Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012
zoeken in:
0
geplaatst: 17 september 2012, 23:59 uur
Omdat dit uit de DIY-hoek komt is dit totaal anders? Dan mag jij me het verschil even gaan uitleggen.
Dit is gewoon standaard en gedateerde jaren negentig muziek, en of het nou uit eigen creativiteit is uitgebracht of of het gefabriceerd is door een commercieel label, dat doet helemaal niets (!) af aan de sound. Dat heeft verder ook weinig met het niet snappen te maken, zo klinkt het gewoon in my opinion.
Dit is gewoon standaard en gedateerde jaren negentig muziek, en of het nou uit eigen creativiteit is uitgebracht of of het gefabriceerd is door een commercieel label, dat doet helemaal niets (!) af aan de sound. Dat heeft verder ook weinig met het niet snappen te maken, zo klinkt het gewoon in my opinion.
0
geplaatst: 18 september 2012, 00:11 uur
Ik word een beetje moe van termen als standaard en gedateerd.
Qua sound is dit meer punkachtig dan waar naar gerefereerd wordt, en dat komt vanuit de DIY-hoek ja. Die comment van Don van liefelijk zangeresje en gitaargeweld vind ik ook maar vreemd. Niet bepaald een engelen stemmetje, en gitaargeweld is ook zwaar overdreven.
Qua sound is dit meer punkachtig dan waar naar gerefereerd wordt, en dat komt vanuit de DIY-hoek ja. Die comment van Don van liefelijk zangeresje en gitaargeweld vind ik ook maar vreemd. Niet bepaald een engelen stemmetje, en gitaargeweld is ook zwaar overdreven.
0
geplaatst: 18 september 2012, 13:33 uur
6
De stem komt me vrij geforceerd over, wat de voor mij voor de rest goede instrumentatie teniet doet.
De stem komt me vrij geforceerd over, wat de voor mij voor de rest goede instrumentatie teniet doet.
0
geplaatst: 18 september 2012, 16:20 uur
Redelijk standaard en onzuiver - eerste gedachte: Penetration (Pauline Murray), Adverts - beide iets meer punk
5,5
5,5
0
geplaatst: 18 september 2012, 17:37 uur
Heb wat van Penetetration en Adverts geluisterd, en hoor weinig overeenkomsten. De nummers die ik geluisterd hebben gaan ongeveer volgens het bekende punkrecept, terwijl Hop Along veel meer folk georiënteerd is, met een licht punkrandje (die comment van mij over punkachtig geluid bedoel ik dan ook meer als in de productie). Haar stem vind ik trouwens de voornaamste kracht van Hop Along, ontzettend veelzijdig en rauw.
Ik denk dat je meer nummers van ze moet horen om dit nummer in de juiste context te kunnen plaatsen, anders kan ik de lauwe reacties moeilijk verklaren. Niet dat ik allemaal 8'en had verwacht, maar een 6,5 als hoogste cijfer is wel erg karig. Ik heb liever dat sommige users het afkraken en een paar het goed kunnen waarderen, dan dat het door iedereen standaard en saai wordt genoemd
. Dus van mij kan je straks weer een herrienummer verwachten!
Ik denk dat je meer nummers van ze moet horen om dit nummer in de juiste context te kunnen plaatsen, anders kan ik de lauwe reacties moeilijk verklaren. Niet dat ik allemaal 8'en had verwacht, maar een 6,5 als hoogste cijfer is wel erg karig. Ik heb liever dat sommige users het afkraken en een paar het goed kunnen waarderen, dan dat het door iedereen standaard en saai wordt genoemd
. Dus van mij kan je straks weer een herrienummer verwachten!
0
geplaatst: 18 september 2012, 18:09 uur
Het is gewoon écht matig (onzuiver) gezongen en mijn eerste gedachte was idd Penetration - Shout Above the Noise, vanwege de stemverwantschap met Pauline Murray (die ook een vlakke stem heeft; met een beetje goeie wil kan je denken aan The Sundays, Cranberries etc maar de zangeressen van die bands zongen wel zuiver en toonvast.
Het verdere materiaal op YouTube maakt me niet blij.
Het verdere materiaal op YouTube maakt me niet blij.
0
geplaatst: 18 september 2012, 20:05 uur
01-09: Bon Iver - Holocene (Kyson Remix) (R&P / 15 / 6,21)
02-09: Carice van Houten feat. Antony Hegarty - Particle of Light (Angelo / 15 / 6,35)
03-09: The Joy Formidable - Wolf’s Law (Salvadore / 19 / 7,19)
04-09: How to dress well - Cold nites (Vince Vega / 15 / 6,57)
05-09: Ahmad Jamal - Blue Moon (aERodynamIC / 18 / 6,48 )
06-09: Saint Lou Lou - Maybe You (Gretz / 12 / 6.69)
07-09: Einar Stray - Caressed (Sunderland / 14 / 6,17 )
08-09: The Chariot - First (Don Cappuccino / 12 / 4,50)
09-09: Mala - Cuba Electronic (Ploppesteksel /17 / 5,86)
10-09: Citizen Cope - One Lovely Day (Papartis / 12 / 6,5)
11-09: Gabby Young & Other Animals - Walk Away (aERodynamIC / 12 / 6,75)
12-09: Saint Motel - Benny Goodman (Salvadore / 12 / 6,98)
13-09: Alicia Keys - Girl on Fire [Bluelight Version] (Angelo / 11 / 7,05)
14-09: Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing (kemm / 15 / 6,42)
15-09: Martha Wainwright - Proserpina (Angelo / 13 / 7,15)
16-09: Atoms for Peace - Default (Sunderland / 13 / 6,42)
17-09: Hop Along - Tibetan Pop Stars (McSavah / 16 / 5,60 )
18-09: Sofia Talvik - The Garden (aERodynamIC)
02-09: Carice van Houten feat. Antony Hegarty - Particle of Light (Angelo / 15 / 6,35)
03-09: The Joy Formidable - Wolf’s Law (Salvadore / 19 / 7,19)
04-09: How to dress well - Cold nites (Vince Vega / 15 / 6,57)
05-09: Ahmad Jamal - Blue Moon (aERodynamIC / 18 / 6,48 )
06-09: Saint Lou Lou - Maybe You (Gretz / 12 / 6.69)
07-09: Einar Stray - Caressed (Sunderland / 14 / 6,17 )
08-09: The Chariot - First (Don Cappuccino / 12 / 4,50)
09-09: Mala - Cuba Electronic (Ploppesteksel /17 / 5,86)
10-09: Citizen Cope - One Lovely Day (Papartis / 12 / 6,5)
11-09: Gabby Young & Other Animals - Walk Away (aERodynamIC / 12 / 6,75)
12-09: Saint Motel - Benny Goodman (Salvadore / 12 / 6,98)
13-09: Alicia Keys - Girl on Fire [Bluelight Version] (Angelo / 11 / 7,05)
14-09: Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing (kemm / 15 / 6,42)
15-09: Martha Wainwright - Proserpina (Angelo / 13 / 7,15)
16-09: Atoms for Peace - Default (Sunderland / 13 / 6,42)
17-09: Hop Along - Tibetan Pop Stars (McSavah / 16 / 5,60 )
18-09: Sofia Talvik - The Garden (aERodynamIC)
0
geplaatst: 18 september 2012, 20:14 uur
Een lievig pop-folk liedje gezongen met een heldere stem. Nergens opzienbarend want Talvik blijkt een vis die zich begeeft in een wel heel erg overbevolkte grote zee. 
7
Wat wilde je gaan plaatsen dan, Clique?

