even, want da's lichtere koek.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 20:12 uur
01-07: Dead Can Dance - Return of the She-King (aERodynamIC / 12 / 7 )
02-07: Kyte - Friend Of A Friend (feat. Alessi's Ark) (DjFrankie / 12 / 6,36)
03-07: Twin Shadow - Golden Light (Osiris Apis / 6 / 6,63)
04-07: Twinsy - Water Bombs (Sunderland / 12 / 6,52)
05-07: Kidnap Kid - Vehl (inquestos / 7 / 6,86)
06-07: Frank Ocean - Pyramids (R&P / 10 / 6,78)
07-07: The Underachievers - Gold Soul Theory (kemm / 11 / 5,86)
08-07: My Best Fiend - Higher Palms (Salvadore / 10 / 6,62)
09-07: Disclosure feat. Ria Ritchie - Control (kemm / 6,36 / 11)
10-07: Public Service Broadcasting - Spitfire (herman / 7,16 / 11)
11-07: The Neighbourhood - Wires (Sunderland / 6,62 / 11)
12-07: Cookie Monster - Share It Maybe (Don Cappuccino / 6 / 4,96)
13-07: Blur - Under the Westway (aERodynamIC / 11 / 6,55)
14-07: Kasper Bjørke - Lose Yourself to Jenny (Sunderland / 9 / 5,66)
15-07: Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank) (R&P / 13 / 6,30)
16-07: Roscoe – Things to Solve (jassn / 12 / 6,10)
17-07: Passion Pit - Constant Conversation (Ward / 12 / 6,15 )
18-07: Guy Gerber - The Golden Sun And The Silver Moon (Mjuman / 11 / 6,73 )
19-07: Yeasayer - Henrietta (De-noir /10/6,30)
20-07: Heartless Bastards- Only For You (Sandokan-veld / 12 / 7,10)
21-07: The xx - Angels (aERodynamIC / 8 / 7,13)
22-07: Matthew Dear - Her Fantasy (Salvadore / 9 / 6,53)
23-07: Blu & Exile - A Man (R&P / 13 / 6,04)
24-07: Stealing Sheep - Shut Eye (Jassn / 9 / 6,5)
25-07: House of Heroes - Touch This Light (Papartis / 9 / 4,75)
26-07: Bat For Lashes - Laura (kemm / 15 / 6,93)
27-07: Here We Go Magic - How Do I Know (Salvadore / 10 / 6,73 )
28-07: The Aikiu - Pieces of Gold (aERodynamIC / 11 / 6,32)
29-07: Baio - Sunburn Modern (Vince Vega / 15 / 6,15)
30-07: Hopsin - Ill Mind of Hopsin 5 (R&P)
Ik zat eerst te denken aan een hiphoptrack die het hier waarschijnlijk iets beter doet (Flying Lotus ft Earl Sweatshirt), maar toen dacht ik: "nee, we gaan voor de meest verderfelijke variant."
Hopsin is een gefrustreerde rapper. Doet sterk denken aan Eminem. Maar ik kan hier wat meer van genieten. Zijn flow spreekt me meer aan.
