Muziek / Muziekgames / De grote Musicmeter heavy metal ladder
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 17:09 uur
Ik ben ook benieuwd. Maar het moet al raar lopen mocht de winnaar het in mijn ogen niet verdienen, want er staan niet veel zwakke nummers tussen.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 18:30 uur
Tja, ik heb een aantal nummers toch nog maar een keer gehoord dus mijn inzending zou wellicht ook ietwat geforceerd zijn... ik ben benieuwd naar de uitslag, ik geef Opeth een goede kans voor de winst.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:19 uur
25.
We beginnen onderaan. Met een band die vanavond nog een keer langskomt van een inzender die vanavond nog een keer langskomt, namelijk Etiul.
Etiul was ook de enige die dit nummer in z’n top-10 had staan. Daarentegen was er een flink aantal mensen bij wie dit nummer ergens onderaan bungelde. Vandaar dat Chuck Schuldiner c.s. op nummer 25 eindigen met 133 punten met Spiritual Healing
Op plaats 25: Death - Spiritual Healing.
We beginnen onderaan. Met een band die vanavond nog een keer langskomt van een inzender die vanavond nog een keer langskomt, namelijk Etiul.
Etiul was ook de enige die dit nummer in z’n top-10 had staan. Daarentegen was er een flink aantal mensen bij wie dit nummer ergens onderaan bungelde. Vandaar dat Chuck Schuldiner c.s. op nummer 25 eindigen met 133 punten met Spiritual Healing
Op plaats 25: Death - Spiritual Healing.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:25 uur
24.
Op plaats 24 een inzending van Sir Spamalot uit (hoe kan het ook anders
) de jaren ’80. Ik ben verbaasd dat dit nummer de top-25 heeft gehaald, aangezien Dark Angel toch een beetje een vreemde eend in de bijt is tussen alle grote en bekende namen in deze lijst.
Overigens heeft dit nummer de toplijst gehaald door in alle 4 rondes consequent tweede te worden in de ladder. In de finale was een zesde plaats op de lijst van Ranboy de beste score. In totaal kwam dit nummer uit op155 punten.
Op nummer 24: Dark Angel - Black Prophecies
Op plaats 24 een inzending van Sir Spamalot uit (hoe kan het ook anders
) de jaren ’80. Ik ben verbaasd dat dit nummer de top-25 heeft gehaald, aangezien Dark Angel toch een beetje een vreemde eend in de bijt is tussen alle grote en bekende namen in deze lijst.Overigens heeft dit nummer de toplijst gehaald door in alle 4 rondes consequent tweede te worden in de ladder. In de finale was een zesde plaats op de lijst van Ranboy de beste score. In totaal kwam dit nummer uit op155 punten.
Op nummer 24: Dark Angel - Black Prophecies
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:30 uur
23.
Met 186 punten komen we Death nogmaals tegen, ditmaal met een nummer die als een van beste nummers 3 van ronde 4 alsnog in de finale terecht kwam. Ondanks 3 top-3 plekken in de 18 ingediende lijstjes, komt Scavengers of Human Sorrow niet hoger dan plaats 23.
Plaats 23: Death - Scavenger of Human Sorrow
Met 186 punten komen we Death nogmaals tegen, ditmaal met een nummer die als een van beste nummers 3 van ronde 4 alsnog in de finale terecht kwam. Ondanks 3 top-3 plekken in de 18 ingediende lijstjes, komt Scavengers of Human Sorrow niet hoger dan plaats 23.
Plaats 23: Death - Scavenger of Human Sorrow
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:34 uur
22.
Na 3 nummers gaan we even een stapje terug doen qua tempo met de tweede inzending van Etiul. Zet je treurigste gezicht op want we gaan 8 minuten somberen met onze vrienden uit West Yorkshire: My Dying Bride. Wat mij betreft hebben ze een flinke lijst betere nummers gemaakt, maar met 188 punten verslaat She is the Dark op het nippertje Scavengers of Human Sorrow.
