MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:

01-09: Bon Iver - Holocene (Kyson Remix) (R&P / 15 / 6,21)
02-09: Carice van Houten feat. Antony Hegarty - Particle of Light (Angelo / 15 / 6,35)
03-09: The Joy Formidable - Wolf’s Law (Salvadore / 19 / 7,19)
04-09: How to dress well - Cold nites (Vince Vega / 15 / 6,57)
05-09: Ahmad Jamal - Blue Moon (aERodynamIC / 18 / 6,48 )
06-09: Saint Lou Lou - Maybe You (Gretz / 12 / 6.69)
07-09: Einar Stray - Caressed (Sunderland / 14 / 6,17 )
08-09: The Chariot - First (Don Cappuccino / 12 / 4,50)
09-09: Mala - Cuba Electronic (Ploppesteksel /17 / 5,86)
10-09: Citizen Cope - One Lovely Day (Papartis / 12 / 6,5)
11-09: Gabby Young & Other Animals - Walk Away (aERodynamIC / 12 / 6,75)
12-09: Saint Motel - Benny Goodman (Salvadore / / )

Inmiddels is het debuutalbum van de Amerikaanse band Saint Motel uit, wat vooral swingende (soms wat jazzy) indie rock bevat. Het was nog lastig kiezen welk nummer te plaatsen, veel leuke tracks, uiteindelijk Benny Goodman genomen wat volgens mij de recente single is.

Overigens is bijgevoegde clip niet de officiële video, maar van iemand die graag shufflet o.i.d. (… en wel op de voetjes letten!)

Ha, leuk weer eens iets leuks te ontdekken hier. Het album draait hier al op Spotify.

8

Komt het omdat ik de laatste tijd in een The Smiths mood ben dat ik er aan moet denken? (volkomen onterechte vergelijking trouwens)
Andere bandjes uit die tijd die bij me naar boven komen (Housemartins)? Geen idee.

Wel dat dit leuk is en de cd al in rotatie is gegaan in huize aERo.

8

Well done

7,2

Nah, het gaat vrij gemakkelijk langs me heen, om eerlijk te zijn.

6,5

6,5

Al zou ik bijna een punt extra geven voor de chick in de clip.

Muziek waar je toch vrolijk van moet worden ... als je het al niet bent. Een tikkie retro en gewoon lekker!

8,5

Bijzonder vervelende clip.

6

02-09: Carice van Houten feat. Antony Hegarty - Particle of Light (Angelo / 15 / 6,35)
12-09: Saint Motel - Benny Goodman (Salvadore / 12 / 6,98)
13-09: Alicia Keys - Girl on Fire [Bluelight Version] (Angelo / / )

Over twee-en-een-halve maand brengt Alicia Keys (eindelijk!) haar vijfde album uit. De titeltrack is al een tijd geleden verschenen als voorproefje. Net als Empire State of Mind, is dit nummer in twee verschillende versies te beluisteren. Zo zal de bombastische versie met Nicki Minaj [Inferno Remix] vast de meeste airplay krijgen, maar ondertussen gaat mijn voorkeur absoluut uit naar de Bluelight Version. Dit is hoe r&b anno 2012 hoort te klinken. Loom, dromerig sfeer dankzij de perfecte productie, toch ook met een lichte knipoog naar de elektronische muziek en voorzien van prachtige vocalen!

9

Met New Day begon ik al het ergste te vrezen, maar Girl on Fire overtuigt mij ook, beide uitvoeringen! Vooral deze Blue Light Version is voorzien van de nodige stijl, Keys-waardig!

8,5

Ik had me er wel meer van voorgesteld. Halverwege het nummer krijg ik wel door dat er een Girl on Fire is. Het is niet slecht hoor, maar wel wat veel van hetzelfde. Vocaal vond ik het qua stijl een beetje lijken op Whitney Houston (ben ik geen fan van). De stem geeft het nummer nog wel enige variatie.

6

Wat een vreemde (geaspireerde) manier van zingen van Alicia Keyes, terwijl ze op Songs en Diary aangeeft, toch wel te kunnen zingen. Ik vrees dat platenmaatschappij hierachter zit: doe een beetje Kelis, een snufje Estelle, mix er wat toonladderfietserij in en presto. Van buurmeisje van tweehoog achter naar verleidelijke sirene die alle boys uit de hood lokt

Die syndrum hoor ik ook wel, maar verder is het net alsof Alicia op een krampachtige manier gepimpt wordt. Omdat ik me niet kan voorstellen dat het album 2 come hiermee succesvol zal zijn, zal het wel goed gaan scoren..

6*

Ik hoor hier een weinig sterke tekst krampachtig uitgestoten worden.

5

12-09: Saint Motel - Benny Goodman (Salvadore / 12 / 6,98)
13-09: Alicia Keys - Girl on Fire [Bluelight Version] (Angelo / 11 / 7,05)
14-09: Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing (kemm)

Zou weer de zoveelste in het rijtje moeten zijn, maar damn, wat een geniaal eenvoudig verslavend nummer!

8,5

Hé, die ken ik al! Zoiets schreven ze trouwens ook al bij Pitchfork: "Everything Is Embarrassing hinges on a trick so simple it almost shouldn't work. After a verse of snappy, crisply sung dance-pop about long-awaited moments, Ferreira does a quick vocal flourish to launch what should be a buoyant chorus. It's a prom theme for people whose dates stumbled out the door during the last song, wistful and final but good enough to keep people dancing anyway." Daar kan ik me ook wel in vinden.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:06 uur

geplaatst: vandaag om 16:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.