MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:

Gregory Page heb ik hier op de site ontdekt bij het maak kennis met folk etc topic. Dit is geen muziek waar ik spontaan naar op zoek zou gaan maar door het verrassingseffect en de betere productiekwaliteit t.o.v. artiesten uit die tijd ben ik het gaan waarderen en draai ik het regelmatig. Evenals zijn andere albums btw.

8

01-10: Lord Huron - Time To Run (Salvadore / 13 / 6,52)
02-10: The Invisible - Generational (inquestos / 11 / 6,68 )
03-10: RY / Frank Wiedemann - Howling (Vince Vega / 13 / 6,92)
04-10: Dez Mona - Suspicion (aERodynamIC / 13 / 7,18)
05-10: Solange - Losing You (kemm / 13 / 6,79)
06-10: Tall Ships - T=0 (McSavah / 10 / 5,81)
07-10: C2C - Down The Road (jassn / 11 / 6,93)
08-10: Petite Noir - Pressure (Angelo / 15 / 7,40)
09-10: Dog Is Dead - Glockenspiel Song (Ploppesteksel / 12 / 6,52)
10-10: MS MR - Dark Woo Wop (Vince Vega / 11 / 6,56 )
11-10: Søren Huss - Den Der Isme (aERodynamIC / 12 / 5,81)
12-10: Typhoon en Rico - Blues 'n Blessings (R&P/ 9 / 6,39)
13-10: ViLL/\GE - Dive (De-noir / 13 / 6,08)
14-10: City Calm Down - Pleasure And Consequence (Salvadore / 12 / 6.85)
15-10: Captain Murphy - The Killing Joke (dumb_helicopter / 13 / 6,14 )
16-10: Gregory Page & His Big Band Orchestra - Shine, Shine, Shine (Sunderland / 12 / 6,33)
17-10: Rainy Milo - The Other Way (kemm)

Heerlijk lome vocals van Rainy over een dampende no-nonsense beat van Oddisee!

8

'Bout You is zelfs nog wat leuker. Haar EP is overigens gratis te downloaden.

7,5

Wie kan het vervelendst zingen? Het lijkt tegenwoordig wel een contest onderling tussen de hedendaagse zangers/zangeressen.

5

Vervelend zingen? Absoluut niet. Behoorlijk aantrekkelijk zelfs. Die droge instrumentatie doet het ook goed.

7,5

Tja wanneer zijn wij het wel eens?

We hebben beide Arcade Fire - Funeral op 4,5* staan.

Hé zit jij in mijn ... te spitten?

Hm dacht 'm op een 4 te hebben staan. Maar schijnbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

the viking schreef:
Hé zit jij in mijn ... te spitten?

Hm dacht 'm op een 4 te hebben staan. Maar schijnbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Neil Young hebben we ook nog redelijk gemeen. Als jij hem doordeweeks in huis neemt doe ik de weekenden wel.

Ik zie dat ik 1 minuut te vroeg ben. Op mijn klok was het al 20.00u echter. Sorry! Edit. Nog een keertje daarom:

01-10: Lord Huron - Time To Run (Salvadore / 13 / 6,52)
02-10: The Invisible - Generational (inquestos / 11 / 6,68 )
03-10: RY / Frank Wiedemann - Howling (Vince Vega / 13 / 6,92)
04-10: Dez Mona - Suspicion (aERodynamIC / 13 / 7,18)
05-10: Solange - Losing You (kemm / 13 / 6,79)
06-10: Tall Ships - T=0 (McSavah / 10 / 5,81)
07-10: C2C - Down The Road (jassn / 11 / 6,93)
08-10: Petite Noir - Pressure (Angelo / 15 / 7,40)
09-10: Dog Is Dead - Glockenspiel Song (Ploppesteksel / 12 / 6,52)
10-10: MS MR - Dark Woo Wop (Vince Vega / 11 / 6,56 )
11-10: Søren Huss - Den Der Isme (aERodynamIC / 12 / 5,81)
12-10: Typhoon en Rico - Blues 'n Blessings (R&P/ 9 / 6,39)
13-10: ViLL/\GE - Dive (De-noir / 13 / 6,08)
14-10: City Calm Down - Pleasure And Consequence (Salvadore / 12 / 6.85)
15-10: Captain Murphy - The Killing Joke (dumb_helicopter / 13 / 6,14 )
16-10: Gregory Page & His Big Band Orchestra - Shine, Shine, Shine (Sunderland / 12 / 6,33)
17-10: Rainy Milo - The Other Way (kemm / 9 / 6,25)
18-10: Kendrick Lamar ft MC Eiht - m.A.A.d city

Die beatverandering halverwege, de geweldige gastbijdrage van MC Eiht, de heerlijk flowende Kendrick Lamar (wat kan die man veel geloofwaardige stemmen opzetten) en tot slot die prachtige outro met die typerende hoge westside-synths zorgen ervoor dat ik dit de track van het jaar vind en ga vinden. Helaas vrees ik dat dit totaal niet in de smaak gaat vallen bij users als aERo en the viking. Het is namelijk nogal... euh... hiphop. Scheldwoorden incluis. Misschien kunnen de heren een dagje de andere kant opkijken. Of gewoon een 2 geven (automatisch). Niet omdat ik van censuur ben, gewoon omdat ik jullie de ellende wil besparen. Zo ben ik.

10

Heel toevallig voor het eerst aan het draaien nu! Maakt reeds een behoorlijk verpletterende indruk, het hele album. Vrij geniale twist gebeurde daar inderdaad.. Alé vooruit, track van de dag, om te beginnen.

8,5

Dat outro is wel vet. Voor de rest klonk het wel lekker maar ik kom lang niet bij het enthousiasme van Rob. Wel een voldoende.

6,5

Rhythm & Poetry schreef:
Misschien kunnen de heren een andere kant opkijken

Heb ik gedaan en toen ik weer naar mijn scherm keek stond het nummer er nog. Jammer....

Inderdaad niet mijn ding.

5

Oh, stond er nu echt een dagje?

Edit: score aangepast na meerdere draaibeurten (en nee ik ben niet omgekocht met een roze koek)

8,8 Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr

Tja die waarschuwing op het hoesje stond er natuurlijk niet voor niets

Een..........

Die twist was nogal vreemd. Desalniettemin 2 lekkere beats en aangename raps! Ik ben benieuwd naar het volledige album.

8,4

Na de twist werd het nog best wel leuk.

5,8

Dit nummer lijkt één van de favorieten te zijn/worden als ik de reacties bij het album lees. Afijn, ik heb het album nu drie keer beluisterd en moet zeggen dat ik ieder nummer vrij gelijkwaardig (en van hoog niveau) vind. Ik vind de andere nummers tot dusver net zo goed dus. Wat dit nummer wel weer extra bijzonder maakt is wat mij betreft niet de twist, maar de gastbijdrage van MC Eiht. Had al jaren niks meer van hem gehoord, maar hij kan het dus nog steeds!

8.5

the viking schreef:
Een..........

Is een 1 niet wat overdreven laag? Geef dan - zoals gebruikelijk - op zijn minst een 2...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:33 uur

geplaatst: vandaag om 02:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.