Nummer 22: My Dying Bride - She is the Dark
Na 3 nummers gaan we even een stapje terug doen qua tempo met de tweede inzending van Etiul. Zet je treurigste gezicht op want we gaan 8 minuten somberen met onze vrienden uit West Yorkshire: My Dying Bride. Wat mij betreft hebben ze een flinke lijst betere nummers gemaakt, maar met 188 punten verslaat She is the Dark op het nippertje Scavengers of Human Sorrow.
Nummer 22: My Dying Bride - She is the Dark
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:35 uur
3 nummers in de finale lijkt me wat te veel van het goede voor Death, dat zal hen waarschijnlijk deels genekt hebben.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:35 uur
Maar nu kom je ze wel het eerst tegen
. Is dat niet even fijn?
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:38 uur
21.
Het laatste nummer van vanavond komt uit het midden van de jaren ’80.
Op plaats 21, met 192 punten, nog een nummer dat als een van de betere nummers 3 van de vierde ronde in de finale terechtkwam, waarna Dieter het nummer ook meteen maar in z’n top-3 zette. Verder deed niemand anders dat trouwens. In de loop van het weekend gaan we deze band nog 2 keer tegenkomen, maar vanavond gaan we tremolotreksoleren met Hell Awaits.
Nummer 21: Slayer - Hell Awaits
Het laatste nummer van vanavond komt uit het midden van de jaren ’80.
Op plaats 21, met 192 punten, nog een nummer dat als een van de betere nummers 3 van de vierde ronde in de finale terechtkwam, waarna Dieter het nummer ook meteen maar in z’n top-3 zette. Verder deed niemand anders dat trouwens. In de loop van het weekend gaan we deze band nog 2 keer tegenkomen, maar vanavond gaan we tremolotreksoleren met Hell Awaits.
Nummer 21: Slayer - Hell Awaits
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:40 uur
Symbolic zal het wel goed hebben gedaan. Ik had Scavenger Of Human Sorrow als hoogst genoteerde nummer van Death.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:42 uur
En dat was het voor vanavond. Morgenmiddag komt MDV de volgende 5 bekend maken, en morgenavond neem ik weer 5 nummers voor mijn rekening.
Overzicht
21. Slayer - Hell Awaits (192 punten)
22. My Dying Bride - She is the Dark (188 punten)
23. Death - Scavenger of Human Sorrow (186 punten)
24. Dark Angel - Black Prophecies (155 punten)
25. Death - Spiritual Healing (133 punten)
Overzicht
21. Slayer - Hell Awaits (192 punten)
22. My Dying Bride - She is the Dark (188 punten)
23. Death - Scavenger of Human Sorrow (186 punten)
24. Dark Angel - Black Prophecies (155 punten)
25. Death - Spiritual Healing (133 punten)
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 01:55 uur
Komt min of meer overeen met wat ik had. Death verdient wel beter, maar Symbolic is eenvoudigweg een veel beter nummer dan deze 2..
Leuk dat elk top25-nummer apart besproken wordt.
Leuk dat elk top25-nummer apart besproken wordt.

0
geplaatst: 4 augustus 2012, 10:22 uur
De nummers 25 t/m 21 stonden vullen mijn lijstje als volgt in:
1.
2.
3.
4.
5. Death - Scavenger of Human Sorrow
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. Dark Angel - Black Prophecies
16.
17.
18.
19.
20. My Dying Bride - She Is the Dark
21.
22.
23. Death - Spiritual Healing
24. Slayer - Hell Awaits
25.
Valt dus nog goed mee.
1.
2.
3.
4.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
16.
17.
18.
19.
21.
22.
24. Slayer - Hell Awaits
25.
Valt dus nog goed mee.

