MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:
Op de een of andere manier spreekt dit nummer (en het hele album overigens) mij erg aan. De verschillende tempowisselingen, het strijkertje, de samenzang. Maar ook met het onderbuikgevoel dat ik dit wel eens beter heb gehoord van een ander. Maar ook juist dat gevoel dat dit het net niet is, maakt dit plaatje ook wel weer charmant voor mij.

8

01-09: Bon Iver - Holocene (Kyson Remix) (R&P / 15 / 6,21)
02-09: Carice van Houten feat. Antony Hegarty - Particle of Light (Angelo / 15 / 6,35)
03-09: The Joy Formidable - Wolf’s Law (Salvadore / 19 / 7,19)
04-09: How to dress well - Cold nites (Vince Vega / 15 / 6,57)
05-09: Ahmad Jamal - Blue Moon (aERodynamIC / 18 / 6,48 )
06-09: Saint Lou Lou - Maybe You (Gretz / 12 / 6.69)
07-09: Einar Stray - Caressed (Sunderland / 14 / 6,17 )
08-09: The Chariot - First (Don Cappuccino)

Lang geleden dat ik hier een nummer heb kunnen plaatsen. In het midden zit een zeer verrassende twist.

Lang leve de twist zullen we maar zeggen want die red het behoorlijk doorsnee gerock en gekrijs aan het begin wel.
Muse kan er trots op zijn

7

6,5

Inderdaad vanwege de twist...

Het begin is bedroevend maar allengs wordt het nummer beter.

6

Naar het einde toe wordt het inderdaad wat beter. Maar het blijft een vreselijk nummer.

4

Die overgang 1:20 op weerhoudt het nummer van een forse onvoldoende,
maar de leukste twist kwam wat mij betreft op 3:45.

5

Tja, niet best. Dit nummer zou aan waarde winnen zonder die "zanger".

Na 1:20 begint 't zowaar nog wat te worden, maar ook dat verziekt die "zanger" aan 't eind nog even.

4

Jammer, dat instrumentele stuk is prima te pruimen maar de rest verpest het waardoor ik dit niet voor mijn lol zou afspelen.

4,5

De zang aan het begin en het eind van het nummer verkloot inderdaad de enige plezier die ik nog aan het instrumentale deel zou kunnen beleven.

4

(Over het nummer van Don Cappuccino)
Ik vind het begin net leuker dan het einde. Al zijn die blazers nog wel aardig.

6

-------------------------
Tijd voor weer iets anders! Zet de kwaliteit zeker op 1080p. Dat zorgt bij dit nummer voor een haast compleet andere ervaring. Tenminste als je het via min of meer degelijke boxen afspeelt.

01-09: Bon Iver - Holocene (Kyson Remix) (R&P / 15 / 6,21)
02-09: Carice van Houten feat. Antony Hegarty - Particle of Light (Angelo / 15 / 6,35)
03-09: The Joy Formidable - Wolf’s Law (Salvadore / 19 / 7,19)
04-09: How to dress well - Cold nites (Vince Vega / 15 / 6,57)
05-09: Ahmad Jamal - Blue Moon (aERodynamIC / 18 / 6,48 )
06-09: Saint Lou Lou - Maybe You (Gretz / 12 / 6.69)
07-09: Einar Stray - Caressed (Sunderland / 14 / 6,17 )
08-09: The Chariot - First (Don Cappuccino / 12 / 4,50)
09-09: Mala - Cuba Electronic (Ploppesteksel)

4

Zat hier maar een twist in

Ik woon niet ver van het treinstation vandaan en dacht toch even dat de wind mijn kant op stond waardoor ik het extra goed kon horen. Maar nee.....

Fathead schreef:
Zat hier maar een twist in

Tjoeketjoeke tuuutuuuuuuuuuuutttttt........

4

Ik had laatst al een (klein) gedeelte van het album gehoord (door toedoen van de albumtitel dacht ik aanvankelijk dat ik een plaat vol met wereldmuziek had binnengehaald, maar dat terzijde ). Afijn, Brownswood is best een interessant label, alleen vind ik recente releases niet helemaal overtuigend (in welk genre dan ook). Dit weet me ook niet helemaal te pakken, maar slecht kan ik het niet noemen.

6,5

8,5

Ben niet zo bekend in dit genre, maar tof muziekske.

Ja, erg plezant! Zit vol twists!

8

Tja...

5,5

Dit nummer bevat naar mijn mening toch ook voldoende twists hoor. En het 'treingeluid' vind ik geweldig!
Ik kan pas begrijpen dat je het een onvoldoende geeft als je het zonder goede boxen hebt beluisterd. Anders is het een ware pleasure trip. Fantastisch nummer!

9

kemm schreef:
Ja, erg plezant! Zit vol twists!

8,5

Ik heb goede boxen.

4

Gast
geplaatst: vandaag om 06:06 uur

geplaatst: vandaag om 06:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.