9
02-07: Kyte - Friend Of A Friend (feat. Alessi's Ark) (DjFrankie / 12 / 6,36)
03-07: Twin Shadow - Golden Light (Osiris Apis / 6 / 6,63)
04-07: Twinsy - Water Bombs (Sunderland / 12 / 6,52)
05-07: Kidnap Kid - Vehl (inquestos / 7 / 6,86)
06-07: Frank Ocean - Pyramids (R&P / 10 / 6,78)
07-07: The Underachievers - Gold Soul Theory (kemm / 11 / 5,86)
08-07: My Best Fiend - Higher Palms (Salvadore / 10 / 6,62)
09-07: Disclosure feat. Ria Ritchie - Control (kemm / 6,36 / 11)
10-07: Public Service Broadcasting - Spitfire (herman / 7,16 / 11)
11-07: The Neighbourhood - Wires (Sunderland / 6,62 / 11)
12-07: Cookie Monster - Share It Maybe (Don Cappuccino / 6 / 4,96)
13-07: Blur - Under the Westway (aERodynamIC / 11 / 6,55)
14-07: Kasper Bjørke - Lose Yourself to Jenny (Sunderland / 9 / 5,66)
15-07: Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank) (R&P / 13 / 6,30)
16-07: Roscoe – Things to Solve (jassn / 12 / 6,10)
17-07: Passion Pit - Constant Conversation (Ward / 12 / 6,15 )
18-07: Guy Gerber - The Golden Sun And The Silver Moon (Mjuman / 11 / 6,73 )
19-07: Yeasayer - Henrietta (De-noir /10/6,30)
20-07: Heartless Bastards- Only For You (Sandokan-veld / 12 / 7,10)
21-07: The xx - Angels (aERodynamIC / 8 / 7,13)
22-07: Matthew Dear - Her Fantasy (Salvadore / 9 / 6,53)
23-07: Blu & Exile - A Man (R&P / 13 / 6,04)
24-07: Stealing Sheep - Shut Eye (Jassn / 9 / 6,5)
25-07: House of Heroes - Touch This Light (Papartis / 9 / 4,75)
26-07: Bat For Lashes - Laura (kemm / 15 / 6,93)
27-07: Here We Go Magic - How Do I Know (Salvadore / 10 / 6,73 )
28-07: The Aikiu - Pieces of Gold (aERodynamIC / 11 / 6,32)
29-07: Baio - Sunburn Modern (Vince Vega / 15 / 6,15)
30-07: Hopsin - Ill Mind of Hopsin 5 (R&P)
Ik zat eerst te denken aan een hiphoptrack die het hier waarschijnlijk iets beter doet (Flying Lotus ft Earl Sweatshirt), maar toen dacht ik: "nee, we gaan voor de meest verderfelijke variant."
Hopsin is een gefrustreerde rapper. Doet sterk denken aan Eminem. Maar ik kan hier wat meer van genieten. Zijn flow spreekt me meer aan.
9
0
geplaatst: 30 juli 2012, 20:16 uur
Inderdaad. Het is een vrolijk folkliedje geworden. Met van die gitaartjes. En een zangeres om lekker bij weg te zwijmelen.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 20:39 uur
Ah, ons getrustreerde youtube-rappertje. Instrumentaal niet al te interessant, maar de tekst was de eerste 2 keer wel geinig. Daarna wel genoeg gehoord.
7,2
7,2
0
geplaatst: 30 juli 2012, 20:42 uur
En Rob maar haten op mijn hoezen en mijn taalgebruik en ik maar welwillend blijven...
Helaas weer geen gelegenheid voor wraak vandaag. Wat een goed nummer!
8,2
8,2
0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:25 uur
Behoorlijk irritant. Kan die gast zijn kop niet eens houden?
Voorgaande cijfers snap ik totaal niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de voorgaande stemmers (m.u.v. R&P natuurlijk) dit nummer ook echt zelf gaan draaien, maar misschien vergis ik me wel.
Laat ik maar weer coulant zijn, 5.
Voorgaande cijfers snap ik totaal niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat de voorgaande stemmers (m.u.v. R&P natuurlijk) dit nummer ook echt zelf gaan draaien, maar misschien vergis ik me wel.
Laat ik maar weer coulant zijn, 5.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:41 uur
Sandokan-veld schreef:
En Rob maar haten op mijn hoezen en mijn taalgebruik en ik maar welwillend blijven...
8,2
8,2
Maar je bent een fijne jongen. En daar gaat het om in de leven.