0
geplaatst: 4 augustus 2012, 11:59 uur
20. Megadeth - Hangar 18
Op plaats 20 staat de laagst geklasseerde inzending van laxus11, Hangar 18 van Megadeth. In voorgaande rondes eindigde Hangar 18 slechts 1 keer op de tweede plaats, verder eindigde het steeds bovenaan. Dit maakt de betrekkelijk lage klassering van dit thrashmeesterwerk opvallend omdat deze score pas door de nummer 13 van het eindklassement wordt geëvenaard en pas door de nummer 8 wordt overtroffen. Wellicht was de concurrentie met de andere thrashgiganten toch net iets te groot. Ongeacht de plaats blijft Hangar 18 een hoogtepunt in de metalgeschiedenis, dus geniet nog even van de solo's van Dave Mustaine en Marty Friedman voor ik het volgende nummer plaats.
Op plaats 20 staat de laagst geklasseerde inzending van laxus11, Hangar 18 van Megadeth. In voorgaande rondes eindigde Hangar 18 slechts 1 keer op de tweede plaats, verder eindigde het steeds bovenaan. Dit maakt de betrekkelijk lage klassering van dit thrashmeesterwerk opvallend omdat deze score pas door de nummer 13 van het eindklassement wordt geëvenaard en pas door de nummer 8 wordt overtroffen. Wellicht was de concurrentie met de andere thrashgiganten toch net iets te groot. Ongeacht de plaats blijft Hangar 18 een hoogtepunt in de metalgeschiedenis, dus geniet nog even van de solo's van Dave Mustaine en Marty Friedman voor ik het volgende nummer plaats.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 12:02 uur
Toch wel een goede positie van mijn nominatie al had ik hem liever hoger zien eindigen 

0
geplaatst: 4 augustus 2012, 12:10 uur
19. Rage Against The Machine - Killing in the Name of
Als men het over metal heeft, breekt al snel de discussie uit over wat nou wel metal is en wat niet. Ook in dit topic kwamen we daar niet onderuit, maar gelukkig zijn we tot de sportieve oplossing gekomen om randgevalletjes gewoon mee te laten doen en de stemmers laten beslissen wat door mag. Het eerste randgeval in de top 25 is Killing in the Name van Rage Against the Machine. Killing in the Name is duidelijk een nummer waarover de meningen zijn verdeeld, al is het maar omdat het vaker dan ieder ander nummer (5 keer) onderaan de lijst van stemmers stond en in de vorige rondes nooit bovenaan een ladder eindigde. Wellicht hoort dat ook zo bij zo een provocerende band. Killing in the Name of is genomineerd door arcade monkeys.
Als men het over metal heeft, breekt al snel de discussie uit over wat nou wel metal is en wat niet. Ook in dit topic kwamen we daar niet onderuit, maar gelukkig zijn we tot de sportieve oplossing gekomen om randgevalletjes gewoon mee te laten doen en de stemmers laten beslissen wat door mag. Het eerste randgeval in de top 25 is Killing in the Name van Rage Against the Machine. Killing in the Name is duidelijk een nummer waarover de meningen zijn verdeeld, al is het maar omdat het vaker dan ieder ander nummer (5 keer) onderaan de lijst van stemmers stond en in de vorige rondes nooit bovenaan een ladder eindigde. Wellicht hoort dat ook zo bij zo een provocerende band. Killing in the Name of is genomineerd door arcade monkeys.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 12:24 uur
18. Solstafir - Þín Orð
Ondanks de vele nominaties van nummers van minder bekende bands is deze eindronde toch vooral een feest van grote namen geworden, een uitzondering op deze regel is Þín Orð van Solstafir, genomineerd door odi. Wat deze hoge klassering bijzonder maarkt is dat Þín Orð een afwijkend en betrekkelijk nieuw nummer is. Wat mij betreft is de plek van dit nummer in de eindronde het bewijs dat wij hier in dit topic toch niet alleen maar achter grote namen aangehold hebben, maar wel degelijk vooral voor kwaliteit hebben gekozen
.
