MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 1990

zoeken in:
johannesA
6-10

4. Primal Scream - Loaded Vs. Living Colour - Love Rears Its Ugly Head

4-0

2MY
5-0

5-2

7-3

Casartelli (moderator)
Salvadore schreef:
Zelfs als 10 deelnemers 10 verschillende nummers van eenzelfde artiest nomineren, vind ik dat je eerst (misschien via een ladder) een maximum aantal moet laten meedoen.

Nuja, dan zijn er in elk geval ook 10 deelnemers die die massale deelname steunen. Dat zegt toch net wat meer dan als het er maar 1 of 2 zijn.

8-4

Casartelli schreef:
(quote)
Nuja, dan zijn er in elk geval ook 10 deelnemers die die massale deelname steunen. Dat zegt toch net wat meer dan als het er maar 1 of 2 zijn.

Dat klopt en is zeker een pluspunt, al zijn we bv. in 1989 echt niet wijzer geworden van (bij benadering) 10x pixies, 10x cure en 10x stone roses. Bij een song-top-zoveel moet je keuzes maken en gaat het - lijkt me - niet per se om de band of je favoriete album. Als je een max. aantal per band/artiest instelt dwingt dat ook tot variatie, en daar hebben - lijkt mij - andere deelnemers veel meer aan. Bij 5x Pixies heb je het wel gehoord. Veel van hetzelfde zorgt voor minder animo (of slechts een klein groepje fans).

9-6

N.B.: wat mij betreft vrijheid blijheid. Het is aan de users zelf hoe integer ze met die vrijheid omgaan. Ik heb in sommige jaren een wat mij betreft net iets beter nummer van een al genoemde artiest niet genomineerd. In dit jaar heb ik een absoluut favoriet nummer van mij wel genomineerd, hoewel anderen al 4 nummers van hetzelfde album hadden genomineerd. Die vrijheid moet er zijn. Net zoals de vrijheid bestaat om fanatiek mee te stemmen of om zo nu en dan eens langs te neuzen, zoals ik nu doe [ik had graag wat meer meegestemd, maar mijn tijd is deze dagen wat beperkt].

9-7

Allebei mijn nominaties (zie ik tot mijn verbazing). Die battle mag dus wat langer duren .

10-8

10-9

11-9

Ikzelf ben eigenlijk, net als Justus, meer voor het vrijheid blijheid-princiepe. Een maximum aantal per artiest vind ik al helemaal beknottend. Iedereen mag bij het nomineren zijn favorieten van dat jaar toevoegen, en als dat nu toevallig 10x Lou Reed & John Cale is, dan is dat maar zo.

De KO van 1989 werd inderdaad overheerst door de drie bands Pixies, Cure en Stone Roses, maar het was uiteindelijk Depeche Mode, die maar één ijzer in het vuur had, die de finale haalde. Vergeet ook niet dat goede albums altijd voor veel kandidaten zorgen, dat is gewoon logisch.

Maar weet je waat: laat ons de discussie bewaren tot na de finale van deze editie. Dan kunnen we de hele situatie rustig bespreken zonder dat het gevolgen heeft voor het speloverzicht. Voor nu dus de halve finale, tot de 11 met 2 verschil:

1. Depeche Mode - Enjoy the Silence Vs. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
2. The Charlatans - The Only One I Know Vs. Primal Scream – Loaded

Het is me om het even wie wint. Alle vier songs van de hoogste plank

1. Depeche Mode - Enjoy the Silence Vs. Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song

0-1

0-2

3-2

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.