0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:53 uur
Tijdens een drive-by houden zandzakken mij echt niet tegen hoor.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 22:06 uur
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)
Dat, en doekoe natuurlijk.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 23:01 uur
Salvadore schreef:
Ik kan me ook niet voorstellen dat de voorgaande stemmers (m.u.v. R&P natuurlijk) dit nummer ook echt zelf gaan draaien, maar misschien vergis ik me wel.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de voorgaande stemmers (m.u.v. R&P natuurlijk) dit nummer ook echt zelf gaan draaien, maar misschien vergis ik me wel.
Moet dat dan? Uiteraard gebeurt het wel eens dat ik een artiest ontdek door dit topic en het echt vaak ga draaien (zijn er aardig wat geweest de afgelopen anderhalf jaar) maar je kunt een losstaand nummer toch best leuk vinden ook al is het je 'genre' niet en ga je zeer waarschijnlijk niet op jacht naar meer muziek. Dit topic gaat in eerste instantie om het beoordelen van losse nummers. Niets meer of minder. Levert het meer op dan is dat meegenomen

Laat ik maar weer coulant zijn
Dat vind ik dan weer vreemd. Je bent allesbehalve enthousiast en dat is je goed recht. Waarom zou je dan coulant moeten zijn?
Grappig dat inquestos dit muzikaal niet interessant kan vinden. Voor mij juist de reden om het juist wel leuk te vinden. Ik vind het nogal pakkend. Zo zie je maar weer.....
0
geplaatst: 30 juli 2012, 23:08 uur
Ieder moet zelf bepalen hoe men cijfers geeft. Maar als 't alleen maar een nummer is om nu eens een keer te horen en verder niet, dan snap ik niet hoe men hoger dan een 6 kan geven. Muziek is toch geen one-time luisterbeurt? Wat is je score nog waard als je het nummer 3x beluistert?
En coulant, ach ik kan ook een 2 geven. Misschien ga ik dat voortaan wel doen, maar zoals ik al eens eerder aangaf geef ik uit medelijden wel eens een hoger cijfer dan wat ik echt van een nummer vind. Dat was geen grapje en dat is het nog steeds niet. Ik ben wel voornemens hier van af te gaan wijken.
En coulant, ach ik kan ook een 2 geven. Misschien ga ik dat voortaan wel doen, maar zoals ik al eens eerder aangaf geef ik uit medelijden wel eens een hoger cijfer dan wat ik echt van een nummer vind. Dat was geen grapje en dat is het nog steeds niet. Ik ben wel voornemens hier van af te gaan wijken.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 23:12 uur
Salvadore schreef:
Muziek is toch geen one-time luisterbeurt?
Muziek is toch geen one-time luisterbeurt?
In dit topic kan het dat wel zijn en dan nog kun je een nummer goed vinden. Als ik erg enthousiast ben (dus een 8 of hoger) ga ik op zoek naar de rest.
Maar jij doet daar toch ook aan mee? Jij beoordeelt toch ook nummers in dit topic en dat terwijl je muziek geen one-time luisterbeurt vindt??? Of ga jij alles wat je hoger beoordeelt dan een 6 ook echt in z'n geheel opzoeken?
Je kunt niet alles wat leuk is helemaal gaan uitpluizen (ik niet in elk geval). Dit topic staat dan ook niet voor niets bij de afdeling 'games'. Als je er nieuwe dingen door leert kennen is dat uiteraard geweldig maar geen must.
Voorwaarde voor een nummer leuk vinden en voldoende beoordelen is toch niet dat je het dan tot in lengte van dagen moet gaan blijven draaien?
Dit nummer vind ik best leuk maar niet leuk genoeg om een heel album te zoeken. Niks mis mee. Lijkt me ook niet zo vreemd toch? Mensen kopen wel vaker losse nummers (vroeger waren dat singles)

Ik vind je manier van denken over muziek heel nobel alleen vraag ik me dan wel een beetje af of dit topic dan wel zo geschikt voor je is en dat bedoel ik niet rot.
Overigens heb ik dit nummer 3 keer beluisterd, zegt toch ook wel wat

* denotes required fields.