MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:
Hilarisch, maar weet niet of het ook zo bedoeld is.

1.5

Het is inderdaad niet de meest alledaagse muziek. Ik hou enorm van dat heerlijk korrelige gitaargeluid met dat brute gerochel. Het eind is al helemaal geweldig en had ik de eerste keer echt niet verwacht!

8

Muziek van Don niet onder het eten draaien

2,9 voor de moeite

en die van Aero alsnog een 7,4

Ik vind hem best wel leuk maar ik weet niet of ik dit een heel album zou volhouden.

7,3

Hij duurt 27 minuten.

1,1 voor de moeite

2MY
Allé manne, die viel toch goed mee?

3,6.
Het is al beter dan de vorige nummers, waarschijnlijk omdat het korter is en enigszins grappig/vermakelijk.

tuktak
2,5

01-02: Lamb Of God - King Me (Don Cappuccino/ 9/ 5,61)
02-02: A Place to Bury Strangers - So Far Away (tuktak / 10 / 7.00)
03-02: The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack (aERodynamIC / 15 / 6,81)
04-02: Liesa Van der Aa - Birds in Berlin (kemm / 12 / 6,99)
05-02: Drudkh - When Gods Leave Their Emerald Halls (AOVV / 10 / 5,32)
06-02: Les Discrets - Ariettes Oubliées (Don Cappuccino/ 7/ 5,39)
07-02: John Talabot - Depak Ine (tuktak/ 11/ 7,06)
08-02: Ansatz Der Maschine - February 11th (2MY / 10 / 6,41)
09-02: Beth Jeans Houghton & the Hooves of Destiny - Liliputt (aERodynamIC / 10 / 6,79)
10-02: Liberteer - Build No System (Don Cappuccino / 11 / 4,06)
11-02: THEESatisfaction - QueenS (kemm)

Heerlijke mix van electronic, funk, hiphop (maar echt rappen doen ze niet, hé, viking, aERo..?), ik krijg er geen genoeg van! Kijk enorm uit naar hun debuut!

8,5

2MY
Hier heb ik dan weer geen problemen met de vocals, maar de instrumentatie (en eigenlijk vnl dat ge'woohoo' op de achtergrond) is nogal irritant...

5,3

Superstrak juist! "Whatever you do, don't funk with my groove" (Dat wordt m'n nieuwe slagzin!)

Gelukkig rapvrij.En dan gaat de score automatisch een stuk omhoog.

6

Ik vind het eigenlijk niet zo spannend en nu ook niet bepaald dampende funk waar ik wél dol op ben.

Er zit inderdaad een soort irritant iets in dat me eerder afstoot dan dat het aanslaat. Alsof je naar een metronoom zit te kijken. Tik tak tik tak....

5

Ik had al weinig met dit genre, en dit trekt me niet over de streep om alsnog enthousiast te worden.

4,5

kemm schreef:
Superstrak juist! "Whatever you do, don't funk with my groove" (Dat wordt m'n nieuwe slagzin!)

Probeer gewoon de klassieke (google it my man): "don't fake the funk for a nasty dunk"

Kan me zo de eerste regel van de press release voorstellen: "een paar maanden geleden stonden ze nog in een wasserij (...bla bla) en nu is het zover"

Mijn gevoel: was nog even in de wasserij gebleven - NSJ 2006: Silhouette Brown (UK): leuk, onverwacht en 'sharp' - zelfde mix van componenten, meer doorwrocht ; zelfde jaar trouwens ook Omar gezien (ook top).

Dit: 6(je)

Mjuman schreef:
NSJ 2006: Silhouette Brown (UK): leuk, onverwacht en 'sharp' - zelfde mix van componenten, meer doorwrocht ; zelfde jaar trouwens ook Omar gezien (ook top).

Dat klinkt jazzier, haast loungy, en mij ook te soft, zo'n muziek waar niemand iets op tegen heeft. Dan prefereer ik toch deze 'scherpere' sound die wat uit de band durft te springen en mensen kan irriteren (zo blijkt uit de comments). En wat lees ik daar bij Silhouette Brown, weer een Erykah Badu referentie... die moet je toch wat selectiever gaan gebruiken hoor. Er is maar een Baduutje!

tuktak
als je eenmaal in de track zit wil je er niet meer uit! 7,5

01-02: Lamb Of God - King Me (Don Cappuccino/ 9/ 5,61)
02-02: A Place to Bury Strangers - So Far Away (tuktak / 10 / 7.00)
03-02: The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack (aERodynamIC / 15 / 6,81)
04-02: Liesa Van der Aa - Birds in Berlin (kemm / 12 / 6,99)
05-02: Drudkh - When Gods Leave Their Emerald Halls (AOVV / 10 / 5,32)
06-02: Les Discrets - Ariettes Oubliées (Don Cappuccino/ 7/ 5,39)
07-02: John Talabot - Depak Ine (tuktak/ 11/ 7,06)
08-02: Ansatz Der Maschine - February 11th (2MY / 10 / 6,41)
09-02: Beth Jeans Houghton & the Hooves of Destiny - Liliputt (aERodynamIC / 10 / 6,79)
10-02: Liberteer - Build No System (Don Cappuccino / 11 / 4,06)
11-02: THEESatisfaction - QueenS (kemm / 9 / 6,29)
12-02: Burial - Kindred (Don Cappuccino)

Dit keer geen Metal maar een ijzersterk nieuw nummer van Burial. Heel de Kindred EP is geweldig, heerlijk uitgesponnen nummers.

9

2MY
wel boeiend Het voelt niet echt aan als 1 nummer, of is dit een heel deel van de EP?

7

Dit is 1 nummer. De andere 2 heten Loner en Ashtray Wasp. Ashtray Wasp is nog vele malen beter dan deze, dat is nu mijn favoriete nummer van Burial. Maar die kon ik niet op YouTube vinden.

tuktak
9, beangstigend dat ik gelijkgestemd ben de andere tracks zijn nog beter idd. instant classic deze ep.

Ik wist helemaal niet dat er een nieuwe Burial EP was Hoor wel weer wat ontwikkeling ten opzichte van Street Halo, dat wel erg op Untrue voortborduurde (maar ook steengoed was).

Prachtige track dit, heerlijk om rond te dwalen in dit soort muziek.

9

Ik doe niet mee met de feestvreugde. Ik kan mijn aandacht hier niet bijhouden.

4,5

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.