Ondanks de vele nominaties van nummers van minder bekende bands is deze eindronde toch vooral een feest van grote namen geworden, een uitzondering op deze regel is Þín Orð van Solstafir, genomineerd door odi. Wat deze hoge klassering bijzonder maarkt is dat Þín Orð een afwijkend en betrekkelijk nieuw nummer is. Wat mij betreft is de plek van dit nummer in de eindronde het bewijs dat wij hier in dit topic toch niet alleen maar achter grote namen aangehold hebben, maar wel degelijk vooral voor kwaliteit hebben gekozen
.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 12:30 uur
Plaatsje in de top25 is alleszins oververdiend! Heerlijk nummer.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 12:39 uur
17. Death - Symbolic
Op plek 17 staat het hoogst geklasseerde nummer van Death, Symbolic, genomineerd door dieter. Symbolic staat met 221 punten slecht één punt boven Þín Orð. Dat Death met 3 nummers buiten de top 15 valt is voor sommigen misschien teleurstellend, maar de invloed van deze topband zullen weinigen kunnen ontkennen.
Op plek 17 staat het hoogst geklasseerde nummer van Death, Symbolic, genomineerd door dieter. Symbolic staat met 221 punten slecht één punt boven Þín Orð. Dat Death met 3 nummers buiten de top 15 valt is voor sommigen misschien teleurstellend, maar de invloed van deze topband zullen weinigen kunnen ontkennen.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 12:58 uur
16. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner
Op plaats 16 staat het eerste nummer van een echte metalmastodont., Iron Maiden, genomineerd door laxus11. Rime of the Ancient Mariner is een ijzersterk lang nummer dat de op één na hoogste klassering van misschien wel de populairste metalband die er is zeker verdient. In voorgaande rondes scoorde Rime of the Ancient Mariner even goed als het andere nummer van Iron Maiden in deze lijst, maar in de finaleladder moet het genoegen nemen met een zestiende plaats.
Op plaats 16 staat het eerste nummer van een echte metalmastodont., Iron Maiden, genomineerd door laxus11. Rime of the Ancient Mariner is een ijzersterk lang nummer dat de op één na hoogste klassering van misschien wel de populairste metalband die er is zeker verdient. In voorgaande rondes scoorde Rime of the Ancient Mariner even goed als het andere nummer van Iron Maiden in deze lijst, maar in de finaleladder moet het genoegen nemen met een zestiende plaats.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 13:52 uur
Vooralsnog klopt het lijstje wel
. Kijken of ik na de MuMe-ladder nu ook bij deze lijst de laagste standaardafwijking van alle deelnemers zal hebben.
1.
2.
3.
4.
5.
6. Rage Against The Machine - Killing in the Name (19)
7.
8. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner (16)
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. Slayer - Hell Awaits (21)
16.
17.
18. My Dying Bride - She is the Dark (22)
19. Death - Spiritual Healing (25)
20. Megadeth - Hangar 18 (20)
21.
22. Death - Symbolic (17)
23. Solstafir - Þín Orð (18)
24. Death - Scavenger of Human Sorrow (23)
25. Dark Angel - Black Prophecies (24)
. Kijken of ik na de MuMe-ladder nu ook bij deze lijst de laagste standaardafwijking van alle deelnemers zal hebben.1.
2.
3.
4.
5.
6. Rage Against The Machine - Killing in the Name (19)
7.
8. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner (16)
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. Slayer - Hell Awaits (21)
16.
17.
18. My Dying Bride - She is the Dark (22)
19. Death - Spiritual Healing (25)
20. Megadeth - Hangar 18 (20)
21.
22. Death - Symbolic (17)
23. Solstafir - Þín Orð (18)
24. Death - Scavenger of Human Sorrow (23)
25. Dark Angel - Black Prophecies (24)
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 13:59 uur
Ja wadde, dat komt inderdaad sterk overeen met uw lijstje, voorlopig. 
01.
02. Solstafir - Þín Orð (18)
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09. Rage Against the Machine - Killing in the Name (19)
10. My Dying Bride - She is the Dark (22)
11. Death - Symbolic (17)
12.
13.
14.
15. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner (16)
16.
17. Death - Scavenger of Human Sorrow (23)
18
19.
20. Death - Spiritual Healing (25)
21.
22.
