MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:

Gaat hopelijk één van dé platen van het jaar worden, het album waar dit nummer op staat. Ongelooflijk mooi nummer. De prachtige stem van Perfume Genius die bijna overloopt van emotie en die simpele maar ontroerende pianomelodietjes kenmerken dit nummer, vervolgens die prachtige uitspatting, om weer rustig af te sluiten. Eén woord: ontroerend. Kippenvel gewoon. Alleen jammer dat het zo kort is.

9,2

Wel een groeinummer heb ik gemerkt.

Ik ga dit topic maar weer eens wat meer volgen

teerhartig door piano ondersteund nummer wat eindigt in een standaard riedeltje.

5,5 (die video leidt wel erg af, effectieve aandachttrekker, maar of je dat nu wilt)

Ik kan hier echt helemaal niks mee.

3,5

Kan niet anders dan tegenstrijdige gevoelens oproepen (en dan laat ik de clip nog maar buiten beschouwing).

Ik vind het schitterend. Nog mooier dan het al eerder bekende nummer, All Waters, van het nog te verschijnen tweede album.

9

Minder emotioneel en nu toch echt iets te aanstellerig. Hopen dat hij nog groeit, want ondanks de mooie pianomelodieën weer is dit niet waar ik op gehoopt had eigenlijk - om het maar niet over die wel echt te relnichterige clip te hebben. (No homofobe)

6,3

Relnichterig?

Wel een tikkie aanstellerig, ja, zoals op zijn vorige plaat ook weer een beetje dat lichte kromme tenen-gevoel van meelezen in een tienerdagboek. Een vooruitgang op de liedjes van het debuut is wel dat dit niet zo in het luchtledige blijft hangen. En het gevoel voor sterke melodie heeft hij vastgehouden.

7

2MY
8,5

Het helpt wel om enkel naar de muziek te luisteren en niet naar de clip te kijken eigenlijk. Sowieso meestal niet echt een clip-fan... En een groeinummer idd, wordt beter elke keer.

Ergens al eens te horen gekregen dat ik het debuut eens moest beluisteren. Om de een of andere reden verwachtte ik iets in de stijl van Flying Lotus maar dat is het dus blijkbaar helemaal niet.

8,9

Frejarius schreef:
Ergens al eens te horen gekregen dat ik het debuut eens moest beluisteren.
Moet je zeker doen, een meer dan prachtig album.

Nét zo kort om naar meer te verlangen!

7,5

Vrij nietszeggend nummertje vind ik
6

Op een vrijdagochtend luisteren naar typische laat-op-avondmuziek, is eigenlijk vragen om moeilijkheden, maar dat gaat hier niet op: ik laat de song gewoon voor de derde keer spelen, terwijl ik dit typ en kijk niet meer naar de clip.

Ok, het is een beetje sentimenteel, maar mooi is het zeker (kort en broos). Geeft me een beetje Antony-gevoel en dat merk je ook aan sommige reacties hierboven. De (broek)rockers zouden eens contact moeten durven leggen met hun emo-kant

8,3

8

mooi nummer

Best een leuk nummer, maar het maakt toch nog niet echt zoveel indruk als de nummers op 'Learning'. Voor nu een 6,5.

Aangezien meerder mensen zeggen dat et nummer echt groeit nog een aantal keer beluister verspreid over de dag, maar op een of andere manier blijft er me toch iets tegen staan in het nummer, wat weet ik niet waardoor ik nog eerder geneigd ben om mijn 6 te verlagen naar een 5 dan hem te verhogen... Echter, ik hou het op wat ik eerder gestemd heb.

01-01: The Black Atlantic – The Flooded Road (Built on Sand) (herman / 8 / 5,81 )
02-01: Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)
03-01: Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones (aERodynamIC / 17 / 7,74)
04-01: Gonjasufi - Nikels and Dimes (inquestos / 17 / 6,85)
05-01: Alcest - Faiseures De Mondes (Don Cappuccino / 11 / 6,95)
06-01: Michael Kiwanuka - Home Again (kemm / 16 / 7,23)
07-01: Finnegan's Hell - The Boys In Green Will Conquer (L_T_B / 9 / 5,38)
08-01: Frànçois & The Atlas Mountains - Les Plus Beaux (aERodynamIC/ 11/ 5,55)
09-01: Todd Terje - Inspector Norse (tuktak / 12 / 6,85)
10-01: Lindstrøm - De Javu (aERodynamIC / 16 / 6,22)
11-01: The Me in You - Girl in Armour (jassn / 12 / 6,95)
12-01: Le Le - Neen (Ploppesteksel / 12 / 6,96)
13-01: Clock Opera - Lesson No.7 (jassn / 11 / 6,45)
14-01: Leonard Cohen - The Darkness (music4life /17/7,43)
15-01: Amanda Mair - House (Mjuman / 11 / 6,8)
16-01: Abigail Williams - Beyond The Veil (Don Cappuccino / 10 / 6,5)
17-01:Cate Le Bon Fold The Cloth (DjFrankie / 12 / 6,18)
18-01:Mark Lanegan Band - The Gravedigger's Song (the viking / 11 / 7,21 )
19-01: Perfume Genius - Hood (aERodynamIC / 21 / 7,11)
20-01: First Serve - Pushin' Aside, Pushin' Along (inquestos)

Kijk maar eens hier, dit is hem.

Ah, top, hoe kom je aan die code, ik kon 'm werkelijk nergens vinden, en simpelweg de URL embedden werkte niet.

Hij werkt nu bij jou ineens wel. Gewoon de link kopieren uit de balk en dan hetzelfde doen als bij een YouTube-filmpje.

Omdat ik 'm heb aangepast. Hoe het hier op mume werkt weet ik wel, maar waar heb je die URL gevonden die je hier in moet plakken? Het is niet de URL van de site zelf, en kan 'm daar ook nergens vinden.

2MY
happy hiphop, oftewel haphop, (lachpauze) wordt hier wel geapprecieerd, mits goed gedoseerd.

Leuk ritme, humor, vrolijke instrumentatie... qua geloofwaardigheid in da hood zal het niet erg hoog scoren, maar ik stond hier toch even cool te wezen op m'n bankie met m'n mattis!

8

Lekker hoor.

7

Gast
geplaatst: vandaag om 16:06 uur

geplaatst: vandaag om 16:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.