7
Wat wilde je gaan plaatsen dan, Clique?

0
geplaatst: 18 september 2012, 20:17 uur
Nah, eigenlijk P.O.S maar Clique is misschien wel een nog beter idee. 
Leuke muzikale omlijsting, zang vind ik vreselijk:
6

Leuke muzikale omlijsting, zang vind ik vreselijk:
6
0
geplaatst: 18 september 2012, 20:48 uur
Weer een Zweedse sing-songwritende dame! Lisa Ekdahl (een persoonlijke fave), Nina Kinert, Ebba Forsberg, Anna Ternheim, Sophie Zelmani, Britta Persson - allen van een behoorlijk niveau, beduidend beter dan hier, qua dames; wat zit er in de lucht daar?
7,2
7,2
0
geplaatst: 18 september 2012, 21:52 uur
Angelo schreef:
Een lievig pop-folk liedje gezongen met een heldere stem. Nergens opzienbarend want Talvik blijkt een vis die zich begeeft in een wel heel erg overbevolkte grote zee.
Copyright mister... mag ik even vangen

Maar klopt als een euh vis in het water... of ging dat nu anders?

Hoe dan ook wel een nummer dat er bovenuit steekt op het album. Nette popfolk uit Zweden.
8
0
geplaatst: 18 september 2012, 23:03 uur
Niets mis mee, muzikaal prima en haar stem klinkt ook ok. Hier wil ik meer van horen.
7,2
7,2
0
geplaatst: 18 september 2012, 23:04 uur
Gezellige bloemplukpop, al klinkt de zang nogal opzichtig tegenover de muziek.
6,5
6,5
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:34 uur
7,3
Off-topic: leuk, Zweedse namen die ik nog niet kende! Ga zeker even Ebba Forsberg en Britta Persson uitproberen. Als ik je met nog meer Zweedse dames kan blij maken zoek dan ook eens naar Elin Ruth Sigvardsson, Hello Saferide, Amanda Mair, Lisa Miskovsky en Jonna Lee. Ook allen van redelijk hoog niveau als je het mij vraagt.
Mjuman schreef:
Lisa Ekdahl (een persoonlijke fave), Nina Kinert, Ebba Forsberg, Anna Ternheim, Sophie Zelmani,
Britta Persson (...)
Lisa Ekdahl (een persoonlijke fave), Nina Kinert, Ebba Forsberg, Anna Ternheim, Sophie Zelmani,
Britta Persson (...)
Off-topic: leuk, Zweedse namen die ik nog niet kende! Ga zeker even Ebba Forsberg en Britta Persson uitproberen. Als ik je met nog meer Zweedse dames kan blij maken zoek dan ook eens naar Elin Ruth Sigvardsson, Hello Saferide, Amanda Mair, Lisa Miskovsky en Jonna Lee. Ook allen van redelijk hoog niveau als je het mij vraagt.
* denotes required fields.