23. Dark Angel - Black Prophecies (24)
24. Slayer - Hell Awaits (21)
25. Megadeth - Hangar 18 (20)

01.
02. Solstafir - Þín Orð (18)
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09. Rage Against the Machine - Killing in the Name (19)
10. My Dying Bride - She is the Dark (22)
11. Death - Symbolic (17)
12.
13.
14.
15. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner (16)
16.
17. Death - Scavenger of Human Sorrow (23)
18
19.
20. Death - Spiritual Healing (25)
21.
22.
23. Dark Angel - Black Prophecies (24)
24. Slayer - Hell Awaits (21)
25. Megadeth - Hangar 18 (20)
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 14:56 uur
1. Megadeth - Hangar 18
2.
3.
4.
5. Solstafir - Pin Oro
6. Iron Maiden - Rime of the ancient mariner
7. Rage against the machine - Killing in the name
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14. My dying bride - She is the dark
15.
16.
17.
18. Death - Symbolic
19. Slayer - Hell awaits
20.
21. Death - Scavenger of human sorrow
22. Dark Angel - Black Prophecies
23.
24. Death - Spiritual healing
25.
2.
3.
4.
5. Solstafir - Pin Oro
6. Iron Maiden - Rime of the ancient mariner
7. Rage against the machine - Killing in the name
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14. My dying bride - She is the dark
15.
16.
17.
18. Death - Symbolic
19. Slayer - Hell awaits
20.
21. Death - Scavenger of human sorrow
22. Dark Angel - Black Prophecies
23.
24. Death - Spiritual healing
25.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 15:35 uur
1.
2.
3. Death - Scavenger of Human Sorrow
4. My Dying Bride - She is the Dark
5.
6. Death - Symbolic
7.
8.
9.
10. Slayer - Hell Awaits
11.
12.
13. Solstafir - Pin Oro
14. Death - Spiritual Healing
15.
16.
17.
18.
19. Rage Against the Machine - Killing in the Name
20.
21.
22.
23. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner
24. Megadeth - Hangar 18
25. Dark Angel - Black Prophecies
2.
3. Death - Scavenger of Human Sorrow
4. My Dying Bride - She is the Dark
5.
6. Death - Symbolic
7.
8.
9.
10. Slayer - Hell Awaits
11.
12.
13. Solstafir - Pin Oro
14. Death - Spiritual Healing
15.
16.
17.
18.
19. Rage Against the Machine - Killing in the Name
20.
21.
22.
23. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner
24. Megadeth - Hangar 18
25. Dark Angel - Black Prophecies
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 15:55 uur
1.
2.
3.
4.
6.
7.
8.
9.
10. Death - Symbolic
11. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner
12.
13.
14.
16.
17. Megadeth - Hangar 18
18.
19.
21.
22. Solstafir - Þín Orð
24. Slayer - Hell Awaits
25. Rage Against the Machine - Killing in the Name
Wel jammer dat alledrie de nummer van Death al langs zijn gekomen..
2.
3.
4.
6.
7.
8.
9.
10. Death - Symbolic
11. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner
12.
13.
14.
16.
17. Megadeth - Hangar 18
18.
19.
21.
22. Solstafir - Þín Orð
24. Slayer - Hell Awaits
25. Rage Against the Machine - Killing in the Name
Wel jammer dat alledrie de nummer van Death al langs zijn gekomen..
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 22:04 uur
15.
Op plaats 15 vinden we het op een na jongste nummer uit deze top-25. Ik kan me nog herinneren dat ik, zo’n 10 jaar geleden in een café in Leeuwarden tijdens een pauze in een tocht langs cd-zaken (KingKong!) de recensie las van het debuutalbum van deze band, waarin voorspeld werd dat de heren het ver zouden schoppen. Die recensent had een vooruitziende blik.
Zelf heb ik nooit wat aan Mastodon, want daar gaat het hier over, gevonden. Als ik op een band afknap, is het vaak op de zang. De zang bij Mastodon (tenminste, de eerste 3 albums, de andere ken ik niet) is een voorbeeld van wat ik totaal niet goed vind.
Blood and Thunder stond bovenaan op de lijstjes van Andnino en Bennerd, bij 5 andere lijstjes kwam het nummer niet voorbij plaats 20. In totaal wist Mastodon 226 punten te verzamelen, net genoeg om Rime of the Ancient Mariner achter zich te laten.
Nummer 15: Mastodon - Blood and Thunder
Op plaats 15 vinden we het op een na jongste nummer uit deze top-25. Ik kan me nog herinneren dat ik, zo’n 10 jaar geleden in een café in Leeuwarden tijdens een pauze in een tocht langs cd-zaken (KingKong!) de recensie las van het debuutalbum van deze band, waarin voorspeld werd dat de heren het ver zouden schoppen. Die recensent had een vooruitziende blik.
Zelf heb ik nooit wat aan Mastodon, want daar gaat het hier over, gevonden. Als ik op een band afknap, is het vaak op de zang. De zang bij Mastodon (tenminste, de eerste 3 albums, de andere ken ik niet) is een voorbeeld van wat ik totaal niet goed vind.
Blood and Thunder stond bovenaan op de lijstjes van Andnino en Bennerd, bij 5 andere lijstjes kwam het nummer niet voorbij plaats 20. In totaal wist Mastodon 226 punten te verzamelen, net genoeg om Rime of the Ancient Mariner achter zich te laten.
Nummer 15: Mastodon - Blood and Thunder
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 22:19 uur
14.
Net als gisteravond weer een nummer uit West Yorkshire. Geen Paradise Lost, maar gewoon nog een keer My Dying Bride. Was het gister nog She dat The Dark was, vandaag wordt deze rol vervuld door de vader in de tekst, die zijn zoon vermoordt.
My Dying Bride is een band die ik een paar jaar geleden helemaal geweldig vond. Intussen is mijn enthousiasme iets verminderd, hoewel ik nog steeds graag naar sommige van hun albums luister. Dit nummer is een van de hoogtepunten van een van hun betere albums. Zanger Aaron weet tekstueel het gedeprimeerde-puberdagboekniveau te ontstijgen en muzikaal is het ook mooi opgebouwd.
Genoeg geneuzeld over wat ik van dit nummer vind. The Dreadful Hours stond bovenaan een lijstje (odi) en stond bij 2 andere inzenders in de top-3. Bij Ranboy bungelde het nummer onderaan. Opvallend was, vond ik, dat bijna elke user het een andere plek op z’n lijst heeft. Alle punten opgeteld kom je dan inderdaad uit op een plek ergens in het midden. The Dreadful Hours scoorde in totaal 228 punten, en eindigt daarmee net boven Mastodon.
Plaats 14: My Dying Bride - The Dreadful Hours
Net als gisteravond weer een nummer uit West Yorkshire. Geen Paradise Lost, maar gewoon nog een keer My Dying Bride. Was het gister nog She dat The Dark was, vandaag wordt deze rol vervuld door de vader in de tekst, die zijn zoon vermoordt.
My Dying Bride is een band die ik een paar jaar geleden helemaal geweldig vond. Intussen is mijn enthousiasme iets verminderd, hoewel ik nog steeds graag naar sommige van hun albums luister. Dit nummer is een van de hoogtepunten van een van hun betere albums. Zanger Aaron weet tekstueel het gedeprimeerde-puberdagboekniveau te ontstijgen en muzikaal is het ook mooi opgebouwd.
Genoeg geneuzeld over wat ik van dit nummer vind. The Dreadful Hours stond bovenaan een lijstje (odi) en stond bij 2 andere inzenders in de top-3. Bij Ranboy bungelde het nummer onderaan. Opvallend was, vond ik, dat bijna elke user het een andere plek op z’n lijst heeft. Alle punten opgeteld kom je dan inderdaad uit op een plek ergens in het midden. The Dreadful Hours scoorde in totaal 228 punten, en eindigt daarmee net boven Mastodon.
Plaats 14: My Dying Bride - The Dreadful Hours
* denotes required fields.